Diskuse k článku

Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. Zajímavé je, že na západ od Česka motoristé ani netuší, že něco takového jejich auto má. Moderní vůz s naftovým motorem už bez něj nekoupíte. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a26r33o48s79l32a35v 26Š44m16e55j92d22a 8772849679590

Proč jsou diesely nejvíce rozšířené v Čechách a Německu a jinde ve světě je nechtějí ?

+1/0
26.6.2018 7:41

J69i23ř40í 37R63o19d 7774628210580

Nejvyšší čas je dostat ze silnic auta, která za sebou nechávají černý a jedovatý čoud!

+3/−2
18.6.2018 17:32

J88a20n 48D17l92o40u67h26ý 7184199820369

To je tak, kdyz normu vymejsli clovek, ktery chce porusit fyzikalnim zakonum. Krasne to je videt u benzinu, kde dnes i bezna spotrebni auta maji malo-objemovy primovstrik pokid mozno s turbem... a aby takovej nesmysl byl eko, tak tam narvem krabici na zachytavani sajrajtu (dpf). Daleko vice “eko” je klasicka atmosfera o vetsim objemu bez turba, bez dpf. Takovej motor bude mit celou zivotnost auta stale stejne emisni vlastnosti. Auto s dpf a primovstrikem bez draheho servisu za par let meta saze...

+4/−1
18.6.2018 7:11
Foto

V29í95t 50C56h63a21l89u89p21a 6868192510752

Souhlas. Benzínový Atmosféry jsou nejekologičtější a nejmíň poruchový, hlavně ty vysokoobjemový....No a holt když někdo chce jezit co nejúsporněji, tak ideál LPG. No a nafta je dobrá tak na dlouhý trasy, ale na camrání po městě. Když vidím např. ženskou co musí mít na nákupy v Tescu a rozvoz dětí do školky minimálně SUV 4x4 2.0 TDI, tak se mi chce zv.....Rv

0/0
20.6.2018 10:27

J86i76ř13í 67S12c40h91w42a32c39h 8958524448726

Ta norma jen stanovuje limity na vypouštěné "sajrajty". Není v ní ani slovo o turbu ani slovo o přímém vstřikování a ani slovo o DPF.

Ani v dalších normách není jediné slovo o turbu, přímém vstřiku či DPF.

Jediná zmínka o povinném turbu (co vím) je snad v technických předpisech pro Formuli 1. ;-)

0/0
17.8.2018 14:07

B82o84h92u39m86í28r 20E51l82i14á14š 1281298704492

Do auta patri benzin a ne nafta, ta patri do traktoru.

+3/−3
17.6.2018 12:04

S57e85i24d23l 63P16e17t12r 1481431325374

" v Německu neprojde STK 10 x více aut STK" ...:-)

A zdroj?

Nebude to autore jen tím, že tam mají v provozu téměř 10x více aut?;-D

+8/−1
17.6.2018 8:30

M92a33r52e16k 83J79a36n96e60č34k68a 1977986913811

"Na čoudící auta s vykuchaným filtrem jsou vysazení například policisté v Rakousku a Německu, zbrojit začínají i ti čeští". A jak? Tím, že si počkají 2 roky jestli takové popelnice projdou další STK, nebo to začnou zastavovat a měřit přímo na na silnici? Ono včera bylo pozdě, protože tohle se už vážně nedá, co za čoudící diesel střepy člověk denně na silnicích potká. Obzvláště vedou čoudící staré diesel popelnice značek VW, Audi a BMW. Kdo chce mít opici, musí mít i na banány (náhradní díly).

+5/−2
17.6.2018 0:48

I72g84n48á41c 90M43r56k17v25i41č45k36a 2708442519695

nejhorší jsou dobytci ve starých zrezlých (a samolepkama polepených) šrotech VW Transporter - to je na diagnózu! ;-O;-€Rv

+1/−2
17.6.2018 1:20

J11o92s93e67f 45Š98o34l77t31e67s 8464808580853

Problém je, že ty staré popelnice obvykle žádné DPF neměly. VW, Audi i BMW je začaly dávat kolem roku 2007, ale ty čmoudící vraky jsou obvykle jen načipované bez filtru.

+4/0
17.6.2018 2:23

P31e41t90r 31H68a70n57a 1104750309

A dlouho už tu chyběl moudrý argument o opici a banánech. Pěkně se tím vysvětluje jakákoliv zlodějina na zákaznících. Díly jsou nekvalitní a mnohonásobně předražený, stejně daně a různé poplatky, kdy motoristé jsou velmi cenný terč. Na jednu stranu musíte pracovat a být výkonní a to málokdy jde bez auta a na druhou stranu jste čuňata co to tu špiní a je potřeba je co nejvíce stáhnout z kůže... no jo, když chcete opici... Vše má svou míru.

A k věci. Já PDF (nevyndaval bych ho) mám a dle diagnostiky v pořádku a přesto je výfuk mastně černý. Služební auto to samé, tak nevím.

+3/0
17.6.2018 10:06

J77o90s16e78f 22Š45o84l36t59e40s 8734408620923

A není spíš opálený? Já mám S-Maxe 2.2 TDCi s původním funkčním filtrem a koncovky výfuku jsou trochu opálené do černa, ale po hmátnutí jsou čisté. A pohledově jsou uvnitř také čisté, prostě se o ně neumažete.

0/0
17.6.2018 10:52

J57a94n 63D80l93o20u83h69ý 7844829500249

Starsi transporter je temer jistota smradlavky s kourovou clonou. V podstate i transity a nektere opely. Zajimave je ze nakladaky ze stejne doby maji vse v poradku a zadny kourovy smradlavy clony za nima nejsou. Naposled jsem takovou vec videl u stare Avie, tu clovek dneska uz ani nepotka...

0/0
18.6.2018 7:16

L66u98d85v50í93k 80G25a12j60d65o85š87í92k 2935173154162

"...Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. .."

Řáká KDO? Redaktoři iDnesu?

Ve skutečnosti je to přesně tak jak je psáno dále. Čeští motoristé zrovnatak jako ti na západ od Česka ani netuší, že něco takového jejich auto má.

To jen redakce pořád dokola žvýká stejnou trávu, aby bylo něco, co bude vycházet...a na co se dá nalepit reklama...

+6/−1
16.6.2018 22:19

P28e32t37r 83Č94e67r87m75á47k 9258155449930

Tolik nesmyslů a zavádějících informací v jednom článku tu zas dlouho nebylo, opakovaně uvedené rozdílné informace k jedné a té samé věci.

1)Filtry jsou povinné až od roku 2011 a ne 2010 jak je uvedeno.

2)Odhady typu milion nebo statisíce (vtipný že se autor ani neumí rozhodnout kterou cifru použije) aut s nefunkčním nebo vykuchaným filtrem jsou naprostý NESMYSL, v podstatě by to znamenalo celých 20% veškerých registrovaných vozů v ČR, to že jich tolik defacto není ani dohromady všech dieselů s DPF (včetně těch nových v záruce)je zřejmě všem jedno, hlavně že někdo něco plácnul, jestli to je reálně o řád níže tak to je hodně.

3)Auto s odstraněným filtrem STK stále projde, to že to je o něco komplikovanější než dříve je sice pravda ale podvodům to rozhodně nezamezilo - což je nakonec dole přiznáno ve vyjádření poslance. Ale hlavně že autor napíše "pozor!";-)

4)Žádná relevantní data o tom že by 60% dieselů v Praze (které mají mít DPF) filtr nemělo nebo nebyl funkční samozřejmě nejsou, zmíněný "test" je totálně vycucaný z prstu, nemá sebemenší relevanci - pouze nepřesně měření u vozovky a odhadování které auto filtr mít má a nemá, i věštecká koule by poskytla lepší data.

5)Na trhu už údajně nejsou subjekty které cíleně odstraňují filtry pevných částic - pochopitelně, už dávno spočíval zásah především v upravení funkce DPF (provrtání a pod.), tak aby úprava byla co nejméně nápadná, jestli někdo žije v době kdy se to celé vyřezávalo nebo kuchalo a pak ze spoda byla buď holá trubka a nebo posvařovaný obal, tak asi hodně zaspal dobu.

+6/0
16.6.2018 21:08

Š50i91m21o23n 58M43a42r78t25y71n78e95k 7173685123686

.....podle ÚAMK se jedná o více než jeden milion vozů......

Tak pokud je celý článek v tomto duchu, tak je to snůška lží a polopravd.

+1/0
16.6.2018 15:43

J72i88ř13í 64S46c56h98w54a55c78h 8338484348876

jednou někdo na internet pustil "milion" a od té doby se to "traduje".....

Je to stejné, jak to s těmi emisemi že "15 největších lodí produkuje více emisí jak všechna auta na světě" ;-)

+1/0
16.6.2018 20:58

L45u30d60v68í53k 72G39a58j61d38o89š44í48k 2365303244922

Jistě. Velmi účelových lží a polopravd.

0/0
16.6.2018 22:25

B98o25h86u43š 60H67a87v93e95l 7460422887198

Kuva to brzo, furt vidí kouřící auto a ono nic. :-(

+1/0
16.6.2018 14:53

J18a53r42o94m20í20r 51Č44e38c52h 1173438987682

Tento stav je odrazem ekomomicke kupni sily naseho lidu,Odpovednost je jednoznacne na politicich,leta podhodnocena cena prace,mala kupni sila nese sve plody.Obcane zapadnich statu,nemaji potrebu filtry odstranovat.Proste pokud maji vuz dele nez 4 roky,coz nebyva zvykem,filtr vymeni nebo nechaji vycistit.Bohuzel u nas vlastne do nedavna snad ani nikdo ekologicke cisteni filtru nedelal.Pokud melo auto filtr zanesen,co vam rekli v servisu,no nebojte,novy stoji 40 tis ale my vam ho vyriznem a upravime mapu ridici jednotky a usetrite a jeste si za tuto levotu nechavaly zaplatit tucny peniz v radu 5 az 8 tisic.Ze tim porusovaly zakon bylo jasne jiz tenkrat.

+2/0
16.6.2018 13:27

Š25i20m36o84n 60M56a63r46t15y73n30e57k 7353645323216

Stát může za to, že lidi jsou blbci a kupují si auto s naftovým motorem pro pojížďky po městě? Když s autem s fitrem pevných částic jezdíte pravidelně dlouhé trasy, tak problém většinou nemáte (ano, na to jsou ta auta stavěná).

+2/−2
16.6.2018 15:45

J82a29r50o17m95í94r 33Č38e83c85h 1853508907802

Tak to jste me ale nepochopil.Stat muze svou mzdovou politikou zato ze lide nemaji na nova auta.Navic pokud se o to jen trochu zajimate,auta s dieselem byly dlouhou dobu protezovane jako ekologicke vozy a uprednostnovany pred benzinem.Ano staty delaji z lidi blbce,pokud uveri jeho propagande.Ted tlaci elektromobily,naprosto slepa ulicka bez ekologickeho prinosu,masy podlehaji,viz Norsko.

+4/0
16.6.2018 20:43

J86i73ř44í 56S60c19h44w88a78c52h 8148434328846

nic z toho co jsi napsal neopravňuje kohokoliv provozovat auto, které úmyslně nesplňuje jeho homologaci.

+1/−2
16.6.2018 20:52

J68a54r86o40m60í18r 11Č98e47c14h 1443868367492

To také netvrdím.Zločin už je to že vůbec vznikly firmy které tuto možnost legálně nabízely.

0/0
17.6.2018 12:05
Foto

P97a20v65e81l 58P40o39k72o95r25n30ý 2426424390252

Kdysi jsem viděl film odehrávající se v USA a podle toho filmu tam také filtry ve velkém odstraňovali.

0/0
17.6.2018 20:34

H16o83r21y35m78í50r 52Š34e76m48í90k 5427821396565

Asi s blbě přeloženýma titulkama . Diesel je tam jedno auto z tisíce .

0/−1
22.6.2018 3:55

R30o20m20a34n 33Š95e93s72t14á59k 5874539333543

Jen bych rád upozornil nadšené zastánce likvidačních opatření, že filtr pevných částic (DPF) nezpůsobí, že se z výfuku do ovzduší nedostanou nespálené pevné částice. Pouze se ve filtru dočasně zachytí větší částice a po nějaké době proběhne regenerace filtru, kdy se větší pevné částice spálí na menší pevné částice, které se potom vyfouknou do ovzduší.

Filtr DPF je montován do aut kvůli emisnímu měřicímu cyklu, aby byl splněn požadavek emisní normy na množství pevných částic. Během tohoto měřicího cyklu samozřejmě k žádné regeneraci nedochází. Takže auto má změřené malé množství pevných částic, ale v reálném provozu ten rozdíl proti autu bez DPF není významný.

Nehledě k tomu, že podle vyjádření některých lékařů, velké pevné částice starých vznětových motorů byly zachycovány sliznicí dýchacích cest, zatímco malé pevné částice se dostávají až do plicních sklípků a následně do krve. (Studii lze dohledat na Internetu.)

+4/−1
16.6.2018 11:09

P97e31t92r 93H25o36r77á64k 1459833259314

Kde jste byl na tom, že "větší pevné částice spálí na menší pevné částice, které se potom vyfouknou do ovzduší". Můžete to nějak specifikovat? Filtr by většinu (otázka je jakou) měl dokonale spálit.

0/−2
16.6.2018 11:18

R70o73m48a74n 11Š81e52s84t14á95k 5194459453523

Bohužel ne, nespálí je dokonale (ani většinu). Hoření není dokonalé, je jen více nebo méně účinné.

+3/0
16.6.2018 11:56

J12i34ř32í 81S54c95h54w13a82c53h 8758164158736

aha do kamen dam poleno a komínem lítají třísky......;-D

0/0
16.6.2018 20:55

O21l46d94ř88i62c58h 56O28l71e31š 6173120487

Fakt?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.6.2018 9:13

J37a44r61o84m49í91r 89K13r95á20l 4490389224479

Vy možná. ;-D Ale ostatní vědí, že z polena múže být někdy dost sazí, jindy méně.

+5/0
17.6.2018 9:47

O26n97d42ř69e36j 69M16u89s25i42l 9597885276794

Mám dojem, že to byla jediná studie nějakého německého profesora. Netvrdím, že to tak docela není, tak úplně se v tom také nevyznám a je těžké si vyhledat podrobné informace. Nicméně tvrzení, že stará avia nebo tatrovka hulící jako sestřelený messerschmidt je pro dýchání lepší než moderní auto s DPF je poměrně odvážné.

+2/0
16.6.2018 12:32
Foto

J79a27k29u42b 26O60l92e27j43n61í84k 2124198632712

Spíš než moderní auto a starou Tatru bych porovnával stejný vůz ve variantě s DPF a bez DPF. A samozřejmě v dlouhodobém horizontu...

+4/0
17.6.2018 2:04

P61a44v48e19l 44K21u15t76i59l 9670846463779

Jak se muze nekdo dobre starat o svuj vuz kdyz ani netusi jak funguje?

0/0
17.6.2018 11:32

J78a65n 71N49o19v46o88t77n47y 4927590133

Ted ještě se podívat na zakřivenost okurek.

+4/−8
16.6.2018 10:59

R97o50b55e41r23t 97M31a32t78u76l78a 8597629806605

"Jenže podle testu, který ÚAMK provedl v Praze a dalších krajských i okresních městech, se zjistilo, že přes 60 % všech dieselů, které by měly mít filtr pevných částic, ho buď nemá záměrně vůbec, nebo je jeho činnost z nějakého důvodu v nepořádku." Na to jste přišli tak, že jste nerozlišovali Felicii a nejnovější auta? A u těch sporných jste kontrolovali techničáky? Nemám nic proti kontrole, ale těch 60% je naprostá pitomost!!

+5/0
16.6.2018 10:41

V75á31c68l72a98v 40P67o42u88s42t13k42a 3680601312

To by mě skutečně zajímalo jakým způsobem ten "test" probíhal, jestli to byla ta fraška s bílou rukavicí, pak není co řešit.

+1/0
16.6.2018 10:45

R21o37b86e35r96t 16M71a17t42u25l47a 8247899286125

Pokud se dobře pamatuji tak to nebyla ani ta bílá rukavice, ale přístroj na měření čistoty vzduchu postavený k silnici;-D Proto jim taky vyšlo víc vykuchaných aut než je jich vůbec zaregistrovaných;-D

+1/0
16.6.2018 10:53

J90o87s43e24f 29Š14o47l61t90e70s 8194188510973

Ono to dává smysl, zvlášť, jestli brali jako limit hodnoty, které uvádí automobilky, že auta mají vypouštět...

+2/0
17.6.2018 10:55
Foto

I54v47a98n 20V50e88s53e61l56ý 4186538424167

Nerozlišovali. A kontrola techničáku by nic neujasnila. Když tato aféra začala snažil jsem se dopátrat zda moje auto filtrem vybavené je nebo není. Z malého techničáku nepoznáte nic, ve velkém je kód motoru a až podle něj to jde dohledat. Na cestě máte ten kód s sebou pouze na samolepce pod kobercem v kufru. Takže jejich měření projíždějících aut na ulici nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu.

+4/0
16.6.2018 12:15

V31á58c19l21a65v 50P10o97l87á23k 1645222680290

V ČR se nejvíce různých i jedovatých částic do ovzduší dostane s rozvířeným prachem jakýmkoliv vozidlem (benzín i nafta EURO nerozlišujíc) z rozbitých a neuklizených ulic a silnic.;-(

0/−2
16.6.2018 10:40

P66e76t27r 55S18a27i68d42l 3144969349466

Asi si udělám půjčovnu DPF ... vždy před STK přijdete, složíte zálohu a po STK zaplatíte pronájem a záloha Vám bude vrácena.

+2/−2
16.6.2018 10:38

D65a55v82i44d 10V17i97k54t38o49r35a 9304194195637

To už existuje. Viděl jsem nabídky na netu :).

0/0
19.6.2018 12:27

A89d83a21m 35R16y47c89h83l98ý 1128337339713

Tady se řeší filtry pevných částic, které jsou extrémně drahý a proto to každý očůrává. Přírodu ovšem ve skutečnosti nejvíce ničí plasty z afriky a asie na které umírají velryby a ostatní vodní živočichové, páč tím sajrajtem mají zacpaný žaludky..... Ale my se tu budeme šikanovat nějakými emisemi.....

+2/−5
16.6.2018 10:35

L96u79d24v19í82k 28G93a46j67d17o91š33í37k 2435123234222

Základní omyl: "...každý očůrává..." jste vzal kde?

To očůrává maximálně pár vypatlenajch idiotů. Naprostá většina majitelů dieselů má DPF naprosto v pořádk, ani o něm neví a nemá absolutně žádný důvod se zabývat nějakým kucháním. Na DPF se totiž v podstatě nemá co porouchat. Tedy pokud do auta lejete to co se prodává na benzínkách a ne použitý olej z fritézy.

+2/0
16.6.2018 22:32

J23o20s59e18f 91Š59o11l15t73e31s 8654938260613

Jen hlupák si koupí diesel, když na něj nemá. A sorry, mě primárně nezajímají velryby a další živočichové, ale co dýchám.

+1/0
17.6.2018 2:27
Foto

P54a21v82e69l 79P51o21k95o47r53n27ý 2246244620502

Ty nezachycené částice způsobují časem rakovinu u lidí, třeba u vašich blízkých.

+1/0
17.6.2018 20:37

V95l87a21s20t61i94m11i75l 15P95ř73í49k87a27z33s76k83ý 4221952

Ještě by měli začít lovit hňupy s vykuchanými výfuky

+4/−1
16.6.2018 9:56

V18l62a57d91a90n 26Č74e68r91n44ý 8922396193146

"Začíná lov aut..." To jako, že začnou auta někoho lovit? Nebo jste měli na mysli, že začíná lov na auta? :-P

+1/0
16.6.2018 9:51

Najdete na iDNES.cz