Diskuse k článku

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní ovšem přišel čas už na generaci čtvrtou. Je větší a luxusnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D78a57n 50R23u15b74í40n 4493703379

Já radši Subaru. Nebo Volvo. Toto je pozéřina.

0/0
20.6.2018 12:31

D36a60n59i49e13l 77S58v23o67b23o74d66a 6645582951979

Volvo není pózeřina? V čem se od BMW liší? Jen jiná póza. U Subaru taky dělají z nouze cnost ale alespoň mají nějaký technický merit

+1/0
20.6.2018 21:53

D42a23l37i95b69o11r 21J38a12n74d19í84k 1449663840591

Mírně úsměvné, jak velká část fotek ukazuje, že jde o "terénní" auto. Holt marketing :-)

0/0
20.6.2018 9:09

V46l95a45d44i56s98l90a49v 39B95u25r48y88š14e89k 1859632197764

těch co na něj mají zase tolik neni a kdo si ho chce koupit a má ne něj si ho jiststě koupí i bez fotek, kolik tak může být lidí, kterí si X5 koupí kvůli fotkám na iDnes?

0/0
20.6.2018 12:44

D96a35n42i40e65l 58S48v21o10b12o49d37a 6335552891169

Proč úsměvné? Přešel na X6 z 6 kupé a jeden z důvodů byl abych mohl jezdit do lehkého teránu, kam se 6 rozhodně nechtělo. X5 do pole a do kopců funguje v pohodě. Kdo potřebuje něco serióznějšího, ať si koupi Land Cruisera. Bude to otrava na dálnici a ve městě.

0/0
20.6.2018 21:57

J28a62n 60K63o85n23v45a56l40i15n95k88a 5230701281985

Pravdou je, že některé první kusy, které v mnohém technicky vycházely z generace pětky pod označením e39, jsou stále v provozuschopném stavu. Kupodivu i antikorozní ochrana, která byla u BMW až do cca roku 2005 přímo mizerná, je u nich vcelku OK. Ty opravdu první kusy měly problém s horším dílenským zpracováním - hotl za louží mají jiné oko než v Rajchu. První X5 také neměly xdrive jako mají ty dnešní. Byl to podstatně jednodušší a více blbuvzdorný systém. U těch nových se umí xdrive odporoučet už po pár desítkách tisíc km a oprava je všechno jen ne levná.

Pokud má někdo štěstí a koupí zachovalou x5 z prvních let výroby s povedeným osmiválcem 4,4i (šestiválec 3,0i je do toho slabý) nebo s trochu háklivějším, ale přesto dobrým 3,0d, může mít pořádné auto za pár peněz a s rozumnými náklady na provoz (v kategorii SUV pochopitelně).

Ta nová je hi-tech a k tomu krásná. Klidně bych vyměnil starého pětkového kombíka a vozil se v tomhle. :-)

0/0
19.6.2018 15:59

R79a57d17i61m 20S62v14o77b96o60d79a 9483369556862

ja nevim, jestli je to vyvojem toho dizajnu, ale cim dal, tim vic se mi ty SUV hnusi

+1/−1
19.6.2018 9:54

V25l43a24d82i66s11l57a22v 21B22u95r83y35š53e51k 1319862407304

to záleží ne tom, jak je člověk bohatej, mně se zase hnusí všechny ty bílý rapidy, oktávky, superby, passaaty, no ale asi nejnusnější jsou ty i20. i30, i40 a nebo je mně blbě z isignie, to je fakt hnus

0/0
19.6.2018 10:57

R38a52d96i81m 54S17v98o55b84o87d61a 9653179136582

Kdyz je nekdo bohatej, tak si muze koupit hodne hezkych aut a nemusi se vozit v takove oblude jak je X5. v podobne cenove relaci je docela velky vyber aut s lepsima jizdnima vlastnostma.

a proc sem tahate rapidy a i20?

+2/−1
19.6.2018 11:06

V19l73a78d56i44s41l78a98v 93B50u96r65y30š52e53k 1199572607954

tak já si třeba nekupuju auta podle toho, jak vypadají, nakonec když sedím uvnitř, tak se na ně nedívám, já chci, aby auto bylo pohodlný a to splňují SUV nejlíp, sedět v autě s nohama pšed sebou od doby, kdy se začaly vyrábět SUV rozhodně nechci

0/0
19.6.2018 11:27

R35a57d72i45m 41S38v58o11b12o37d32a 9593409756312

tak pro me je posed jako v nakladaku naprosto nevyhovujici a nakonec muzu mit auto za stejne penize o kategorii vys jelikoz nepotrebujete hnat o tunu tezsi konstrukci. takze muzete mit misto obriho dizlu mensi benzin a auto lepe ovladatelne atd...

+2/0
19.6.2018 13:09

V93l42a57d18i83s84l96a72v 97B86u14r19y42š35e41k 1449522177564

pro mně je posed jako v náklaďáku docela důležitej, jezdím běžně až třeba do Řecka a posed s nohama před sebou je pro mně nepohodlnej a jak je vidět, tak lidí se stejnými zkušenostmi přibývá a přibývat bude

0/0
19.6.2018 15:19

J17a33k60u10b 43S24e16k81e77r96a 6666270476355

Spíše stárne a pohodlní populace;-)

0/0
19.6.2018 20:47

V54l31a58d75i98s52l21a49v 60B98u47r54y34š48e67k 1759942877174

přesně, člověk má při řízení auta trochu trpět, nebýt pohodlný, víc si pak cestování váží, já rád vzpomínám, jak jsme jezdili do Řecka Bravem 1,2, 82 k, ještě přes Bulharsko, nesmělo se přes Makedonii, bez klimy, plný auto, na střeše nosič, to by člověk s tímle bavorákem pro fajnovky nikdy nemohl zažít

0/0
20.6.2018 12:42

D32a28n24i70e81l 56S73v69o78b24o94d10a 6295852711179

A máte nějaký příklad aut, která v této třídě a ceně nabízejí lepší jízdní vlastnosti a jsou dle vás hezčí? Osobně mně nic nenapadá

0/0
19.6.2018 20:58

R80a20d84i76m 18S14v94o83b98o11d94a 9683809426192

bmw 540i xdrive?

0/0
19.6.2018 21:14

D31a71n38i40e12l 35S16v87o93b51o77d51a 6695462141479

5 je určitě hezká volba ale určitě ne pro někoho, kdo chce vyšší posez, nakládá každý den do auta děti a chce občas jezdit v lehkém terénu.

0/0
19.6.2018 22:14

J34i47ř76í 60S94e83h13n40a24l 6245288852816

Vzhledem k vozovymu parku co se na silnicich vyskytuje, tak teda kdyz vy vyjdete ven, musi bejt v aleji docela slusne nablito.

0/0
19.6.2018 13:40

M55i77l10a96n 80V85o78t57a56v41a 5144546141952

ten exteriér se mi už do minulé generace líbí, ale ten interiér mě pořád ještě neoslovuje. Je vidět, že je propracovaný, ale nějak se mi v tomhle víc líbí Mercedes. Ale to je věcí každého z nás.

+1/0
19.6.2018 9:25

M81i65c36h53a23e62l 96F57l44e43n65d57r 1358872353105

MB nema v tomhle konkurenci. Ale ono ani v exterieru - zacatkem roku jsem mel BMW 6 GranCoupe (nove) a bylo sexy, vypadalo draze a nebylo vubec spatne. No, znamy si koupil nove MB S63 Coupe a kdyz ta auta stala vedle sebe, tak BMW vypadalo jak chudy bratranec. A v interieru tuplem. Zase na druhou stranu, aktualni sestka bmw je designove asi 7 let stara, ale nemyslim si, ze kdyby vypadalo jinak, tak by se tomu esku vyrovnalo. A i kdyz 6 GC je konkurent spis CLS, tak stejne z toho MB vychazi lepe. :)

0/0
2.7.2018 6:07

J87a21n 87H11r21u95b98ý 6505713646270

Konečně článek o pěkném automobilu.

0/0
19.6.2018 9:20

P68e76t89r 44M56a49r79š16á57l57e87k 9735722294589

Oproti minulé autobusové generaci je to posun.

0/−1
19.6.2018 9:18

J30a65r63o25s37l52a69v 31D41r26o43z26d 6933709690367

Tyhle v Mexiku vyrobené pozerkáry jsou jen šidítka pro paka, co autům nerozumí. Pokud chcete BMW, kupte si 540i.

+2/−4
19.6.2018 8:43

R12a50d97e78k 88N67e52u30m11a84n17n 5292512398325

a ty máš jaké auto, pozére?

+1/0
19.6.2018 9:06

M23a38r91t47i78n 84K18r48t88e25k 3169685133

Za mě designově hezčí než předchozí generace.

Rozhodně zadní světla...

+1/0
19.6.2018 8:17

G40e16o63r21g 86K87o60m71b31e30r78e40c 9964211936361

Jserm spis zvedavej na novy BMW X7 co bude brzy predstaveno.

Osobne se mi libi nejvic posledni model X3, ta nova petka mu je dost podobna. viz

https://www.bmw.de/content/dam/bmw/common/all-models/x-series/x3/2017/Images%20&%20Videos/bmw-g01-x3-bilder-1920x1200-1.jpg

0/0
19.6.2018 8:11

H66o61n11z88a 85D20v12o65ř77á31k 1574275423585

"Terénní král městských bulvárů" - je to oxymoron nebo jsou běžně městské bulváry v takovém stavu, že na ně potřebujete 4x4?

+14/0
19.6.2018 7:24

V88l72a60d82i27s70l78a53v 17B64u50r71y51š16e70k 1679472867954

pohon všech kol se po městě rozhodně hodí, sám takové auto mám a mám samozřejmě zkušenosti i s předokolkami a zadokolkami, ve městě, kde dochází k častějším rozjezdům, potřebě rychle vjet na hlavní silnici před přijíždějícím autem je skutečně pohon všech kol nejen příjemný, ale i užitečný a bezpečný

+4/−5
19.6.2018 7:35

P54e62t57r 54M67a23r53š94á60l55e18k 9655122534889

Ve městě se spíš hodí větší světlá výška, než pohon všech kol.

0/0
19.6.2018 9:19

V71l88a66d46i38s75l65a87v 17B93u33r44y48š60e58k 1169632207394

ve městě se hodí víc věcí, světlá výška a pohon všech kol mezi ně jistě patří

0/0
19.6.2018 10:38

V46l14a36d25i16s25l14a26v 83B92u60r56y84š68e96k 1279982787794

by mně zajímalo, jestli mínusáři jezdí po nějakém velkém městě s SUV AWD, pokud ne, tak nechápu, jak se k něčemu čemu nerozumí můžou vyjadřovat,

0/0
19.6.2018 7:49

A50n66t77o95n69í46n 72K88a18t56z98e96r 8112123916240

A co spotřeba,nic?

0/0
19.6.2018 8:43

V52l67a61d51i39s23l71a48v 14B24u42r76y59š79e63k 1419172837394

čtyřkolky nejsou zrova vhodně pro lidi, kteří nemají na benzín a řeší kolik jejich auto žere, s tím se dá souhlasit, spotřeba je běžně o půl litru vyšší

0/0
19.6.2018 11:00

J87i78ř36í 39S54e69h51n25a18l 6365928632546

To jako si musim koupit kazdou kravinu jen proto, abych mohl dat minus nekomu kdo potrebuje na rozjezdy ve meste ctyrkolku?

+1/0
19.6.2018 8:58

V81l75a82d73i41s26l38a21v 53B15u57r65y31š40e21k 1579752457644

na rozjezdy ve městě nikdo čtyřkolku nepotřebuje, čtyčkolka samozřejmě po celý rok zlepšuje jízdní vlastnosti a trakci a to především ve městech, třeba na dálnici je na houby, tak jak se dá po městě jezdit bez pohonu všech kol, tak se dá jezdit bez klimatizace, posilovače řízení, blinkrů, brzdových světel, elektrického otevírání oken, centrálního zamykání či, couvací kamery nebo senzorů, kdo nemá peníze, ten se bez těchto věcí obejde, musí, my co peníze máme si pohodu AWD dopřejeme a lidé, kteří se vyjadřují k věcem, kterým zjevně nerozumí působí poněkud komicky, já bych si třeba dvoutunový auto o maximálním výkonu 250 koní s pohonem zadních kol nekoupil a s předním byste si ho nekoupil ani vy, kdybyste měl peníze

0/0
19.6.2018 10:37

J93i27ř62í 35S72e40h32n95a68l 6705568402766

Zajimavy ze napred pisete ze se na rozjezdy po meste ctyrkolka hodi a zaroven pisete ze na rozjezdy ve meste nikdo ctyrkolku nepotrebuje. V tom si napred udelajte jasno, jinak pusobite ponekud komicky.

Z meho pohledu se ctyrkolka vic hodi na te dalnici, nez ve meste. Ctyrkolku nemam ne proto ze bych si tech par kacek navic nemohl dovolit za auto dat, ale proto, ze ji proste nepotrebuju a nechci. Zrovna tak ji nepotrebuje blondyna v SUV na cestu do samosky, rozdil je jen v tom ze ona ani nevi ze ma ctyrkolku.

No a uplne nejkomicteji pusobi kdyz komentujete co si muzu nebo nemuzu koupit, kdybych mel penize. Ten kondicional skoro to pusobi jako byste si myslel ze je nemam. Nesudte lidi podle sebe. Kdyz si v hospode nedam ten nejdrazsi biftek co tam maj, nemusi to znamenat ze jsem socka. Treba si ten biftek muzu koupit i s tou hospodou, jen mam zrovna chut na neco jinyho, co shodou okolnosti neni to nejdrazsi.

0/0
19.6.2018 13:36

V30l77a32d76i13s80l66a75v 67B10u76r34y30š81e88k 1479212137594

ano je to tak, je to dobrý, ale nikdo to nepotřebuje, je to jako s nohama, nikdo nepotřebuje dvě, ale je to lepší mít dvě než jednu, z mého pohledu se na dálnici nehodí čtyřkolka vůbec a myslí si to i konstruktéři, proto je pohon všech kol při jízdě na dálnici odpojený, lidé co mají peníze jezdí se čtyřkolkami, vám se to nemusí líbit, ale nic s tím nenaděláte, pokud jezdíte s předokolkami, tak prostě peníze na pořádný auto nemáte, mimochodem lepší auta se ani s pohonem předních kol nevyrábějí

0/0
19.6.2018 15:25

J59i57ř97í 60S63e22h56n10a10l 6935418512816

Konstrukteri si to nemysli, proto vam tu druhou napravu pripojej i na dalnici, pokud je to potreba a pokud to pouzita technologie umozni.

Pokud nekdo neco nevlastni, znamena to ze na to nema. A pokud na neco clovek ma, musi si to koupit, i kdyz to nechce. Levnejsi vec nemuze majiteli slouzit lepe nez drazsi vec. Majitel Rolls-Royce je chudak, protoze jinak by jezdil ve ctyrkolce jako lidi co maji penize a nespokolil by se s jednou hnanou napravou. Logika hodna genia v SUV.

0/0
19.6.2018 18:11

J58a27k87u11b 61S88e79k72e64r97a 6276590616585

Pan výše opomenul jednu podstatnou věc, protože auto do opravdového a velkého města, musí být hlavně malé...

0/0
19.6.2018 20:52

V48l20a50d17i31s59l52a79v 26B72u79r70y23š89e33k 1659752727684

nemusí být malé, 4,5 metru je tak akorát, osobně s takovým autem nemám ve městě jediný problém

0/0
20.6.2018 12:47

J34i51ř71í 63S10c46h59w24a78c86h 8928104428136

Jenže toto má na délku 5 metrů a na šířku se zrcátky téměř 2,5....

0/0
20.6.2018 15:22

V60l96a61d88i53s33l30a32v 15B46u71r38y81š27e66k 1819402417514

tak to je do města trochu velký, ale dá se to, záleží na tom, jak to kdo ve městě používá a na co, mně by 5 metrů nevadilo, ale je to zbytečný, pro mně

0/0
21.6.2018 7:53

D86a92v34i95d 48V85a17n83ě10k 6381114384780

Tak v Čechách určitě!!!

0/0
20.6.2018 7:32

L78u38k19á39š 36S14k85o29p45a14l 9296658275371

Auto docela hezký, ale když fotím fotky a má to vypadat, že to vyjelo na fakt hustej sráz, tak je potřeba ve fotoshopu udělat vodorovně mraky :) Jinak docela ok, ta třetí generace se mi líbí asi o malinko víc, uvnitř určitě, ale to je subjektivní záležitost.

0/0
19.6.2018 7:07

P18e76t95r 21S14p61a68t90z26i67e72r64e50r 7664262455324

U těhle pseudo 4kolek, mne zajímá jeden test. Dělá se častokrát, ale na netu o nich moc nepíšou. Jelikož jím téměř žádná tato pseudo 4kolka neprojde. Postavte auto 3-mi koly na rolny a poslední nechte na pevné zemi. Pokud se auto z toho nedostane, je k ničemu. To samé rolny dát na dvě kola na jedné straně nebo do kříže. Opět pokud se auto z toho nedostane, je k ničemu. Nikdo o těhle testech moc nepíše...lidi by zjistili, že většina pofiderních SUV jsou k ničemu. Velice málo značek těmito testy projde. Asi tak 1 z 10. Ale hlavně, že si lidi myslí...jsem king..mám SUV 4x4...k smíchu..;-D;-D;-D

+3/−6
19.6.2018 6:44

M76i45c42h58a13l 88M57o52u14c37h65a 8665575300764

Myslím, že jste se nechal nachytat marketingem výrobců současných SUVček... Pokud vezmete auto s čistě mechanickými otevřenými diferenciály (nejspolehlivější způsob pohonu 4x4), tak v těch vašich testech neuspěje. Přitom takto řešený způsob pohonu má většina opravdových off-roadů a světe div se, v běžném terénu si s ním bohatě vystačí. Až v extrémních podmínkách přichází ke slovu uzávěrky diferenciálů (mechanické), ale to už se bavíme o situacích, do kterých se běžný řidič SUV nikdy nedostane. Naopak všechny ty systémy trakce založené na přibrždování něčeho, prkluzujících spojkách atd jsou při dlouhodobém provozu v náročných podmínkách zdrojem problemů.

+4/0
19.6.2018 7:13

V81l68a78d75i32s42l88a33v 27B19u46r91y71š63e48k 1449612287674

takové auto, které se z toho nedostane rozhodně není k ničemu, technicky je to naprosto vysvětlitelný jev a nechápe ho jen laik. většina čtyřkolek a ani dvoukolek nemá uzávěrku diferenciálu a ani samosvorný diferenciál, to však nic nemění na skutečnosti, že pohon všech kol velmi výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti, proto si ho taky kupujeme, že? Mimochdem, pokud postavíme předokolku jedním předním kolem na na kluzký povrch, tak se nerozjede taky a nikdo si nemyslí, že je k ničemu

+5/0
19.6.2018 7:58

P95e88t80r 93S59p73a16t63z61i57e41r34e59r 7204512865674

No pro mne jsou taková auta k ničemu. Bydlim na celkem svažitém kopci, kde cesta těsně před vraty má 90 stupňů zatáčku. Samozřejmě v tom svahu. A v zimě tam vyjet je docela umění. Dřív jsem měl offroad Kiu Sportage..tu první, aby nedošlo k mýlce. Když napadl první sníh a zůstal jsem tam viset, protože nemělo uzávěrky, tak jsem to auto po chvíli prodal. Takže jestliže je kolo na kluzkém povrchu a ostatní je z toho nevytáhnou, auto je mi k ničemu.

+3/0
19.6.2018 8:26

Z97b46y69n10ě44k 56J18a41n92d51a 7643792505871

Pro vás k ničemu, pro někoho kdo nebydlí na svahu se zatáčkou asi k něčemu je, když si to koupí...

Tohle je prostě teréňák do města. Vždyť to má nízkoprofilový gumy a naten rozbitej 'svah' ho snad dali jeřábem :-)

Ale pokud někdo chce po X5 totéž co po Range Roveru, není chyba v těch autech...

0/0
19.6.2018 9:27

O30n14d38ř62e79j 92B86u83r26e57š 5350354713689

https://m.youtube.com/watch?v=IBIUx4Tma7A

0/0
19.6.2018 9:48

Najdete na iDNES.cz