Diskuse k článku

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro svoji rodinu, protože SUV jsou bezpečná. Nárazový test amerického institutu pro bezpečnost IIHS odhalil, že to příliš neplatí. Bez chyb totiž prošla jen dvě auta z osmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32l52a46d33i31s83l87a95v 86B89u21r25y65š98e22k 1599602477694

SUV jsou bezpečnější už jen proto, protože jsou mnohem pohodlnější, po 10 nových nízkých autech jsem koupil jíž druhé SUV a ten rozdíl je fakt dost velkej, při mých cestách třeba do Řecka je to už fakt poznat a to jsem starší, co se týká vlastní zkušeností s bezpečností, tak možná díky SUV žiju, skočila mně v rychlosti 120 km v hodině před SUV srna, v autě, kde řidič sedí 5 cm nad vozovkou by to mohl být docela problém, SUV srnu nenabralo, ale přeskočilo, po zjištění nějakých šrámů bylo možno pokračovat v jízdě, dokonce ta srna utekla. jestli jsou SUV jen móda, která opadne, tak za sebe můžu říct, že u SUV zůstanu bez ohledu na módu až do své motoristické smrti

0/0
24.6.2018 8:41

V70á88c73l76a21v 11Z48e73l88i33n60k83a 2562230933172

Aha, ve 120 jste ve svém SUV "přeskočil" cca 3/4 metru vysoké zvíře tak dobře, že odběhlo po svých? No nic, tady je asi jakákoli diskuse marná.

+3/0
24.6.2018 9:03

V60l78a59d59i84s83l11a18v 48B10u50r98y24š95e71k 1679362887114

jak jsem řekl, tak se stalo, jak bylo zvíře vysoké jsem samozřejmě změřit nedokázal, když jsem zastavil, už tam nebylo, jen jsem v zrcátku viděl, jak se zvedlo a odběhlo, srna to byla jistě

0/0
24.6.2018 11:13

V82l57a74d35i31s81l20a97v 72B35u16r63y11š71e91k 1609802107874

mimochodem když jsem se při váze 107 kilo dokázal pod autem protáhnout já, tak nevím co je na tom zase až tak divnýho, že se pod ním protáhla srna ať jakoli vysoká, domnívám se, že asi ležela

0/0
24.6.2018 16:48

T83o86m87á65š 38J20a60n49í58r91e61k 5926576671228

Tak SUV si lidi kupujou hlavne kvuli pohodli, protoze se v tom sedi rozhodne lip nez v nizkem aute. O daleko lepsim, cili bezpecnejsim, rozhledu ani neni treba mluvit. No a taky samozrejme kvuli bezpecnosti. Nejvetsi SUV jako GL ma 2.3 tuny, Q7 bezmala 2 tuny, coz oproti treba superbu (1.3) nebo oktavce (1.2) nebo tunove fabii je trochu nepomer. U celniho narazu je to uz mozna vyrovnane (hlavne u novejsich SUV, starsi zas nebyly tak pevne), ale u bocniho je stale kompatibilita s malymi vozy velmi spatna, takze tam je male auto nebezpecne. Ale at je to jak chce, SUV je proste pohodlnejsi, prostornejsi (pokud treba clovek vyslovene nenarazi na nejaky paskvil jako BMW x6, kde i pres obri vnejsi rozmery, je min mista nez v jednickove oktavce), bezpecnejsi, zkratka lepsi, taky bych radeji SUV;) Ale vzpominam na ty billboardy v USA:) https://content.govdelivery.com/attachments/ORDOT/2014/02/04/file_attachments/268149/ODOT_BuckleUpBB_Small.jpg

+2/−5
22.6.2018 23:44

J20i58ř85í 53S37c76h74w84a38c82h 8418454488376

tak srovnávat GL nebo Q7 se Supem nebo dokonce s Fabií za pětinovou cenu je nesmysl. Nízký mercedes nebo BMW za 2-3 miliony váží možná o 100-200 kilo méně a nejsou o nic méně bezpečnější než výše uvedená SUV.....

+1/0
23.6.2018 0:32

V31l45a90d67i47s15l24a94v 91B45u24r70y42š60e16k 1209422587954

srazí se čelně SUV BMW X5 a nebo X6 s BMW kde řidič sedí 3 cm nad vozovkou, za 2-3 miliony, no a teď nám řekni, ve kterým autě by sis vybral sedět? Ale nešidit

0/0
24.6.2018 8:45

J88i61ř42í 73S36c71h20w19a11c58h 8828954748216

vybral bych si BMW 5xx - 7xx naprosto bez debat! Jsou naprosto stejně bezpečné jako X5 - X6, už proto, že se v něm rozhodně nesedí 3 cm nad zemí, ale rozhodně nepotřebuji sedět půl metru nad zemí, abych měl falešný pocit větší bezpečnosti a přitom měl skutečný pocit, že se to auto při větší rychlosti v zatáčce převrátí mnohem dříve!

Videí, kde SUV na dálnici poté. co do něj někdo trošku vrazí končí na boku nebo na střeše jsou na youtube stovky!

0/0
24.6.2018 14:35

V21l36a56d70i35s19l61a97v 24B66u50r39y66š43e23k 1789272507824

já si o tom myslím, že srážka s autem který má nárazník ve výšce tvojí hlavy není dobrej nápad a už jsem viděl hiodně aut v životě na střeše, ale žádné nebylo SUV a ani stovky videí mně nepřesvěčí o tom, že by se více převracely

0/0
24.6.2018 16:08

J48i59ř75í 88S71c63h94w36a94c22h 8458184498486

v BMW 5XX, 7XX mám (bych měl) hlavu asi tak ve výšce 120-140 cm, tak vysoko nárazník ani Q7 opravdu nemá. ;-)

U čelního nárazu, o kterém je řeč, není až tak důležité, jak vysoko nárazník končí, ale kde dole začíná a to je cca 20 cm, takže vůbec nehrozí, že by se k mé hlavě vůbec dostal.

Mimochodem tvoje "odhady" jako sedět 3 cm na zemí, nárazník ve výšce hlavy příliš přesné nejsou.;-)

A to, že tě ta videa nepřesvědčí a "zavíráš před tím problémem oči" (jako pštros co strká hlavu do písku, aby ho nikdo neviděl) neznamená, že se to neděje. Fyzikální "zákon vyššího těžiště", většího momentu sil, zafunguje nezávisle i na tvém "nepřesvědčení".

0/0
24.6.2018 22:19

J58a31k33u58b 49S17e49k43e90r46a 6746330966145

Napsal jsi to správné. Falešný pocit bezpečí.

K těm nárazníkům,, Napr kamiony taky nemají nárazník ve výšce kabiny esuve...

0/0
26.6.2018 0:02

H76o94n32z41a 42T23a35r 3619452474832

Přes vysokou příd nejsou vidět děti

https://www.youtube.com/watch?v=Vtfto5Yz6T4

https://www.youtube.com/watch?v=jqBieHYTIFs

0/0
23.6.2018 1:29

P16a39v81e66l 85B78e57r11a89n 9185227880

Kazdy auto ma nejake mrtve uhly. Musi se s tim pocitat... Kdyz vezmu moji zafiru, tak pres ty tluste predni sloupky mam taky nekdy problem, pokud to chodec vezme "sikmo"...

0/0
25.6.2018 11:11

R29e76n43é 42H14a68l39l24a 8481658896596

Napsat v jednom odstavci tolik svých názorů a vydávat je za pravdu, to je umění. Tak GL oproti S klasse, to je totiž jediné relevantní srovnání, vzhledem k ceně, není bezpečnější ,ani pohodlnější a výhled z GL je lepší pouze vpřed, i když vím, že typického majitele GL jiný výhled moc nezajímá :-). Prostornější je GL možná za zadními sedadla.

+1/0
23.6.2018 6:40

L98u88k14á75š 35N22o96v84ý 4850748430769

Z SUV je lepší výhled přes ty ostatní SUV, líp se s ním projíždějí retardéry, tramvajové pásy a rozbité silnice, lépe se s ním parkuje na chodníku nebo na trávě. SUV má mnoho výhod a do města je to jasná volba. :D

+6/−2
22.6.2018 23:34

R66o76m14a66n 26P31o16l95á63č15e12k 5636989795

;-D;-D;-DR^

+1/0
22.6.2018 23:44

K31a91r16e33l 45B49a49r31t66á95k 3739803742776

Ano, parkování na chodníku, nebo na trávě je jejich parádní disciplína. Ještě to velmi dobře umí na vyhrazených místech pro invalidy.Rv

+4/0
22.6.2018 23:59

T20o36m13á54š 43K65r75á37l 3638718967269

A kdyz nahodou nabourate do SUV, tak mate vetsi sanci prezit bez vetsich skod v SUV, nez v mensim aute. A to ani nemluvim o tom, kdyz clovek jede sam a stoji v nejake kolone, tak ma v SUV lepsi pocit z vetsiho prostoru a ma to dal k ostatnim SUV. SUV je nejlepsi mozna volba do ucpaneho mesta.V

+1/0
23.6.2018 0:18

H59o92n95z92a 85T49a76r 3559902144782

Řidička zabila chodce

http://tn.nova.cz/clanek/masakr-blondyna-v-obrich-podpatcich-si-popletla-pedaly-zabila-chodkyni.html

SUV car accident

https://www.youtube.com/results?search_query=suv+car+accident

0/0
23.6.2018 1:03
Foto

I62v38a92n 37V45e19s18e92l44ý 4566388854367

Zajímavé, že skoro každý řidič SUV přejíždí retardéry o mnoho opatrněji než já v "normálním" osobáku. Asi proto, že ho mají jako ukázku toho na co mají a ne na ježdění.

+1/0
23.6.2018 9:06

V12l57a30d42i14s92l38a43v 35B29u89r55y35š73e19k 1339142297854

nepředjíždí, mám SUV 7 let a přejíždím retardery mnohem rychleji než řidiči nízkých aut a ten rozdíl je fakt velkej, když to jde, tak je na těch retarderech běžně předjíždím

0/−3
24.6.2018 8:48

V15á57c50l25a50v 38Z39e27l54i78n61k68a 2302170683902

Aha, takže předjíždíte třeba na přechodech u škol, obecních úřadů a tak podobně? Takže zřejmě typický SUVerén, kvůli kterému tahle je tahle kategorie stále více považována "egomasirovalnije ústrojstvo", jak s oblibou říká jeden kolega z oboru.

+1/0
24.6.2018 9:01

V38l29a44d51i96s74l45a36v 18B12u80r19y45š98e68k 1409372517794

nepředjíždím na přechodech u škol a obecních úřadu, jezdím denně od roku 1977 a to bez jediné nehody, pokud by všichni řidiči byli ve stejné kategorii jako já, tak se za posledních 41 let nestala žádná nehoda a když někdo jede pommalu přes retarder, tak ho klidně na něn ve svém SUV předjedu, není to nebezpečné a ani zakázané

0/0
24.6.2018 11:17

V78l61a41d78i14s73l75a83v 64B73u59r68y48š66e81k 1799132697774

ono totiž jet přes retarder s SUV a nízkým autem, třeba oktávií je něco uplně jinýho, pokud máte možnost, doporučuju vyzkoušet

0/0
24.6.2018 11:22

K88a40r22e24l 16B47a56r30t81á54k 3209303412786

Že jsou SUV bezpečná si myslí většinou lidé, kteří nemaje schopnost vlastního zdravého úsudku podlehli reklamní masáži. Nejhorší ovšem je, že falešný pocit bezpečí přetavili v agresivní a bezohledné chování vůči ostatním účastníkům silničního provozu. Čest výjimkám, kterých je však menšina.

+6/−1
22.6.2018 23:23

L36u88c39i95e 50F39o76r31m90á79n61k57o42v42á 8525628287640

Setkávám se s tím, že řidiči SUV běžně nemají například tušení, že existuje něco jako přednost zprava. Takže jezdím s očima na šťopkách a na křižovatkách, kde není přednost upravená dopravními značkami ani semafory, dávám přednost SUV, i když ji mám ve skutečnosti já, protože je mi jasné, že řidič/ka 1) můj Auris nejspíš ani nevidí, 2) i kdyby viděl/a, pojede dál jako tank.

Ano, dělají to i řidiči v jiných autech, ale u řidičů SUV je toto chování (v mé vlastní zkušenosti) takřka stoprocentní.

0/0
24.6.2018 10:47

P70e59t62r 49A66l46t34m41a56n 9525928386548

Zabit se muzu v cemkoliv, presto jsem v mem 3tunovem GL pomerne imunni vuci vsem spechajicim dealerum v oktavkach, kteri jezdi jako magori... nikdy se SUV nevzdam!

+1/−3
22.6.2018 23:04

D53a28n89i21e76l 52J83a62n39k10o 9679489410612

Statistiky ALE mluví celkem jasně - nejnebezpečněji jezdí ti co mají pocit "bezpečného" auta .... a jen na okraj fyziku neokecáš ale to ty asi nepochopíš ....

+6/0
22.6.2018 23:07

O57t14a23k77a29r 36F54u59k81a 8251853311914

Potrefená husa se ozvala. Že by ta octavka? :D

0/−1
22.6.2018 23:14

R71o18m81a33n 37P61o35l18á39č52e31k 5746209445

Kupodivo nejhorší začínají být Rapidi :D

0/0
22.6.2018 23:35

R11o40m58a94n 11P35o84l75á36č43e74k 5736129985

Tak ale GL není masové SUV :D:D:D:D

0/0
22.6.2018 23:19

J93i46ř73í 34S54c60h22w54a56c75h 8398854158536

taky při odbočovaní doprava si potřebuješ nadjíždět do poloviny levého pruhu, jak se mi nedávno stalo, když jsem zrovna chtěl předjížděl nějaký Q7?

0/0
23.6.2018 0:27

M28a61r91e12k 18Ř90e53h28á32č30e84k 3951174945808

Tak to je zas clanek o nicem. Ze zadne auto neni bezpecne, asi uz vime vsichni. Naivne jsem cekal, ze se aspon dozvime, o kolik jsou SUV bezpecnejsi nez nizka auta, ale ne. Jen jsem se dozvedel, ze ani SUV neni 100% bezpecny. Fakt prekvapko. Dik, redakce.

+1/0
22.6.2018 22:41

V48á58c63l59a35v 24Z91e77l95i29n58k32a 2562830823642

No, ono to totiž není tak snadné stanovit a ještě obtížnější je výsledky prezentovat tak, aby se machři v SUV moc neurazili. Pokud to totiž vezmeme skutečně globálně, tak o nic. Když to dobře půjde. On každý vidí výhody vyššího těžšího auta při střetu. Ale pokud si projdete statistiky, tak zjistíte, že velká většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucím autem, ale nárazy do pevných překážek po nedobrovolném opuštění vozovky. A tam jsou SUV s vyšším těžištěm a horšími jizdními vlastnostmi naopak v nevýhodě. Na internetu najdete x příkladů situací, ve kterých se SUV dostala vážných potíží, zatímco normální automobily je ustály bez problémů. Automobiláři vám mimo kamery řeknou, že SUV byl hlavně marketing. Vzniklo to původně jako hračka pro zbohatlíky a ostatní automobilky se začaly opičit.

+6/0
22.6.2018 22:52

O24t29a41k57a74r 50F72u64k20a 8551743241534

:D mimo kamery. A tobě určitě. Btw, pokud 3 tuny opustí vozovku a narazí do pevné překážky, vždy na tom budou líp než tuna a půl. Ale klidně usínej s pocitem, žes odhalil mezinárodní spiknutí :D

0/−1
22.6.2018 23:18

K48a58r53e26l 72B17a27r74t35á79k 3399353832956

A z jakého důvodu na tom budou 3 tuny lépe než 1,5 tuny?

+2/0
22.6.2018 23:27

O81t59a68k95a43r 48F64u70k76a 8741473161974

Protože fyzika. Když se rozeběhne 50 kg ženská proti plůtku, rozbije se o něj, plůtek se nehne. 100 kg týpek v poklusu plůtek povalí, aniž by si to uvědomil.

0/−2
22.6.2018 23:32

K84a97r49e79l 48B77a34r56t70á15k 3159833752656

Tak to jste mne pobavil, fyzika ;-D. To vaše "vysvětlení" je poněkud dětinské.

+1/0
22.6.2018 23:55

O88t87a48k11a31r 90F54u89k15a 8511583411744

To bylo, abys to pochopil a z tvé absence argumentace je zřejmé, že i to bylo málo

0/0
24.6.2018 10:23

R87o77m80a77n 78P65o19l41á76č85e10k 5896579595

Našel jsem si crash test toho GL a taky docela mazec... Ale vypadá jako formule 1 po nehodě... Auto na padrt, ale kabina v pohodě.

0/0
22.6.2018 23:43

O49t21a53k62a22r 66F82u74k81a 8371723261254

O tom to je, deformační zóny mají minimalizovat dopad na kabinu. Auto na odpis, ty vstoupíš a upravíš si účes ;)

+1/0
22.6.2018 23:47

K52a94r92e97l 30B17a12r45t77á88k 3379363272666

Vy jste vážně srandista. Pozor na pěšinku, nebo číro?

0/0
23.6.2018 0:12

V33á22c12l48a21v 72Z40e15l78i61n87k46a 2732910223952

No, tak zaprvé nevím, že bychom si někdy potykali. Z hospod se neznáme a z poslucháren si vás také nějak nevybavuji.

Víte, on je každý nějaký. Někdo hází lopatou a sebevědomí si kompenzuje urážením jiných na internetu. Nědko si koupil titul na nějaké pseudo univerzitě a chová se podobně. No a někdo holt strávil pět až šest let tvrdým studiem na technice a pak se může věnovat výpočtům třeba s pomocí metod konečných prvků a konečných objemů. Prozradím, že tím prvním se u aut počítají karoserie, jejich pevnost, deformace atd. Tím druhým vše možné od vnější aerodynamiky až třeba po odmrazování skel. Když se v tomhle nějakou dobu pohybujete, tak věřte, že třeba během takového večerního posezení nad sklenkou dobrého vína někde na odborné konferenci se o ledasčem dozvíte víc než vědí i manažeři, co ten podnik řídí. Třeba i to, že SUV je spíš o marketingu a masírování si ega než o skutečném užitku a bezpečnosti.

A pokud jde o vaše fyzikální znalosti, tak máte za pět a to jen proto, že na stupnici není alespoň desítka. Fakt si myslíte, že jasan s půlmetrovým kmenem řeší jestli se o něj zastavilo půldruhé nebo půltřetí tuny? Nebo že to řeší betonový propustek či kamenný taras? Rozflákáte se o to stějně dejme tomu v Tuaregu jako v Mondeu. Jenže v tom Mondeu máte díky jízdním vlastnostem větší šanci, že tu silnici neopustíte a tu překážku netrefíte. A to je věc, kterou majitelé SUV strašně neradi slyší.

+2/0
23.6.2018 16:14

O53t14a62k49a65r 45F82u86k79a 8821553231704

:D jsem se tě dotknul na nejcitlivějším místě, co? Pět, šest let tvrdého studia, ajajaj. A cítím frustraci, žes skončil v posluchárně, zatímco manažeři, co to řídí, nemají ty tvrdě získané znalosti. Neboj, není všem dnům konec. Pošli proti zavřeným dveřím dítě, pak se proti nim rozeběhni sám. Pokud nemáš 70 kg, tak dveře bez problémů vyrazíš, zatímco dítě budeš skládat. Tolik k tvému jasanu.

0/−2
24.6.2018 10:04

P31e25t36r 93S10t58e62i79n87e61r 7522832472265

A stejně si koupím SUV (kompaktní). Já prostě nechci sedět zadkem skoro na zemi :D

+1/−2
22.6.2018 22:17

P40e19t82r 42H19o33r81á45k 1339723769114

Nějaká fobie? O asfalt nikdo nedrhne v žádném autě.

+2/−1
22.6.2018 22:21

R87o38m24a68n 37P26o27l43á56č46e61k 5516739435

Třeba známý co mu je 65 si koupil SUV, protože se mu do něj dobře nastupuje...

+1/0
22.6.2018 22:29

K59r25y64š51t19o65f 27M29a51l76i95n50k46a 3897873851903

Tak to má IQ tykve ... Vybírat si auto kvůli 3 sekundám při nastupování.

0/−1
23.6.2018 0:00

R62o26m98a70n 33P64o28l34á36č66e13k 5686939575

Reálný crahtest tu byl minulý týden, kdy ve Švédsku Volvo vzalo kamion na okresce. řidič z Volva se oklepal a vystoupil s oděrkami...

JInak nic světoborného.... Tyhle nárazy jsou průserové pro všechny auta...

+1/0
22.6.2018 22:15

Z40b67y75n72ě65k 79J81a62n21d82a 7673852475721

Jako o kolik se posunula ta zeď? :-)

+1/0
22.6.2018 22:12

Najdete na iDNES.cz