Diskuse k článku

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho brzy balancovat na hranici zániku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a98k47u27b 21R41o54u33s 3293320864732

A co Indie?

0/0
5.9.2018 18:17

J57i19ř52í 50E74r75b53e77n 1433404726657

Nic nového pod Sluncem. Takové Neměcko mělo v meziválečné době kolem stovky "automobilek", i u nás jich bylo několik desítek. Jenže většina z těchto značek vyrobila stěží pět aut za celou "kariéru". Kdo si pamatuje takové značky jako Gatter, Šibrava, Valeš, K.A.N., Myron?

+1/0
21.7.2018 17:46

J83a90k88u70b 51R46o84u34s 3403420574982

Evropu čeká vymírání automobilek mnohem dřív, než Čínu. Evropa si totiž svoje automobilky sama cíleně ničí, přestože je na nich - narozdíl od Číny - existenčně závislá a bez nich se ekonomicky zhroutí.

+6/−1
12.7.2018 5:22

M35a80r56t37i95n 69T50e93s39a89ř 2489483603503

Představa, že Čína neprotlačuje elektromobily, je značně romantická. Čína je v elektromobilitě na míle před Evropou - možná je jejich vláda více autoritářská než náš "zlý" Brusel. Možná neomezují emise, spíše přímo zakazují jízdu spalováků za určitých podmínek a v určité dny (např. střídáním SPZ při smogu).

Čínská automobilová vlajková loď BYD má ve svých prodejích značné procento elektromobilů a jsou v ulicích vidět (nejen ty od BYD). Ne, že by nabíjecí stojany byly na každém kroku, ale u hotelu, kde jsem bydlel, byly minimálně dva.

A e-bikes jsou fakt na každém kroku - tak půl napůl s normálními bicykly. Ostatně, i v dělnických čvrtích mají zavedenu elektřinu a prostě to nějak nabíjejí, aniž by se báli black-outu. Benzínové motorky téměř nevidět.

A metro v Shenzhenu je proti pražskému hotový div světa. Minimálně v oblasti klimatizace a informací pro cestující - hlášení VŠECH zastávek ve dvou čínských dialektech plus anglicky, nad každými dveřmi LCD panel s mapou příštích stanic a přestupů.

+5/0
12.7.2018 8:42

J42a55k82u90b 82R76o35u81s 3423300524832

Reagujete na něco, co jsem vůbec nenapsal

+1/0
12.7.2018 8:43

H81o82n47z62a 42T25a61r 3529242934282

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává

https://auto.idnes.cz/cina-elektromobily-0of-/automoto.aspx?c=A180121_163708_automoto_fdv

0/0
12.7.2018 10:39

H26o80n72z88a 78T36a92r 3519492204102

Automobilky si naběhy samy

Předháněly se v prohlášeních, jak jsou jejich automobily čistější než u Konkurence

Ve 12 minutě videa, jak pohlaváři automobilek slibují nesplnitelné a Lžou

https://www.youtube.com/watch?v=B6RQBxYCbGY&t=2074s

+1/0
12.7.2018 10:58

S13t38a50n49i58s80l72a53v 47K36r84e22j87c67a55r 6767566323864

Nu pokud pomineme geografii, a upřednostníme profil vzdělání. Tak to je pro Čínu opravdu problém. V budoucnu se bude muset sama rozhodnout komu dá přednost. Zda své národní výrobě nebo té zahraniční. V Putinovsku to řeší po brežněvovsku, nákupem západních firem, at Renaultu, VW atd. Čína na rozdíl od Ruska zatím dokáže držet krok se světem. Nejen v automobilovém průmyslu. Mnoho prodejců a výrobců veřejně i skrytě spolupracuje s čínskými firmami a výrobci. Je otázkou jak se v tamních firmách odlišují vzdělanci od zapracovanců ale v finále se to stírá.

0/0
13.7.2018 11:14

R17o36b47e36r66t 19M19á86s56l55o 1481771127737

Pokud se podaří udržet současný systém výroby aut tak mají tito experti samozřejmě pravdu, protože takto to postupuje vždy.

+1/0
12.7.2018 1:46

Najdete na iDNES.cz