Diskuse k článku

Autofotka týdne: Slavné BMW po závodní legendě jde do aukce

Aukční síň Bonhams bude 13. července na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu dražit unikátní BMW 507 z roku 1957, které patřilo loni zesnulé legendě motosportu Johnu Surteesovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e75t44r 66N45o20v17ý 2776680789230

Je prostě nádherné.

+6/0
8.7.2018 14:18

J95a56n 63P40e37c21h 6757309306396

Nadhernej kousek... vlastne vsechny petnulasedmicky...

+2/0
8.7.2018 14:10

J93o42s38e70f 82V28a30l91a 9940213893473

hezke auto a taky jeho ena odpovida vyjimecnosti vozu. Ale asi bych dneska takove auto ani nechtel- je to jenom autro do na stani do garaze a lestit a lestit. Riziko poskozeni v beznem provozu je prilis velke. Stacil by mi Chrysler crossfire a k tomu dneska neprotrebuje clovek vic nez par vyplat. PS. jestli je skutecne pravda to, ze povalce bylo BMW v insolvenic a zachranila ho vyroba tzv. gogomobilu, tak clovek jenom zasne, kam az to BMW dneska dotahlo......

0/0
8.7.2018 10:35

J86i75ř44í 48E81r22b70e96n 1503344636577

No, BMW se za války muselo přestěhovat z Eisenachu do Mnichova a jeho "východoněmecké" závody přešly po válce do státního vlastnictví jako součást budoucího trustu IFA a jejich vozidla byla později z BMW přejmenována na EMW. Pouze mnichovský závod zůstal pod značkou BMW, ale z rozhodnutí Spojenců nesměl vůbec vyrábět vozidla (ostatně angloamerické nálety ho téměř srovnaly se zemí, podobně jako českou Pragu), až roku 1948 mohl začít opět s motocykly a limuzínami předválečné konstrukce.

Podniku skutečně hrozila insolvence, protože luxusní auta nešla moc na odbyt (z těch 23 tisíc kusů BMW 501/502 během deseti let jich spoustu odebraly státní instituce za cenu kolem 17-21 tisíc DM, přesto na každém voze měl podnik ztrátu 4 tisíce DM) a kůži jim skutečně zachránila až licenční výroba italských jednoválcových minivozítek Isetta, kterých v letech 1955-62 vyrobili přes 160 tisíc kusů při ceně 2580 DM - to nebyl zisk nijak závratný, ale podařilo se managementu alespoň získat čas na vývoj nových typů - jak řady 700 (1959-65 vyrobeno 181 tisíc kusů o ceně kolem 5000 DM), tak zejména nové řady 1500/1600 vyráběné od roku 1962.

+1/0
8.7.2018 21:55

J82i84ř97í 88P87o91k50o74r84n75ý 2812114387732

tak tomu říkám BMW , ne těm dnešním I8,I3, řadě X....

0/0
8.7.2018 10:23

J36i88ř56í 76E82r12b14e57n 1683864956877

X4 a X6 ještě trochu vypadají jako hezká auta. Ale mně to může být jedno, jednak si na ně sotvakdy vydělám, jednak mám raději jiná auta :-)

0/0
8.7.2018 22:05

R38a62d59e32k 88S68t78e79i86g96e29r 7404132132696

Zlatá léta automobilového designu R^

+9/0
8.7.2018 10:09

M24a61r21t93i42n 19N18e84b81e49s73k51ý 7606530357252

Když si uvědomím, že tohle auto je o rok mladší, než já,

jak vypadá a jak vypadám já....

Asi mi nebyl věnován takový servis.

0/0
13.7.2018 15:25
Foto

L20i92b98o62r 87V25y62k85o22u31p58i86l 9386685269727

Nikdy jsem netoužil být neslušně bohat. Jenom když vidím takové nádherné auto.

+15/0
8.7.2018 8:31

Najdete na iDNES.cz