Diskuse k článku

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá pražským provozem. Jízda elektromobilem je stejná a zároveň docela jiná než s klasickým autem. Kia Soul EV je parádní městské auto do zásuvky. Zasvětilo nás do regulí elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e55t66r 31M38i33c23h72a80l 2510434541522

Přes dva měsíce starý článek znovu na titulce? Co to je? Nějaká kampaň?

0/0
23.9.2018 2:14

J22i30n25d83ř19i58c33h 90Š54k14o78p81e43k 4695191560735

jo, je to super auto, když dokáže předjet cca 40 let starý automobil

0/0
13.9.2018 8:43

V39í83t 63K98o48u16b62a 6136710414768

1) každý motor má někde výfuk.

2) jaké procento pražanů má možnost si přez noc dát auto někde do zásuvky?

3) spotřeba přepočtená na CO2 stopu je u elektromobilů výrazně vyšší než u spalovacíc motorů.

3) celková cena na kilometr za dobu života elektopohybovadla je taková, že kdybych ji nabídl zákazníkovi, tak se mi vysměje a moji službu koupí někde jinde

+2/0
8.9.2018 22:56

V70a87c82l37a77v 57M71e62d52e65k 5241922785615

V Praze je sice dost nabíjecích stanic - ale problém je, že nepoužívají jednotný systém plateb. Pokud chcete nabíjet na stanici ČEZ, potřebujete smlouvu s ČEZem a jejich čip. Dobíjecích stanic ČEZu je v Praze výrazně míně, ale zase se nacházejí i na dalších místech v republice.

Výrazně více je nabíjecích stanic PRE - ale pokud na nich chcete nabíjet, potřebujete opět smlouvu s PRE a jejich kartu. Ale nevýhodou je, že nemají stanice mimo Prahu.

Pokud jezdíte převážně po Praze, ale občas plánujete vyjet mimo Prahu, mimo dojezd elektromobilu, musíte mít smlouvu s nejméně dvěma společnostmi, což už se prodraží, protože kromě odebraných kWh jim platíte i nějaký paušál.

0/0
21.8.2018 11:23

M44i51k86u48l93á62š 14L26é16v22y 5592895534731

Jak to vidím tak:

1) Ty elektro-auta jsou vhodné pouze pro ty co mají vlastní barák s garáží kde si mohou ty elektro-zázraky nabít, navíc dojezd nic-moc

2) Pokud nebudou problémy s exhalacemi kvůli dopravě řešeny komplexně, je to k ničemu (pouze politikaření EU). Mám na mysli kamionovou i lodní dopravu, ba co víc i leteckou. Protože kamiony, a lodě vyprodukují dalakeko víc skleníkových plynů než osobní auta splňující EU5 a výš. Stačí se podívat na ucpané dálnice: na těch je víc kamionů než osobních aut. A takový kamion ničí silnice i 100x víc než osobní auta a produkuje mnohonásobné emise než osobní autíčka.

Ale já vidím to spíš v tom, že Evropská "elita" (tedy "šmejdi") si umanula zlikvidovat evropskou ekonomiku i populaci - viz také sebevražední migrační politiku odpovídající zločinným Kalergiho plánům

+2/0
24.7.2018 14:53

J23i61ř79í 47S26c56h29w66a31c51h 8138854968556

kamion má spotřebu asi tak 1-2 litry na tunu převezené hmotnosti na 100 km. To u osobního auta je spotřeba tedy i emise CO2 asi tak 5x vyšší....

0/0
24.7.2018 23:47

V13a18c24l89a84v 46M14e64d74e63k 5771782715545

Elektromobily nemíří na globální emise, ale na lokální emise ve městech

0/0
21.8.2018 11:33

P80e70t76r 87Z14a97s48k89o84č75i76l 2315422778299

O 100 tisíc víc už je jetá Tesla S85 s 2.34x větším EPA dojezdem. Rv

+1/0
20.7.2018 23:14

J44o45s17e65f 58Š22o97l96t69e15s 8164688580863

Ovšem jetá hodně.

+1/0
7.8.2018 18:51

M26i69k47u84l73á84š 60L74é25v80y 5982165224321

Byl bych ještě zvědav jak je to s dojezdem v zimě, kdy se musí i topit aby jeden numrzl v elektro-autě.

Pro mně každopádně má daleko větší užitkovou hodnotu auto se spalovacím motorem, které natankuji za 2 minuty a stačí mi tankovat jednou za 7 dní. Elektro-auto bych musel dobíjet každý druhý den (v létě!) a v zimě bych v něm asi umrznul abych najezdil těch 100 km do práce a z ní. To bych aní zadarmo nechtěl takové auto! A to jsou ty ceny ke všemu hodně přemrštěné.

+1/0
19.7.2018 12:01

V48í22t 62O14ž36a44n39a 1288698225234

Ráno vstanu, přijdu k autu a mám natankováno. S větší baterkou (60kWh) určitě neumrznete. A cenu se budou snižovat, každá novinka je drahá (viz kdysi mobily a ploché televize).

+3/−2
19.7.2018 12:06

J42a82n 72B16á82r97t38a 3890136688

Chtěl jste napsat "Ráno vstanu, autobusem dojedu k autu a mám natankováno" že.

Pořád dokola. Elektromobil je auto do města ale města na to nejsou připravena.

Za současného stavu jsou to spíš auta pro vesničany, kteří mají u domu garáž se zásuvkou (nejlépe třífázovou).

+1/0
20.7.2018 22:20

M16a39r46t67i91n 68B69a29r35t66e51k 5987751581563

Města na to budou připravená, pokud si je připravíme.

0/0
22.7.2018 19:03

O51n11d42ř24e57j 96Č10a34p71k41a 6121861673414

Kanaďanům vycházel dojezd v zimě tak o půlku horší (s tím, že zima je 20-25 pod nulou). Takže by to s nabíječkou doma v garáži pořád vycházelo.

0/0
19.7.2018 13:23

J82a69n 26B19á62r41t82a 3260456448

Řekl bych že topení i klimatizace se na dojezdu podepíšou docela dost.

A co se týče zimy, ještě během mrazivé noci promrznou baterky, takže dojezd bude ještě horší.

Tedy pokud máte tu smůlu a bydlíte ve městě kde si můžete o nějakém nabíjení přes noc a teple v garáži nechat zdát.

0/0
20.7.2018 22:24

M74a68r97t43i55n 70B42a17r24t59e41k 5957941741553

Tesla má tepelný management, takže v případě že máte auto přes noc v zásuvce, tak auto využívá malé množství energie k ohřívání baterie, takže nedochází ke snížení dojezdu.

0/0
22.7.2018 19:01

J70a16n 14B74á36r88t81a 3110876528

A kde tu zásuvku ve městě vezmete?

+1/0
24.7.2018 22:46

P95a35v89e22l 26K73u34t65i97l 9480876983659

Mimochdem, kia jiz ukoncila vyrobu fosilni verze modelu soul pro evropu. Pouze doproda zasoby. U modelu soul predstavoval prodej elektricke verze 45%

+2/0
18.7.2018 22:38

L78u10k97á94š 71D18o10č86e73k50a63l 4901357779512

Proč myjete auto ve Vltavě?

To je podobná kravina, jako malovat v Šiklandu na poníky. Tam to ale na rozdíl od dospělých dělaly děti.

Bych z Vás někdy b!i!.

0/0
18.7.2018 21:47

M18i54k92u67l20á90š 58K45a51l93i97n85a 1162403965

A elektriku vyrobíme v uhelné elektrárně ;-D

+1/0
18.7.2018 21:23

P36a66v71e49l 35K73u37t93i19l 9920866653329

V te same uhelne elektrarne s kombinovanou ucinnosti 80% v jake se vyrabi elektrina pro ropovody, rafinerie a benzinky.

+4/−1
18.7.2018 22:40

M83a36r30t89i94n 82K56r53o55u29p87a 2741293649560

Na 30 kW/h baterii dojezd 250km? Tohle je stejná lež jako udávaná spotřeba u dnešních aut. V reálu s lehkou nohou nejmíň o 1/3 méně.

+2/0
18.7.2018 19:13

J10i73ř32í 93S55c76h23w95a29c85h 8518764808596

tak je to dojezd podle naprosto stejné metodiky ;-)

0/0
18.7.2018 19:22

J82a74r33o34s36l60a25v 73V17o89l33a83v53k80a 6469821731161

To bych řekl, že to bude ještě horší. Firemní E Up ráno z nabíječky sundaný píše dojezd 128 km ale reálně je to tak 70 až 75 záleží na počasí. Ani nemusí být zima. Stačí když prší. Musí se stírat a foukat aby se to nemlžilo.

+2/0
18.7.2018 21:36

M19i80r92e45k 69G92a19j54e70r 5391106149520

V dešti je hlavně výrazně větší valivý odpor. I benzínak má větší spotřebu. Ale je jasné, že udávat dojezd o 75% větší, než skutečný, je docela podvod.

+3/0
19.7.2018 5:02

M15i75r92e71k 54G64a50j91e13r 5411366659410

Kapacita baterie je ovšem v kWh, nikoliv v kW/h.

+2/0
19.7.2018 5:03

P69a71v33e42l 58K46u22t45i67l 9980656463149

Je videt, ze jste v elektromobilu nikdy nejel. For je v tom ze vy kdyz mackate spojku aby jste tam dal dvojku tak ten elektromobil mare 30 metru pred sebou protoze padesatku tam ma za tri a pul vteriny.

+3/−2
18.7.2018 18:05

P39e25t80r 89M84i72c12h47a28l 2180594181912

Padesát jedu na jedničku, čas jsem neměřil.

A fór je v tom, že než ty po 150 km najdeš nabíječku a nabiješ baterky, já budu o 300 km dál a v nádrži budu mít pořád víc než půlku.

+4/0
18.7.2018 18:42

J27a33r23o15s49l66a78v 38V32o47l31a37v80k63a 6919161461751

Padesát na jedničku může jet akorát hluchý nebo blbý ;-) To auto se fakt rychle rozjede ale tím to končí. Čím horší je počasí tím větší máte nervy zda se vrátíte zpátky na firmu ;-)

+4/0
18.7.2018 21:39

P36e34t49r 34M34i20c23h56a63l 2630934511632

Neříkám, že to dělám. Jen že to jde. Vzhledem k tomu, že elektromobil je díky baterce o tři metráky těžší než srovnatelné auto se spalovacím motorem, tak ani nikomu moc neujede, i když to má zátah prakticky od nuly. Takže pán tu tak trochu machroval.

+1/−2
19.7.2018 0:14

P72a33v66e28l 87K31u62t59i98l 9670756173779

A moje auto umi litat. Treba kdyz pada ze skaly. Nerikam ze to delam ale jse to.

0/−1
19.7.2018 13:44

P58e61t13r 18M20i40c80h41a32l 2830514911972

Jo? A taky to přežiješ a auto pak bude pojízdné? Už se neztrapňuj. :-D

+1/0
19.7.2018 20:15

P12a90v91e12l 25K44u79t83i57l 9140236453139

Vysvetlujte jak se jezdi v EV nekomu jinemu, ja uz najel 230.000 km

+1/0
18.7.2018 22:43

P84e83t25r 37M66i73c27h56a60l 2600524541532

1024 km za 11 hodin včetně přestávek (kafe, jídlo, cigareta). Za jak dlouho to ujedeš na baterky?

0/0
19.7.2018 0:19

M62i70r31e50k 48G25a35j89e28r 5701666959510

1000 km určitě rychleji, než za 11 hodin, protože já bych autem jel jen na letiště a z letiště.

+1/0
19.7.2018 5:07

P41e36t92r 10M57i88c72h16a55l 2960264941272

Do 1000 km se letadlo nevyplatí, časově ani finančně. Do Prahy to mám 250 km, takže 3 hodiny cesty plus aspoň hodinu rezerva. Dvě hodiny předem být na letišti, další minimálně dvě hodiny let plus vyzvednutí zavazadel. Pak vyzvednutí auta z půjčovny a cesta do konečného cíle, tedy další klidně dvě až tři hodiny. To máme celkem 10 - 11 hodin. Prašť jako uhoď.

0/−1
19.7.2018 11:33

P77a74v50e50l 39K49u57t71i80l 9190616173649

Co je to za pitomost? Ja letel do eidhovenu a z tama do tilburgu taxikem. Celkove i s cekanim na letisti asi na tri hodiny a za polovicni cenu nez hnat druhe auto tam.

+1/0
19.7.2018 13:48

P97e19t23r 65M22i57c40h24a41l 2900624601132

To není pitomost, ale realita.

+1/0
19.7.2018 20:06

P62a81v46e16l 73S14ý54k31o47r60a 4484766402274

A kde je ta tama ???

0/0
24.8.2018 22:17

M48a79r59t26i40n 92K91a90r63á92s89e83k 9678633128458

No ja jezdim asi 2x rocne do italie, a jsem presvedceny o tom, ze autem to mam pohodlnejsi a rychlejsi nez letadlem, o cene ani nemluve...

0/0
20.7.2018 10:24

P82a86v89e36l 86K74u34t73i45l 9570626423609

Ja jel 11 hodin cestu z Tilburgu 960 km. Nejel jsem teda na cas a vetsinou se dalo vyrazit driv nez jsme my byly obcerstveni. Naklady na phm pro tuto cestu byl 0 kc protoze nabijeni na cestach je v cene auta. A ted se zeptam ja: Jak dlouho se musi vydelavat, aby si clovek mohl koupit benzin na 1000 km?

+2/0
19.7.2018 9:38

P57e73t87r 80M40i90c43h81a73l 2320664201712

960 km elektromobilem za 11 hodin včetně nabíjení po cestě? Sorry, na pohádky jsem starej. :-D

A k té ceně: palivo mě vyjde na 1,50 Kč za kilometr, takže si to spočítej. Ale nezapomeň počítat i s tím, že mě to auto stálo o půl milionu míň, což je přes 330 tisíc km "zadarmo".

+1/−2
19.7.2018 11:22

P28a53v26e88l 46K89u29t11i77l 9600866143409

To je pouze o tom ze netusis jak rychle je nabijeni na SC. Na dalsich 300 km za 20 min. A ten cas neni navic kdyz se stejne jde clovek obcerstvit. A kilometr za 1,5 to je taky z rise pohadek. Mel jsem nekolik spalovacich vozu v ucetnictvi, tak vim kolik skutecne kilometr stoji.

0/0
19.7.2018 13:52

P72e55t84r 80M82i39c59h39a16l 2280124131372

300 km s autem, které má deklarovaný dojezd 250 km? Hmm, dobrý.

A k té mé ceně - při spotřebě pod 5 litrů a ceně nafty kolem 30 korun ... zkus si to spočítat.

+1/0
19.7.2018 20:09

P71a67v62e19l 64K32u25t24i56l 9790576563209

Ja nekde psal ze mam kiu? Spotreba pod 5 litru jehezka na papire a taky jsem umel za 5 jezdit, ale dlouhodoby prumer 7,5. Dodavka papirove 9,5 realita 14,8 dlouhodobe. Ono totiz realna spotreba se dostane jedine tak ze se vydeli pocet zakoupenych litru paliva za cely rok poctem najetych kilometru. A ne ze se vezme spotreba za jakou to umi jezdit dlouhe trasy s lehkou nohou.

0/0
19.7.2018 20:45

P71e23t58r 79M22i11c75h10a28l 2870954911482

Nevím co máš, ale uvědom si, pod jakým článkem diskutuješ.

Spotřeba pod 5 litrů není na papíře, ale reálná. A jestli ty máš reálnou spotřebu o 50% vyšší oproti papíru, tak máš levý ruce i nohy. Bez urážky.

+1/0
19.7.2018 21:50

J37a60n 41B21á34r24t85a 3190276608

Míněna byla cena paliva na kilometr. Nikoliv celkové náklady na kilometr. Ty budou dost podobné (ojetí pneumatik, amortizace auta, opotřebení podvozku, opotřebení ložisek, ...) pro normální auto i elektromobil. A ano jsou tam jisté rozdíly. U spalovacího se opotřebí motor a výfukový systém u elektromobilu zase baterky (a možná i ten elektromotor (ložiska, permanentní magnety slábnou atd.). V obou případech to bude kolem 6 - 10 Kč na km.

+1/0
24.7.2018 23:01

V48á67c95l63a88v 25P26o74l37á34k 1725672460790

230000 km, t.j. přibližně 1500 krát na nabíječce. Pěkně jste si u toho i odpočinul.;-)

0/0
19.7.2018 13:08

P35a16v11e36l 36K53u79t66i26l 9260946643819

Ano u cest nad 400 km se i odpociva

0/0
19.7.2018 13:53

P44a55v43e70l 11K53u61t20i21l 9260466863839

Schvalne si spocitejte kolik by jste stravil v praci aby jste si vydelal na benzin na 230000 km. Neni lepsi odpocivat?

+1/0
19.7.2018 13:55

Najdete na iDNES.cz