Diskuse k článku

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili steroidy, těmi nejryzejšími pokračovateli hot-hatchů, okreskových raubířů na dovádění o sobotních ránech. Fiesta má v nejnovějším vydání 200 koní a vůbec nevadí, že pádí v tříválcovém šiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a96r71t31i35n 74P71e95t45ř81í56k 4742709461541

Není "tříhrnek" 1,5 litru zbytečně moc?? Já bych raději litrový "dvouhrnek" s biturbem, co točí 15.000 otáček ;-);-DRv

+2/0
13.7.2018 11:22

J78i10ř76í 76S78c94h47w13a70c49h 8228864788656

proč zmiňuješ 15.000 otáček? Naprostá většina dowsizingových turbomotorů dává výkon při nižších otáčkách než třeba srovnatelná atmosféra

+1/0
13.7.2018 11:31

M32a50r21t24i88n 41P81e89t80ř84í75k 4652389951631

Snažil jsem se trochu přehánět ;-)

0/0
13.7.2018 13:14

J11a47n 97K55o96n20v64a83l24i29n31k17a 5920101801235

To nedělejte. Malé motory s turbem NESMÍ být terčem vtipů. Kdokoliv, kdo je proti nim, bývá označován za hlupáka.

+2/0
13.7.2018 13:47

J87i91ř39í 22S41c44h59w80a14c72h 8888294918106

Označil jsem někdy někoho přímo za hlupáka?

Jo pokud pokud někdo dělá hloupé "vtipy", založené na hloupých až nesmyslných argumentech, nemůže být považován a moudrého.....a v kombinaci s mou reakcí může vypadat jako hlupák. To jo!

Po mé reakci pak následuje buď trapné ticho nebo cosi o přehánění, či nadsázce, nebo vtipu, coby kamufláž, když si dotyčný nechce přiznat, že v podstatě napsal naprostý nesmysl....

+2/−1
13.7.2018 14:37

J23a66k51u48b 68S12e24k41e80r54a 6676650966935

Pan Petřík sní prakticky o blízké F1... za pár sezón budou určitě s dvouválcem a litrem. Akorat nezminil pár desítek ci stovek kg těžkou baterií. Na tom nic špatného ani hloupého .

0/0
13.7.2018 20:22

J66i34ř87í 88S98c71h87w72a97c83h 8328664868266

před cca 25 lety byl mistrem světa čtyřválec (a další byly šestiválce) o objemu 1500 ccm, dnes jezdí povinné šestiválce o objemu 1600 ccm, nevidím v tom trend směřující k litrovému dvouválci......;-)

0/0
13.7.2018 21:10

J50a34n 31K45o91n23v16a63l65i54n41k77a 5970551201845

Kde bereš pocit, že mluvím o tobě? Mluvil jsem obecně.

Stejně ale obdivuji tvůj zápal pro obhajobu downsizingu. Málokterý diskutující je do toho tak ponořený. R^

0/0
16.7.2018 8:25

L54a74d47i64s24l79a83v 98K29a29l22o49u68s 7675256111250

Tříválec s 9-ti vyvažovacími hřídeli, proč ne. Ale já bych si to nekoupil.

+1/0
13.7.2018 10:29

P97e90t56r 33P31o72s82p87í13š68i43l 4578314726416

Pořád málo. Já si počkám na sportovní tříválec s odpojováním hned dvou válců.

0/0
13.7.2018 8:51

J62a23r38o56s29l31a12v 70O50h31a25n72k11a 1664946972388

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

to je oxymóron jako prase :-)

0/0
13.7.2018 8:44

J39i62ř10í 64S63c60h32w12a64c76h 8208204498516

oxymoron je tvrdit, že pro dravost je důležitější počet válců než počet koní.....;-)

+1/0
13.7.2018 9:16

V97í56ť79a 85K55r38u68t81i93š 1940294165117

Proč? Focus ST II měl pětiválec, ST III čtyřválec. Trojka byla nesrovnatelně komfortnější a přitom také dravější, sportovnější, ovladatelnější ...

0/0
13.7.2018 14:04

J16a10n 80K30o18n70v15a27l68i71n76k97a 5610161541645

"nezvykle velký" 1,5 l a "iracionální odpor ke tříválcům". Stačilo. Rv Auto dobrý, motor snad taky, ale tyhle tendenčí kydy si nechte. O fiestě si radši přečtu jinde.

0/0
13.7.2018 8:38

J53i90ř59í 10S78c27h26w30a79c48h 8688694578676

Tak oproti většinovým tříválcům 1.0-1.2 je objem 1.5 opravdu "nezvykle velký"

a že je odpor k tříválcům iracionální dokazují zdejší diskutéři třeba tvrzením, že se ten motor ve 100 kkm rozpadne nebo že šlapadla by byla lepší, či přirovnáním k sekačce na trávu ....atd.atd......

0/0
13.7.2018 9:13

J14a44r56o59m26í11r 82K56r12á49l 4440349384839

No, on je problém v tom, že u tříválcového čtyřtaktu se musíte vyrovnat s většími vibracemi. No a ty vyšší tlaky také ke spolehlivosti nepřispějí.

+1/0
13.7.2018 9:41

J13i86ř93í 31S23c26h49w14a69c15h 8318874838606

Na běžnou Novou Fiestu s 1.0/140koní tedy s cca stejným litrovým výkonem dostaneš od Fordu zdarma prodlouženou záruku na 7 let/200 000 km....dávali by něco takového, kdyby to nevydrželo?

0/0
13.7.2018 10:38

J49a68n 11K44o68n10v66a41l50i12n88k52a 5810961871205

Jiří, dlouho jsme se spolu "nebavili". Pověz, koupil jsi si už nějaké auto s maloobjemovým přeplňovaným motorem, nebo jezdíš stále v autě s atmosférickým čtyřválcem? Tuším, že to bylo něco japonského...

0/0
13.7.2018 13:46

J64i54ř88í 41S26c91h54w47a55c40h 8288104748516

Ano, stále jezdím s atmosférickým čtyřválcem z Japonska má jen 4 roky takže mi ještě pár let vydrží.

Ano spousta řidičů má sklony vyzvedávat do nebes to čím jezdí. A cokoliv jiného zatracovat. Já to nedělám snažím se být objektivní a nemíchat do svých názorů či hodnocení subjektivní pocity, či zkušenosti staré 20 či 30 let.

Mám vynášet do nebe atmosféry jen proto, že atmosférou jezdím? Proboha proč? Mám vynášet do nebe Japonce ? Proč? Mám do nebe vynášet čtyřválce? Proč?

Mám zatracovat všechno co má méně válců než 4, menší objem než 1.8, co má turbo a co není z Japonska? Proč???

+1/0
13.7.2018 14:51

J37i38ř27í 32S16c43h48w98a64c38h 8268714458916

.... na tvou otázku ještě dodám, že mám několikaletou zkušenost s malým tříválcovým motorem 1.2HTP/51kW, takže bohužel jen atmosféra. A žádné problémy s vibracemi, žádný problém se zvukem (protože nebyl téměř slyšet), prostě nic co by připomínalo wartburg se nekonalo. Jediný problém byl malý výkon. Kdyby HTP mělo turbo a 100kW byl by tento problém v podstatě vyřešen a já bych nejspíše dodnes jezdil v HTP/100kW.... ;-)

0/0
13.7.2018 16:47

J41a70n 44K52o26n58v50a76l98i51n43k56a 5240631871385

K tomu HTP - bydlím v ulici, která je do kopce. Když sedím na balkoně, tak spolehlivě poznám, když do vršku jede něco, co má HTP pod kapotou. Slyšet je jako prase. Zvenku i zevnitř. HTP + turbo = mokrý sen českých Kaufland racers ;-D

S Wartburgem mám svou osobitou zkušenost také. Je to asi nejzajímavější auto, kterým jsem kdy jezdil. Ten dvoutaktní tříválec měl přímo úchvatný projev. V kombinaci s převodovkou, u které v konkrétním autě nešla zařadit trojka, to bylo neuvěřitelné svezení.

Je dobře, že sis auto ponechal. Není staré a bude sloužit ještě dlouho. Protože nemá přeplňovaný agregát, nedisponuje tolika součástkami navíc, u kterých lze předpokládat opotřebení a závadu. Japonská auta považuji za etalon kvality a životnosti, s německými nelze porovnávat. Docela se mi líbí Mazda 6 nebo CX5 s atmo benzínem 2,5. Moderní auto s tradičním motorem. Kdybych opouštěl mnichovskou produkci, šel bych do nečeho takového.

Ještě dovětek. Každý člověk má tak trochu tendenci vychvalovat svoje auto. Před okolím (a někdy i sám před sebou) obhajuje svůj výběr. Neznám nikoho, kdo by řekl "koupil jsem si úplně debilní auto s pitomým motorem". Spíše se dočkáme hlášek typu "hele, čekal jsem to špatný a je to dobrý, jede to" nebo "lidi na to nadávají, ale já myslím, že super". Choval bych se asi podobně. Chyby uznám jen zpětně. Dokud jsem měl šestiválcový diesel, byl pro mě polobohem. Teď uznám, že to byla jen čoudící kasička na peníze. Současný benzínový šestiválec je ten nejlepší motor, který jsem kdy v autě měl. Chci se dopracovat k V8. Pak pro mě R6 také ztratí kouzlo. Zkrátka, každý hájí to svoje a nebývá při tom úplně soudný. A tak to má většina autíčkářů. Někdo nedá dopustit na HTP, někdo na TSi, jiný zase na diesel. Univerzální pravda neexistuje a není sebemenšího důvodu ji hledat či pracně stanovovat nebo dokonce prosazovat.

+3/0
16.7.2018 8:53
Foto

P81e66t65r 98A73c60h34i58l89l54e70s 6656882600250

tak je to vzdy... prvni auto byla 1,6i, na zauceni super, pak nouzovka co mi nicila nervy 1,4i, nakonec 2,0i mondeo a to bylo pro me prvni auto. no jen prvni rok ;-D, pak zapadlo do kategorie presouvadel. az letos jsem se stal majitelem H6 a to uz je jina, kdo nezazil, nepochopi, kdo zazil, nechce uz nikdy jinak, leda vic R^

0/0
18.7.2018 9:46

J54a56n 61K15o84n94v74a82l25i11n59k39a 5750871591285

Úplně nevím, co je H6... Hybrid kombinovaný s šestiválcem?

Já šel takto:

Fordy - fiesta 1.3i, Mondeo 1.8i, focus 1.6i

Bmw - 530da, a teď 530ia. Hrozně bych si přál nějaký muscle car s pořádnou V8 co už při nastartování budí respekt. :-)

0/0
18.7.2018 12:08
Foto

P84e20t36r 55A58c15h45i27l80l45e84s 6626712870840

plochy 6ti valec - boxer

jinak jsem koukal i po e38 v8, to je asi nejkrasnejsi auto co znam

0/0
18.7.2018 12:42

J86a48n 35K87o10n61v57a13l42i16n82k50a 5970241311585

To je. Málem jsem jednu koupil. Teda vyměnil za pětku kombi. Pak převážil rozum a to, že do sedana nedáš kočárek, lednicí, televizor, klavír, pračku a další milion věcí, co se denně vozí.

0/0
18.7.2018 19:19
Foto

P70e40t35r 85A54c61h14i65l49l20e44s 6336492190220

me od e38 odradila cena dilu... preci jen je to uz starej kocar a kdo vi co vse muze odejit...

0/0
19.7.2018 15:19

J21a37n 25K71o90n49v98a58l65i36n17k93a 5490751641475

Podle toho, kolik do ní na začátku dáš. Dají se koupit od 30 tisíc do milionu a s tím se pojí i množství investic. Slušné jsou tak od 250 tis výš. Pak počítat úvodní investici 50 az 100 tis. Podle toho, jak a kolik najezdis, se odvíjí i roční servisní budget. Stará pětka mě stála na opravách za 4 roky 160 tisíc, byl to Daily car. Sedmička v8 už asi nebude auto na denní dojíždění za prácí, takže bych se zas tak nebál, že tě na dílech sežere.

0/0
19.7.2018 16:14
Foto

P13e58t86r 24A31c46h11i39l34l43e69s 6486892270330

tak ted jsem jeste radeji, ze jsem do ni nesel:-). jinak ja jsem plynar, i mondeo mam s lpg, to jsem chtel puvodne prodat a zplynovat tu h6ku, ale rozhodl jsem se mondaka nechat jako daily(vyplati se mi mit dve auta;-D)... preci jen to legacy spec B je trochu raritni auto, tak ho budu udrzovat v originale.

kvalitni lpg s el. rizenym primazem a dobrym nastavenim, lze i z V8 udelat fajn dailycar;-DR^ uz jsem videl par ramu a podobnych oblud a vysmati soferi... petilitrovej motor, co jezdi v prepoctu za 8-10 litru benzinu 8-o

0/0
19.7.2018 19:50
Foto

P62e32t92r 71A22c81h51i40l18l70e80s 6686592460670

vidis, fofana jsem mel tez 1,6, uplne mi vypadl, zabavnyauti, ale mondeo na okresky tez lahoda... ted mam mondeo v lpg do mesta a subo na vylety, dalky a zabavu V a to subaru je fakt zabavnej nezmar, uplne jina dimenze

0/0
18.7.2018 12:48

J63a89r84o72m41í74r 62K94r89á74l 4350859464569

No, dříve nemuseli lákat na záruku, protože byla na nic. Každý věděl, že to auto vydrží dvakrát tolik, tak na co záruka ? A pokud vydrží jen 7 let, není to nic pro mne. ;-)

+1/0
13.7.2018 20:49

J79i60ř68í 48S12c53h71w56a13c51h 8648604278786

mno, celkem solidní demagogie ;-)

A neboj při průměrném nájezdu většiny běžných uživatelů cca 10 000 km /rok vydrží klidně 25-30 let ;-)

0/0
13.7.2018 21:16

J52a50r76o51m92í66r 79K79r63á27l 4850589104369

No, o tom právě pochybuji. Právě Fordy mají např. problém s korozí už po té sedmileté záruce.

0/0
13.7.2018 21:19

J12i96ř86í 95S14c83h38w20a22c30h 8568914958166

to jakože nejezdí žádný Ford starší 7-8 let? 8-o

0/0
13.7.2018 21:26

J85i42ř17í 79S56c82h51w49a96c82h 8918794758986

a tématem je výdrž motoru, tak do toho nepleť jakousi korozi.

0/0
13.7.2018 21:28

J96a51r61o52m53í44r 53K16r64á67l 4550439494429

Výdrž motoru je mi na dvě věci, pokud ten motor nemá v čem držet. :-)

+1/0
14.7.2018 6:53

J38i56ř94í 10S70c72h92w30a19c16h 8118264848616

Takže jsem rád, že jsme se nakonec shodli na tom, že je naprosto zbytečné chtít, aby motor této Fiesty vydržel více než cca 250 000 km. :-)

0/0
14.7.2018 10:20

J98a13r13o34m18í38r 23K70r68á13l 4480609614799

No, nevím. Strýc dělal kdysi u Porsche a tvrdí, že co má víc, než 100 koní na litr, je závodní motor a nevydrži. A navíc pokud jezdí za deset litrů.... :-/

0/0
13.7.2018 9:38

J77i49ř33í 23S43c18h21w50a87c91h 8188124158756

"kdysi" to platilo, protože "kdysi" (třeba před 50 lety) měli běžné atmo motory cca 40-50 koní na litr a ten dávali třeba při 4000-5000 otáčkách. Pokud z nich někdo úpravami chtěl dostat větší (závodní) výkon, tak je musel "roztočit" na 6000-8000 otáček, což mělo negativní vliv na životnost.

Dnešní běžné atmo motory točí 6500 ot naprosto běžně, mají litrové výkony 60-80 koní, přímovstřiky cca 90-100 k

Honda měla dokonce období (před cca 20-30 lety), kdy do relativně běžných aut dávala atmosféry co točily 7000-8000 otáček a dosahovali litrového výkonu až 110koní! Jaká byla jejich životnost nevím a celkem by mě zajímala, kdyby nějaký majitel sem dal info na toto téma.

Dnešní turbomotory dosahují litrových výkonů 100-160 k, ano tlaky jsou vyšší, (ale o dost nižší než třeba v dieselech) ale na druhou stranu maximum výkonu dosahují již v okolí 5000 otáček, tedy relativně v nižších otáčkách než atmosféry.

A spotřeba 10 litrů? Ta je samozřejmě tehdy, když se tomu šlápne za krk. Průměr při běžné jízdě v rámci limitů bude někde v okolí 6-7l na 100.

P.S. Nyní na běžné nové Fiesty s 1.0/125-140k dává Ford zdarma prodlouženou záruku na 7let/200 000 km ;-)

0/0
13.7.2018 10:24

V41í54ť50a 36K59r91u16t60i63š 1310344215297

Moje stará 1.8T se 110 koňmi na litr jezdí už u třetího majitele, celkem 20 let a má na hrbu 350 tkm bez jediné motorické poruchy ... A spotřeba této malorážky bude v běžném provoze při každodenním použití tak 7,5 litru. Za 10 jezdí FoFo RS.

0/0
13.7.2018 14:07

J66a86r90o61m19í21r 23K51r68á81l 4870829754509

A proč jezdit za 7,5 litru s výkonem, který nepotřebuji, když mohu jezdit do 7 litrů a se spolehlivějším motorem ? Ona záruka na papíře je pěkná věc, ale dvacetiletá zkušenost se spolehlivými motory je věc jiná. Dříve se holt nemusel zákazník lákat na záruku, protože každý věděl, že třeba 1,8 v Passatu hravě zvládl 400 tisíc za 20 let - a jen s běžnou údržbou.

0/0
13.7.2018 20:47

J58i25ř21í 25S15c32h46w38a23c61h 8228104698726

můžeš to taky tlačit a budeš jezdit zadarmo!

+1/0
13.7.2018 21:18

J27a84r12o87m31í88r 53K62r95á40l 4980909914339

Tak to jsem zatím nikdy nemusel. Ani s Passatem, ani s Golfem. :-)

0/0
13.7.2018 21:24

J71i72ř62í 52S82c50h57w45a51c15h 8288874818386

tak to zkus a zjistíš, že mám pravdu ;-)

0/0
13.7.2018 21:32

J73a38r49o18m50í50r 34K82r78á98l 4610869964949

Auto mám na dopravu z bodu A do bodu B. Ne na frajeřinu, nebo jako ikonu. Dva roky v Denveru jsem měl šestilitr. Ano, je to fajn svezení, ale na naše silnice je to k ničemu.

0/0
14.7.2018 6:57

J28i80n26d24ř40i23c66h 49Š98k68o27p29e24k 4805431960685

kolik to může mít životnost, když se motor o průěrném objemu oturbí na 200 koní

+3/0
13.7.2018 8:33

J16i25ř87í 67S90c89h50w51a97c87h 8938624908956

tj 133k/na litr.

Na běžnou Novou Fiestu s 1.0/140koní dostaneš od Fordu zdarma prodlouženou záruku na 7 let/200 000 km....

0/0
13.7.2018 10:33

J53i61n27d70ř88i14c57h 68Š71k34o39p79e90k 4305351530495

Už vidím tu hitparádu výmluv, až by měli ze záruky 6.rok plnit

0/0
14.7.2018 18:46

J81a40k28u80b 81F17e60i89f36a73r 7889249776559

Dravý tříhrnek.

Čeho se ještě v tom autoprůmyslu nedočkám:-/

+2/−1
13.7.2018 8:12

J45o76s30e74f 62M63i71k17u64l84í46k 8524637376

Tak kolik lidí si to u nás koupí? 5 nebo 6? Za ty prachy drahota, ale hlavně, že se autor článku zadarmo v rámci P.R. projel.

0/0
13.7.2018 7:34

T20o97m29á25š 54K47u21c32h72a25ř 3717541658801

Nechápu, jak TDI ochcávce může ještě po rozšíření tříválců někdo říkat chrochta. Protože jestli má něco nechutně chrochtavý zvuk, jsou to právě tříválce, když se jim jen trochu šlápne na krk. :-/

0/0
13.7.2018 1:25

Najdete na iDNES.cz