Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili steroidy, těmi nejryzejšími pokračovateli hot-hatchů, okreskových raubířů na dovádění o sobotních ránech. Fiesta má v nejnovějším vydání 200 koní a vůbec nevadí, že pádí v tříválcovém šiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a60r68t90i38n 80P88e66t61ř97í52k 4182519101211

Není "tříhrnek" 1,5 litru zbytečně moc?? Já bych raději litrový "dvouhrnek" s biturbem, co točí 15.000 otáček ;-);-DRv

+2/0
13.7.2018 11:22

J35i23ř67í 94S40c35h25w28a14c20h 8878444828836

proč zmiňuješ 15.000 otáček? Naprostá většina dowsizingových turbomotorů dává výkon při nižších otáčkách než třeba srovnatelná atmosféra

+1/0
13.7.2018 11:31

M19a38r44t93i38n 77P45e61t85ř79í94k 4882859371981

Snažil jsem se trochu přehánět ;-)

0/0
13.7.2018 13:14

J47a89n 18K95o78n96v27a63l12i25n24k49a 5410641791495

To nedělejte. Malé motory s turbem NESMÍ být terčem vtipů. Kdokoliv, kdo je proti nim, bývá označován za hlupáka.

+2/0
13.7.2018 13:47

J46i15ř82í 51S68c17h24w22a32c74h 8738374868986

Označil jsem někdy někoho přímo za hlupáka?

Jo pokud pokud někdo dělá hloupé "vtipy", založené na hloupých až nesmyslných argumentech, nemůže být považován a moudrého.....a v kombinaci s mou reakcí může vypadat jako hlupák. To jo!

Po mé reakci pak následuje buď trapné ticho nebo cosi o přehánění, či nadsázce, nebo vtipu, coby kamufláž, když si dotyčný nechce přiznat, že v podstatě napsal naprostý nesmysl....

+2/−1
13.7.2018 14:37

J51a49k87u29b 65S30e79k47e14r85a 6916740426775

Pan Petřík sní prakticky o blízké F1... za pár sezón budou určitě s dvouválcem a litrem. Akorat nezminil pár desítek ci stovek kg těžkou baterií. Na tom nic špatného ani hloupého .

0/0
13.7.2018 20:22

J23i37ř14í 96S15c40h58w83a12c85h 8408404748946

před cca 25 lety byl mistrem světa čtyřválec (a další byly šestiválce) o objemu 1500 ccm, dnes jezdí povinné šestiválce o objemu 1600 ccm, nevidím v tom trend směřující k litrovému dvouválci......;-)

0/0
13.7.2018 21:10

J73a13n 33K88o75n13v73a74l61i22n97k59a 5690971101965

Kde bereš pocit, že mluvím o tobě? Mluvil jsem obecně.

Stejně ale obdivuji tvůj zápal pro obhajobu downsizingu. Málokterý diskutující je do toho tak ponořený. R^

0/0
16.7.2018 8:25

L58a92d73i45s97l93a69v 76K31a56l49o66u46s 7125876351540

Tříválec s 9-ti vyvažovacími hřídeli, proč ne. Ale já bych si to nekoupil.

+1/0
13.7.2018 10:29

P83e73t10r 61P12o98s39p14í48š75i91l 4978554706596

Pořád málo. Já si počkám na sportovní tříválec s odpojováním hned dvou válců.

0/0
13.7.2018 8:51

J15a36r47o65s39l95a79v 43O56h66a28n62k16a 1374596332728

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

to je oxymóron jako prase :-)

0/0
13.7.2018 8:44

J14i84ř34í 10S44c55h92w44a40c59h 8278774778756

oxymoron je tvrdit, že pro dravost je důležitější počet válců než počet koní.....;-)

+1/0
13.7.2018 9:16

V84í89ť83a 41K74r50u68t25i86š 1930664155457

Proč? Focus ST II měl pětiválec, ST III čtyřválec. Trojka byla nesrovnatelně komfortnější a přitom také dravější, sportovnější, ovladatelnější ...

0/0
13.7.2018 14:04

J79a76n 97K20o26n67v34a50l85i34n82k70a 5790531311975

"nezvykle velký" 1,5 l a "iracionální odpor ke tříválcům". Stačilo. Rv Auto dobrý, motor snad taky, ale tyhle tendenčí kydy si nechte. O fiestě si radši přečtu jinde.

0/0
13.7.2018 8:38

J46i61ř64í 77S90c43h72w31a95c83h 8828144878966

Tak oproti většinovým tříválcům 1.0-1.2 je objem 1.5 opravdu "nezvykle velký"

a že je odpor k tříválcům iracionální dokazují zdejší diskutéři třeba tvrzením, že se ten motor ve 100 kkm rozpadne nebo že šlapadla by byla lepší, či přirovnáním k sekačce na trávu ....atd.atd......

0/0
13.7.2018 9:13

J40a42r38o20m23í67r 42K48r10á19l 4530349984649

No, on je problém v tom, že u tříválcového čtyřtaktu se musíte vyrovnat s většími vibracemi. No a ty vyšší tlaky také ke spolehlivosti nepřispějí.

+1/0
13.7.2018 9:41

J11i69ř94í 96S47c27h50w41a11c37h 8538464148756

Na běžnou Novou Fiestu s 1.0/140koní tedy s cca stejným litrovým výkonem dostaneš od Fordu zdarma prodlouženou záruku na 7 let/200 000 km....dávali by něco takového, kdyby to nevydrželo?

0/0
13.7.2018 10:38

J24a42n 84K30o61n87v93a49l41i68n39k63a 5640971611555

Jiří, dlouho jsme se spolu "nebavili". Pověz, koupil jsi si už nějaké auto s maloobjemovým přeplňovaným motorem, nebo jezdíš stále v autě s atmosférickým čtyřválcem? Tuším, že to bylo něco japonského...

0/0
13.7.2018 13:46

J33i65ř43í 17S30c35h88w85a66c70h 8568984418116

Ano, stále jezdím s atmosférickým čtyřválcem z Japonska má jen 4 roky takže mi ještě pár let vydrží.

Ano spousta řidičů má sklony vyzvedávat do nebes to čím jezdí. A cokoliv jiného zatracovat. Já to nedělám snažím se být objektivní a nemíchat do svých názorů či hodnocení subjektivní pocity, či zkušenosti staré 20 či 30 let.

Mám vynášet do nebe atmosféry jen proto, že atmosférou jezdím? Proboha proč? Mám vynášet do nebe Japonce ? Proč? Mám do nebe vynášet čtyřválce? Proč?

Mám zatracovat všechno co má méně válců než 4, menší objem než 1.8, co má turbo a co není z Japonska? Proč???

+1/0
13.7.2018 14:51

J66i75ř62í 65S33c67h34w33a72c20h 8708614388356

.... na tvou otázku ještě dodám, že mám několikaletou zkušenost s malým tříválcovým motorem 1.2HTP/51kW, takže bohužel jen atmosféra. A žádné problémy s vibracemi, žádný problém se zvukem (protože nebyl téměř slyšet), prostě nic co by připomínalo wartburg se nekonalo. Jediný problém byl malý výkon. Kdyby HTP mělo turbo a 100kW byl by tento problém v podstatě vyřešen a já bych nejspíše dodnes jezdil v HTP/100kW.... ;-)

0/0
13.7.2018 16:47

J66a82n 61K51o79n55v13a87l13i95n55k87a 5530981631905

K tomu HTP - bydlím v ulici, která je do kopce. Když sedím na balkoně, tak spolehlivě poznám, když do vršku jede něco, co má HTP pod kapotou. Slyšet je jako prase. Zvenku i zevnitř. HTP + turbo = mokrý sen českých Kaufland racers ;-D

S Wartburgem mám svou osobitou zkušenost také. Je to asi nejzajímavější auto, kterým jsem kdy jezdil. Ten dvoutaktní tříválec měl přímo úchvatný projev. V kombinaci s převodovkou, u které v konkrétním autě nešla zařadit trojka, to bylo neuvěřitelné svezení.

Je dobře, že sis auto ponechal. Není staré a bude sloužit ještě dlouho. Protože nemá přeplňovaný agregát, nedisponuje tolika součástkami navíc, u kterých lze předpokládat opotřebení a závadu. Japonská auta považuji za etalon kvality a životnosti, s německými nelze porovnávat. Docela se mi líbí Mazda 6 nebo CX5 s atmo benzínem 2,5. Moderní auto s tradičním motorem. Kdybych opouštěl mnichovskou produkci, šel bych do nečeho takového.

Ještě dovětek. Každý člověk má tak trochu tendenci vychvalovat svoje auto. Před okolím (a někdy i sám před sebou) obhajuje svůj výběr. Neznám nikoho, kdo by řekl "koupil jsem si úplně debilní auto s pitomým motorem". Spíše se dočkáme hlášek typu "hele, čekal jsem to špatný a je to dobrý, jede to" nebo "lidi na to nadávají, ale já myslím, že super". Choval bych se asi podobně. Chyby uznám jen zpětně. Dokud jsem měl šestiválcový diesel, byl pro mě polobohem. Teď uznám, že to byla jen čoudící kasička na peníze. Současný benzínový šestiválec je ten nejlepší motor, který jsem kdy v autě měl. Chci se dopracovat k V8. Pak pro mě R6 také ztratí kouzlo. Zkrátka, každý hájí to svoje a nebývá při tom úplně soudný. A tak to má většina autíčkářů. Někdo nedá dopustit na HTP, někdo na TSi, jiný zase na diesel. Univerzální pravda neexistuje a není sebemenšího důvodu ji hledat či pracně stanovovat nebo dokonce prosazovat.

+3/0
16.7.2018 8:53
Foto

P41e93t17r 40A12c62h10i97l73l92e30s 6106922320460

tak je to vzdy... prvni auto byla 1,6i, na zauceni super, pak nouzovka co mi nicila nervy 1,4i, nakonec 2,0i mondeo a to bylo pro me prvni auto. no jen prvni rok ;-D, pak zapadlo do kategorie presouvadel. az letos jsem se stal majitelem H6 a to uz je jina, kdo nezazil, nepochopi, kdo zazil, nechce uz nikdy jinak, leda vic R^

0/0
18.7.2018 9:46

J68a96n 62K28o82n18v14a29l85i96n77k72a 5660201451235

Úplně nevím, co je H6... Hybrid kombinovaný s šestiválcem?

Já šel takto:

Fordy - fiesta 1.3i, Mondeo 1.8i, focus 1.6i

Bmw - 530da, a teď 530ia. Hrozně bych si přál nějaký muscle car s pořádnou V8 co už při nastartování budí respekt. :-)

0/0
18.7.2018 12:08
Foto

P35e68t80r 78A75c53h97i33l13l82e62s 6776852340130

plochy 6ti valec - boxer

jinak jsem koukal i po e38 v8, to je asi nejkrasnejsi auto co znam

0/0
18.7.2018 12:42

J94a79n 59K85o90n90v79a79l82i37n74k31a 5420331891425

To je. Málem jsem jednu koupil. Teda vyměnil za pětku kombi. Pak převážil rozum a to, že do sedana nedáš kočárek, lednicí, televizor, klavír, pračku a další milion věcí, co se denně vozí.

0/0
18.7.2018 19:19
Foto

P38e79t94r 40A22c53h69i24l98l39e25s 6986542350420

me od e38 odradila cena dilu... preci jen je to uz starej kocar a kdo vi co vse muze odejit...

0/0
19.7.2018 15:19

J60a93n 82K92o17n33v53a32l54i87n97k50a 5110311641985

Podle toho, kolik do ní na začátku dáš. Dají se koupit od 30 tisíc do milionu a s tím se pojí i množství investic. Slušné jsou tak od 250 tis výš. Pak počítat úvodní investici 50 az 100 tis. Podle toho, jak a kolik najezdis, se odvíjí i roční servisní budget. Stará pětka mě stála na opravách za 4 roky 160 tisíc, byl to Daily car. Sedmička v8 už asi nebude auto na denní dojíždění za prácí, takže bych se zas tak nebál, že tě na dílech sežere.

0/0
19.7.2018 16:14
Foto

P23e49t74r 49A15c39h71i82l36l89e70s 6916602640790

tak ted jsem jeste radeji, ze jsem do ni nesel:-). jinak ja jsem plynar, i mondeo mam s lpg, to jsem chtel puvodne prodat a zplynovat tu h6ku, ale rozhodl jsem se mondaka nechat jako daily(vyplati se mi mit dve auta;-D)... preci jen to legacy spec B je trochu raritni auto, tak ho budu udrzovat v originale.

kvalitni lpg s el. rizenym primazem a dobrym nastavenim, lze i z V8 udelat fajn dailycar;-DR^ uz jsem videl par ramu a podobnych oblud a vysmati soferi... petilitrovej motor, co jezdi v prepoctu za 8-10 litru benzinu 8-o

0/0
19.7.2018 19:50
Foto

P37e11t41r 70A48c50h96i35l63l83e56s 6496512230120

vidis, fofana jsem mel tez 1,6, uplne mi vypadl, zabavnyauti, ale mondeo na okresky tez lahoda... ted mam mondeo v lpg do mesta a subo na vylety, dalky a zabavu V a to subaru je fakt zabavnej nezmar, uplne jina dimenze

0/0
18.7.2018 12:48

J68a92r43o40m11í59r 79K85r36á30l 4320109654269

No, dříve nemuseli lákat na záruku, protože byla na nic. Každý věděl, že to auto vydrží dvakrát tolik, tak na co záruka ? A pokud vydrží jen 7 let, není to nic pro mne. ;-)

+1/0
13.7.2018 20:49

J62i61ř71í 88S18c69h49w68a60c26h 8578264238216

mno, celkem solidní demagogie ;-)

A neboj při průměrném nájezdu většiny běžných uživatelů cca 10 000 km /rok vydrží klidně 25-30 let ;-)

0/0
13.7.2018 21:16

J64a58r88o29m68í33r 31K77r57á30l 4620309574249

No, o tom právě pochybuji. Právě Fordy mají např. problém s korozí už po té sedmileté záruce.

0/0
13.7.2018 21:19

J15i49ř26í 49S40c19h11w32a84c59h 8438524628986

to jakože nejezdí žádný Ford starší 7-8 let? 8-o

0/0
13.7.2018 21:26

J42i27ř81í 84S45c68h31w77a41c12h 8418414948836

a tématem je výdrž motoru, tak do toho nepleť jakousi korozi.

0/0
13.7.2018 21:28

J50a36r86o22m34í63r 20K98r17á84l 4140199414729

Výdrž motoru je mi na dvě věci, pokud ten motor nemá v čem držet. :-)

+1/0
14.7.2018 6:53

J38i84ř25í 70S31c45h39w47a77c83h 8878924368186

Takže jsem rád, že jsme se nakonec shodli na tom, že je naprosto zbytečné chtít, aby motor této Fiesty vydržel více než cca 250 000 km. :-)

0/0
14.7.2018 10:20

J23a18r97o23m26í28r 44K33r56á40l 4370459314279

No, nevím. Strýc dělal kdysi u Porsche a tvrdí, že co má víc, než 100 koní na litr, je závodní motor a nevydrži. A navíc pokud jezdí za deset litrů.... :-/

0/0
13.7.2018 9:38

J73i10ř41í 58S88c14h12w26a25c70h 8728484728126

"kdysi" to platilo, protože "kdysi" (třeba před 50 lety) měli běžné atmo motory cca 40-50 koní na litr a ten dávali třeba při 4000-5000 otáčkách. Pokud z nich někdo úpravami chtěl dostat větší (závodní) výkon, tak je musel "roztočit" na 6000-8000 otáček, což mělo negativní vliv na životnost.

Dnešní běžné atmo motory točí 6500 ot naprosto běžně, mají litrové výkony 60-80 koní, přímovstřiky cca 90-100 k

Honda měla dokonce období (před cca 20-30 lety), kdy do relativně běžných aut dávala atmosféry co točily 7000-8000 otáček a dosahovali litrového výkonu až 110koní! Jaká byla jejich životnost nevím a celkem by mě zajímala, kdyby nějaký majitel sem dal info na toto téma.

Dnešní turbomotory dosahují litrových výkonů 100-160 k, ano tlaky jsou vyšší, (ale o dost nižší než třeba v dieselech) ale na druhou stranu maximum výkonu dosahují již v okolí 5000 otáček, tedy relativně v nižších otáčkách než atmosféry.

A spotřeba 10 litrů? Ta je samozřejmě tehdy, když se tomu šlápne za krk. Průměr při běžné jízdě v rámci limitů bude někde v okolí 6-7l na 100.

P.S. Nyní na běžné nové Fiesty s 1.0/125-140k dává Ford zdarma prodlouženou záruku na 7let/200 000 km ;-)

0/0
13.7.2018 10:24

V57í13ť33a 41K36r12u85t98i85š 1890924235387

Moje stará 1.8T se 110 koňmi na litr jezdí už u třetího majitele, celkem 20 let a má na hrbu 350 tkm bez jediné motorické poruchy ... A spotřeba této malorážky bude v běžném provoze při každodenním použití tak 7,5 litru. Za 10 jezdí FoFo RS.

0/0
13.7.2018 14:07

J15a38r84o42m84í23r 22K73r77á51l 4390139314159

A proč jezdit za 7,5 litru s výkonem, který nepotřebuji, když mohu jezdit do 7 litrů a se spolehlivějším motorem ? Ona záruka na papíře je pěkná věc, ale dvacetiletá zkušenost se spolehlivými motory je věc jiná. Dříve se holt nemusel zákazník lákat na záruku, protože každý věděl, že třeba 1,8 v Passatu hravě zvládl 400 tisíc za 20 let - a jen s běžnou údržbou.

0/0
13.7.2018 20:47

J95i91ř37í 49S77c54h41w74a52c16h 8958194298416

můžeš to taky tlačit a budeš jezdit zadarmo!

+1/0
13.7.2018 21:18

J74a23r50o64m75í75r 96K87r40á37l 4870349604389

Tak to jsem zatím nikdy nemusel. Ani s Passatem, ani s Golfem. :-)

0/0
13.7.2018 21:24

J79i60ř93í 37S14c95h88w16a58c50h 8248674968396

tak to zkus a zjistíš, že mám pravdu ;-)

0/0
13.7.2018 21:32

J84a78r46o75m92í79r 97K63r11á73l 4360559184189

Auto mám na dopravu z bodu A do bodu B. Ne na frajeřinu, nebo jako ikonu. Dva roky v Denveru jsem měl šestilitr. Ano, je to fajn svezení, ale na naše silnice je to k ničemu.

0/0
14.7.2018 6:57

J61i10n61d53ř93i12c94h 91Š22k67o14p33e52k 4685641100505

kolik to může mít životnost, když se motor o průěrném objemu oturbí na 200 koní

+3/0
13.7.2018 8:33

J18i77ř67í 12S61c89h21w40a80c40h 8268584298106

tj 133k/na litr.

Na běžnou Novou Fiestu s 1.0/140koní dostaneš od Fordu zdarma prodlouženou záruku na 7 let/200 000 km....

0/0
13.7.2018 10:33

J58i86n79d53ř57i88c70h 73Š94k43o92p65e78k 4715691370385

Už vidím tu hitparádu výmluv, až by měli ze záruky 6.rok plnit

0/0
14.7.2018 18:46

J98a11k33u28b 76F50e16i98f19a49r 7229239706789

Dravý tříhrnek.

Čeho se ještě v tom autoprůmyslu nedočkám:-/

+2/−1
13.7.2018 8:12

J42o91s66e55f 46M71i24k16u21l78í44k 8824337196

Tak kolik lidí si to u nás koupí? 5 nebo 6? Za ty prachy drahota, ale hlavně, že se autor článku zadarmo v rámci P.R. projel.

0/0
13.7.2018 7:34

T94o21m49á70š 52K11u26c57h94a81ř 3817461728531

Nechápu, jak TDI ochcávce může ještě po rozšíření tříválců někdo říkat chrochta. Protože jestli má něco nechutně chrochtavý zvuk, jsou to právě tříválce, když se jim jen trochu šlápne na krk. :-/

0/0
13.7.2018 1:25



Najdete na iDNES.cz