Diskuse k článku

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud to byla jen americká Tesla, která něco takového uměla nabídnout. Teď ji na souboj vyzývá Jaguar s modelem I-Pace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e71t85r 72Z35a54s91k82o32č14i71l 2225422228729

Tesla Model 3: USD 54000, EPA 330mi, 4WD, 0-100km/h 4.5s, po 5 letech degradace baterky 5-10% (Model S).

Jaguar I-Pace: USD 70000, EPA 220mi, 4WD, 0-100km/h 4.5s, po 5 letech degradace baterky - bůh ví.

0/0
10.8.2018 8:45

V36l48a95s67t80i82m56i30l 54T71e92n15c88e78r 4980580337160

Pro Teslu na našem domácím trhu je nejtvrdším konkurentem Dacia Sandero.

+8/−1
9.8.2018 22:26

F81i23l83i23p 41W66a88n78k31a 1831503316729

Všechna autíčka na baterky jsou daleko míň ekologická, než dnešní šestiválce. Elektro nikdy nebude hlavním zdrojem pohonu. I když o ní všichni mluví, tak se žádná revoluce nekoná. Baterie jsou pořád těžké, kapacita podobná, takže reálný dojezd pořád minimální.

+2/−10
9.8.2018 21:43

B73o78h57u85s68l31a15v 73B87i11n13k15a 1899786348460

Další absolvent vysoké školy života.

+4/−1
10.8.2018 8:03

Z20d39e98n81ě42k 43M62o49r29á66v82e83k 5677508888413

Nemusíte hned mínusovat, když napíšu vtípek. Ten smajlík to snad jasně ukazoval. Kdybyste sledoval tyhle diskuze, tak byste věděl, že jsem zastánce elektromoblů a snažím se vyvracet nesmysly, které o nich odpůrci píšou.

0/0
10.8.2018 12:13

H50o19n63z67a 16T34a78r 3759302224902

Porovnání na dráze

Jaguar I-Pace vs Tesla Model X 100D & P100D - DRAG RACE, ROLLING RACE AND BRAKE TEST

https://www.youtube.com/watch?v=tRlq3mSMtYo

0/0
9.8.2018 19:27

Z78d48e53n65ě84k 72M41o14r26á83v61e44k 5797748528353

Takový trapně tichý závod. Tolik koní na dráze a není slyšet žádný řehtání. :-P

+1/−1
9.8.2018 21:47

J67i64ř53í 31S28c29h47w48a88c92h 8708694308446

"řehtání" auto nepopožene kupředu ani o milimetr.:-P

+1/0
9.8.2018 23:45

Z18d82e73n98ě53k 90M14o28r96á33v55e12k 5197148478823

To byl vtípek. Tak dramatické výkony a takové ticho.

+1/0
10.8.2018 12:13

Z59d26e26n84ě90k 54M76o37r24á28v51e65k 5467678598253

Jen se zastavím u té ceny Tesly Model S 75D - cena 2,7 mega je od Alzáka, to je trapárna. Když mrknu na německé stránky Tesly, tak je tam cena 70 tisíc euro včetně jejich DPH. Dobře odečetli 2000 euro bonus životního prostředí. Takže 72000 euro, to je dnes necelých 1,9 miliónu. Proč bych měl dávat Alzovi 2,7 mega, jsem snad blázen. A s tímhle cenovým srovnáním pak běžte do háje.

+5/0
9.8.2018 15:07

I95v40o 81J27a83n71á31č65e67k 8893343741852

Tak někdo se musí najít, kdo jim zaplatí náklady na reklamu a ty jsou u nich astronomické.

0/0
9.8.2018 15:56

Z89d76e27n88ě24k 69M61o75r63á50v59e70k 5477328498543

Vtip?

0/0
9.8.2018 15:58

I19v50o 16J49a58n85á55č42e97k 8483293441982

Nikoliv, tvrdá realita. Nebo si snad myslíte, že je reklama zadarmo? Proč si myslíte, že je Alza drahá? Protože má vysoké náklady.

0/0
9.8.2018 16:05

Z11d28e32n20ě68k 33M93o76r79á55v89e41k 5367808708303

Reklamu na to, že Alza prodává Tesly jsem jinde než na jejich stránkách neviděl. Teda kromě toho trapného odhalení, že i u té Tesly jim to psalo, že "právě koupil ten a ten", jako to dřív psalo u položek za pár korun. Podle toho hlášení to mělo vypadat, že Alza prodává Tesly jako housky na krámě.

Ne teď vážně - Alza je drahá, ale ne zase tak drahá. Tedy přihodit si 800 tisíc na jeden automobil, to je hodně silné kafe, ale občas u nich nakupuju součástky do počítače, když najdu zajímavou cenu oproti konkurenci. Tohle je prostě jejich další trapárna - "prodáváme Tesly" - ovšem cena je taková, že každý s trochou rozumu si to spočítá a uteče jinam. Takže je vlastně neprodávají, ale můžou se s tím chlubit.

0/0
9.8.2018 16:17

J50o29s31e71f 94Š30o67l84t29e75s 8494708770403

No, já bych byl opatrný. Ona ta Tesla v Alze taky může mít klidně výbavu za těch 700 000 Kč. Třeba BMW i3 tam stojí stejně jako v BMW.

0/0
9.8.2018 16:29

Z38d24e28n77ě24k 31M25o71r46á13v26e43k 5507268228713

I kdybyste měl pravdu - oni tuhle cenu porovnávali se základní cenou toho Jaguaru. To je prostě špatná práce. Ale když kouknu na tu stránku, tak v té ceně 72 tisíc euro píšou, že je to včetně skleněné střech, premium packetu a dalšího.

0/0
9.8.2018 16:33

M77a39r64t10i70n 67K57a24r57á80s96e60k 9258483658188

Eh tesla normalne stoji kolem 90 000 EUR zaklad, ta cena 72 je jen v nemecku tim ze je formalne osekana (a to tak, ze takove auto si realne nikdo nekoupi protoze je za hranou pouzitelnosti, jen diky tomu dostahne na dotaci)...

0/0
12.8.2018 19:06

Z57d13e16n29ě63k 95M52o56r11á72v15e10k 5557338828643

Tak v té tvorbě německé ceny máte patrně pravdu, protože jak jsem se koukal, tak v tom "německém" základu není ani navigace a to je hodně podivné. Nicméně 90000 euro je 2,3 miliónu, což je pořád daleko od ceny Alzy.

0/0
13.8.2018 11:07

M67a84r35t33i57n 15K61a97r58á28s17e56k 9728113238658

Je to tak - staci mrknout do jinych zemi a vsude je ta cenam kolem tech 90 000 (lisi se o pripadne dotace a dph), driv ani tesla nejspis nebyla schopna realne dodat to osekane auto, coz ted asi jo, ale presto to nikdo nekupuje (chybi opravdu naprosto zakladni veci z aut i o par trid nizsich)...

0/0
13.8.2018 11:55

P16e65t28r 12N60e13č24a73s 8332450461736

Proboha, "pár let zpátky"? naučte se česky. Což takhle před pár lety?

+1/0
9.8.2018 14:52

V25í11t 23O83ž74a95n14a 1908648105504

Na některých trzích nechceme prodávat tyto vozy, protože jsme chytřejší než zákazníci, kteří si je chtějí pořídit. Fuj!

+3/−1
9.8.2018 14:28

M71a77r81t71i58n 44K53a96r81á65s58e36k 9548193278588

Tak ono prodavat to na trhu kde by si to koupili 3 lidi je torchu nesmysl ze jo....

0/0
14.8.2018 13:54
Foto

L12i65b33o72r 53M89a86c74h23a81l42e40k 1714875385898

Jedno e-auto umi udelat kazdy, ale pro seriovou vyrobu potrebuje obrovske mnozstvi baterii, a ty zatim dela hlavne Tesla, taky Nisan ma za sebou japonske vyrobce a logicke je, ze dalsi hrac bude z Ciny, tedy Jaguar. Ostatni teprve dnes zakladaji " gigatovarny". Muskovi stejne drzim palce!

+1/−1
9.8.2018 13:46

I19v61o 36J46a59n62á52č95e50k 8723863391712

Bohužel Tesla auta moc dělat neumí. Umí software, umí elektroniku, ale zbytek jedna velká tragédie.

+2/−5
9.8.2018 14:04

J13o40s28e26f 69Š58o81l46t51e48s 8154548190273

Zřejmě jste nečetl recenze redaktorů automobilových revue na Model 3 a Model 3 Performance.

0/0
9.8.2018 15:50

I68v56o 77J82a10n33á27č64e66k 8793373481502

Právě že četl.

0/0
9.8.2018 15:55

J39o85s23e90f 47Š90o34l49t93e12s 8684678570203

Tak dejte odkaz na ty, které jste četl. Já četl jen samé pozitivní. Dokonce i časopis o závodních okruzích měl pro Model 3 jen samou chválu. Srovnával ho s BMW M3 a Model 3 považuje za lepší.

0/0
9.8.2018 16:07

I72v49o 12J54a10n17á24č46e50k 8403553281822

Musíte číst to, co píšou lidi, ne novináři. Reálné zkušenosti po pár letech provozu.

0/0
9.8.2018 16:14

J92o29s39e94f 98Š14o91l11t18e13s 8974758680953

Jo, takže to jste nic nečetl. Model 3 se v podstatě vyrábí 8 měsíců.

+2/0
9.8.2018 16:26

I36v30o 65J53a43n16á30č57e95k 8193693641982

Já jsem obecně o produktech Tesla, nikoliv pouze o modelu 3.

0/0
9.8.2018 16:31

H47o83n85z15a 76T10a49r 3929932754292

https://www.elektrina.cz/rozhovor-taxikar-v-elektromobilu-tesla-ondrej-huncovsky-teslicka

0/0
9.8.2018 19:40

I75v48o 27J24a73n44á19č53e90k 8143253691812

Abych řekl pravdu, tak vlastně nechápu pro koho je to auto určeno. Pokud jde o výkon, pak by to odpovídalo rychlé dálniční jízdě, ale do hodiny byste byli na suchu tedy vlastně spíš bez elektronů. Pokud by to mělo být do města, pak nedává smysl ten výkon. Pokud by to mělo být na pohodovou jízdu pak zase nedává smysl ten extrémně krátký dojezd.

Asi tomu prostě nerozumím, já kdybych dělal elektromobil, tak bych to viděl na výkon kolem 90kW maximálně, klasický sedan, aby to nemělo moc velký odpor vzduchu, baterie v celé podlaze, motory přímo v kolech. Cena by musela být pod půl mega, aby to mělo smysl pro lidi.

+10/−1
9.8.2018 13:28

R44o29b96i26n 49Ž85i33ž73k50a 2188824406536

do městských rychlostí ten odpor vzduchu není zas tak kritický, lepší je podle mě kratší a vyšší auto typu i3 - baterie v podlaze drží těžiště nízko i pro vyšší auto, snadno se do toho nastupuje, něco se vejde dovnitř a naopak to auto se vejde do města lépe než dlouhý sedan.

Se zbytkem souhlasím. Kolegyně koupila ojetý Leaf za 300K a to auto dává smysl - bydlí na kraji Prahy, dojíždí každý den do práce krátkou štreku. Samozřejmě to má hodně much, velká část té koupě byl "cool faktor", protože libovolné malé auto by dávalo ekonomicky větší smysl, ale není to na rozdíl od tohohle nepochopitelné v principu.

+3/0
9.8.2018 13:59

I13v59o 91J81a89n58á30č25e59k 8483403111812

Vcelku souhlas až na to, že nechápu na co je do města potřeba výkon kolem 300kW? Podotýkám, že nechápu lidi, kteří se snaží dostat co nejrychleji z jednoho semaforu na druhý jen proto, aby tam mohli čekat na zelenou, která je načasovaná tak, aby člověk nemusel zastavovat, pokud má rozum a jede normálně.

+4/0
9.8.2018 14:03

R57o90b55i90n 63Ž38i39ž93k11a 2608394666586

těch 300k byla cena (300 000), ne výkon :-)

Elektromobily v tomhle mají skvělou vlastnost - krouťák dostupný od první otáčky, takže v městských rychlostech jsou hbité i s menším nominálním výkonem. Ten Nissan tuším má 80kw a odpich to má jak ropáky s dvojnásobkem. :-)

0/0
9.8.2018 14:14

I73v77o 12J35a61n93á50č32e36k 8363223461102

To patřilo k tomu Jaguáru o kterém je článek a na který narážím.

+1/0
9.8.2018 14:17

J65o77s98e54f 69Š76o11l88t46e92s 8714688600903

No, já vám nevím, ono libovolné malé auto nemá pár výhod toho Leafa. Třeba naprosto tichou jízdu, okamžitou reakci na plyn, automat...

0/0
9.8.2018 15:52

R84o62b49i30n 61Ž86i87ž97k89a 2578114736616

Tak když by chtěla automat tak si koupí automat, na ekonomickém smyslu těch dvacet tisíc navíc nic moc neudělá.

No a ten zbytek je cool faktor o kterém píšu. Dá se s tím zamachrovat, ale reálně to život nezlepší - tak líná ta městská auta nejsou. :-)

0/0
9.8.2018 17:44

Z98d55e94n95ě14k 67M37o12r26á57v11e94k 5617678148143

Motory přímo v kolech jsou hovadina. Říká se tomu neodpružená hmota. A pokud byste tohle chtěl rychlou dálníční jízdou vybít za hodinu, tak byste jel hodinu rychlostí téměř 200 km/h.

+2/0
9.8.2018 14:59

I11v11o 46J24a11n77á63č75e44k 8373833601442

Ano, je to neodpružená hmota, to moc dobře vím, ale vývoj jde tímto směrem.

Jinak co je na tom jet po dálnici hodinku rychlostí 200km/h? Chcete snad říct, že auto za dvě mega toho není schopno???

0/0
9.8.2018 15:05

Z26d22e65n71ě85k 52M87o71r40á72v22e64k 5947798938213

Motory v kolech se dělat nebudou, je to jen technické cvičení, nedává to žádný smysl.

Jet 200 km/h samozřejmě jde, ale v normálním provozu to nebude reálné. Tenhle to vyzkoušel s Modelem X v Německu v noci.

https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI

+1/0
9.8.2018 15:10

I28v44o 39J86a12n38á89č96e69k 8603973191792

Tak jak vidno dle videa, tak to možné je, ovšem ani máte pravdu, nikoliv hodinku, ale pouze půl hodinky a to ještě musíte na konci mít nabíječku.

0/0
9.8.2018 15:23

Z94d36e14n61ě67k 88M72o49r59á44v54e47k 5427248578573

Je to trochu sestříhané, když mrknete na záběr na displej, tak je tam vlevo číslice s kilometry od posledního nabití "since last charge", končí to něco přes 100 km.

0/0
9.8.2018 15:28

Z52d70e14n50ě20k 49M56o88r48á26v81e81k 5777688578613

Už blbnu, máte pravdu, půl hodiny.

0/0
9.8.2018 15:41

Z90d12e78n74ě13k 83M98o52r89á58v59e54k 5657468518923

Už blbnu, máte pravdu, je to půl hodiny.

0/0
9.8.2018 15:42

J44o58s37e46f 49Š60o37l34t32e62s 8504288410833

Model S 100D ujede tou rychlostí o něco dále, zhruba těch 200 km.

0/0
9.8.2018 15:53

M10a43r62t72i69n 72P65l94z66á49k 2907399468364

Pokud zavádíte novou technologií, tak na laciném elektromobilu s 90 kW moc nevyděláte, proto je třeba začít s dražšími modely, aby bohatí early adopters zaplatili vývoj. A ty na 90 kW nenalákáte. Postupně, až se vývoj zaplatí, se drahá technologie dostane i do levných modelů.

+4/0
9.8.2018 16:39

A49l14e97x 89K65o36u25b40a 6260642274421

elektromotory v kolech jsou leda pro vozíky co nikdy nepojedou přes 50km/h...

Elektromotor v kole = neodpružená hmotnost. Odpružení se pak musí vyrovnávat s podstatně většími silami a protože Newtonův 3. zákon funguje i když nechceme, tyto větší síly pak působí i na odpruženou část auta a negativně ovlivňují chování :-P

+2/0
9.8.2018 20:20

I74v42a35n 51Z55y74k30á37n 9170413239816

Bohužel dnes už to máme jako druhé auto na dosloužení manželce po najetých 360tis.km, ale s láskou vzpomínám na naše 80k Clio 1.5 dCi, se kterým jsem standardně dělal na 50l nádrž přes 1200km a rekord jsem měl (neuklepl jsem se) 1800 najetých km bez tankování. Rovná tuna živé váhy, odvezlo nás to všude po Evropě i s výbavou na dva až tři týdny pobytu (bez dětí) a odevšad nás to přivezlo v pořádku. To už dnes, přes veškerou snahu o pokrok, zní pomalu jako sci-fi.

0/0
9.8.2018 13:13

Z46d18e39n71ě87k 63M79o53r93á86v43e92k 5257248778373

Nemůžu si pomoct - jste pidilidi. Jinak to není možný.

0/−1
9.8.2018 14:56

Najdete na iDNES.cz