Diskuse k článku

Dieselgate už klepe i na dveře Opelu, 60 tisíc dieselů se chová divně

Opelu se až dosud aféře Dieselgate dařilo vcelku vyhýbat. Teď ovšem podezření padá i na německou značku. Až 60 tisíc opelů má být vybaveno softwarem, který upravuje chování motoru tak, aby zakryl zvýšenou produkci oxidů dusíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e79t31r 33H22a31r91i48p65r93a94s96a45d 88H98a41j78i15č 5611266693430

Psal jsem už jinde. Problém není splnit normy, dokonce ještě mnohem tvrdší, problém je, za jakou to bude cenu.Může výrazně zvednout prodejní cena a i provoz bude dražší. Rozhodně se zvedne trochu i spotřeba.

0/0
26.7.2018 19:23

J52a47n 91D96l79o31u78h34ý 7934499570809

Na fotce je ECOTEC. To je ale "benzinak" preci R^

0/0
20.7.2018 13:14

H45o53n38z90a 29T31a25r 3479802904482

"Nekonečný" seriál Jedou v tom všichni Dalším Dílem Pokračuje

https://www.youtube.com/channel/UCM5qU1vPX3yrrQdFNTL5IbQ/videos

0/0
20.7.2018 12:48

P78e59t43r 86M94i24c29h11a42l 2280244371832

Když jsem před časem psal, že máslo na hlavě mají všichni, někteří jedinci se smáli. ... Teď se směju já. :-)

0/0
19.7.2018 22:02

P40e25t50r 69H68a41r10i55p49r64a53s54a12d 87H84a39j11i32č 5621606973220

legrační na tom je, jak se to postupně rokrývá, tak je to čím dál jasnější. Zatím odolávají Asijati.

0/0
26.7.2018 19:19

P46e45t44r 83Č19e74r48m24á61k 9318265549590

To je problém toho že když dva dělají totéž není to totéž. Paradoxně ten původní dieselgate problém u VW byl jeden z mála co byl legální a KBA prošel - byl totiž "chytře" postaven nikoliv na rozpoznání měřícího cyklu (to je výslovně zakázané, proto teď KBA tyhle další auta kosí) ale na naprogramování jednoho jízdního režimu na zcela identické podmínky.

0/0
19.7.2018 14:07

R14o80m54a77n 48M90a92r39t94í89n42e91k 3363430710418

když už diesel, tak jedině ve vozidle francouzské výroby, nejlépe citroen.

+1/−2
19.7.2018 13:10
Foto

V95í60t 75C84h28a77l14u35p83a 6328342160342

No a obecně nejlépe benzín atmosféra dvoulitr, japonec, nebo korejec. Kdo je šetřílek, ideálně s přestavbou LPG.

0/0
20.7.2018 10:00

J12a31n 37D57l37o80u57h56ý 7544249690149

Staci ECOTEC od Opelu na LPG. Jiz od objemu 1.2 funguje se sekvencnim LPG naprosto perfektne R^

0/0
20.7.2018 13:15

V81á51c55l12a91v 82P41o76l82á65k 1695492680410

Nemyslím motory Isuzu, ale dieselové motory Opel se odjakživa chovaly divně.

0/0
19.7.2018 11:59

A36l75o28i92s 25S65t86a14r91ý 3689149437972

Tak proto to GM včas prodal? Uvidíme, jestli si to hoši od PSA smluvně podchytili.

+5/0
19.7.2018 11:55

P61e23t83r 50S46t15e80j45s35k58a32l 3919488924396

Tak to jsou myslim ty vozy, ktere Euro 6 "splnili" bez SCR jenom s DeNoxem. Ze pry to staci. Jiste na to mereni v te dobe to asi postacovalo. A aby DeNox nezral moc nafty, tak se cisteni spalin za jizdy vyplo. Majitel dieseloveho vozu nejradeji hledi na diplej palubhiho pocitace s prumernou spotrebou ne do spetneho zrcatka.

+1/−2
19.7.2018 11:42

L51u46b60o87š 88D94o54l80e37ž60e97l 1137279764596

NOx ve zpětném zrcátku neuvidíte.

0/0
23.7.2018 9:18

R85o97b57e83r78t 62S97e24d33l43á87r 4957102

Dieselgate zaklope na dvere všetkým výrobcom...otázka je kedy;-(

+3/−1
19.7.2018 11:22
Foto

V27í94t 10C76h72a56l62u54p17a 6268542120172

Nejhorší jsou dobytci co vědomě úmyslně vymontujou filtr pevných částic a ještě tomu drze říkají chiptuning.

+8/0
19.7.2018 10:10

M41i56c89h47a11e62l 67F75l71e34n44d64r 1238752533325

Dekat, dpf off, egr off, premapovat. Par koniku to da, zmeni se krivka kroutaku, apod. Z hlediska prakticnosti super.

0/0
19.7.2018 12:24
Foto

V37í53t 11C98h53a63l41u59p31a 6408702240142

Jasně a my ostatní co pojedem za tímhle hnusem at se klidně udusíme či otrávím....na emisích bych za to dal stopku a majiteli pořádný flastr. P

+5/0
19.7.2018 13:51

J78i80ř13í 80S70c31h51w34a84c41h 8348384338546

https://www.youtube.com/watch?v=UPvL8IaRNtE

0/0
19.7.2018 13:55

J69a65n 21D59l79o19u32h79ý 7724529130629

Daleko efektivnejsi je, kdyz si vykuchate auto: Misto skel, plexi, vymenit sedacky za skorepiny atd. Dostanete se s vahou klidne az 300kg dolu R^ Lepsi nez tunit ilegalne cmouda ;-D

0/0
20.7.2018 13:21

J76a24k39u26b 70S91e52k70e92r53a 6406820516545

V ČR je dyzl synonymem pro radikálně sportovní ortodoxní závodní stroje, jako fabie RS, Kokta RS a podobně ultimátní stroje :-D

0/0
19.7.2018 20:49
Foto

V11í96t 51C21h75a70l30u19p70a 6938192800892

To je sice fajn, ale "upravy" mororu ktere maji negativni vliv na emise by se mely tvrde postihovat. Obzvlast, kdyz to majitele vozu delaji vedome.

0/0
20.7.2018 5:27

P15e81t97r 18Č59e76r18m53á36k 9948685709420

Ono je to složitější. Úpravce musí při homologaci prokázat že chip nepřesahuje emisní limity dané doby (což neznamená že musejí být stejné jako má výchozí model - mnoho aut je má logicky nižší než je limit aby mohla průměrovat ty nadlimitní). To jsme ale pořád u problematických cyklů při kterých se to zjišťuje. Druhá věc je že auto musí bez problému projít na ME aby to zákaznici nereklamovali.

Když se do těchto mantinelů úpravce vleze tak může auto zcela legálně jezdit po silnicích i když má vyšší emise.

0/0
20.7.2018 12:05

P84e61t60r 26Č34e37r17m34á17k 9348375609750

Úpravu dpf teda chiptuningem nikdo nenazývá, to jsou dvě odlišné věci.

+2/0
20.7.2018 11:58

J42a42r67o52m44í16r 89K11r47á88l 4930449804159

;-D Nedávno jsem v jedné diskusi kritizoval, že nové normy jsou prakticky nesplnitenlé. A oponenti mi dávali jako příklad Opel. Když jsem odpověděl, že u Opelu se na to zatím nepřišlo, bylo zle. ;-D

+10/−1
19.7.2018 8:20

P43a11v74e12l 82D49a43v84i67d 1577534686804

a protože nejsou splnitelné, tak automobilky vyrabeji o sto sest SUV, kde se jim ty nove normy plněj líp, že jo

+2/0
19.7.2018 8:48

J72a64r96o57m69í56r 83K44r74á85l 4820599614799

Na to stačí maličko jiná úprava toho sw a k tomu pár elektromobilů. ;-) On je rozdíl norma pro měření a souhrn všech vyrobených vozů.

0/0
19.7.2018 9:26

J40i46ř72í 66S81c53h32w73a33c42h 8318544208416

jenže o co více vyrobených SUV o to více tříválců musí rvát do normálních aut.....;-)

+4/0
19.7.2018 10:00

P57e74t20r 98H74a34r26i46p50r40a33s86a95d 70H67a25j90i51č 5301696133470

Normy splnitelné jsou. Problém je, jestli kvůli tomu budete ochotný zaplatit o dost víc.

0/0
26.7.2018 19:25

R93o90b71e25r58t 98M40a63t36u25l46a 8517869106745

Jelikož emise pro jedoucí auto nejsou definované tak nic neporušují:-P;-D Až úředníci vymyslí normální normu, která definuje emise pro jedoucí auto nejlépe na dálnici, když se jim nelíbí, že to logicky nesedí, protože stojící auto produkuje méně emisí jak to co proráží ve 130km/h vzduch a ještě k tomu jede do kopce;-)

0/0
19.7.2018 1:57

J83i84ř37í 62S92c95h42w42a94c56h 8608154188516

tak emise pro jedoucí auto definované jsou, jen se jízda simuluje odpory na měřící stolici (motorové brzdě).

A stojící auto (s běžícím motorem) produkuje (matematicky) nekonečné množství emisí na 1km.;-)

0/0
19.7.2018 10:06

T78o34m50á37š 19K79u28c37h59a74ř 3277151858141

Za dobrotu na žebrotu. Auto vypouští nižší emise když stojí, protože si "myslí", že je ve městě na semaforech, nebo v koloně a tam na tom logicky víc záleží, než někde na dálnici. :-)

0/0
19.7.2018 0:47

P18e50t54r 83P67o49s16p66í92š16i20l 4508614576756

Na to, aby nevypouštělo emise při stání na semaforech už vymysleli další povinný systém - start/stop.

0/−1
19.7.2018 6:36

M67i97c93h32a22e56l 90F94l23e76n30d56r 1568342613455

Nejvetsi blbost hned po egr a dpf.

+1/0
19.7.2018 12:25

V87á20c37l33a54v 12K76o46v68á45ř 1212411447274

O "účelnosti" tohoto udělátka se toho již napsalo hodně.

+1/0
19.7.2018 12:40

J67i27ř69í 60S91c76h32w82a73c56h 8278544408166

tak jelikož v NEDC hraje "stání" poměrně velkou roli dalo se tím papírově ušetřit nějakých 5 % což je 5-6 g/km emisí CO2 (u velkých aut 10 g/km) v průměrných výsledcích flotily, kde se bojuje o každý gram/km, hraje roli nikoliv nepodstatnou.

0/0
19.7.2018 13:53

Najdete na iDNES.cz