Diskuse k článku

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace modelu je tu auto, které nadšeného řidiče uhrane. A potěší i toho, kdo chce normální auto pro rodinu, protože různá SUV a z nich odvozené crosovery jsou vesměs nanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60l90a66d17i21m86i31r 89S66o79u52k45a22l 4620371941326

fšechny..

0/0
26.7.2018 8:18
Foto

P56a24v48e64l 61P23o11k17o52r14n52ý 2826284540902

Měli jsme Fordy 2 a máme 1 a jediný problém u těch dvou byl, že do nich vletěla škodovka, jedna odletěla zpátky do příkopu. Ford vyrábí auta stovky let a možná Ford není nejkrásnější, ale určitě je spolehlivější, než krásnější francouzská auta. A spolehlivost je u mě to nejdůležitější, k čemu je krásné auto, když jste s ním věčně v servisu.

+2/0
26.7.2018 6:18

M98i47r86o45s34l79a20v 49K25u11c46e85r17a 4257550247681

Rikat obecně, že ford auta jsou spolehlivější než francouzska auta je asi tak užitečné tvrzení, že když nesněží, musí být venku hezky.

+1/0
26.7.2018 10:06

P16e89t50r 47H30o97f94m38a53n16n 6149444265460

Stovky?

+1/0
27.7.2018 16:10
Foto

P83a61v96e54l 23P25o49k59o97r76n13ý 2976484600752

No, více než 1 stovku, ne?

0/0
28.7.2018 16:33

M24i98r36e57k 38G23a21j63e50r 5601276879500

Ale méně, než 2. Takže nemůžete říct "stovky."

0/0
15.8.2018 23:27
Foto

P94a35v14e45l 79V84a98n12ě55č27e11k 4104533651401

Ano. Prvni Ford byl uz v 19.stol.

0/0
28.7.2018 17:15

P52e70t26r 98H55o77f76m90a15n18n 6679184695500

Ford byl založen roku 1903. Není mi jasné, jak by mohl auta vyrábět v roce 19xx.

0/0
28.7.2018 19:57

M42i14r61e97k 60G19a12j50e98r 5621686749750

Chtěl jste jistě napsat "v letech 18xx," což je to 19. století.

0/0
15.8.2018 23:28

M22i53l18a56n 37R69e54z33n96i89c10e88k 1938260588222

Vizuálně to nevypadá špatně, ale ty motorizace neslibují žádnou zábavu, spíš otravné řazení, aby se motor udržel v určitém úzkém spektru otáček, kdy mu nebude chybět síla, častou návštěvu čerpacích stanic a servisu. No a v plném obsazení s bagáží to bude v kopcích utrpení. Doba asi pokročila, ale nevím jestli úplně dopředu. Moje zkušenost s třívalcem 1.4 TDI PD z Fabie (vykuchaná 1.9 TDI) nebyla dobrá. Chybí mi stejně jako u nového Ceedu naftový 2.0 s výkonem nad 130 kW a ostrý benzín s turbem jako má koncern 1.8 a 2.0 TSI. Proč tomu vyvíjejí super podvozek, když hnací agregáty s výjimkou té silnější 1.5 a 2.0 nafta jsou tak na popojíždění po okrese...

+1/−1
25.7.2018 20:17

J39i71ř26í 90S42c15h83w95a48c54h 8158314498306

Pověra č.1 - je to litr tak musí se furt řadit.

Proč by se muselo řadit, když od cca 1500-1700 (do 4000) otáček to má zátah dvoulitru?

Pověra č. 2.: Mám zkušenost s tříválcovým 1.4TDI, nebo 1.2HTP a to byla hrůza.

Ano to byla hrůza, TDI vibruje jak svinja, HTP nejede. U moderního benzínu 1.0 s turbem se ani vibrace (v tak velké míře) ani nedostatečný výkon (HTP) nekonají. Tyto motory s "klasickými etalony tříválců" v tomto směru mají společné jen to číslo 3 pro počet válců.

Ad kvalitní podvozek: I 100-125 koníkový motor rozjede auto třeba na 100km/hod a pokud se někomu nechce moc brzdit, tak se pro projetí zatáčky na okresce (tedy hlavně tam) hodí i kvalitní podvozek. "Zatáčky" na dálnici projede cokoliv v podstatě bez problémů.;-)

+4/0
25.7.2018 21:52

M27i46l86a12n 10R78e61z98n20i80c98e94k 1198160718962

Až si to vyzkouším, budu Vám moci oponovat. Tříválce se mi zatím vyhýbají:-) Zátah dvoulitru mě ale pobavil, protože jezdím často 2.0 TDI 135 kW/380 Nm max. hodnoty. Nevěřím, že bude přifouknutý tříválec jezdit stejně vyváženě ve všech jízdních režimech (město, dálnice, okresky, kopce) a to i při plném zatížení a to s dlouhodobou spotřebou na hranici 5 litrů a zvládne podobný nájezd km. Jezdil jsem 1.4 TSI a jeho pružností jsem byl nadšen, ale byl to čtyřválec a skutečně mazal jako 2.0 TDI ne-li lépeR^

0/0
26.7.2018 19:40

J71i24ř84í 91S85c32h95w58a84c79h 8478344608876

měl jsem na mysli zátah atmosférického benzínového dvoulitru tedy krouťák cca190-200Nm ;-)

Spotřeba benzíňáku nikdy nebude jako u dieselu, už jen proto, že energie v v litru nafty je vyšší než v litru benzínu. Ale s těmito "sekačkami" se dá jezdit za 6-6,5/100.

0/0
26.7.2018 21:22

M24i49l12a57n 69R82e51z17n23i57c43e77k 1718150198422

To beru, vlastně do firmy koupili tříválcovou Fabii 1.0 TSI o výkonu 85 kW. Tak až mi ji přidělí, jsem zvědav, jak se s tím pojede. Budu se snažit nebýt zbytečně předpojatý a porovnávat porovnatelné.

Jinak k té spotřebě máte jistě pravdu. Mnou zmíněná 1.4 TSI ACT 110 kW/250 Nm je velmi zajímavý motor, protože umí odpojovat 2 válce a i když mě to zpočátku trochu znerovózňovalo, časem jsem to přestal vnímat a skutečně to stlačuje spotřebu do příjemných čísel. Dlouhodobá spotřeba byla kolem 6 litrů (jezdím dost a svižně) a dalo se s tím při troše citlivé práce s plynem jezdit i o litr méně. Dynamika a pružnost výtečná - na nižší střední třídu plně vyhovující a proti naftě sametový chod, rychlé zahřátí motoru a bez emisních kurvítek.:-)

+1/0
27.7.2018 7:57

M19a74r88c76e57l 42S16t64a38r40ý 9238894533259

Fordy jsou tuctový hnusný nepraktický a nespolehlivý low cost šunty pro socky, co chtěj mít pocit, že maj amééériku;-D

0/0
25.7.2018 17:06

P97a23v74e59l 92O83t54i16s58k 2126231297

Zajímalo by mně jak jste k tomuto přesvědčení přišel, pokud vím tak říct , že mám ameriku, znamená zcela něco jiného a taky neznám nikoho kdo by si kupoval forda, protože je to americká značka. Ford svoje auta prodává celkem úspěšně mnoho let po celém světě, takže zas takové šunty to nebudou. Celkem by mne i zajímalo co vlastníte vy.:-)

0/0
26.7.2018 13:05

M17i70c43h51a54l 34K52o75l46o38v58r70a20t 5667163945922

Miliony tlačítek mi fakt vadí

0/0
25.7.2018 12:57

M40a52r37e26k 69J42a44n63e96č55k26a 1587636673401

Ale jo, Focus konečně začíná vypadat k světu. Ty starší generace to byl hnus jak zvenku, tak hlavně zevnitř. Ten 1,5 litr ve 4válci ale nebude zrovna levný a ty předražené 3válce si můžou nechat.

0/0
25.7.2018 2:26

J74i43ř22í 98S92c93h87w68a65c11h 8488614848256

Ve Fieste ST je 1.5 taky trivalec....

0/0
25.7.2018 7:25
Foto

P88a81v27e48l 20V65a70n70ě91č89e11k 4114163891361

Pak ale musite do nafty.

0/0
28.7.2018 16:29

M95i58r87e73k 89G40a45j32e93r 5951986469630

Ani 1,5 litr není čtyřválec. Máte pravdu, že nebude levný.

0/0
15.8.2018 23:32
Foto

M68i60r67o92s82l78a80v 66S44t41e25i57n73e14r 4720302180916

Konkurence Fabie, která daleko rychleji rezaví. Pokud se jedná o německého Forda, z Leverkusenu, bývá kvalita montáže slušná. U výrobků Forda z Velké Británie by měli s autem dodávat sadu klíčů na dotahování nepořádně přitažených šroubů.

Britské Fordy také rezaví snad už na prospektu.

+1/0
24.7.2018 22:04

P91a80v77e38l 15O89t72i21s35k 2576451937

Konkurent fabie je fiesta,

+4/0
24.7.2018 23:55

J54i24ř66í 33N17o32v39á42k 8187332213

Je vidět, že máte přehled - viz "konkurence Fabie".

Navíc Focus se nevyrábí v Leverkusenu ale v Saarlouis.

+1/0
25.7.2018 13:03

J55a39n 24L56u57k42á65š 7407593723862

Mam 10 let stareho a ten ma uvedeno Kolin nad Rynem.

0/0
26.7.2018 18:34

J16a54n 81J89o32r62d12a20n 5671547189

Ale pořád je to FORD --> ForOneRepairDaily

Rv

0/−12
24.7.2018 17:31

H97e46l70e42n17a 80P64a96r78d58u82b57s66k81á 1749742261621

Fix Or Repair Daily :-)

0/0
25.7.2018 13:50

J92a91n 15J43o80r36d59a77n 5341427169

Ale mluvíme o tom stejném ;-D

Prostě ford Rv

0/0
31.7.2018 13:12

R79o15b22e53r10t 30K26o19c85i98á57n 5599937746187

Hrdí majitelé fabií a oktávek, kteří nikdy neseděli v ničem jiném, napíší pod článek o fokusu nějaký stokrát omletý vtip jako fordem tam a vlakem zpátky, zalykají se u toho smíchem a alespoň na moment si připadají jako borci, kterým nestojí před panelákem nejtuctovější škodovka ale ferrari;-D

+18/−4
24.7.2018 17:19

V57l71a34d33i49s86l37a93v 14B61u25r92y13š88e15k 1579122407644

jsem měl dva fordy z 12 nových aut, které jem vlastnil a jediná kuga 2,0 TDCi 103 kW mě nechala ve štychu, ani renault, ani škodovka, ani fiat a ani nic jinýho, 1400 km od domova v Soluni jsem řešil na displaji vykřičník v trojúhelníku a pod tím nápis, engine malfunktion, s autem v záruce jsem přijel do opravny, kde museli cosi vyčistit a vyměnit na DPF, říkali tomu vaporizér a bylo štěstí, že jsem domu nejel vlakem

+1/0
24.7.2018 17:32

R71o77b76e44r23t 80K54o58c16i75á92n 5449547486157

Já měl fordy v rodině i pracovní, s žádným nebyl problém. Zato s jinými značkami byly. Ale abych z toho vyvozoval nějaké závěry, to ne, přece jenom je to dost malý vzorek:-)

+1/−1
24.7.2018 17:34

V28l11a16d98i18s66l92a77v 28B48u48r14y33š16e96k 1939982567624

takl já z toho ani nic nevyvozuju, napsal jsem svoji zkušenost, po návratu jsem objednal hned opela a jak byl vyroben a dovezen, tak jsem kugu obratem prodal, nic nevyvozuju, jen to byla jediná značka, která mě zklamala a nic na tom nemůže změnit ani to, že spoustě lidí může dobře sloužit

0/0
24.7.2018 17:39

P20e45t78r 93H88o19c68h42m78a86n 2370686805471

I kdyby to byla pravda, tak to nemění nic na tom, že Fordy jsou plečky.

+2/−3
24.7.2018 20:26

P63a83v85e56l 95T41r55ü15b84e98n26e73k42r 7491351982782

A čím že to jezdíme pane wachmeister?

0/0
25.7.2018 0:09

M98i44r97o84s94l82a32v 21K19u98c97e59r98a 4407200787331

Taky jsem napsal podobný vtip. Ale Fabii a Octavii jsem nikdy nevlastnil ;-D;-D

0/0
25.7.2018 13:35
Foto

B84o51h22u17m52i59l 31P63r40o92c94h72á45z35k91a 9532869584690

A to ještě nevíte, že Ford chystá tříválec, co v nižších otáčkách jede jen na dva válce ;-D

0/0
24.7.2018 16:43

V45l48a77d87i13s34l84a31v 56B17u35r10y84š62e62k 1269492577654

tak už s tím tříválcem dejte všichni pokoj, nikdo ti ho nenutí a když se ti nelíbí, tak si kup čtyřválec proboha, ten mají taky, to je tady jak u blbejch

+6/−1
24.7.2018 16:45

M91i91r47o63s41l51a38v 25M46e62d 3714676

Ty máš nějaké bližší informace? V článku píší, že čtyřválec (pro Focus) není k mání...

+1/0
24.7.2018 17:13

V54l52a61d19i86s46l72a34v 13B28u74r10y16š33e67k 1949872817724

tak to bude muset asi zájemce o čtyčválec počkat, určitě to bude, ale já bych to nechtěl jak tak, měl jsem novýho v roce 2007 a nebyla to žádná sláva, vyzdvihl bych jen podvozek, na mně je to moc titěrný a připadal bych si v tom divně jak s čtyřválcem tak tříválcem, rozhodně by mně ale víc chyběl pohon všech kol

+1/−1
24.7.2018 17:22

V74l14a39d91i76s53l10a24v 56B61u94r68y84š92e45k 1669542417114

co jsem se teďka ale ještě pro jistotu díval, tak 1,5 ekoboost je čtyřválec, jsem si to hned myslel

+1/0
24.7.2018 17:47

J52i39ř13í 83S41c87h72w72a63c34h 8288694308576

Ale víme, ten už ve Fiestě ST je, 1.5/ 200 koní.

Ale vypnutí jednoho válce z něj nedělá dvouválec, ten třetí píst ve válci tam stále rotuje.

Vypínání poloviny válců u 4-válce nebo 8-válce nedělá z těch motorů motory s polovičním množstvím válců, nejde to téměř ani poznat, když k tomu dojde.

+3/0
24.7.2018 17:16

J80i97ř91í 50N23e69u41m42e45i58s76t51e32r 2152245223861

Ten motor je dávno na trhu, Bohumile.

0/0
24.7.2018 17:55

M10a50r55t80i30n 45M10i55k60o88l79á37š60e32k 7420340473

http://dfens-cz.com/postrach-ceskych-hospod-vw-1-2-tsi-po-60-000-km/

0/0
24.7.2018 16:41

K36a21r46e74l 13S28t40r20ž95a66n35o63v46s50k66ý 1488215405

A kdo teď na to auto víc flusne, ten dostane víc plusů. ;-D

+1/−2
24.7.2018 16:28

J69i79ř12í 10S77c56h49w66a19c52h 8628174968546

.... aneb dětská klasika: Kdo doflusne nejdál.

0/0
25.7.2018 10:34

M18a97r67c87e11l 50S35t46a36r49ý 9198484433299

vsechny auta na "F" stojí za prd. Fordy, Fiaty a francouzský

+1/−18
24.7.2018 16:28

P95e51t39r 69H22o20c11h64m67a33n 2210686275621

Svatá pravda, takže dávám plus.

+1/0
24.7.2018 20:29

D60a31n66i43e58l 38U18r38b52a98n 8604201895431

Ferrari?

+1/−1
24.7.2018 20:33

D42r75a60h67o17m16í47r 22S11t32r47o83u43h16a42l 4985638882804

Ještě jsem neviděl Ferrari s nájezdem půl milionu kilometrů na pěti generálkách :-P

+1/0
25.7.2018 8:50

J17i83ř74í 27S51c14h83w90a86c22h 8868704618106

a z toho vyplývá, že Ferrari "stojí za prd"?

0/0
25.7.2018 9:43

Najdete na iDNES.cz