Diskuze
Čabajka funící do kopce je legenda českých měst. Progresivní Ikarus slaví
Děkujeme za pochopení.
J55a87n89a 81R24u89s96o88v31a
Jo, Ikarus, to byly nezapomenutelné cesty, pro mně tehdy konkrétně na trase Palmovka - Brandýs nad Labem. V zimě netopil, všude díry a průvan, občas jsme museli na chvíli i vystoupit, aby řidič vyjel ze sněhu na zastávce. V létě naopak topil jako ďas a zarezlá okýnka nešla otevřít. Zvuková kulisa cesty nepopsatelná . Ale závan sentimentu cítím, ne že ne
V65l64a52s44t52i48m60i23l 56F47i10a42l88a
Kolik teda kW měly ty slabší stroje co jezdili u nás?
R58o12m39a90n 31K67o52z66e50l
Bývá uváděno 141 kW. Stačil fakt malý kopeček a nechtělo se jim, třeba v Otrokovicích na nadjezdu. Jízdou v kopci se dokonce blížily i Pragám V3S, těm člověk i pěšo stačil.
J98a41n 68M47a70j10z35n69e59r
Š98t12ě78p35á66n 38T86ó52t33h
Je vidět, že už nesehnali palubovky původní... kdo pamatuje "kulatý čudlíky" na otevírání dveří? Tyhle modetní knoflíky už nejsou ono. Ty kulatý se museli zmáčknout a to pořádně Tyhle kolíbky už jen přejížděli prstama od shora dolů. Rád jsem sedával vepředu a sledoval řidiče... Do kopce rozjezdy zásadně na dvojku, nepamatuju se, že bych v Ústí viděl, že by použil někdy jedničku. A to i do prudkýho rozjezdu, jako byla zastávka Karla IV - pod hradem. Dnes je tam kruhák a ani nevím, jestli ještě zastavka. Přilepený záda na kožence si ovšem v těch letošních vedrech naskočili hned Ale uvědomujete si, jaký "prostorový komfort byl v tom buse?? ty sedačky byly neskutečně velký... i dvěstě kilovej člověk tam nezabíral tři sedačky, ale jen svou
L67a39d45i63s68l55a35v 53S12l82e10z89á23k
Já si jen pamatuji, že v létě po delší jízdě v horku uvnitř odlepení ze sedačky docela bolelo...
D31u76š49a25n 13P98e33š59e84k
Dlouhé Ikarusy jsem zažil, když jimi na lince 119 nahradily naše kratší, ale mnohem modernější a lepší Karosy.
Byly to strašné střepy, v horším autobusu jsem nejel.
Do kopce to vůbec nejelo, vytočený motor řval, mělo to manuální řazení (naše Karosy měly komfortní automat), oproti Karose tam byl strašný systém otevírání a zavírání dveří (dlouho nic a pak se s prásknutím zavřely, nebo otevřely), v zimě tam byla neskutečná kosa, protože na rozdíl od Karosy to téměř vůbec netopilo.
Snad jediná pozitivní věc byla, že to na šestku umělo po rovině, nebo z mírného kopce jet hodně rychle. Někdy jel řidič u Veleslavína i přes 80 km/h.
J53a64n 71M83a71j69z53n26e24r
jo tu ránu si taky pamatuju... zvonek, a pak třísknutí
J12i69n88d15r90a 70S59t16e75p95a14n65e34k
Ikec byl dobré,škoda ze uz nejezdi
J76i34ř38í 20B63l39a63ž92e47k
Párkrát jsem blaho modrého ikarusu na lince délky okolo 90km zažil. V létě k padnutí+smrad nafty, v zimě snad větší zima než venku a hlavně typicky pod vrcholem stoupání cestující vystoupit, autobus prázdný do sedla a cestující ho dojít.
R71o58m53a52n 92K57o63z80e19l
Zaujalo mne i, jaké mívaly disky kol - na hlavní fotce je vidět, že vůz má modernější disky s mnoha dírkami, druhý vůz má starobylé liazácké disky a některé mívaly i disky trilex známé z vozů 706 RT.
S94t75a39n42i72s18l40a89v 33Z75a19j59í96c
...přesně tak byl tam "trilex", dělal jsem jich nespotečně x
S15t93a97n96i32s27l39a27v 76Z80a45j62í79c
...při spartakiadě 1980 určitě padl rekord v obsazenosti u těchto vozů , ranní spoje z Bohnic 200 na Florenc "nabouchaný k prasknutí", linky 180 a 174 v Praze tyto vozy důkladně prověřily, o závažných problémech nevím
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
1+kk 32,97m2 v ul. Blattného, v Praze 5 - Stodůlky
Blattného, Praha 5 - Stodůlky
4 300 000 Kč