Diskuse k článku

Čabajka funící do kopce je legenda českých měst. Progresivní Ikarus slaví

Před 70 lety vyjel první evropský autobus se samonosnou karoserií. Nesl označení Tr3,5 a šlo o malý městský vůz od firmy, která se brzy stala známou jako Ikarus a později se prodrala mezi největší výrobce autobusů na světě. I díky u nás dobře známým „harmonikám“. Vše o nich ví přední český ikarusolog Milan Jiroš, dokonce se kvůli nim naučil maďarsky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e21t32r 44Ž28á33k 1298532965739

Pamatuju si tu šipku vzadu a nápis Pozor, při zatáčení vybočuje...

+9/0
31.7.2018 9:27

P90a98v37e60l 11M33a31t37o23u60š39e63k 5220497628204

To snad mají nebo přinejmenším měly i jiné kloubové autobusy. Podobně jako návěsy. Nebo ne?

0/0
31.7.2018 9:35

J70a74k42u37b 11Š13a38f79a79n22d26a 7445287171181

Ne. Ikarus měl řiditelnou zadní nápravu. To současné (v ČR) kloubové autobusy nemají.

+2/0
31.7.2018 10:31

T12o47m66á70š 87P84o97l11á10č47e52k 4367945734

Na podvalnicich je to casto videt. Jinak dnesni kloubaky maji zadni napravu neriditelnou a hnaci.

0/0
31.7.2018 11:55

Najdete na iDNES.cz