Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čabajka funící do kopce je legenda českých měst. Progresivní Ikarus slaví

Před 70 lety vyjel první evropský autobus se samonosnou karoserií. Nesl označení Tr3,5 a šlo o malý městský vůz od firmy, která se brzy stala známou jako Ikarus a později se prodrala mezi největší výrobce autobusů na světě. I díky u nás dobře známým „harmonikám“. Vše o nich ví přední český ikarusolog Milan Jiroš, dokonce se kvůli nim naučil maďarsky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J55a87n89a 81R24u89s96o88v31a

10. 8. 2018 11:18

Jo, Ikarus, to byly nezapomenutelné cesty, pro mně tehdy konkrétně na trase Palmovka - Brandýs nad Labem. V zimě netopil, všude díry a průvan, občas jsme museli na chvíli i vystoupit, aby řidič vyjel ze sněhu na zastávce. V létě naopak topil jako ďas a zarezlá okýnka nešla otevřít. Zvuková kulisa cesty nepopsatelná ;-D. Ale závan sentimentu cítím, ne že ne ;-D

1 0
možnosti
VF

Kolik teda kW měly ty slabší stroje co jezdili u nás?

0 0
možnosti
Foto

Bývá uváděno 141 kW. Stačil fakt malý kopeček a nechtělo se jim, třeba v Otrokovicích na nadjezdu. Jízdou v kopci se dokonce blížily i Pragám V3S, těm člověk i pěšo stačil.

0 0
možnosti
JR

J27a84k59u78b 78R15o55u47s

2. 10. 2018 1:18

Ježiš to je úžasné video :-) Díky!

0 0
možnosti
ŠT

Je vidět, že už nesehnali palubovky původní... kdo pamatuje "kulatý čudlíky" na otevírání dveří? Tyhle modetní knoflíky už nejsou ono. Ty kulatý se museli zmáčknout a to pořádně ;-) Tyhle kolíbky už jen přejížděli prstama od shora dolů. Rád jsem sedával vepředu a sledoval řidiče... Do kopce rozjezdy zásadně na dvojku, nepamatuju se, že bych v Ústí viděl, že by použil někdy jedničku. A to i do prudkýho rozjezdu, jako byla zastávka Karla IV - pod hradem. Dnes je tam kruhák a ani nevím, jestli ještě zastavka. Přilepený záda na kožence si ovšem v těch letošních vedrech naskočili hned ;-DAle uvědomujete si, jaký "prostorový komfort byl v tom buse?? ty sedačky byly neskutečně velký... i dvěstě kilovej člověk tam nezabíral tři sedačky, ale jen svou ;-)

1 0
možnosti
LS

Já si jen pamatuji, že v létě po delší jízdě v horku uvnitř odlepení ze sedačky docela bolelo...:-)

0 0
možnosti
DP

Dlouhé Ikarusy jsem zažil, když jimi na lince 119 nahradily naše kratší, ale mnohem modernější a lepší Karosy.

Byly to strašné střepy, v horším autobusu jsem nejel.

Do kopce to vůbec nejelo, vytočený motor řval, mělo to manuální řazení (naše Karosy měly komfortní automat), oproti Karose tam byl strašný systém otevírání a zavírání dveří (dlouho nic a pak se s prásknutím zavřely, nebo otevřely), v zimě tam byla neskutečná kosa, protože na rozdíl od Karosy to téměř vůbec netopilo.

Snad jediná pozitivní věc byla, že to na šestku umělo po rovině, nebo z mírného kopce jet hodně rychle. Někdy jel řidič u Veleslavína i přes 80 km/h.

3 0
možnosti
JM

jo tu ránu si taky pamatuju... zvonek, a pak třísknutí ;-D

2 0
možnosti
JS

Ikec byl dobré,škoda ze uz nejezdi

0 0
možnosti
JB

Párkrát jsem blaho modrého ikarusu na lince délky okolo 90km zažil. V létě k padnutí+smrad nafty, v zimě snad větší zima než venku a hlavně typicky pod vrcholem stoupání cestující vystoupit, autobus prázdný do sedla a cestující ho dojít.

1 0
možnosti
Foto

Zaujalo mne i, jaké mívaly disky kol - na hlavní fotce je vidět, že vůz má modernější disky s mnoha dírkami, druhý vůz má starobylé liazácké disky a některé mívaly i disky trilex známé z vozů 706 RT.

0 0
možnosti
Foto

...přesně tak byl tam "trilex", dělal jsem jich nespotečně x

0 0
možnosti
Foto

...při spartakiadě 1980 určitě padl rekord v obsazenosti u těchto vozů , ranní spoje z Bohnic 200 na Florenc "nabouchaný k prasknutí", linky 180 a 174 v Praze tyto vozy důkladně prověřily, o závažných problémech nevím

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...