Diskuse k článku

Předčasný konec Velkého šéfa Fiatu a Ferrari. V Curychu bojuje o život

Jedna z největších osobností autoprůmyslu dneška bojuje o život. Sergia Marchionneho o víkendu narychlo odvolali ze všech funkcí. Nekompromisní muž zachránil Fiat a udělal z něj jednu z nejvýznamnějších světových automobilek. Neobešlo se to bez krveprolití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M23a91r57e27k 30C30e60r34n55y 5408886427

Jesteze si to muze dovolit......:-/

0/0
3.8.2018 21:34
Foto

L10i29b83o17r 80V76y79k13o56u25p24i57l 9366595889607

Sergio Marcchione, Pan Svetr, umřel. Sotva se najde někdo tak výkonný, aby jej nahradil. Nad Fiatem, ale rovnou nad celým konglomerátem automobilových firem koncernu se stahují mraky.

0/0
30.7.2018 10:09

M21i27c31h41a61e46l 33E50d 51H17o69r25s71k55ý 3403279325806

Fiat luX

0/0
29.7.2018 22:16

M29i14c84h92a75e29l 86E79d 59H97o77r10s89k70ý 3413109235386

Měla by se vrátit 127, Multipla, 600...a podobné pecky jako Ritmo...Uno.

0/0
24.7.2018 23:09

J18a57n 79J63e95s43l65i73n17e64k 7406103838968

Článek je dobrý, Marchionne byl hodně velký frajer a vizionář, na nic si nehrál. Fiat zachránil jako před zkázou, a vytvořil globální firmu která dobře ekonomicky funguje v Jižní a Severní Americe, v Evropě s dotovaným autoprůmyslem trochu méně, ale třebas Fiat Grande Punto bylo opravdu kvalitní auto, i když spíše na trhy, není tvrdé zimní podnebí, jako je od střední Evropy nahoru. Některé značky trochu "zařízl", ale šlo o to, aby nežily z minulé slávy, ale aby kvalitou vydělávaly i přes tvrdou konkurenci.

0/0
24.7.2018 22:45

V34a55c39l83a74v 27V50a12v54r81a 3867344715517

Fiat nikdy nic nrxnamenal ai v Evropě. Jediný model je 500 který se prodává podivínům. FIAT jinak nenabízí zde v USA žádný jiný model.

0/−3
24.7.2018 15:34

V26a97c83l71a42v 12V18a74v11r65a 3187514375127

Fiat? To se maže na chleba?

To nemá vážnost. Zde v USA v tabulce nejprodávanějších aut ani do 30.místa kde končí nefiguruje ani jedno jejich auto. Ani Jeep ne. Kvalita vozů Chrysler je pověstně mizerná. Malé Fiatky které se tu také prodávají jsou jen jakási rarita. Móda některých,,

Mnoho automobilek MIMO USA se snaží "htít" vyríbět auta na baterky. V Evropě snad ještě víc. Asi se nepoučili z problémů Tesly. Ta zajde.

+1/−3
24.7.2018 15:31

P21e31t48r 58M24a80r74š44á40l56e34k 9945862164139

Celý koncern je v USA na 4. místě v prodejích.

+2/0
24.7.2018 17:26

P96a75v70e71l 23Š56e19d79l68b67a80u87e59r 7548731742335

Firemní Fiaty používám zatím 15 let, denně, v pohodlí i když měřím 2 metry, bez poruch a to je nešetřím. Když něco neznáte, aspoň nedělejte chytrého. On si nikdo z té vaší Ameriky na zadek nesedne, s tím se smiřte.

0/0
25.7.2018 10:30
Foto

M88a48r90e32k 43C37e20r89n75y 5818666367

A jeje, dalsi americanek....co jste pro USA udelal VY? Potazmo pro zbytek sveta?

0/0
3.8.2018 21:36

P46e46t25r 11S71t14e88j46s78k24a55l 3119518784906

Vlastne vsichni jsou spokojeni, umazal dluh, vyplaci dividendy, prodava milion aut v Ameru, jenom v Evrope uz abych Fiat pohledal.

+5/−1
24.7.2018 14:33
Foto

P42e91t25r 89Č66e81r11ň16a48n25s79k62ý 8479601802472

Skvělý článek.R^ Kdyby byli takoví žurnalisté napříč celým idnes.cz, to by bylo jiné čtení.

+3/−2
24.7.2018 13:34

M73a51r52t32i30n 65P86e87t50ř83í38k 4532749921881

Nemohu si pomoci a snad mi to místní "osazenstvo" odpustí, nicméně... fotka č.5 vypadá jako z celosvětového srazu "teplých bratrů", přičemž jejich kápem je týpek v pruhovaném obleku ;-);-D

0/0
24.7.2018 13:23

F79r64a46n77t97i60š91e10k 54N45o40v75á85k 1906507519847

"Neobešlo se to bez krveprolití." Co je to za bulvární kecy?

+7/0
24.7.2018 12:09

K97a76r80e59l 97Č55e69r76n15ý 6375493812521

Tak přeji uzdravení - jak jemu, tak FIATu . V posledních letech tam nevidím obchodně úspěšné modely. Fiat 500 je OK, ale v jiných kategoriích? A kdysi to byla automobilka produkující auta roku, její modely byly produkovány pod licencemi v zahraničí ...

0/0
24.7.2018 9:24

P56e40t55r 35M98a97r11š82á82l85e81k 9505972864899

V Evropě jsou obchodně úspěšná F500 a Panda, které vládnou minivozům. Za úspěšné lze považovat i F500X.

+1/0
24.7.2018 9:27

K88a10r95e98l 42Č52e54r97n21ý 6395813182761

Na jihu Evropy asi ano, ale jinde ?

+1/0
24.7.2018 13:17

P11e91t32r 52M28a12r87š98á30l59e90k 9525492124259

http://carsalesbase.com/european-sales-2017-minicar-segment/

Navíc na F500 má Fiat velké marže.

0/0
24.7.2018 13:55

K89a97r18e10l 68Č78e86r15n40ý 6495483982111

F500 je OK, to jsem psal. Panda se prodává ze tří čtvrtin v Itálii (OK, ale ta závislost na jednom trhu ...) A dál .... skoro nic. Punto skončilo, Tipo vydělává málo a bude prý také končit, ....

+1/0
24.7.2018 14:39

P42e43t95r 27M88a33r81š90á62l39e32k 9945972904689

F500X se prodává slušně a hlavně se slušnými maržemi. F500L je dlouhodobě nejprodávanější malé MPV. Kromě toho je potřeba u Fiatu nezapomínat na silnou pozici dodávek Fiat professional.

Ale jinak souhlas. Fiat v posledních dvou dekádách dost ustoupil. Na druhou stranu, Marchionemu se podařilo celý koncern dostat z dluhů a ztrát do zisku a výrazně zvýšit prodeje.

+2/0
24.7.2018 14:44

K50a14r56e91l 49Č39e18r23n30ý 6805483962231

Malá MPV je celkově malý segment - na vedení v Evropě mu stačí nějaký 65 000 aut. Jinak dluhy nějak pořešil, ale prodej Fiatů klesl. Ale roste Chrysler/Jeep, což má být hlavní značka v budoucnu.

0/0
24.7.2018 15:24

P85e91t12r 78M12a85r65š85á62l73e62k 9255302344369

Chrysler neroste. Jeep roste. FCA na něj hodně vsází, hlavně kvůli maržím.

+2/0
24.7.2018 15:30

J67o85s14e70f 87Š27o64l35t92e55s 8594718340303

V Evropě nic moc, ale jinde celkem jedou.

+1/0
24.7.2018 10:09

K75a45r50e36l 67Č14e70r37n52ý 6925223342821

Značka Fiat mimo Evropu? Konkrétně jaký model a kde? Chrysler / Jeep asi ano, ale to není značka Fiat.

0/−1
24.7.2018 13:21

P86e40t93r 75M29a15r81š54á44l76e77k 9195952314659

V Jižní Americe.

+1/0
24.7.2018 14:00

K19a32r52e24l 41Č64e86r37n21ý 6885613292641

To je pravda - ale taky to tam nějak vázne. Ještě v roce 2010 tam prodávali 45% produkce - dnes je to o 20% méně. Dneska je skoro všechen prodej v Evropě a konkrétně Panda ze tří čtvrtin v Itálii.!!

0/0
24.7.2018 14:29

P40e42t21r 57M62a43r77š94á97l79e39k 9655522754409

Ano to je pravda, v Brazílii prodělal Fiat pokles. Na druhou stranu se mezi nejprodávanější značky dostal Jeep, takže celkově FCA stále trhu dominuje, navíc s vyššími maržemi.

+1/0
24.7.2018 14:39

V68á72c27l70a81v 15K27u29t50n97a92r 7270987138813

Fiat Tipo jsem měl tu čest vyzkoušet, a dle mého je to velice povedené auto, v zahraniční celkem často k vidění

+2/0
24.7.2018 12:30

K86a66r84e26l 23Č11e65r29n55ý 6625533692201

Možná někde ano, já ho prakticky neviděl. Modelu Tipo, který se prodává jako sedan, hatchback i kombi, se za dva roky od uvedení prodalo na evropských trzích 195 tisíc kusů.

--

V březnu Sergio Marchionne potvrdil strategii koncernu FCA (Fiat-Chrysler), která bude jednoznačně stavět na značce Jeep. „Je to hlavní značka našeho koncernu,“ prohlásil v Ženevě. Mnohem zajímavější je ovšem to, že kdysi obrovsky silná a dnes v Evropě spíše stagnující značka Fiat ustoupí na starém kontinentu do pozadí. ....

0/0
24.7.2018 13:29

A52r22n57o88š88t 55S67t48á70r90e47k 4582230225694

Já jsem měl původní Tipo (tu poslední verzi, 1.6ie nebo jak to bylo) a nemůžu si stěžovat. Na svou velikost vevnitř překvapivě hodně místa, za to roky zradilo snad jen 1x (chcípla centrální jednotka, náhradní použitá to vyřešila). Pak bohužel nehoda (nikdo zraněný), ale opravovat už to nemělo cenu.

0/0
24.7.2018 15:43

V59l69a25d77i91m25í91r 71K80r35á61l 4393136520702

Ten pán udělal hodně pro koncern Fiat ale rozhodně ne pro automobilku Fiat, automobilku už téměř pohřbil, Alfa také není úspěch, mají super auta ale je problém je vyrobit a prodat a to to je vina vedení. Reakce trhů bude fakt zajmavá, protože tenhle pán měnil názory každé čtvrtletí a kondice firmy je tak trochu záhada

+9/0
24.7.2018 9:18

D18a38n44i16e76l 37S49o13b37o52t44a 9439254756470

Lancii mám rád a štve mě, že kvůli Alfě jí už podruhé odsunuli na druhou (nebo kolikátou) kolej. Ale v dnešní době se na nostalgii nehraje, jde o prachy a holt někdo musel z kola ven. Jsem s tím smířený, ale štve mě to hodně. Optimismus, že se Lancia časem vrátí, už několik let nesdílím, jde to do kopru od přelomu tisíciletí a kromě neúspěšného pokusu s Thesis nic zajímavého nevyrobili (Ypsilonku nebo francouzskou Phedru a přebrandované ameriky z mého pohledu zajímavé nejsou). Kolikrát v historii se stalo, že značka, kterou se majitel úspěšně snažil zlikvidovat, časem povstala z popela?

+2/0
24.7.2018 9:12

F67r10a87n94t69i85š46e74k 77K94a59d49l76e63c 1374263633952

Pane Dvořáku, přehled Účetního kariéry je dobře udělaná práce. Můžete ale uvést nějaké podrobnosti k paní Suzanne Heywoodové? Je v čele části koncernu a nikdo zatím nepřinesl jedinou informaci o tom, kdo to je a jakou má minulost.

K samotnému Účetnímu: domnívám se, že jako člověk z prostředí mimo autoprůmysl neudělal všechno správně. V řadě svých veřejně sdílených úsudků se krutě mýlil (a mýlí). Jeho klíčové návrhy mají charakter parodie. A brzy se může ukázat, že 120 € za akcii je bouda opírající se jen a jen o Účetního "charisma".

V této souvislosti mě pobavila Vaše formulace" ... Jeep... patří ke klíčovým firmám koncernu FCA." Kolik těch klíčových firem FCA má? Není to náhodou jen jedna? Po odsunu Ferrari mimo koncern jich opravdu více, než samotný Jeep, nenapočítáte. Maserati, Fiat, Chrysler ani RAM k nim už nepatří. I to je výsledek Účetního přístupu.

+1/−2
24.7.2018 8:18

P10e82t19r 24M16a45r42š19á65l87e35k 9565812764959

Z hlediska zisků je klíčovým také RAM, z hlediska objemů prodeje je klíčový Fiat, který v koncernu prodá nejvíc aut. A Alfa Romeo má stále velkou hodnotu jako brand, i když má teď hodně očesané portfolio.

+3/0
24.7.2018 9:25

T42o67m61á50š 18H82o84l70i62č 5658214261868

Ale tobol genialny tať ako sa legalne a inteligentne zbaviť ztarých zaveskou,dlhov a problémov. Vyčleníš jednotlivé časti mimo,ich akcie predáš vlastníkom a časom ostane veriteľom a odborárom iba šupka v podobe bezceného FCA. Ferrari tak získalo slobodu a prestalo byť založnou tehličkou zlata na dlhy FIATu.

0/0
24.7.2018 9:28

T72o49m10á35š 79V47a25l91d38e53r 7933510629

Pokud jste zaslepený pouze automobilkami, vidite to jak to vidíte. Jenže FCA má i jiné klíčové podniky než samotné automobilky.

0/0
26.7.2018 12:01

J59a30n 58M49a31l22ý 3822532432955

No, tu Lancii mu neodpustim...

+13/−2
24.7.2018 6:58

R75u74d55o22l24f 21K55i57t93l29e54r 4453253870982

Tak jste ji měl kupovat:-)

+1/0
24.7.2018 12:01

J75a43n 60M13a14l24ý 3662982552325

Mám ji ��

0/0
3.8.2018 15:49

J63o22s22e44f 97Š42o43l39t53e33s 8604348340103

Mě nejvíc pobavil tím, jak brojil proti elektromobilům a nedávno naprosto otočil a chystá jejich velkou expanzi ;-D;-D;-D

+5/0
24.7.2018 1:47

V80a81c94l98a31v 17M23e14d70e50k 5541782325495

Tomu tlaku podlehl kdekdo. Všichni vědí, že současné elektromobily jsou slepá cesta, a přesto do nich všichni investují. To je taková "oběť bohům"

0/0
24.7.2018 9:48

J38o80s18e75f 10Š88o60l97t42e22s 8944868200163

Vážně si myslíte, že no nonsense manažer jeho typu podlehl tlaku? Tomu nevěřím. Elektromobily jsou tu a už tu s námi zůstanou. Neříkám, že kompletně nahradí spalovací technologie, ale budou koexistovat a doplňovat se.

+2/0
24.7.2018 10:08

P71a63v48e50l 19B59ř32e31z28i66n76a 2472193591515

I když Marchionneho nemám moc rád právě kvůli zaříznutí Lancie, uznávám, že je schopným manažerem. Takový předčasný odchod z funkce jsem mu nepřál, ale podle pořekadla, že všechno zlé je k něčemu dobré, budu doufat, že Lancie tím získá alespoň nějakou naději na vzkříšení. Do té doby si budu muset vystačit s "koncernovými" Jeepy.

+14/−1
24.7.2018 0:45

V71a88c29l20a93v 10M71e25d83e34k 5441492815495

Lancia byla mrtvá už dávno před jeho příchodem. On jen nechal mrtvolu pohřbít.

+5/0
24.7.2018 9:49

P82a14v44e96l 17B41ř16e11z13i69n71a 2262173621505

Tak jestli myslíte příchodem rok 2004, tak v té době Lancia prodala v Evropě 116 tis. aut (pro srovnání Alfa 158 tis.), pak to mírně rostlo na 122 tis. v roce 2009 (Alfa 110 tis.) a v roce 2014, kdy Marchionne Lancii ponechal jen Y Lancia 70 tis.(Alfa 59 tis.), od té doby FCA do Alfy mohutně investuje a výsledkem je "růst" Alfy v Evropě na 87 tis. v roce 2017 (k tomu 12 tis. v USA), zatímco "mrtvá" Lancia prodá v Itálii 61 tis. Ypsilonek. Tomu říkám zhodnocení investice, slibovaný růst Alfy na 400 tis. se nekoná ani omylem, ale prachy protekly,

+1/0
24.7.2018 17:15

Najdete na iDNES.cz