Diskuze

Levnější servis se může prodražit. I garážisté jezdí do autorizované dílny

Majitele benzinové Škody Octavie druhé generace stála obyčejná výměna spojky u garážisty 26 tisíc korun. „Nejprve jsem čekal na náhradní díl, ale omylem objednali jiný, pak řešili nějaký technický problém a nakonec museli auto ještě jednou rozebrat,“ popisuje svou anabázi čtenář iDNES.cz, který chce zůstat v anonymitě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Autorizovaný servis Škoda ve Zwieselu mi udělal 60 t. km. inspekci, ale mechanik nedotáhl šroub u olejové vany. Druhý den jsem jel do Písku ke Kauflandu nakoupit, olej z motoru vytekl na parkoviště. Yetiho jsme odtáhli do dílny, tam mistr zjistil, že šroub drží už na posledních dvou otáčkách závitu. Olej tedy doplnil, chyběly už 3 litry, nepříjemnost ovšem byla hlavně v tom, že jsme museli zavolat hasiče aby ten olej posypali a uklidili, museli jsme organizovat odtah a strávili tak celý zbytek dne.

Ve Zwieselu mi pak ten olej a odtah nahradili, ale příště si dám víc pozor. Nejspíš ten mechanik telefonoval a zapomněl vzít klíč a zátku pořádně dotáhnout, zatočil ji jenom prsty. To se zkrátka stát nesmí.

Letos to zkusím v Písku- Nepodřicích, zdálo se mi, že tam mají docela pořádek. Při 95 tis. musím měnit AGR a kompresor klimatizace. Ten AGR i škrtící klapka se mi zdá trochu brzo, krátce po nahrání update softwaru. Klimatizaci jsem za 5 roků zapnul nanejvýš tak 10x.

0 0
možnosti

S novým autem budu jezdit do autorizáku, s ročním vozem taky. Ale nezlobte se, s mojí olítanou jedničkovou Fabkou na dojíždění do práce budu jezdit ke garážníkovi, jinak bych se nedoplatil.

U nás je tolik olítanejch aut dotáhlejch odjinud, že se tu uživí tolik garážníků.

P. S. s novým autem jsem u nich ale nikoho neviděl, takže myslím, že je to v zásadě normální...

0 0
možnosti

Možná byste se divil, máme v rodině ještě jedničkovou octavii od nova a pořád se s ní jezdí do autorizáku, a světe div se - v posledních letech se díky programu economy servis dostal na zcela srovnatelnou cenu jako neautorizák, a podobné programy pro starší vozu má dnes spousta značek. Ono totiž každý straší nějakou nadsazenou hodinovkou, ale běžný sevis jede dle normojednotek a navíc se dá předem poptat - v době emailu věc několika minut a hned víte na čem jste.

0 0
možnosti

PR Článok... čosi pravda na tom je.. akurát že aj slávny autoriáci niekedy prosia o pomoc kolegov v AT či DE ... (lebo niekedy nestačí len meniť komponenty medzi autami ;) ) niekedy treba nájsť aj chybu :-/

0 0
možnosti

Neplatí to sice absolutně ale do značné míry skutečne ano, technicky složitější auta skutečně vytváří vysoké nároky na servisní zázemí - a i když teoreticky mají možnost jej získat i neautorizované servisy tak v praxi je to pouze vyjímka.

Základem je diagnostika, což je prubířský kámen - starý noťas s ukradeným sw a čínským kabelem má dneska kdejaký lojza ve stodole, ale reálně s ním umí akorát načíst pamět závad a vymazat servisní intervaly (a i s tím mají občas problém protože si pletou inspekční interval a interval výmněny oleje...). Při požadavku nakódovat novou autobaterii se zákazník dočká pohledu tele na nová vrata (a ujištění že to nebude potřeba...), věci jako základní nastavení nebo adaptační hodnoty jsou pro ně španělská vesnice a o tom že by třeba provedli update sw v převodovce ani nelze uvažovat protože by to s vysokou pravděpodobností skončilo znehybněním auta.

Samozřejmě najdou se i servisy kterou jsou na úrovni a nebo se na danou problematiku specializují a jejich znalosti jsou širší než v autorizáku (specialisté na převodovky, turba, vštřiky atd), ale to se tyká zlomku servisů.

Obdobná situace je u absence servisních manuálů a tedy znalosti správného postupu (kolik jen dvojkových octavií mělo problém se zadní brzdou protože mechanik neměl přípravek a nevěděl že se pístky musí zatočit dle závitu a rval to tam sikama jak je zvyklej...).

Takže se musíme smířit s tím že vedle sebe budou i nadále existovat obě cesty a každý volit dle svých preferencí a odvahy.

0 0
možnosti

V zásadě lze souhlasit, ale jsou servisy a servisy. Co si mám myslet o kvalitě provedení výměny oleje, když po třech km od značkového servisu vytáhnu měrku a olej je černý jak bota? Co si mám myslet o značkovém servisu, kde mi za spoustu peněz postupně vyměňovali kdeco na motoru a nakonec to byla jen zanesená škrtící klapka?

0 0
možnosti

Dneska mají servisy spíše problém sehnat kvalitní mechaniky a podle toho to tak vypadá. Moje zkušenosti jsou spíše takové, že autorizovaný servis zaměstnává spíše měniče dílů a mnohdy odstraňují závadu stylem vyměníme - uvidíme a ty zákazníku tomu přece nemůžeš vůbec rozumět. Garážníci jsou paradoxně mnohdy schopnější i bez drahé techniky, ale zase neví, kolik by si na ceně N.D. přirazili a 150 až 200% není pro ně vůbec žádný problém. Pak se nikdo nemůže divit, že by ho stejná oprava vyšla levněji v autorizáku. Kdyby ty opravy aspoň uměli udělat za ty prachy pořádně, ale to nezvládne ani jeden z nich. Dobré zkušenosti mám pouze s autorizákem Hondy, ale autorizáky na Subaru nebo Škoda úplná katastrofa. Několikrát jsem to zkusil a raději už veškeré opravy na rodinných vozech si dělám sám doma v garáži a od té doby mám klid a jistotu kvalitní opravy a kvalitních dílů. A ty pohádky, co jsou schopni si mechoši vymýšlet, to by bylo na komediální seriál ;-D

0 0
možnosti
Foto

Náhradní díly na Škodu nebo Audi nakoupíte nejlevněji v Německu, přes Ebay. Nižší DPH vám kompenzuje poštovné, ale třeba AGR včetně chladiče za 110€ nebo kompresor klimatizace za 125€ jsou tak třetina české ceny. V obou baleních jsou i příslušná těsnění.

Montáž, načtení nových dílů do palubního počítače a třeba vyčerpání a zpětné načerpání chladiva bych ale svěřil autorizované dílně. Velmi důležité je, předem požadovat vrácení demontovaných dílů. Nejlépe si na nich udělat malou značku barvou.

0 0
možnosti

Je to jen o lidech a ne servisech.Po zrušení tzv.blokové vyjímky musí automobilky poskytovat veškeré informace o údržbě a opravách(dílenské příručky) automobilú.Také poskytují k nákupu schválené nářadí,přípravky,diagnostiky,školení atd.Taktéž poskytují tiskopisy a registrace o provedení pravidelných prohlídkách.Tudíž kdo chce opravovat a udržovat auta se vším všudy,tak má možnost,ale ať si to zaplatí jako autorizovaný servis.A to je ten kámen úrazu.

0 0
možnosti

Je to tak. Vždy je to také o lidech. Jednou jsem musel měnit značkový servis protože změnili osazenstvo. Když náhodou musím u nás k soukromníkovi, tak nemá čas a tváří se jak kyselák. Na všechno se čeká. Nic nemá na skladě... Zlatý autorizovaný servis...:-P

0 0
možnosti

Ja zas ani s rok starym autem jinam, nez do garaze nejezdim. Objednam se na konkretni hodinu a opravu dela hezky prede mnou. Nekde mu neco podrzim, podam, pokecame, ceny dilu znam, protoze vim, jakou slevu na ne ma a pocita mi k tomu 10%. A hlavne vi, co se kde musi, co se muze osidit atd.

Jen je pech, ze ma stale plno a uz je nekdy nutne cekat i 3 tydny.

0 0
možnosti

V neautorizované dílně jsem byl jednou, bohužel s otřesným výsledkem.

Jinak v autorizovaných servisech spíše lepší, i když mouchy by se našly.

Ale že jsou drahé...no...někdy to zkusí, třeba jeden servis Audi něco nacenil na 100tis, jiný totéž udělal za necelých 50.

1 0
možnosti

J60a13n 90D64l62o80u15h60ý

2. 8. 2018 12:56

Nesmí chodit k matlalovi...

0 0
možnosti
Foto

Podobný PR článek jsem tady už četl.

A vše je to o lidech, ne o přípravcích, značkové diagnostice.

A lidi prostě nejsou.

Nejlepší diagnostika auto neopraví, pokud mechanik nepoužije hlavu. Třeba pokud proměřuje čidlo teploty vody, diagnostika žádnou závadu nehlásí a přesto to může mít vliv na chod motoru, spotřebu.

Podobná je i situace z přípravky. Někdy je lepší si udělat vlastní. Viděl jsem i přípravek na kontrolu napnutí rozvoďáku, který stál kolem roku 2 000 asi 20 000 Kč bez daně. Fungoval prý dobře, jenom se musel vytáhnout motor z auta. Taková drobnost.

Jinak nechápu třeba to dodání špatného dílu. Většina náhradních dílů na běžná auta přivezou do 24. hodin až do dílny. Pokud je víc variant, není problém si objednat všechny a nepoužité vrátit.

3 1
možnosti

Bohužel realita je dneska taková že to je hlavně o diagnostice a přípravcích. Sebešikovnější mechanik může vymýšlet co chce ale bez kvalitní diagnostiky vůbec neví kde má začít a hlavně jestli vůbec má začít - spousta závad je dnes ryze ekektronické povahy a žádnou mechanikou to nelze řešit. O přípravcích snad nemá smysl hovořit, dobu kdy byly servisy líné si koupit sadu na rozvody a patlali to fixkama na kola jsme zažili všichni, dnes už jich většina chápe že se bez toho nedá fungovat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...