Diskuse k článku

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích, které měly vedle pohonu 4x4 ještě jedno společné: v nabídce vždy figurovala atmosférická benzinová šestnáctistovka. Tento motor se teď stává věcí minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22r66y41š89t19o21f 70L70a16n43í73k 1989960535195

ta spotreba mi na 1600ccm nijak skvela neprijde, ale na motor, ktery se dela 30 let beze zmeny, je to asi dobry. protoze moje dvoulitrova atmosfera 121kW v Mazde 3 jezdi pod 6, kdyz ridi manzelka. se mnou je to horsi, ale ja si to auto koupil na hrani.

0/0
12.8.2018 20:09

J32i85ř90í 17S46c37h27w47a14c70h 8188664928356

v případě vysoké karosérie ala SUV není spotřeba až tak o objemu motoru, ale o velikosti aerodynamického odporu.

0/0
12.8.2018 22:02

K31r78y80š39t50o67f 90L50a11n68í20k 1969980125475

to mi nedoslo, spise jsem to spojoval s vyssi hmotnosti. ale potom nechapu lidi, kteri si to koupi a pak resi spotrebu. samozrejme nemyslim lidi, kteri SUV z nejakeho duvodu potrebuji, ale takove jako moje zena, ktera chtela Mazdu CX-5 jen proto, aby mela vetsi prehled a citila se bezpecneji. i kdyz je fakt, ze ona spotrebu neresi, a ja taky ne :-)

0/0
12.8.2018 22:42

J29i52ř18í 68S21c95h29w68a85c72h 8118934288376

no spotřebu sice neřešíte, ale manželka by s CX-5 jezdila o litr výše a ty možná o dva, to je taky fakt ;-)

0/0
12.8.2018 23:54

R28i10c54h76a44r83d 64T91o69m55e84č28e81k 7846325956491

Vše je móda a marketing výrobců. Takové SUV proti MPV a kombi nedává žádný smysl, méně místa, větší spotřeba a hlavně jsou dražší a výrobcům roste zisk. Přeplňované motory jsou zase složitější, náročnější na údržbu, poruchovější, zlaté jednoduché atmosféry. V emisích problém asi nebude, vyrábí se stále benzínové atmosféry, které splňují EURO 6.

+3/0
11.8.2018 23:45

V38l24a98d84i28s10l96a81v 38B12u20r94y65š48e72k 1719222817674

pro mě SUv dává význam velký, místo nepotřebuju a vozit v MPV vzduch se mně nechce, jezdím se psem na výlety, navštěvuji děti, jezdím do lesa na houby, zítra jedu do Maďarska se na jeden den koupat, taky jezdím na zahrádku a na to všechno je mně SUV s pohonem všech kol dobrý navíc po rozbitém městě oceňuji vyšší podvozek a standardně již silnější přeplňované motory s nízkou spotřebou, smysl to dává velkej, taky se mně do toho dobře leze a nemusím se sklánět do kufru

+3/0
12.8.2018 16:25

M65i30r63o28s82l36a81v 62M82e92d 3244436

Když si přečtu formulaci "moderní SUV", tak se mi vybaví nabubřelá herka na podvozku konvenčního auta...

+1/0
10.8.2018 22:40

M45a89r33e72k 79Š29t52ě10t10k56a 4941168802533

Tak SUV obecně moc praktická auta nejsou (oproti třeba normálnímu kombíku), ale sedí se výš, což ocení zejména lidé (před)důchodového věku - ty zase ale nebudou chtít dávat 700 tisíc za Kodiaqa, nebo 550 tisíc za Vitaru...

0/0
11.8.2018 8:03

V96l13a16d21i55s68l12a63v 39B28u74r94y25š58e45k 1469232877244

lidé (před)důchodového věku mají nejvíc peněz, logicky, kdo jiný, takže klidně dají 700 tisíc za kodiaka, to se spíš bude ošívat mladá rodina, takovou částku vynaložit

+1/0
11.8.2018 10:12

V67l73a15d42i75s92l52a69v 81B67u19r34y57š46e39k 1389772557704

Honda už taky oznámila, že do svých nových CR-V bude dávat pouze jediný zážehový přímovstřikový agregát 1,5 litru, což je rozumné

0/0
10.8.2018 20:28

P47e54t41r 81M59a14r97š83á13l93e63k 9625422174919

To je spíš z nouze ctnost. CR-V by klidně snesla i dvoulitr.

0/0
11.8.2018 10:11

V22l79a91d70i39s28l12a97v 30B95u30r93y27š57e85k 1299662907514

loni jsem byl se svým kolegou na dovolené v Řecku u moře, on se svou mazdou 3 atmosferickým dvoulitrem, já s těžším a vyšším malým městským crossoverem, 1,4 turbo s pohonem všech kol, no ujeli jsme 4 tisíce kilometrů za sebou, auta byla stejně naložena a moje bylo o rok mladší a měla najeto kolem 30 tisíc kilomerů obě, kolega přiznal, že mně ve stoupáních nestačil, musel jsem na něj čekat a i při výjezdech z mýtníc byla dynamika přeplňovaného motoru lepší, spotřeba SUV byla aso o 1/3 vyšší, ale za to nemůže přeplňovaný motor, ale vyšší hmotnost, vyšší podvozek, pohon všech kol, širší gumy atd

0/0
11.8.2018 10:20

P49e68t36r 90M54a38r77š18á49l75e27k 9145752274649

Ale já jsem měl na mysli 2,0T.

0/0
11.8.2018 11:36

V34l58a46d17i25s52l44a56v 20B85u39r20y79š35e26k 1749962717894

proč by někdo kupoval v městském crossoverovi určeném pro starší důchodce, sám o něm uvažuji, tak proč by někdo kupoval dvoulitrový turbo, my staří lidi jsme ještě jezdili se stovkama škodovkama a pro nás úplně dostačuje 200 koní a 250 N točivýho momentu, já třeba nejvíc oceňuju pohom všech kol

0/0
11.8.2018 11:45

J66a33k85u87b 46S42e61k20e62r32a 6126900536755

To jo, já jsem dnes ujel 1100 km s jednasestkou atmosférou a potkával jsem 1000km pořád ty stejné auta. Koho jsem předjel, ten mě časem dojel a naopak. Takže za mě je to úplně jedno, stejně se všichni časem sjedou a nemusí mít vyšší nm, turbitka a podobně :-)

0/0
11.8.2018 22:57

V61l33a36d81i58s74l98a14v 22B26u15r24y27š96e81k 1329112307424

tak kdybys jel starou stovkou škodovkou a nebo žigulíkem tak taky pojedeš furt stejně, ono vlastně ani není nový auto potřeba, i 50 let starý auto dokáže dojet kam je potřeba

0/0
12.8.2018 16:27

M84a59r41t47i70n 98Z74b63o42r81n33í17k 5934849437280

Pardon, plus jsem chtěl dát. Plně s Vámi souhlasím.

0/0
10.8.2018 18:21

L11u89b91o47š 95F89ö61l20d68i 9819312240633

Mám taky 1,6 a pravě kvůli tomu motoru jsem ji kupoval. Jezdí dobře, zrychlení má a s doplňkovou výbavou se v autě cítím bezpečněji než ve škodovce nebo renaultu.

0/0
10.8.2018 18:10

J37i39ř31í 81S57c67h26w29a84c64h 8818834218666

Já bych se ve Škodě Kodiaq, Suberb nebo v Renaultu Espace, Koleos nebo Talisman Grandtour cítil rozhodně bezpečněji....;-)

+1/0
10.8.2018 20:10

M32a87r18e20k 39Š83t78ě79t42k18a 4811468942963

Proč? Vždyť se jedná o podobná auta a žádné z nich není prémiová značka typu Mercedes, Lexus apod...

0/0
11.8.2018 8:06

J30i77ř87í 77S60c10h14w51a12c35h 8458264268986

Protože Espace nebo Talisman nebo Superb nejsou podobná auta jako auto velikosti Fabie a jsou rozhodně bezpečnější. Jsou totiž o třídu výše....

+1/0
12.8.2018 12:10
Foto

D26a34v19i63d 84J32a39n32i60k 5716916395834

Az na ten design je to fajn auto. Paradoxne starsi generace vypadaji vizualne lepe nez ta nejnovejsi.

+9/0
10.8.2018 16:45

L56a96d22i10s21l72a28v 97K16a76l14o33u20s 7625796851820

Doporučuji kompromis 1.6 Turbo.:-)

+2/0
10.8.2018 15:36

J73a22n 66E78n63t17e97r 5284615714677

Motor ze staré školy nepasuje? Ale jděte vy breptové, motor nepasuje kvůli ekoteroristům. Většině zákazníků motor pasuje ... ;-)

+15/−2
10.8.2018 13:44

J97i27r26i 84F30i25n57k 1542880349343

Ten pasuje tak že ho ho radši poslali do zapomnění Je to prostě volba nenáročného řidiče Vemte si jak vypadal trh s automobily před deseti patnácti lety před nástupem downsizingu. O atmosféry už nikdo nestál prodávali se většinou jenom diesely atmosféru kupoval jen ten kdo neměl peníze na diesel.

0/−10
10.8.2018 14:51

Š52i97m11o19n 57M15a40r73t69y59n46e77k 7963785713156

Mám za poslední dva roky možnost srovnání velice podobných aut s různým motory.

Octavia II - tour 1.6 MPI (75kW)

Octavia II - FL 1.6 TDI (77 kW)

Rapid 1.2 TSI (81 kW)

A nejlepší svezení je právě 1.2 TSI. A i spotřeba je velice dobrá.

Při stejných trasác ha i stylu jízdy:

MPI 7,8 l/100km

TDI 4,9 l/100km

TSI 5,7 l/100km

+1/0
10.8.2018 15:39

R91a88d23e81k 59H11o59l98e88c59e28k 3126940148351

A o tom to přesně je. A atmosferickým motorem se jezdí jinak, než s turbem, takže pokud jezdíte stejný styl jízdy, je naprosto jasné, že se vám zamlouvá ta varianta, kterou, asi nevědomky, řídíte. Tedy turbo.

+1/−2
10.8.2018 20:17

V95í57ť49a 69K68r77u54t59i92š 1870864115187

Pokud pojedu s turbem stejně jako s atmosférou (tzn. bud motor točit), pojedu výrazně dynamičtěji a tomu bude odpovídat i relativně vyšší spotřeba.

Pokud ale pojedu stejně dynamicky, díky nízko položenému maximu točivého momentu a jeho vyšší hodnotě, nemusím turbo tak moc točit a dostanu se na výrazně nižší spotřebu.

0/0
10.8.2018 21:34

R61a48d28e16k 58H20o65l64e75c52e73k 3506470118291

Pan Martynek píše, že se mu lépe jezdilo s turbem, tak mu na to odpovídám, že pokud s tou atmosférou jezdí jako s turbem, je jasné, že se mu s turbem jezdí lépe. Když je někdo zvyklý na turbo, má problém pochopit, že s atmosferou musí vzít řadící páku do ruky a prostě podřadit, aby to jelo.

+1/0
10.8.2018 21:47

V96í85ť37a 78K65r34u49t29i57š 1190134365467

Ano, drtivé většině, pokud porovnám stejně výkonné motory, se lépe jezdí s turbem, protože ty jsou v běžném provozu a v běžně používaném rozsahu otáček výrazně živější a není potřeba tolik řadit. A to s tím právě ani nemusí jezdit jak s atmosférou, protože pro stejnou dynamiku potřebují méně otáček a mají nižší spotřebu.

+1/0
10.8.2018 21:56

J39i30ř92í 71S10e51h47n49a41l 6225528832486

Tohle je sice pravda, ale plati to i opacne. Kdo je zvyklej jezdit s atmosferou a sedne si do turbobenzinu a jezdi s tim stejne, tak taky spatne dopadne. Tady vznikaj ty famy ze preplnovanej benzin zere vic nez atmosfera a podobny kecy. To je taky od lidi co ten motor nepochopili a neumej s nim zachazet.

+4/0
11.8.2018 0:23

J69i29ř15í 74S28c30h76w35a61c16h 8598184448836

bingooo! R^

0/0
11.8.2018 0:53

P21e29t69r 95P55o82s28p34í55š58i11l 4498954626786

Taky mám Vitaru s 1,6 atmosférou v allgrip. Jsem s tím autem celkem spokojen. Motor je sice odspodu línější, pokud chci jet dynamicky, musím ho víc točit. Ale při běžném ježdění i na couračky spotřeba nepřevyšuje 7 litrů. Výbava je slušná a vyšší posed mně vyhovuje. Tenhle motor jsem schválně chtěl kvůli jeho vyhlášené spolehlivosti.

+10/0
10.8.2018 12:26

J65a73r83o93s26l63a29v 24P82a90z81d58e21r77a 4238438625656

Mám novou Vitaru, schválně jsem si vybral 1.6 atmosféru a jsem moc spokojen. Jede to krásně, spotřeba slušná a i když jsem poměrně veliké postavy, místa mám královsky. Samozřejmě to není nijak velké auto, ale pro rodinu s dvěmi malými dětmi je to úplně v pohodě a cenově to v plné výbavě vyšlo levněji než oktávka v základu (ačkoliv samozřejmě neporovnávám velikosti vozidel a kufru). A ten design se fakt povedl :o)

+11/0
10.8.2018 10:33

V67l35a30d70i25s96l10a30v 45B73u55r72y77š34e23k 1559952417744

atmosferická 1,6 prostě z principu jet krásně nemůže, to jen tak může připadat někomu, kdo nemá srovnání

+2/−15
10.8.2018 11:21

V24á27c30l90a14v 86K15o72v33á16ř 9562410259483

Mám taky atmosféru (sice v jiném autu) a nemám s tím problém. Jízda s atmosférou vyžaduje trochu jiný styl než turbo motor.

+9/0
10.8.2018 11:45

V83l38a36d58i93s57l86a92v 95B28u55r68y19š22e57k 1459652807804

já střídám auta co 4 roky a za 40 let, co to takhle dělám, tak mně těch atmosfér, turbodýzlů a turbobenzínů prošlo rukama docela dost, poslední 1,6ku jsem měl ve fokusu, žral 9 litrů a byla to lemra, v současné čtyřkolce turbobenzínu 1,4 mám po prvních 40 tisících kilometrech spotřebu 7,1 l a jezdím s tím docela normálně, bez zvláštního stylu, vysoký točivý moment je hodně příjemný

0/−2
10.8.2018 12:12

V68á48c47l46a44v 26K83o20v33á76ř 9232870419403

A já jezdím v atmosféře dvoulitru, automat, 4x4, 156 koní za 6.9l. Při ručním řazení za 6.6l. Takže jaký smysl má turbomotor? Je to o tom umět pracovat s plynem a otáčkami.

+3/0
10.8.2018 13:25

V34l92a95d85i95s11l83a87v 31B31u11r45y44š77e91k 1259872507744

přesně a to já neumím, tak jezdím s turbomotorem a nemám s ním problém, nemusím pracovat s plynem a otáčkami, auto zrychluje už od nízkých otáček dostatečně

0/0
10.8.2018 16:38

J59i56n10d46ř90i91c42h 20L47u62k26e81š 3399234383840

Nejsem zastance urezavani valcu a zmensovani objemu, ani nahodou. Ale turbomotor smysl ma. Srovnavat ale musite srovnatelna auta. Mazda 2 ma 1.5 ctyrvalec, atmosferu. VW Polo daleko mensi a lehci trivalec 1.0TSI. Do takovych aut nikdo dvoulitry davat nebude. A ted to hlavni. Litr tu krasne starosvetskou ctyrvalcovou 1.5 udela kde si vzpomene. 81kW vuci 55kW, 200 Nm vuci 135 Nm, navic v daleko nizsim a sirsim pasmu otacek. Spotreba nizsi, zrychleni vyssi, samozrejme u litru. Nizsi povinne ruceni je samozrejme. Takze asi tak. A to ty trivalce opravdu nemusim.

+2/0
10.8.2018 20:32

V29l61a58d68i78s96l79a26v 25B45u97r80y16š28e18k 1879722227804

přesně tak, měl jsem atmosféru ve favoritu, auto snad se 40 kW jelo, ale žádnej zázrak, spotřeba 8 litrů, váha jestli si pomatuju tak 780 kilo, dnes jezdím a autem 2x tak těžkým s pohonem všech kol, dvakrát tak široký gumy, o 30 cm vyšším, tichým a přitom spotřeba kolem 7 litrů, šetřílek po okreskách může jet za 5 litrů a to nemluvím o dynamice, 250 N dokáže s autem cvičit i v nízkých otáčkách a oblast nad 3000 otáček člověk ani k svižné jízdě nepotřebuje

0/0
10.8.2018 20:45
Foto

A82l34e56š 14K93l63o90n 7460341151489

Ale zrovna do toho Pola se ten dvoulitr dává ;-)

0/0
12.8.2018 9:07

V70í31ť16a 91K72r63u39t80i95š 1620754825307

OK. A typ auta? Průměr spotřeby uživatelů na Spritmonitoru? Protože 6,9 je objektivně ve výše uvedené kombinaci jízda velmi defenzivní, tedy pokud nemáte nějakou skutečně zázračný motor.

0/0
10.8.2018 21:30

V55á92c60l14a29v 54K37o19v27á41ř 9542590729563

Spritmonitor není v mém případě relevantní, protože jsou tam jen 4 auta, resp. není relevantní skoro u všech vozidel, protože cca 70% řidičů jsou Němci a jednak jsou vyšší limity na dálnici, kvalitní cesty atd. Jízda rozhodně není defenzivní, jen s atmosférou dá řidiči více práce se naučit jezdit.

0/0
10.8.2018 22:11

V64í15ť87a 60K54r21u76t73i75š 1730234545537

OK. A tedy to auto? S jakýmkoliv současným atmo dvoulitrem, pokud s danou kombinací jezdíte za 6,6 - 6,9, tak stejným stylem pojedete s předokolkou a motorem typu 1.4TSi 110kW za 5,5.

0/0
10.8.2018 22:38

V58á91c26l28a17v 51K35o58v10á12ř 9862260799763

Impreza. A s 1.4 TSi jsem u loni prodané Oktávky jezdil za 5.6. Zatímco standardní turbomotory v běžných autech jsou jen o přejetí z bodu A do bodu B (nejde čekat emoce), tak atmosféry jsou o pocitu z jízdy. Je úžasné cítit tu práci s otáčkami a dá se to naučit. Já turbomotory nezhazuji (sám nedám na 1.6tdi v mém Rapidu dopustit - pro to k čemu ho využívám), ale lezou mi na nervy joudové typu pana Buryška, který tvrdí, že atmosféra krásně jet nemůžete a jeho pohlavním vyvrcholením je předjetí ix20 na dálnici při 190 kmh. Mám toho naježděno hodně a osobně bych Opel Mokka 190 nehnal (bez ohledu na výkon motoru), protože konstrukce celého auta není pro tuto rychlost optimální (úzké, vysoké, krátké, lehké, vysoko položené těžiště).

+2/0
10.8.2018 23:30

V38í53ť89a 60K42r10u17t74i75š 1180114305707

Takže jsme se shodli. Vy jezdíte čtyřkolkou v automatu 20% pod údaje dalších (sic skutečně pár) uživatelů Spritmonitoru (8,6), stejně tak s tím obdobně výkonným TSi jste s 5,6 také výrazně pod Spritmonitorem (okolo 6,8 u Golfu, Okty ...).

Nic ve zlém, ale nevím, proč bych měl hledat nějaký pocit z jízdy u atmosféry tam, kde je dnes i ta nejlepší výkonově na úrovni průměru dostupné motorizace v dané třídě. Třeba TSi 1.4 je solidní spotřební motorizace v nižší střední, pokud chci zábavu, svižné svezení i běžném provoze a zábavný pocit z jízdy, tak dnes mám na výběr x aut, které mi nabídnou klidně až 280kW, v atmosféře s bídou polovinu.

0/0
11.8.2018 0:00

V53l81a26d86i90s73l10a78v 27B11u23r47y18š46e96k 1639122107434

mně lezou na nervy lidi typu pana Kováře, kteří těžko chápou co kdo píše, pan Burýšek na dálnici nikoho nepředjel 190 km rychlostí, ale prováděl test, jestli může 1,6 atmosféra stačit v lehkém autě těžkýnu autu s 1,4 turbo, výsledek byl, že těžce nemůže, opel mokka jede ve 190 naprosto v pohodě, mím toho naježděno strašně moc a jezdím bez nehody denně od roku 1977 a 1,6 jet krásne fakt nemůže, měl jsem 3, ty práce s plynem a otáčkami

0/0
11.8.2018 5:51

V73l43a47d29i85s22l79a54v 46B82u25r17y26š85e79k 1809762827254

mimochodem, i průměrně inteligentní člověk by z příspěvku pochopil, že pan Buryšek nikoho na dálnici 190 nepředjížděl ale snažila se jeho předjet ix 20 s motorem 1.6, že by měl s opelem mokkou pan Kovář jet strach 190 jen dokresluje, že se u něj jedná o ještě dost nezkušeného řidiče a pokud někdo jezdí v rapidu TDI, tak takový joudy bych snad ani nechtěl komentovat, lezou mně na nervy

0/0
11.8.2018 6:25

V95l52a79d96i21s52l76a23v 33B62u19r20y72š17e67k 1559372157614

Impreza, impreza, to mně něco říká, to bude nějakej starej japonskej krám, no jo, tak to se pak nedivím, že ti příjde, že 1,6 atmosféra pěkně jezdí, to se nedivím

0/0
11.8.2018 6:29

Najdete na iDNES.cz