Diskuse k článku

Bílý dům chce levnější a bezpečnější auta, zruší chystané emisní limity

Bílý dům chce zrušit nařízení bývalé vlády Baracka Obamy, které mělo od roku 2020 omezit množství nečistot v ovzduší a snížit spotřebu pohonných hmot. Vláda chce podle Agentury pro ochranu životního prostředí rovněž znemožnit jednotlivým státům, aby vydávaly vlastní nařízení zavádějící přísnější emisní standardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15r73a88h62o81m57í75r 61S31t71r81o73u34h95a47l 4415858582544

Levnější auta? Už někdo viděl Trumpovu limuzínu?

+1/−1
8.8.2018 13:01

V93á92c12l98a32v 44V43a45n89ě63k 2493613238631

A to chce Amerika exportovat svá auta do EU?

+1/−2
7.8.2018 23:12

M48i70r93e39k 79G98a93j46e90r 5671986379960

Americká auta určená pro evropský trh se odjakživa dost liší.

+1/0
8.8.2018 15:47

T63o46m16á57š 13Z96e34m90a17n 3135738654275

Ano, rozumě nastavené normy stačí, bohatě. netřeba je šroubovat do nesmyslna jako v EU.

Něco na úrovni EUROIV by stačilo.

+4/−2
7.8.2018 17:37

R47a22d84e96k 80H20o68r20a85k 4357537116155

Jako vzdy politik vidi pouze na konec sveho volebniho obdobi. Prachy jsou hezky, ale dychat vzduch taky neni k zahozeni.

+5/−1
7.8.2018 16:39

J58a60n 57D11l43o10u94h47ý 7794979830169

No kdyz se podivame na evropu, kroky v usa chapu: uz vidim jak si v americe nekdo “dobrovolne” kupuje tri valcove turbo za cenu fordu mustang ( cca 650 tisic kc) ;-)

+4/0
7.8.2018 15:08

J45o63s87e71f 40N66o29v72a62k 5608802606928

EU v čele s německými a rakouskými ekopošuky kráčí do naprosté nesvobody. Amíkům gratuluju a doufám, že k podobný přístup časem budou mít i naši politici.

I když, ve světlě parkovacích zón, směřování všeho k pseudoekologické elektromobilitě a dostupnosti individuální mobility jen pro bohaté, nevím nevím....

+7/−3
7.8.2018 13:21

P86e88t67r 85B76á21č62a 8555976485735

R^R^R^

+2/0
6.8.2018 22:05

F43i16l69i73p 70W78a67n23k11a 1901453566809

Moje první auto byl Passat 1,6 D z roku 1981, jezdil reálně za 4,5 až 5 l. S každým novým motorem slyšíme řeči, jak spotřeba klesla o 20,%, takže dnes se sedmou generací Passatu bychom měli jezdit za cca 1,7 litru. To se neděje, motory jsou na hranici možností a normy jsou bludy.

+6/0
6.8.2018 19:49

J48i55ř67í 33S37c51h97w78a95c17h 8568204368606

Těch 20% u každé generace sis právě vycucal z prstu....

Dnešní Passat váží asi tak o 2-3 metráky více, je o hodně delší a hodně širší, má tedy o dost větší jízdní odpory. A motor s dvakrát větším výkonem, při stejně plouživé jízdě, jako s tím tvým "prvňáčkem" bude žrát stejně nebo méně.....

+5/0
6.8.2018 22:36

T12o86m30á59š 47Z25e24m37a34n 3965548124825

Dnešní Passat váží cca 2x tolik jako ten jeho z 80. let.. (cca 1700 proti 850 kg)

+1/0
7.8.2018 17:33

P91a67v59e12l 50R41e86z47n31i53c38e27k 3555494934462

tak a jeste pridejte ze vas soused se skodou 120l taky jezdil za 7l stejne jako dnes v jeho superbu...

jenze ta skodovka 120l vazila kolik, 700kg? superb v poradne vybave ma ke dvema tunam. v jake rychlosti to ta skodovka zrala, pri 85kmh? to si superb vezme 4.5l a s vice nez dvojnasobnou hmostnosti a taky s vykonovou rezervou pro okamzitou akceleraci.. je potreba porovnavat relevantni udaje komplexne a ne jen jedno cislo

+1/0
7.8.2018 11:39

J97a22n 62D44l28o65u36h80ý 7404979410669

Prvni Generace hondy civic jezdila za 5 litru benzinu na 100km. Stacil ji k tomu specialni karburator a vaha cca 700kg. I dnes je to auto sviznejsi a uspornejsi nez nejaky 3 valcovy citigo ;-)

0/0
7.8.2018 15:10
Foto

M20i30r70o78s35l67a15v 20S46t15e15i78n49e22r 4790432900416

Každá norma, která se nestará o reálné možnosti, vede nakonec k podfukům. Nesporně musíme palivy šetřit, nejenom u aut. Jinak nám jednou budou pravnuci vyčítat, že jsme si sobecky všechno spálili.

Takže úspory paliva mají prioritu- kdo spálí málo, vyrobí i méně emisí.

Současné silnice, dálnice, města atd. jsou stavěná na typickou rychlost. Při této rychlosti má být i spotřeba doladěná na optimum. Vyšší rychlosti nejsou žádoucí, nejenom spotřeba, ale i nebezpečí roste. Příliš nízké limity ovšem také zvyšují nebezpečí, při 100 km na dálnici lehko usnete.

Takže limit 140 na dálnici, 110 na dobré státnici, 80 na běžné okresce, 50 v obci a jsme snad u optimální rychlosti v našich poměrech. K tomu pak pasují čtyřválce s výkony mezi 80 a 100 kW, šesti, osmi a desetiválce jsou jenom spleen.

Pro závodníky je vhodné postavit oddělený areál, kde se mohou vyžít, na dálnici nic neztratili ani nenajdou.

Politika musí respektovat realitu života, jinak ji život zbaví oprávnění.

+7/0
6.8.2018 18:02

P74a29v90e36l 83R90e66z64n36i41c78e70k 3525104304372

vesmes s Vami souhlasim, az na tu cast tom ze pro realny svet staci ctyrvalce s vykonem do 100kw... nalozte si takovy ctyrvalec svoji rodinou a zavazadly na dovolenou a povime si o tom jak je takovy vuz bezpecny, ovladatelny a majici dostatecny vykon

+3/0
7.8.2018 11:41

A10n81t59o90n86i44n 82K98a91d17l83c94e15k 9842929881986

O 6,8,10ti valce by se mel postarat trh, ne nejaky führer. Nebylo to tu uz nekolikrat?

+3/0
7.8.2018 18:55
Foto

R16a65d47i28m 93K85r86o68u13t78i78l 7670441616779

Americká schíza na pokračování.

Nejdřív zavedou USA cla na téměř veškerý import, což zvýší ceny u tisíců položek, včetně automobilů, jak je psáno jinde, i o 6000 USD na kus.

To je vládě fuk, America musí být přece great again!

No a pak vládě strašně záleží na tom, aby neměli Američani dražší auta, a tak hodí bobek na ekologii.

Fakt komouši.

(No a pak nám tady v Evropě zakážou uchošťoury.)

+1/−4
6.8.2018 16:26

R41o50b13e40r45t 90L43a75u17e71r 5594500486880

Vzhledem k tomu, že v současné době pracovní trh v USA zaznamenává nejnižší míru nezaměstnanosti za posledních cca. 10 let, tak si US vláda zřejmě tak špatně nevede.:-)

+3/−1
6.8.2018 19:38

J71i46ř43í 82S18c16h95w71a32c83h 8648144418576

to je jako tvrdit, že u nás současná konjunktura je díky Babišově vláda. ;-)

+4/−1
6.8.2018 22:21

R55o15b75e30r16t 41L56a58u13e35r 5114370606190

Tak, samo, že Babiš i v té minulé vládě působil pozitivně, na rozdíl od Sobotky a tedy ta současná konjunktura je tedy také i díky němu.:-)

0/−6
6.8.2018 22:23

P79a95v52e38l 40O77t72i25s44k 2466741727

Se obávám, že na to má a měl, Sobotka stejně jako Babiš pramalý vliv:-)

+5/0
7.8.2018 8:56

J68o27s28e74f 41N59o84v30a11k 5958382446168

Na to měl Babiš asi podobnej vliv jako moje babička, která je již 20 let po smrti...

+3/0
7.8.2018 13:26

J41o22s43e17f 80V80o54s85i91c36k41y 4363727626843

Ten cil 4.7 l neni nijak prehnany. USA jsou rovinate plane, vice vykonu nepotrebujete. Daleko hloupejsi je, vypinat na tech rovinach 2 nebo 4 valce, jak se ted deje !

+1/−3
6.8.2018 15:48

J39i70ř38í 54S42c77h87w40a83c60h 8688774748886

A proč je to daleko hloupější?

+5/0
6.8.2018 16:15

P77e98t23r 93H34a45r59i80p36r64a93s27a77d 75H90a86j47i68č 5951106893400

On má mysli ten uhozený "zlepšovák" od VW. Každý ví, že je to poruchová hloupost. Zkoušelo se to už dřív, a dopado lo špatně.

0/0
12.8.2018 17:24

T66o83m11á38š 53S81o58u56k21u12p 4793965230360

USA nejsou jen rovinaté pláně, je tam spousta krásných pohoří a kaňonů.

+4/0
6.8.2018 16:37

J27o42s47e26f 34N57o43v73a60k 5248982216498

Jo, třeba Rocky Mountains, to je placka jak polabská nížina. ;-D

+2/0
7.8.2018 13:27

M95a22r10e80k 73J97a47n42e39č91k95a 1917776323791

Evropa, konkrétně státy EU si ve své naivitě, ale dále budou hrát na spasitele světa a o to více budou chtít být zelenější. Ono vždy platilo a platí zlatá střední cesta, ale dneska jsou ve světě pouze dva extrémy. Jedni, kteří mají ekologii jako náboženství a druzí, kteří na ekologii kálejí z vysoka a jsou ochotní pro tu první skupinu za peníze ničit a plundrovat svoji zem. Kdo je z nich pak lepší?

0/−1
6.8.2018 13:48

J80a62n 63V69á15c30l79a74v41í96k 3922326851389

Je otázka, kde je ta střední cesta - pro někoho to můžou být právě třeba kompromis, k jakému se dopracovala EU, ten je sice zklamáním pro kované zelené, ale ani to není jednoznačné vítězství automobilek.

Jinak EU nemá vlastní velké zásoby ropy a je závislá na jejím dovozu, takže je pro nás důležitější snížit spotřebu.

+3/−1
6.8.2018 15:42

V41l41a62d43i20m31í15r 97V75o93n86d49r51á33k 5563352624305

U nás ke zmírnění ekonorem bohužel nedojde...

+1/−1
6.8.2018 13:16

J68a75n 28V58á84c36l16a79v11í97k 3652506481169

Nebojte, po czexitu emisní normy zrušíme. Přece si nenecháme z Bruselu zakazovat pevné částice a oxidy dusíku...

+1/−2
6.8.2018 15:45

O15n66d59ř45e68j 45Č42a69p41k81a 6851691813654

Tohle se týká norem na CO2 (kvůli kterým je právě problém držet v limitu ty NOx a pevné částice). Osobně mi přijde lepší auto, které spotřebuje víc vzduchu, ale produkuje míň škodlivin - a vyšší emise CO2 dorovnat třeba výsadbou zeleně a zvýšením efektivity v těžkém průmyslu.

0/0
6.8.2018 19:22

J77a55n 28V15á43c71l62a20v20í82k 3562356371409

Víc vzduchu? Proč nenapsat víc nafty?

0/0
6.8.2018 21:37

P29a17v42e35l 54O79t43i83s73k 2216661277

Spíše více benzínu, protože diesel je právě s CO2 na tom líp než benzín, proto se taky v evropě, tak rozšířl, protože ještě před pár lety se to prosazovalo a automobilky byly tlačeny do snižování CO2 a díky tomu se tak mohutně diesel rozšířil v u osobních aut a no ted se diesly paradoxně zase zakazují

0/0
7.8.2018 8:54

J87a98n 44V46á71c24l53a50v11í55k 3792596161769

Troufnu si tvrdit, že za rozšířením v Evropě stojí kombinace nízké spotřeby (ta souvisí přímo s emisemi) a nižší spotřební daně na naftu, kterou si vybrečeli hlavně dopravci.

Současná nechuť k dieselům souvisí s kauzou, za kterou můžou konkrétní kroky automobilek. Přitom jak se ukazuje, tak z technického hlediska zbytečné ... jenže peníze.

0/0
7.8.2018 13:17

Z52b94y56n76ě87k 42P18r11o49c34h48á60z24k11a 8315933803166

Po nás potopa, jediné opravdové náboženství jsou peníze!

+7/−10
6.8.2018 12:39

J48i26n83d63ř74i72c21h 41Š81k85o39p73e36k 4815281770375

ve chvíli, kdy dovážíme z Číny a Asie, kde se na životní prostředí kašle, tak naše honba za g Co2 ničemu nepomůže, akorát nás poškodí

+11/−2
6.8.2018 12:50

J48o37s96e33f 33Š18o86l58t19e96s 8204988520293

No, my se ale v EU nehoníme za CO2, ale spíš za něčím jiným.

0/0
6.8.2018 13:39

J17i73n73d21ř89i91c88h 29Š83k64o55p60e31k 4715751960665

ne ? A stanovování max. CO2 na 100 km je co ?

0/0
7.8.2018 8:19

J42o46s73e82f 66Š83o82l25t17e96s 8144658740103

V EU se ovšem nejedná o nepřekročitelné hodnoty. Když budou překročeny, tak jen automobilka zaplatí pokutu a jede se dál. Nepřekročitelné jsou jen limity na NOx, Px, CO a aromatické uhlovodíky.

+2/0
7.8.2018 9:35

P41a39v66e32l 10M62a70t38o84u47š28e52k 5410767718854

Čína má v omezování emisí z aut před zbytkem světa náskok nejméně 10 let a každým rokem ho navyšuje, protože naopak zbytek světa na to více či méně kašle, jenže o tom se tady moc neinformuje.

+1/0
6.8.2018 16:16

J24i82n21d40ř77i62c77h 45Š50k88o90p95e82k 4945831630185

u aut možná, u průmyslu je tak 50 let za západem. U skládkování je třeba na začátku 20. století

0/0
7.8.2018 8:19

P64e24t31r 64H48a75r44i94p13r61a35s64a23d 52H15a52j30i81č 5311536433310

Atomobilka neplatí pokutu, ale bude odvádět víc na daních. Je odstupňováno o kolik.

0/0
12.8.2018 17:27

J78a60n 30M81u20s71i74l 9546884626632

Ze by konecne nekdo prozrel ??? Nesmyslne limity ve stylu porucime vetru desti.

+19/−7
6.8.2018 12:36

M44a75r62t50i31n 74V17i76t 8454733111510

cim jsou ty limity nesmyslne vzhledem k tomu, ze auta jsou hlavnim zdrojem smogu ve meste?

+3/−3
6.8.2018 15:44

J80a36k46u84b 53M61e23l62í19š74e43k 6446695432666

Ne, za vším hledejte obchod.

0/0
6.8.2018 22:50

M64a72r30e58k 71M72a10z78u75c52h 2116983163

Ty limity nejsou nesmyslné,ale měly by jít ruku v ruce s technickým vývojem a neměly by být omezovány pouze jen na jednu skupinu znečišťovatelů ovzduší.

+1/0
7.8.2018 17:38

P23a76v97e56l 77K19r49ů54t72a 1851312916748

Ne Bílý dům ale hloupý Doník.

+3/−14
6.8.2018 12:12

J10i53ř69í 42S27c79h86w18a51c13h 8248254388786

"Levnější a bezpečnější"

+1/−1
6.8.2018 11:16

J79i57ř70í 41S51c62h17w48a42c75h 8868664608926

.... Čínský vehikly jsou levnější, o tom, že jsou bezpečné silně pochybuji.

0/0
6.8.2018 11:20

Najdete na iDNES.cz