Diskuse k článku

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal, měřila reálné zplodiny přímo v pražském provozu a zjišťovala, kolik procent aut znečišťuje metropoli nadměrnými emisemi. Téměř desetině aut, které měly být od výroby vybaveny filtrem pevných částic, jezdí bez něj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78a79š27e33k 88Ř14í65h81a 2293323648622

Nechápu tupce co si koupí naftu a pak odmontuje filtr.

Tohle už není ani omezenost to je jen duševní choroba.

0/0
15.8.2018 21:41

P74e89t16r 18Č79e53r69m64á65k 9368375749840

Tato zakázka na měření (resp. její závěry) se zde objevuje již poněkolikáté a pokaždé se snaží více a více budit dojem přesnosti, přitom opak je pravdou - i když připustíme výsledky celkového měření (tedy emisí) tak jeho rozdělení a fragmentace jsou zcela vycucané z prstu a pouze uměle odhadnuté - např. jestli má nebo nemá mít auto co okolo nic projelo DPF z výroby nebo ne oni pochopitelně vůbec netuší, tím pádem veškeré další závěry jsou k ničemu z hlediska relevantnosti.

0/0
12.8.2018 22:22

T77o55m25á54š 43H86e71j89d14a 9305825922378

Žádný bůh, žádná víra, žádná nenávist!!!

0/0
11.8.2018 23:37

P38e77t40r 12H34o63r25á46k 1939973749834

Tak konečně půjdou ty sazomety do šrotu. Je ale třeba dělat zátahy přímo na silnici.

+2/0
11.8.2018 14:18

V81l12a59d66i23m19í24r 61V96o60n39d79r14á72k 5173202294865

Mobilní měření emisí a autům bez filtru hned sebrat malej techničák.

+5/0
9.8.2018 22:41

L28a26d14i58s69l75a37v 37K58a96l71o60u24s 7405786591440

Co všichni proti té naftě mají ?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=Z-ZoCIMqIaI

+1/0
9.8.2018 11:18

S21t87a18n12i70s25l78a28v 23C25h43y51t93r82a 3204733867879

Hlavník viník je magistrát. Kdyby byl postavený kompletní okruh Prahy, nebylo by město tak špinavé. Vše ostatní je jenom alibismus a hon na čarodějnice.

Zajímavé, že o autobusech MHD a vozidlech obsluhy města, se mlčí.Ty asi jezdi na vodu a vypouštějí jenom vánek.

+5/−1
9.8.2018 9:49

V55a95c62l85a55v 18M52e42d86e34k 5471632675295

u MHD vykuchané filtry nebudou tak časté ;-)

+3/0
9.8.2018 10:38

L88a41d37i59s83l74a40v 17K11a87l54o96u19s 7235436621290

No a to jste neviděl zemědělské stroje. Traktory,náklaďáky,cisterny, bagry - přemisťovače slámy,sekačky,kombajny. A nechají to běžet naprázdno klidně 1/2 hodiny naprázdno, protože mají baterie KO, a znovu by nenastartovali.

0/0
9.8.2018 14:52

L65a40d29i15s72l56a65v 90K54a25l25o17u36s 7845356901950

A to vše by z 95 % nemohlo projít STK, protože to má urvaná,shnilá světla, odrazky,blinkry, s děravými výfuky,plechy, tečícím olejem z motorů, hydrauliky. chladičů, sjetými gumami, z kterých trčí už kordový drát.

0/0
9.8.2018 14:55

J87i36r63i 31F41i58n38k 1712300329773

Ve městech je doprava dominantním znecistovatelem. Myslím normální města, ne Ostravu, Karvinou, Těšín apod ;-)

+2/0
9.8.2018 6:00

R53a29d96e45k 77K20l14o10u47d62a 1575216324860

Tady je to samá nevědomost. To že má mít vozidlo filtr pevných částic a nemá jej se dá poznat z složení emisí výfukových splodin. Stejně tak se pozná že projelo staré TDI které má větší saze. Common Rail bez filtru se dělal někdy od roku 2000 do 2005 a lze to také poznat na emisích. Čím starší verze common railu je, tím nižší je tlak a tím větší jsou saze. Tolik k jednoduchému vysvětlení pro ty co nechápou jak přišli na to že auto má mít filtr a nemá jej.

+1/−3
8.8.2018 22:56

L37u19d48v61í84k 72G47a69j33d86o51š65í41k 2395763974722

Potíž je v tom, že se to sice změřit dá, ale musíte za tím účelem strčit půl metru do výfuku testovací sondu která sbírá zhruba půl minuty údaje a to ještě při přesně stanoveném režimu chodu motoru. Měříte-li to u kraje vozovky když auto na vteřinu projede 3 m od detektoru aniž tušíte jaký má typ motoru, natož v jakých běží otáčkách, tak nemůžete o autě zjistit ABSOLUTNĚ NIC.

+6/0
9.8.2018 0:57

J23i28ř93í 69J32u47ř70i86c38a 2498573801

„Ve studii byla použita ve světě dosud ojedinělá metoda vzorkování vzduchu v malévzdálenosti nad vozovkouna jejím okraji. Tento vzorek byl převeden do měřící aparatury a analyzován citlivými přístroji s rychlou odezvou,“ popsal unikátnost projektu docent z ČVUT Michal Vojtíšek.

Fajn, takže bych si neměl jjít lehnout na krajnici u Blanky. Tak dík, aspoň budu mít o víkendu volněji. ;-D

+3/−1
8.8.2018 22:21

V91l86a88d11i72m30í36r 50K43r21á83l 4253676560592

co asi létá z výfuku při regeneraci filtru? Asi to budou fialky, když je to tak důležitá věc

+6/−2
8.8.2018 22:19

J74i53ř32í 61S44c15h32w80a23c58h 8728194258776

a co z něj létá podle tebe?

+1/−2
8.8.2018 23:07

L39u47d11v59í41k 82G39a70j73d54o50š75í34k 2525853764592

Dobrá otázka. ;-)

Létají z něj pyrolyticky vypálené saze. Tedy zdráví zcela neškodný popel.

Běžný poletavý prach v ovzduší je proti tomu daleko škodlivější.

+2/0
9.8.2018 1:04

I58v47o 31J13a40n77á74č13e57k 8393513821772

Vyhráváte první cenu v soutěži o nehloupější otázku Gratuluji.

0/0
9.8.2018 13:54

P91e16t76r 77N34ě95m15e84c 4290543980427

To by policie musela mít legislativu, a pak taky chtít

0/−3
8.8.2018 21:16

P70a91ř90í69k 59J81i15n87d16ř85i42c65h 5280906262971

napřed by měli řešit náklaďáky a další těžkou techniku. každý den jezdím kolem stavby, a když jedu za nějakým náklaďákem jejichž stáří bych neviděl na míň jak 20, do kopce se prázdný vleče max.30 a z výfuku mu jde něco velmi podobného briketám. no a ten jeřáb jsem si šel i vyfotit jelikož vypadal krásně historický, taky že měl na štítku rok výroby 1924. a co slýchám od známého automechanika v jakým stavu mu vozí stroje a náklaďáky, hlavně to nějak levně oprav ať to projde technickou, tak to určitě nebude výjimka. řekl bych že tyhle stroje za jeden den vypustí do ovzduší škodlivin, co osobák za rok, ale šlapat po firmách trochu náročnější...

+2/−3
8.8.2018 20:53

Š29i62m17o35n 22M43a12r66t97y42n45e19k 7973345623426

Ty náklaďáky mají životnost cca 30 let, jak motivovat jejich majitele k jejich dřívější výměně?

Autojeřáb z roku 1924 v běžném provozu? to je dobrá pohádka (ten jeřáb v provozuschopném stavu by měl obrovskou historickou hodnotu....

+4/0
8.8.2018 22:12

V45á82c85l77a42v 42P64o48l81á32k 1945852280700

a) chybí obchvat Prahy

b) velmi podstatný vliv na kouřivost má nejen technika, ale i způsob jízdy jednotlivých řidičů.

c) Kocourkov - elektrický pantograf z Libně do Roztok nahradí motorový vlak

(rekonstruovaný tzv.Hurvínek z padesátých let minulého století určitě s DPF)

d) polétavý prach z neuklizených ulic opakovaně víří i elektromobily a tramvaje

+9/0
8.8.2018 20:32

J90a91r40o85s92l13a55v 79N78o62v66á77k 1366573250

no, dýchat se mi to nechce...v praze je bohužel doprava opravdu hustá

0/0
8.8.2018 20:28

T17o54m70á76š 43R40ů65ž58i79č24k42a 5838743928574

Tohle měření má zhruba stejnou vypovídající hodnotu jako když já napíšu že zítra bude svítit slunce, ale raději si vezměte deštník. Jenom já jsem blbec a napsal jsem to zadarmo, oni si za to nechali královsky nasypat...

+11/−4
8.8.2018 20:18

R94i30c43h12a56r26d 47T17o42m32e55č51e79k 7396975626781

Je načase s tím nebezpečným smradem něco dělat, nevyhovují normám a přesto mají nálepku a jezdí. V Německu už dodatečně vybavují filtry pevných částic i nafťáky, které ho neměly z výroby.

+1/−2
8.8.2018 20:17

J97a70r54o74m79í78r 73K10r23á58l 4980309444339

To jsou často zbytečně vyhozené peníze. Ten filtr je stavěný na určitou maximální velikost částic a ty větší ho brzy zlikvidují.

+1/0
8.8.2018 21:23

V41a47c93l87a72v 29M41e36d80e14k 5971532395355

oni konstruktéři tohle jistě vědět budou, a filtr pro stará auta zkonstruují trochu jinak. Oni to nejsou úplní blbci.

0/0
9.8.2018 10:46

R97a43d13o37v44a13n 85D21l23u58g33o74s67z 3326761528476

VIníkem je magistrát a jeho letitá neschpnost, neochota, sabotáž, dostavby pražského okruhu. Dalším viníkem v řadě je česká vláda a její neschpnost zajistit odpovídající životní úroveň "západních" zemí v době, kdy ekonomika tyto země předbíhá. DIvidendy jsou z ČR vyváděný do mateřských firem v zahraničí (ročně cca 7 % HDP) a mizivé procento přichází ve formě dotací zpět (ročně cca 2 % HDP).

Tímto vzniká ve společnosti rozvírající se sociální mezera. Dle zdroje české vlády bylo v roce 2017 ohroženo chudobou cca 50 % PRACUJÍCÍCH rodin. V součtu s rušením MHD, vlakové a dálkové autobusové dopravy a nutnosti dopravovat se do práce po vlastní ose, je snaha o šetření na drahých náhradních dílech logickým důsledkem špatné vlády. Viděno v globále, stát prostřednictvím vlády provádí restrikce zhoršující osobní dopravu, napomáhá vyvádění peněz mimo ČR a následně se diví, že lidé ochrožení chudobou neinvestují do vozu 2 měsíční platy.

+9/−3
8.8.2018 20:01

J93i82ř32í 35S17c56h97w60a67c90h 8348504238486

Naprosto absurdní hňupovina je to srovnání peněz odcházejících v zisku investorů (bůhví odkud) s naprosto nesouvisejícími dotacemi EU.

A ten zbytek taky......

+2/−4
8.8.2018 20:12

R97a74d75o55v83a32n 11D86l40u94g95o43s18z 3756581698176

Oka, vzkažte tuto vaši tézi o hňupovině ekononům, kteří analýzu provedli. Zbytek jste nepochopil, chápu...

+2/0
8.8.2018 20:17

J60i23ř80í 31S11c90h41w24a20c77h 8308874148356

Pokud v té analýze je stejně stupidně zjednodušené srovnání dvou nesmyslných položek jako jsi to udělal ty, navíc s vynecháním dalších položek jako je vstupní investice, mzdy dělníků, zisky subdodavatelů a mzdy jejich dělníků, daně ze zisku atd. klidně jim to vzkážu!

Jste ekonomové na baterky! :-P

0/−1
8.8.2018 20:29

R52a32d34o81v60a29n 34D11l75u90g19o60s31z 3476751608116

Nepochopil jsi meritum příspěvku, v opačném případě by jsi stupidně nepletl do divident - pro tebe - čistý zisk akcionáře, tvé "odborné" vsuvky aka vstupní investice, mzdy etc... Uvědom si, nejsi na zkoušce z ekonomie, ale na diskusním foru, kde průměrný diskutér ví, že nějaká ekonomika existuje. Pro tuto potřebu je zjednodušení - syntéza - běžný nástroj pochopení základu. Tvé vyjádření o stupiditě (sic!) svědčí o jediném. Nemáš nejmenší ponětí o problematice. Pokud by tomu tak nebylo, nastudoval by jsi si parafrázovanou studií, zamyslel se a poté chytře komentoval. Ty nebudeš ani na baterky, škoda času s tebou. ;-)

Naposledy a jednodušeji pro ty, kteří mají zájem pochopit - ČR pracovník vytváří zisk, ziska prostředníctvím dceřiných fa míří do zahraničí (povětšinou v EU) = cca 7 % HDP jde mimo naši ekonomiku. Proto naší lidé makají stejně, ne-li více co na západě a mají nižší platy. Nazpět z EU dostáváme cca 2 % HDP. Tzn. česká ekonomika roste pomaleji, než by si zasloužila a to vlivem vyvádění zdrojů z ČR.

Další vládní studie o ohrožení českých domácnosti chudobou (až 50 % pracujících rodin) lze dohledat na stránkách mpsv.

Pokud p. Schwachu nechceš/neumíš konstruktivně debatovat, argumentovat, klidně si piš prostoduché komenty dále, nečekej na další rekaci. ;-)

0/0
8.8.2018 21:16

J26i59ř24í 74S80c16h86w84a92c54h 8548914898866

no to je dobrý! Někdo, kdo porovná dividendy s dotacemi, aby došel k tomu, že to je příčina toho, že po ČR jezdí auta s vybrakovanými DPF mě bude poučovat o ekonomii.....;-D;-D;-D

Doufám, že se další reakce opravdu nedočkám, její čtení by byla evidentně ztráta času!

+1/0
8.8.2018 23:18

J76a62n 74V18o38j81t32í36š45e35k 6102921565296

Kecy v kleci. Tohle srovnání se objevilo kdysi na Okamurově facebooku a od tý doby ho lidi, jako vy, používaj. Ekonoma to v životě nevidělo.

0/0
12.8.2018 2:25

R34a10d31o62v87a39n 53D36l13u19g91o17s58z 3116541418496

Namísto věcné debaty a objektivní argumentace používat dehonestaci přísvěvku nesmyslným přirovnáním k osobě (Okamura) s negativním a pejorativním vnímáním ponechám bez komentáře.

Ad Vojtíškův blábol. Journal of economics asi opravdu v životě neviděl žádného ekonoma. ;-D Aneb názorná ukázka, jak vznikají hoaxy - z díla Vojtíška.

0/0
13.8.2018 8:55

J17a31n 45V27o69j44t70í22š85e91k 6862771915486

Ne hoax zniká Okamurovou dezinformací grafu z kterýho čerpáte. A to není žádná dehonestace. Ta informace pochází od Okamury, to je fakt a víte to moc dobře.

0/0
13.8.2018 11:12

M44a79r86e90k 46Š34i30m90o67n 2334877338308

Vůbec nechápu, o čem tu mluvíte. Sociální nůžky v ČR jsou jedny z nejmenších na světě. Dividendy jsou sice vyváděny, ale nelze je srovnávat proti dotacím, to jsou úplně jiné ekonomické trasy. MHD není rušena, ale rozvíjena, vznikají nové trasy metra, snižuje se cena roční jízdenky, nedávno byla podstatně rozšířena noční doprava. Pražská MHD je hodnocena jako pátá nejlepší v Evropě. Ano, pokud někdo chtěl ušetřit pár korun na ceně nafty, koupil si diesel, jízdou po městě oddělal filtr pevných částic a teď se diví, že si ho musí nechat vyměnit. S benzíňákem by ten problém neměl. Přitom pevné částice z nafťáků jsou prokazatelně karcinogenní.

+3/−2
8.8.2018 20:22

J80i35ř72í 39B28r86e34z54o60l17u21b13s64k14ý 7927539670402

Ano a přesto že je Pražská MHD celkově výborná, je stále tragicky nepoužitelná :-/

+1/−1
8.8.2018 20:24

J50i20ř31í 24S25c19h65w74a54c57h 8708954258356

no to je opravdu tragédie!

Měli by ji zrušit! Tu MHD!

Každý její cestující by si jezdil sám v autě, to bys teprve koukal na ty zácpy! Dojezdový časy možná jen třikrát delší než dnes tou "tragicky nepoužitelnou MHD".....;-D

0/−1
8.8.2018 20:40

J11i21ř82í 88B64r20e61z14o61l30u57b55s42k39ý 7387229270362

Ve v každou hodinu je MHD opravdu použitelná. Jet v noci pro mě znamená strávit na cestě 1,5 hod, v tom 30 min čekat a navíc dojedu o 30 minut dřív než potřebuju. Později jet nejde, protože to je o skoro 30 minut pozděj, než bych potřeboval. Stejná cesta autem je tak na 20 minut. Opravdu motivace využívat MHD, připraví mě jenom o skoro dvě hodiny času jenom při cestě jedním směrem. R^

0/0
8.8.2018 21:36

R63a39d43o64v88a40n 24D50l25u12g76o67s79z 3166581508166

S prominutím žijete asi v jiné ČR než ostatní. I kdyby byly sociální nůžky jedny z nejmenších na světě v ČR, jako že nejsou ani náhodou, nebylo by to omluvou ke kontinuálnímu zvýšování rozpětí. Stačí studium statistiky za poslední dekádu a je patrný strmý nárůst rozpětí.

Opakuji i vám, srovnání o "vyvádění" zisku vytvořeného v ČR do zahraničí vs. dotace je studie ekonomických evropských špiček, byla prováděna v rámci několika států. Pokud jste lepší ekonom a víte co se může a nemůže porovnávat, vydejte svou studií, rád se s ní seznámím.

Srovnání dopravy vlakové, autobusové a MHD smrsknout z celé ČR na Prahu a pouze MHD už snad nemá ani cenu komentovat. Praha není ČR. V ČR docházelo a dochází k rušení mnoha autobusových, vlakových spojů, čímž lidé logicky volí dopravu alternativní - vlastní - OA. Pokud přičtete 50 % pracujích rodin, které jsou na pokraji chudoby, je výsledek stavů dieslu nasnadě. Neomlouvám, konstatuji.

Také nemohu souhlasit s vaším tvrzením, které je mimochodem značně irelevantní, že někdo chtěl šetřit pár korun, proto koupil diesel. Mate zavádějící závěry. Naopak v důsledků špatné ekonomiky domácnosti (nízké mzdy/platy, rostoucí mandatorní výdaje rodin) zaviněné státem, jsou lidé nucení kupovat ojeté vozidla s pochybnou historií (opět důsledek státní správy nesankcinující protiprávní jednání v páchání trestné činnosti při omlazování vozidel - argument že si za to může každý sám neberu, pro ochranu vlastních občanů je zde stát, který má protiprávní jednání vyhledávát a potírat) a kupuji logicky ty, které mají nižší prvotní náklady na provoz. Argument, že je to chyba kupujícího, který si neprověří stav vozidla neberu, je a má být zájmem státu, aby občané platící daně nebyli okrádání a souběžně s okradením je poškozen i stát, ponevadž se vlivem špatné techniky poškozuje i životní prostředí. Čili stejně, jako se stát stará o podvody s daněmi, musí se konenčně začít starat nejen o příjem do státní pokladny, ale i o své občany a ty chránít.

+2/0
8.8.2018 21:41

J48i77ř91í 42S84m51e85t10a69n19a 7635889182288

TDI, fuj, humus.RvRv

+6/−7
8.8.2018 19:09

T22o28m41á83š 97R97ů47ž80i48č34k74a 5798473628454

Sakra, omylem jsem dal plus ;-(

TDI samozřejmě nejsou čistota sama, ale dnešní benzínové motory vypouštějí stejné množství škodlivin jako TDI, jenom v jiném provedení a díky mediální masírce jsou TDI fuj, ale stejně špinavý benzín je miláček. A potom tady jsou ekofašisti pro které je fuj všechno mimo auta na baterky, protože si nevidí dál než na špičku nosu a to že emise elektroaut dělá uhelná elektrárna za kopcem neberou v potaz...

+2/−1
8.8.2018 20:15

V27í79t 87O61ž33a78n70a 1218878845474

Ta vaše uhelná elektrárna se podílí i na výrobě paliva pro váš vůz.

0/−2
8.8.2018 20:27

J11i79n47d53ř24i80c15h 48L87u59k60e93š 3409194313500

To by me zajimalo, kdyz jede jedno auto za druhym, podle ceho "priradili" emise tomu konkretnimu a podle ceho zjistili zda vubec ma mit filtr a pokud ano, jestli ho ma vykuchany. Bydlim na Praze 1 a vraku tu jezdi minimum. Same nove eSkove Mercedesy, petkove bavoraky, Cayenne atd...

+7/−1
8.8.2018 18:56

M79a54r60e45k 26Š20i29m31o55n 2284717378408

No asi měli sondu na klacku a strkali je přímo k výfukům.

0/0
8.8.2018 20:23

J59a94r61o22m86í20r 61K43r46á53l 4360369334819

Nejvíce pomůže čistému ovzduší plynulejší doprava a čistší MHD a zásobování.

+12/0
8.8.2018 18:12

J39a77n 91M37a11c38h48á61č 3887466153922

Vzpomínám si ,jak jsem kdysi na průmyslovce chodil na praxi na údržbu.Tam jeden starej chlap.co dělal celej život topiče,nám jednou v hospodě vyprávěl,po desátým pivu a sedmým rumu,že von už z dálky pozná,když jede kolem nějakýho komína,jak dobrej nebo špatnej topič tam je.To je to samý jak tady-oni vědí,který auto kolem projede a z dálky poznaji,jestli má vykuchaný DPeFko.....to budou podobný borci.

+10/−3
8.8.2018 17:53

J50a43r31o42s93l59a59v 30N26o31v30á43k 1456563190

to poznáte, stačí jit do kopce vedle silnice

+1/0
8.8.2018 20:30

J62i68n91d27ř98i72c83h 92Š97k73o87p92e45k 4125581650235

a jak poznají, že diesel, který projel, má mít filtr pevných části, ale nemá no, nebo ho neměl již z výroby, a tudíž ho ani mít nemá ?

+18/−1
8.8.2018 17:27

Najdete na iDNES.cz