Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i15n87d37ř46i28c64h 81L36u10k57e68š 3339324883650

Tak nevim, porad slysim, ze lidi nezajima, jakou teplotu ma motor, ze chteji hlavne konektivitu. Ja bych naopak auto, ktere by melo nesizene budiky na teplotu chladici kapaliny, teplotu oleje, tlak oleje, dobijeni, uvital. Lepsi nez priblble displeje a loveni v menu. Ano, treba u Superba v praci casto teplotu oleje sleduju, da se aspon nalistovat. A nez se motor prohreje cely, oleji trva daleko dele, nez dosahne provozni teploty. Chladici kapalina uz ma 90 a olej treba teprve kolem 50... V tomhle se mne libi amici a jejich trucky. Dodneska maji budiku jak v letadle, teploty oleju v prevodovce, v diferakach, tlaky vzduchu, oleje atd atd. Clovek to preletne a vi co se deje.Kdyz se u evropskeho auta bez budiku rozsviti kontrolka, je uz vetsinou pozde.

+19/−1
doporučit
17.8.2018 13:21

T57o26m90á93š 25K22u71c90h84a14ř 3427281798221

Že mi RJ "stabilizuje" ručičku teploměru jsem tušil, ale poprvé to čtu černé na bílém. A ty antistresové důvody.:-). to by taky rovnou mohlo ukazovat až do rezervy plnou nádrž, ne? A až do 70 km/h by mohla na tachometru lepit padesátka, potom od 90..120 km/h devadesátka a víc jak 130 km/h by to neukazovalo nikdy. Hned by byl provoz plybulejší a bez stresů. ;-D

+18/−1
doporučit
17.8.2018 10:00

F80i89l95i51p 75T14ř96e27b59a 6723110888646

VYpnout vařící se motor, je nejjistější cesta, jak ho poslat do věčných lovišť, zvlášť pokud je problém s výkonem chlazení, a ne jeho funkcí. Vařením se chladící kapalina sama ochlazuje a pokud funguje oběhové čerpadlo, udržuje tím i motor na teplotě lehce přes 100°C. Pokud rozžhavený motor vypnete, kapalina přestane obíhat a motor nechladí nic.

+13/−2
doporučit
17.8.2018 14:46

P69e88t58r 85S56v57o63b88o21d64a 9613263317434

U mého auta preventivně v jeden moment odešly oba dva ventilátory před chladičem. Protože tam běžně není vidět, "všiml" jsem si toho až v momentě, kdy se na mě auto rozeřvalo ve stojící koloně, že motor přehřátý a okamžitě vypnout. Naštěstí pamatujíc si na staré dobré časy nemoderních vozidel, pustil jsem naplno topení a motor se uchladil... sice v horku 35 stupňů, kdy na stojící auto navíc praží sluníčko, to nebyl žádný med, ale jako nouzové řešení, než se kolona rozjela, to stačilo :-) a za jízdy už se to chladilo samo :-)

+8/0
doporučit
17.8.2018 8:22

P95e52t42r 84S46t11e24j28s67k71a81l 3569838674406

Zase nejvetsi odbornik na chlazeni motoru je zamestnanec Skody Auto CZ. Nevlastni on ten Babis iDnes i Skodu Auto?

+2/0
doporučit
17.8.2018 22:31

I66v28a92n 36M56i12n12á35ř 7282844707251

To, že studená voda do vařícího motoru nepatří - je stejně geniální objev, jako prohlášení dědečka v "Saturninovi" ... že lít vodu do kyseliny je blbost :-).

+2/−1
doporučit
18.8.2018 8:18
Foto

K32a68r34e44l 35S54u70c10k 9747279861632

To by mě zajímalo jak nalije autor studenou vodu do motoru. Buď ji naliji do expanzní nádoby nebo do CHLADIČE, ale nikdy do motoru. A dále teplota bodu varu je u aut s uzavřeným přetlakovým okruhem cca u 120-130 stupních. A to ze dvou důvodu 1) že kapalina která se do chladící soustavy dává je na bázi monoetylenglykolu, který nejen nezamrzá ale i posunuje onen bod varu. 2) v soustavě je je udržován přetlak který zabraňuje “vaření” jako u papiňáku v kuchyni. Doporučuji autorovi psát raději o něčem čemu rozumí. STOP AMATÉRIZMU. Díky.

+2/−7
doporučit
17.8.2018 21:22

M86a50r51t31i86n 13N10e72p94l 4584542456688

"Chladící kapalina vře při teplotě nad 100 stupňů" To jako myslel autor vážně? V tom případě již nemá smysl další moudra tohoto znalce dále číst....Rv

+2/−14
doporučit
17.8.2018 19:53

Najdete na iDNES.cz