Diskuse k článku

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však aktuálně mnohem menší. Automobilky totiž bojují s přechodem na nové ekonormy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i38c77h93a75l 76W33i32l53l75e98r90t 1253708951927

Tak nejenom, že nám škodovka nepředstaví nic nového, ale dokonce zúžila nabídku vozů? Asi by se už měli vyprdnout na výrobu automobilů a věnovat se jen reklamním kampaním, ty jim totiž jdou, co mysíte?

0/0
6.9.2018 11:26

J77i85ř13í 27S22c86h22w20a98c45h 8638684778746

Myslíme, že coby troll vyplodils jen snůšku blábolů....

0/0
6.9.2018 23:41
Foto

M74a55r11e82k 52Z60b55o23ř58i31l 4613780258290

Mě hodně překvapilo auto na vodík od Hyundai to by hodně vyřešilo jen si na to škodovka musí ještě přijít, že tudy dál cesta nevede...

0/0
20.8.2018 22:26

M67o21j42m32í32r 49V49r91t29o88c11h 2880253662932

Mělo by se jezdit jako dřív. Bez obtížných katalyzátorů , otravných STK a omezení rychlosti.

0/0
20.8.2018 16:43

J40i22ř63í 54S77c11h52w89a41c27h 8448474648366

a neobtěžovat elektrárny a podnikatele a města nějakým odsiřováním nebo čištěním odpadní vody. Vždyť taková sklenice vody, ve které plave čísi lejno vypadá mnohem zajímavěji, než jen čirá voda a přitom by byla mnohem lacinější....:-P

0/0
6.9.2018 23:47

L81e65o43š 70S91t52á87r12e41k 2468380353811

a zachvili by mohla celou fabriku zavřít, jelikož to co prodává, stejně jen fasujou firmy a nebo si někdo na státních trendech pak namastí kapsu ...

0/0
20.8.2018 10:53

P36e21t81r 63H45o87r28á28k 1189963339464

Nová octavia se ošklivostí může rovnat nejvýš fiatu mutipla nebo ssangyongu rodius. Jsem upřímně zvědavý na souboj o nejošklivější auto století.

0/−4
17.8.2018 23:25

J28i24ř31í 10S14c86h12w83a64c46h 8338674278326

Tvůj příspěvek je opravdu hodně hloupý. Vyhlásil jsem soutěž "O nejhloupější příspěvek století na iDnes" a zařadil jsem ho do ní.

Jsem upřímně zvědav, zda ho vyhraješ. A zcela upřímně říkám, že tvoje šance jsou velmi velké. Držím ti palce! R^

+5/0
17.8.2018 23:35

P24e16t37r 80H27o25r52á28k 1269773599634

V tomto případě se hluboce mýlíš. Můj příspěvek bohužel zcela vystihuje realitu. Takže vítězství v té tvé soutěži neočekávám. To musíš ostatně tušit i ty jako příznivec značky.

0/−3
18.8.2018 8:44

P98e58t46r 18M73i67c19h33a73l 2370664121362

Tvůj příspěvej je pouze tvůj subjektivní dojem, který nemá s realitou vůbec nic společného. Navím je umocněný tím, že jsi zjevně typický Schadehater.

Mimochodem, mně se Oktávka po faceliftu taky moc nelíbí, ale nevydávám to za pbjektivní fakt.

+2/0
18.8.2018 11:43

J58i36ř50í 27D89e87š24t 5455224738210

Ač neškodovkář (pouze š120) rozhodně Octávka neurazí někoho moc nenadchne ale praktická je ,za mě dobrý.

0/0
19.8.2018 7:19

T89o37m79á18š 93V98a97v52e50r49k87a 7521470562724

Není tohle záměrná manipulace? VW group má všude plné sklady vyrobených aut normě EURO6 predchozí verze a ty potřebuje prodat nejdříve. Proto teď omezila nabídku, aby vyprodala sklady s tím co mají. Legislativa to v případě předem nahlášených VIN dovoluje.

+1/−3
16.8.2018 23:12
Foto

R64o58m92a58n 85R49u35d53ý 5688886110112

Spíš by měli valit eletromobily než řešit nafťáky, ono u škodovky to už ani jiné nebude nějak na ty novinky nejsou moc stavěný;-D

+1/−12
16.8.2018 22:49

M36i88l44a28n 85Š84m34o28l46í87k 3107394732390

Opravdu ? Vy si koupíte šitku s dojezdem 200 km ? Tak to blahopřeju ! :-/

+7/0
17.8.2018 5:33

P23e60t85r 69H82o13f70m26a32n65n 6519634865710

Jen tak zbezne jsem se podival do knih jizd ve firme a odhaduji, ze prumerna cesta ma 20km. Jiste, jede se jich nekolik denne, ale myslim, ze to by byla idealni aplikace elektromobility. A na moje jizdy do Blavy nebo Mnichova tu mame normalni auta.

+1/0
17.8.2018 12:30
Foto

R63o82m20a28n 91R97u71d62ý 5168316120672

Proč hned šitku?! Rád podpořím změnu, které bude prospěšná ne jen pro lidi,ale především pro přírodu a rozhodně se za to nestydím. :) hold 100 libí 100 chutí. Jen se divím, že jedna z nejunávanějších automobilek zrovna na tuto problematiku dlabe toť vše.

0/0
17.8.2018 23:13

P22e37t36r 76M57i63c83h55a35l 2740664971162

Pro lidi to moc prospěšné nebude, protože je to moc drahé a většina lidí by měla problém s nabíjením. Pro přírodu to moc prospěšné nebude taky, protože z baterií bude vznikat hodně těžko recyklovatelného odpadu. A pokud se to někdo rozhodně dotovat, bude to stejný tunel jako solární elektrárny.

+1/0
18.8.2018 11:47
Foto

J97a40n 19R66ů77ž75i32č96k62a 7632622765817

Výborná věc, tahleta EU, co?

+2/−1
16.8.2018 22:39

J46i75ř67í 60S54c64h67w24a89c42h 8898554188876

samozřejmě! R^

0/0
16.8.2018 22:44
Foto

R78o41m45a88n 25K22o22z92e67l 4617956373554

Tak emise se už řešily dávno předtím, třeba v roce 1985 byl do Československa zakázán dovoz aut s dvoutaktními motory a v roce 1993 i favority musely plnit EURO 1.

+1/0
17.8.2018 0:20

M78a70r59t73i72n 10K74a26r18á87s74e30k 9128403908188

Tak udelala se jedina logicka vec ne? Nebo meli nechat stary zpusob homologace, ktery automobilky zjevne ve velkem obchazely?

+1/0
17.8.2018 8:27

P97e28t21r 69Č87e52r64m27á73k 9478645689520

Tak ony obchází úplně stejné i tenhle nový, v tom není zásasnější rozdíl, problém je v té časové omezenosti, resp. lhůtě uvedení do praxe.

0/0
17.8.2018 18:12

L18u15k63á26š 18S87l52a40n67i27n54a 1421703703521

Je dobře, ze diesel pořád vede, není divu. R^

+2/−2
16.8.2018 20:07

P69e68t22r 80H30o84r68á43k 1849663669364

Vede? Myslíš těch 27 % prodejů? To je všechno zralé na vrakoviště.

0/−1
17.8.2018 23:31

V15l41a10d35i45s16l73a10v 81B20u13r92y51š47e76k 1399112657374

ono je skoro lepší nabízet jeden dobrej přeplňovanej zážehovej motor, kterej k autu ideálně pasuje, tak jako to začala dělat třeba Honda CR-V, 1,5 turbo, ostatní automobilky se asi přidají a takový zrůdnosti, že někdo nechá nacpat diesel do fábie se stanou minulostí, do fábie litrovej tříválec, do oktávky 1,5 TSI, do superbu 2,0 TDI

0/−3
16.8.2018 16:02

O27n80d22ř57e15j 34F82r48a67n48c 4719781588

To jako že všichni, co chtěj jezdit dlouhý štreky mimo město, si povinně koupí Superba? Nevidím důvod, proč by Fabia nemohla mít TDI, pokud s ní plánuje jezdit obchoďák po republice. Záleží snad především na využití toho konkrétního auta a ne na typu... Pokud města zakáží nebo zpoplatní vjezd dieselům do centra, bude to mít kýžený efekt a není třeba zákazníky omezovat ve volbě motoru.

+3/−1
16.8.2018 16:49

P50e61t47r 97Č67e90r19m36á96k 9708705589650

Nebude mít, doby kdy se republika objížděla v malý fabii jsou pryč, a těch pár lidí co to pořád ještě dělá už není tak rentabilní aby se vyplatilo kvůli tomu do malýho auta dávat diesel.

+1/0
16.8.2018 17:04

V29l39a81d17i39s41l28a39v 49B54u92r83y93š11e61k 1669162607194

nic si nikdo nemude muset povinně kupovat, nakonec i ten superb bude mít benzínovej čtyřválec, ta doba se blíží rychleji než si myslíme, ten TDI bude jen několik málo let a konec

+1/−1
16.8.2018 17:12

O41n53d51ř89e10j 78F71r19a56n10c 4309201508

Tak o tom silně pochybuju, nicméně to nebyla pointa. Prostě si myslím, že pokud bude existovat poptávka, není důvod omezovat diesely na nějaké typy aut. A pokud máme zájem o to, dostat je pryč z měst, což jako jediné z argumentů proti dieselům má logiku, tak se to dá udělat mnohem efektivněji pomocí zmíněného omezení vjezdu. A stačilo by jen vybírat poplatek za vjezd. On by si to každý spočítal...

0/0
17.8.2018 8:32

P97e49t14r 53Č65e59r19m40á60k 9288115169530

No a ona ta poptávka neexistuje, resp. ne v tom počtu aby bylo rentabilní je nabízet. Proto u malých aut bude diesel mizet z nabídky napříč trhem velmi rychle (narozdíl od větších tříd, kde skutečně není moc reálné že by se dnešní řidiči dožili doby kdy nafta nebude existovat).

+1/0
17.8.2018 18:16

J24i72ř89í 56S68c89h19w60a27c21h 8768484818386

Tak s tříválcovým TDI bych republiku objíždět opravdu nechtěl.

A při vyšší počáteční investici, vyšších servisních nákladech a při malém rozdílu ve spotřebě je úspora malá a nastáva až po ujetí takových 150 000 km.

+3/0
16.8.2018 17:15
Foto

I67v32a70n 39K29o44p51t84a 5547952181117

Ty vyšší servisní náklady už je jen takový mýtus.

Naopak rozdíl ve spotřebě je celkem zásadní on třeba rozdíl mezi 5 a 6 l/100km je 20%, ta 5 l se třeba s tou dieselovým fabii jezdit dá. A rozdíl v náklad 20% už stojí za zamyšlení zvlášť s jízdním stylem většiny obchodaku ( cest výjimkám) , cihla na plynu kdy je tenbrozdil ještě větší.

+3/−1
16.8.2018 19:08

J55i51ř78í 80S34c50h83w55a63c97h 8288104418396

Výše jsem jen odhadoval, "skutečnost" je mnohem horší. ;-)

Fabie s TSI/81 kW (Style) stojí 338 tisíc, s TDI/77kW stála 418 tisíc. To je navíc 80 tisíc!

S TSI se dá jezdit za 6/100. Poměr spotřeb tedy 6/5, o litr menší spotřeba na 100 km je úspora 0,3-0.4 Kč na km. Mě vychází, že je potřeba najet 200-266 tisíc km než se "umoří" vyšší cena dieselu....

+1/0
16.8.2018 21:37

T10o88m80á37š 37M14a82t30ě50j 9175888883802

Z čeho bereš ty spotřeby?

0/0
16.8.2018 21:42

J70i11ř39í 27S93c47h66w44a66c81h 8458854358636

Odhadl jsem je, ale třeba dle spritmonitoru byl můj odhad poměrně přesný.

Fabia TSI (77-81kW) průměr 6,18/100km

Fabia TDI (66-77 kW) průměr 5,17/100

Rozdíl 1,01 litru / 100 km.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=77&power_e=81

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=66&power_e=77

+1/0
16.8.2018 21:57

T35o73m68á13š 70M97a89t43ě62j 9135278673132

Ono poměrně záleží na provozním režimu- ty rozdíly můžou být větší (stačí se podívat na rozptyl spotřeb)...

Ale v malých autech diesel obecně teď až takový smysl nedává (teda pro lidi) - jenže byly potřeba pro automobilky (splnění limitů CO2).

Na druhou stranu - čím větší a těžší auto tím vyšší spotřeba - i ty rozdíly diesel vs benzín bývají větší (nehledě na to, že cenu počítáš v absolutní hodnotě - tak i kdyby ten poměr zůstal stejný, jakože není - benzín o 20% více - tak je rozdíl 20% z 5 litrů... a 20% z 10 litrů).

0/0
16.8.2018 22:29

J27i35ř11í 70S91c44h69w23a53c34h 8798344618736

řeč byla konkrétně o dieselu v malé Fabii.

Samozřejmě třeba u velkého SUV alias Q7 je to o něčem jiném, tam oproti benzínu může být úspora klidně 5 litrů.

+2/0
16.8.2018 22:36

O94n43d17ř45e50j 12F50r57a55n81c 4139271908

To se ale ta debata dostala někam úplně jinam. Jestli se někomu diesel ve Fabii vyplatí nebo ne, bych nechal na tom konkrétním člověku. Mě přišla absurdní ta myšlenka, že diesely přijdou jen do vybraných modelů. Pokud to bude dávat smysl, tak poptávka klesne sama od sebe a výrobci na to zareagují. A věřte tomu, že se ty nízkoobjemové diesely ve Fabiích vyplatí. Nebyly by jich jinak plné firemní flotily. Znám velmi dobře člověka, který se stará v jedné firmě o cca 20 Fabií 1,6TDI. Ta auta mají dnes vesměs kolem 300 tisíc km a on tvrdí, že nemají důvod je měnit. Ta auta jsou v podstatě bez závad. Jenom spotřební materiál.

+1/0
17.8.2018 8:40

J89i36ř48í 35S10e35h44n48a18l 6535518652506

Poptavka ale davno klesla. Nemam data za celou Evropu, ale v CR se Fabii na naftu v poslednich letech prodavalo jen mezi 5-10% (dle SDA). S vyhledem ze to bude jeste klesat. Takze de facto zakaznici rozhodli sami. U vetsich aut je ten podil prodanejch dieselu mnohem vetsi a tam se taky vyrabej i nadale.

Ten Vas znamy ty auta zrejme kupoval pred 5-10 lety, kdyz maji 300 tisic. Za tu dobu se situace zmenila a co mohlo davat smysl tenkrat, nemusi davat smysl dnes. Ze se jich nechce zbavit chapu.

+1/0
17.8.2018 9:49

J85i15ř97í 79S97c27h34w85a77c96h 8908984468986

Abych pravdu řekl, když jsem si dohledal ty loňské ceny Fabie s TDI tak mě překvapil ten rozdíl 80 tisíc oproti benzínu. Měl jsem v podvědomí zafixováno že to obvykle bývalo cca "jen" 40-50 tisíc.

0/0
17.8.2018 13:07

J75i16ř92í 34S18e67h94n36a93l 6675338692806

Jo, taky bych cekal rekneme 50-60, ale ne 80

0/0
17.8.2018 13:42

O78n39d46ř52e79j 97F85r64a75n51c 4189791908

Tak ono hodně záleží na momentální ceně, ty ceníkové nelze brát až tak úplně vážně. Na dražších autech jsou větší marže a tím pádem i vyšší slevy, takže ty rozdíly jsou pak menší.

0/0
17.8.2018 14:23

J98i19ř31í 57S75c76h28w63a93c72h 8358424648846

Neřekl bych že se debata dostala až tak úplně jinam. Aneb vše souvisí se vším.

Konkrétní člověk se pro diesel ve Fabii může rozhodnout na základě svých teoretických předpokladů, že se mu to vyplatí. Ale pravděpodobnost, že se tak stane není příliš velká. Což by měly dokazovat "ekonomické rozvahy" uvedené v tomto vlákně.

0/0
17.8.2018 13:18

O82n58d21ř39e55j 37F45r55a55n40c 4549211118

Ale to není to, o čem jsem mluvil. Pokud někdo chce menší a levnější auto a má jistotu, že se mu diesel vyplatí, tak pro něj je malá útěcha, že si může koupit superba, který je minimálně dvakrát tak drahý. V tu chvíli přičtěme k provozním nákladům odpis hodnoty auta a jsme zase někde jinde...

0/0
17.8.2018 14:25

J59i43ř98í 63S83e54h27n68a85l 6145458912566

Pokud ale bude jedinej kdo ma pocit ze se to vyplati, pak asi nelze ocekavat ze to kvuli nemu nekdo bude vyrabet. To by taky mohl mit pocit ze se mu vyplati Fabie na elektriku. Treba by ten pocit byl i opravnenej. Ale to jeste neznamena ze mu takovy auto musi Skodovka vyrobit. Pokud ta konfigurace skutecne bude davat smysl, bude ji nekdo vyrabet, i kdyz treba jiny vyrobce. Pokud smysl davat nebude, nebo bude, ale jen pro par lidi, tezko muzete chtit po vyrobci aby to vyrabel.

Nikdo nemuze zakaznikovi vnucovat cim ma jezdit, to je pravda a nic takoveho se take nedeje. Ale zrovna tak nemuze nikdo vnucovat vyrobci co ma vyrabet, to je jeho vec. Az kdyz se ta nabidka potka s poptavkou, obchod se zrealizuje.

A verte tomu ze je jen malo lidi kteri si vycisli skutecne provozni naklady a rozhoduji se podle nich. Znam cestaka co jezdil nesmyslne statisice km s Fabii HTP a ten diesel mu nekoupili, prestoze by se to vyplatilo. Zrovna tak znam pripady kdy lidi kupuji diesel protoze preci kazdy vi ze jezdi levnejc. A to i v pripade ze maj nulovej najezd a prodelaj na tom. A znam dokonce pripad cloveka co si koupil "usporny" auto na plyn a nenechal si vymluvit ze pri najezdu jednotek tisic km za rok je to nebetycna pitomost a naklady na PHM jsou v tom zcela nepodstatny. Pochopil to az po par letech provozu, kdyz zjistil ze kvuli vysokejm servisnim nakladum je samozrejme v minusu a jeste s tim ma spoustu pakarny.

0/0
17.8.2018 14:43

O50n27d83ř66e20j 19F24r22a12n15c 4649211628

A fakt máte pocit, že je u nás málo lidí s nájezdem 30-50 tkm ročně, pro které je Fabia v TDI jednoznačně výhodnější volba, než TSI? A ty servisní náklady opravdu nejsou vyšší, takže na palivu je to úspora 25-30 tisíc ročně, nemluvě o pružnosti motoru a celkovém jízdním komfortu.

0/0
17.8.2018 17:18

J51i54ř52í 62S90e13h64n75a68l 6295938182516

Ja zadny pocit nemam. Data o prodanych autech nejsou zadny pocit, to jsou realna cisla. Muzete si je najit na webu SDA. Vyrobci to evidentne vidi taky tak, jinak by ty motory nestahovali z vyroby. A pruznost motoru a celkovy jizdni komfort je jednoznacne na strane benzinu. Uvedomte si ze ty disely v takhle malajch autech by uz dnes taky byly trivalce.

Dalsi vec je ze je celkem jedno kolik lidi to chce u nas. Dulezity je spis kolik lidi to chce celkove. A skoro bych cekal (tady data nemam, jde skutecne jen o pocit), ze treba v Nemecku naftu do Fabie nebude chtit temer nikdo. Protoze cestak s najezdem 50k rocne tam fakt nebude jezdit Fabii a na jezdeni do samosky a do skoly vyjde jasne lip ten benzin.

+2/0
17.8.2018 18:42

J87i47ř26í 96S53c74h47w98a86c28h 8708884298446

Technická poznámka: ve Fabii je TDI 1.4 coby tříválec už od druhé generace tedy cca 11 let. A hlavně ze zkušenosti s tímto motorem mají lidi v hlavách zažraný to klišé o tříhrnku coby vibrátoru....

+1/0
17.8.2018 22:01

V95l88a56d37i44s52l31a12v 72B25u32r23y42š36e79k 1819972887574

nechat na někom ať se rozhoduje co se mu vyplatí mně připadá docela šílený, mně se vyplatí se odpojit od kanalizace a fekálie vypouštět sousedovi do zahrady

0/0
17.8.2018 18:37

P68e31t76r 94Č15e61r88m73á62k 9648365819730

Ze spritmonitoru, proto jsou tak nereálně nízké, ale v principu má jinak pravdu.

0/0
17.8.2018 18:18

Najdete na iDNES.cz