Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a29k77u67b 55R26o28u92s 3913500814362

Pokud bude elektromobilita vést do budoucna k rozvoji jaderné energetiky, nebudu mít nic proti. Pak ještě vyřešit těžké kovy v bateriích a bude možné skutečně říct, že elektromobily jsou ekologické.

+44/−1
doporučit
21.8.2018 6:58

P43e75t13r 53P93o84s61p90í21š89i86l 4898694266746

Koukám, že se tady v diskuzi sešlo všech pět zde registrovaných majitelů elektromobilů, aby článek rozcupovali na kousky. A přitom má autor pravdu v tom, že ukončení životnosti hnědouhelných elektráren se kryje s nárůstem elektromobility a ta chybějící elektřina se někde vyrobit bude muset.

+54/−3
doporučit
21.8.2018 6:50

J53a26n 43P37a76c43i97n28a 5892291324110

Elektromobily jsou prezentovány jako ekologická forma dopravy ... bohužel v našich podmínkách mají všechna elektroauta výfuk u nás v Prunéřově, nebo Tušimicích. Já jsem zajisté pro dostavbu Temelína !R^

+42/−4
doporučit
21.8.2018 7:58

M38a28r49t49i64n 37K57o54u18š88a 6985624614

Zázrak.

Novináři na místo zelené mantry začínají ukazovat logicky hrozící potíže.

+41/−4
doporučit
21.8.2018 10:14

R81a56d63e83k 41H87o96l39í50k 1748764570236

....a to zatím do tohoto odvětví dopravy nezasáhl zloděj největší - stát. Úbytek aut ze spalovacími motory bude znamenat úbytek peněz vybraný na spotřební dani. Můžeme čekat, že až počet elektromobilů dosáhne určitého množství ...dojde nějakou formou ke zdanění....a pak teprve (co více jezdíme) budeme vzpomínat na úsporné diesely....;-D

+22/−2
doporučit
21.8.2018 5:45

R15a92d45e56k 23H33o70d82a33ň 9726707491323

Elektromobily mají v podstatě jen tři malé problémy:

* vyplatí se při velkém množství najetých kilometrů, ale kvůli akumulátorům se z toho stává logistický oříšek: nejde jezdit moc rychle, protože pak to "moc žere", a nejde jezdit moc daleko, protože pak přijde problém s dobíjením

* tam kde se nejvíce vyplatí je provozovat není infrastruktura na to, aby je bylo možné nabíjet - v Praze si prostě lidi jen tak garáže na nabíjení nepořídí, protože není kde. A navíc, vzhledem k všem těm "Praha v klidu", "město je pro lidi" tam dřív nebo později ztratí tenhle typ dopravy smysl úplně

* no a prodlužovat dojezd větším akumulátorem moc nejde, protože jednak začne dramaticky růst cena, a jednak hmotnost. Přidat u spalovacího auta 5 litrů nádrže je prostě nesrovnatelně snazší, než přidat u elektromobilu ~60 kg akumulátoru

Já nevím, ve výsledku mi fakt začíná vycházet nejlépe hybrid, jakkoli jsem byl proti tomu (dvě technologie = dvakrát víc problémů). I když ten neřeší problém č. 2. Holt pojedu do práce spíš na elektřinu, a zpět spíš na benzín. Představy o dobíjení auta solárem jsou sice moc pěkné, ale... v noci auto doma nenabiju, a do práce ho kupovat nebudu.

+21/−2
doporučit
21.8.2018 8:53

P62a22v71e66l 64J26e80ř74á93b85e43k 7431582414347

stačí nějaké kolo, rotoped, dát na něj alternátor a večer při televizi si na druhý den našlapat plnou akumulátory do elektromobilu

+19/−2
doporučit
21.8.2018 0:43

O71n86d52ř72e90j 50N31o63v19á60k 9747754919779

Fouka tu mene, nez v Nemecku.

A presto i v tom Nemecku predminulou zimu 4 mesice nefouklo a Nemci kupovali jadernou elektrinu z Francie a ugelnou elektrinu z Polska a od nas ...

+13/0
doporučit
21.8.2018 6:49

J58i83n92d43r18i35c84h 66K83u20c59h76a47r 1217174117239

Elektromobily fungují dnes jen díky tomu, že je skoro nikdo nemá. Pokud by nabíjela celá ulice, tak to síť neutáhne (nebo pouze za předpokladu že by se celá ulice domluvila, kdo kdy bude nabíjet). A dále, pokud by všichni měli mít elektromobil, nebude dost kovů do baterky - a těžba těchto kovů není rozhodně ekologická

+25/−5
doporučit
21.8.2018 10:43

P63a91v45e21l 45K29r97ů58t81a 1401572626168

Vypadá to, že provozování elektromobilů nebude zas tak šetrné k ovzduší a setsakra nám ostatním prodraží elektřinu.

+18/−3
doporučit
21.8.2018 9:37

J88i50ř88í 96S44c11h50m98i49d16t 5490143124425

Tak na tuhle otázku si mělo Německo odpovědět dřív, než schválilo ten svůj ambiciózní plán, o kterém jsem byl od začátku přesvědčen, že je nereálný;-).

+10/0
doporučit
21.8.2018 10:55

R22a23d12e20k 56H17o47d21a82ň 9556657221643

Tyhle kalkulace mají jednu zásadní vadu: je to až příliš mnoho předpokladů, a nahodilého násobení. Takže když to trochu zvážím:

* "průměrný" řidič najezdí ročně kolem 12 000 km (zde se údaje liší zhruba v rozmezí 8-15k)

* elektromobil má vysokou fixní cenu a nízké provozní náklady: vyplatí se tedy řidičům, kteří najedou velké množství kilometrů ročně

* ponecháme-li stranou zásadní omezení elektromobilů, což je omezený dojezd, poměrně značnou neefektivitu při nabíjení, bod zlomu od kterého se elektromobil vyplatí je zhruba rozmezí 250-350 000 km za předpokladu, že porovnáváte současný stav - tedy elektromobil jede čistě na elektrickou energii, a na dani z benzínu je daň z PHM. Lze předpokládat, že při rozšíření elektromobilů by vznikla nová daň, která by sanovala výpadek desítek miliard na dani, a pak by bod rentability vylétl někam k 500 000 km.

* jestliže zvážíte, že jsme neustále masírováni informacemi, že vozidla nad 12 let stáří jsou "extrémně stará", pak to znamená, že musíte najezdit minimálně 20-25 000 km ročně, abyste se vůbec na bod zlomu dostali (alternativně 40 000 km ročně, pokud uvážíte, že vozidla budou dříve nebo později zdaněna tak, aby stát nepřišel o prachy z kterých staví silnice, dálnice, a sanuje rozpočet)

* řečeno jinak, při stávajících parametrech elektromobilů to rozšíření nikdy nemůže být takové, jako zvažuje článek. A pokud se ty parametry sakra nezlepší, nebo pokud přijde zdanění (které jistě časem přijde), pak je to opravdu spíš "zábava" pro lidi, co mají hodně peněz.

+14/−2
doporučit
21.8.2018 16:33

J93i84ř36í 93N36o13v77á31k 1184873507758

Vážený pane, pokud je někdo mimo, tak to jste právě vy. Hlavním problémem je totiž zajištění dodávky potřebného množství energie ve špičkách (když přijedou lidé domů z práce) a jak tam z elektráren tuto energii dostat. Představte s,i co se stane, když si každý druhý, třetí či čtvrtý občan v nějaké oblasti připojí do sítě 3kW sotřebič.

+13/−2
doporučit
21.8.2018 7:15

F16i59l23i24p 85T95ř16e43b86a 6843440788306

Mě jen mrzí, že elektroauta, potažmo cokoliv ekologického*, má u nás tak špatnou pověst, jen kvůli "ekologům" v politice (České i Evropské), kteří si v rámci populistických gest odhlasovali naprosté hovadiny, protože o ekologii nemají ani ponětí, stejně jako většina místních "ekologických" aktivistů (o selském rozumu ani nemluvě).

Výsledkem je, že místo výstavby moderních jaderných elektráren, jejichž dopad na okolí je zanedbatelný, vysazujeme lány větrníků a panelů. Místo provozování starších JE** je raději zavíráme a nedostatek doháníme uhlím. Místo rozvoje infrastruktury pro elektroauta a plug-in hybridy pěstujeme řepku namísto zeleniny, a lijeme ji do nafty, abychom tu zeleninu mohli dovážet z Číny, která produkuje víc odpadu či CO2, než celý západní ekosvět, a kde je jakákoliv ekologie každému kradená...

*Protože Lithium, kobalt, mangan, nikl, a nakonec i to uhlí v elektrárně je v konečném důsledku ekologičtější, než benzín, nebo nafta, zvlášť při současné evropské legislativě.

**JE, které pořád statisticky (včetně Černobylu, Fukušimy a dalších) zabijí, zmrzačí, nebo vysídlí méně lidí na jednotku energie, než ropa, uhlí, nebo třeba i voda, a ze všech známých zdrojů energie je také nejsnazší dalším dopadům zabránit.

+10/−1
doporučit
21.8.2018 13:25

R11u54d67o77l67f 42P41e32k46á55r24e22k 9212221119343

Král je nahý! Ekopatům se opět nedaří přehlasovat přírodní zákony. Ani vědecký konsenzus nic neudělá s matematikou či fyzikou...

+11/−2
doporučit
21.8.2018 12:30

G20e14o35r61g 43K50o56m34b95e96r59e59c 9784771196491

Proc zas dotovat ty bohatsi na ukor slabsich? Bud na to mam a nebo nemam. Kdo dnes nema na novy auto za 800 tisicic nebude mit ani na to auto na baterky byt by mu stat prispel treba 100 tisic.

+7/0
doporučit
21.8.2018 10:23

O57t72a34k58a19r 53F50u54k19a 8531683141974

Si koupím dieselagregát a budu dobíjet no

+7/−1
doporučit
21.8.2018 21:35
Foto

M11a73r82t15i18n 75L79ö19w 8264855607962

Ehm, nerikali minule ze se postavi Temelin abychom meli tak levnou elektrinu ze se bude topit primotopy? Tak jsme si zaplatili Temelin a CEZ ted tu energii prodava do Nemecka.

+6/−1
doporučit
21.8.2018 8:24

J43a80k70u82b 80P52r68o45k74e64š 6473878522243

Poprosil bych autory, aby články kde jde o výpočty raději přenechali kolegům z Technetu.

Spotřeba elektromobilu těžce nadsazená, spotřeba fosilních paliv, jako kdyby všichni jezdili 2 roky starým autem. 7l/100 pro benzín je naprosto z říše fantazie pokud si uvědomíme, že průměrné stáří os. automobilu v ČR je 15 let. O tom, kdy bude nastane onen rok, ve kterém by polovina nájezdu byla elektromobilem, ale pokud je průměrné stáří vozu 15 let, tak je poměrně jasné že dříve jak za 15 let to nebude.

Další drobnost kterou autor trochu vypustil, je že i v loňském roce, kdy probíhala dlouhá odstávka v obou jaderných elektrárnách, jsme pořád vyrobili o 11TWh energie více než kolik spotřebujeme. Tedy prakticky pokryta veškerá spotřeba. Pokud budeme počítat s reálnější spotřebou 15kWh/100km tak se jen s touto nadprodukcí dostáváme na 73 miliard km, tedy prakticky celý nájezd, který autoři přisoudili osobním automobilům.

+6/−2
doporučit
21.8.2018 22:55

O65n63d79ř52e89j 80M52a36r93e32k 2762537702115

Já bych si z toho nedělal velkou hlavu, ekoprdi to vyřeší. Zruší se plantáže s řepkou, místo toho budou plantáže se soláry a hodnej strejda babiš bude mít nový kšeft. :-)

+6/−2
doporučit
21.8.2018 9:01

Z38d39e40n85ě72k 60M75o72r79á71v37e10k 5107678338463

PROBOHA REDAKCE!!!!!!!!

Když už napíšete, že chcete převést jen polovinu těch ujetých kilometrů na elektromobily, tak to číslo vydělte dvěma.

79000000000 / 2 = 39500000000 km

spotřeba je 20 kWh na 100 km, takže

39500000000 / 100 x 20 = 7900000000 kWh = 7,9 TWh

Ne tedy 15,8 TWh se kterými počítáte. To je jak v Cimrmanech - spočítaný to bylo dobře, akorát tam falíruje to násobení (vám dělení) - Dobytí severního pólu Čechem Karlem Němcem.

+5/−1
doporučit
21.8.2018 14:45

P35a94v62e92l 20Ž26e39r73n95í79č54e17k 9852472166372

Už prosím přestaňte psát o hrozné ekologické stopě při výrobě elektřiny s tím, že jsou eAuta vlastně neekologická. Při těžbě ropy, rafinaci na benzín a naftu, distribuci a skladování vznikají nesrovnatelně větší zátěže pro EKO.

PS: Nevlastním eAuto a ani se k tomu zatím nechystám, jde mi pouze o objektivitu.

+12/−10
doporučit
21.8.2018 8:40

F81r67a16n44t33i61š24e90k 47D92r83o17z25e89n 5794843139

Když odejde bydlet do lesů všech 75.000 voličů Strany zelených, tak ušetříme 3% el. energie a do konce života pak mohou splácet škody na majetku za ekopoplatky při převodu automobilů, zničené místní komunikace od nákladních automobilů.8-o

.

Mimojiné má Strana zelených v programu zrušení jaderných elektráren ;-O(prý těch nejnebezpečnějších), takže zapoměňte na elektromobily, ke kterýmžto mají ve svém programu také podporu. Asi chtějí zastavět další úrodná pole nesmyslným fotovoltaickým zlem. Kdyby to byl Albert Einstein věděl;-€, tak by se na ten fotovoltaický jev vykašlal.

.

Mimochodem, v roce 2027 se počítá s rozšířením Temelína o další bloky.

+5/−2
doporučit
22.8.2018 9:57

M57i95c80h90a76l 89K22r10e66j89č92í 1166680851413

Mně někdy připadá, že se tenhle svět fakt zbláznil. Ideologie (a to zejména ta levicová, zelená a sluníčková) má totiž navrch nad rozumem. Pozveme milion uprchlíků, ale následky budeme řešit až potom. Budeme podporovat elektromobily, ale to, že nebudou mít na co jezdit, nás nezajímá. Největším trumfem západní civilizace byl vždy zejména ROZUM, ale toho se v poslední době nějak nedostává...

+5/−2
doporučit
21.8.2018 20:31

V65i98k27t42o60r 87Š22e73d79i70v54ý 8266421310586

Nemá smysl porovnávat celoroční sumu výroby a spotřeby. Výroba a spotřeba musí být vyrovnané v každé vteřině celého roku.

-

Pro bilanci jsou tedy důležité zdroje, které vyrábějí podle potřeb soustavy. Dodávky se spíše náhodným průběhem (fv, větrníky) jsou z pohledu zajištění stability akorát pro vztek.

+4/−1
doporučit
21.8.2018 23:21

Najdete na iDNES.cz