Diskuze
Elektřiny pro auta do zásuvky bude málo, musí vyrůst jaderné elektrárny
Děkujeme za pochopení.
J34a79k95u58b 71R73o90u91s
To, co se teď děje s elektromobily na ulicích ve švédsku je naprosto absurdní
Ľ61u92b61o93š 43H36o55l38i46č60k13a
EV auta založené na batériach asi nebudú to pravé riešenie, snáď v budúcnosti palivové články novej konštrukcie, ak sa podarí inak vyriešeť skladovanie vodíka.
Plugin hybridy podľa mňa budú dosť dlho vládnuť na cestách lež sa dopracujeme k nejakej funkčnej schéme dopĺňania a skladovania paliva (elektriny) do áut.
To že Toyota po hybridoch pokračuje co vývoji vodíkovej technológie Mirai čosi nasvedčuje..
K66a36r25e86l 17N91o96v73o75t90n17y
Spicky po prichodu z prace jsou jedna vec. Jenze elektrarny a predevsim prenosova soustava musi ustat i extremni situaci, kdy posledni prazdninovy vikend, a predevsim posledni prazdninovou nedeli prijedou domu z dovolenych statistice lidi naraz, s baterii temer prazdnou, a budou ji chtit dobit do druheho dne, aby mohli rano do prace. Pokud to neustoji, pokud na to nebudou dimenzovane, tak si jednoho krasneho dne budem muset vsichni koupit domu benzinove agregaty a pred koncem prazdnin se zasobit palivem, protoze prvni tyden v zari budem mit pravidelny blackout... Ve jmenu ekologie, samozrejme.
J11o83s89e89f 26Š91o92l51t22e31s
Nu, řekněme, že poslední prázdninový víkend přijede takto domů 1,5 milionu aut, které budou chtít nabíjet. To je sice silně, silně nadsazené, ale budiž. Naše přenosová soustava běžně zvládá aktuální příkony asi 11 GW, dimenzovaná je až někam k 15 GW. Dejme tomu, že všechny ty 2 miliony aut si při nabíjení průměrně vezmou 32 A z 230V sítě. to je zhruba 7,2 kW. Vyjde vám, že příkon bude potřeba asi 10,8 GW. K tomu je nutné samozřejmě přičíst běžnou spotřebu, která v noci dosahuje asi 5 GW, ale i tak to přenosová soustava zvládne.
K84a45r23e31l 56N41o17v80o74t41n64y
To uz tady pisu do diskuzi prinejmensim dva roky. Vyrobit tu elektrinu az takovy problem taky neni, ale kamen urazu je prave ta distribuce. Navic - pokud se vyrobcum podari vyresit jeden problem - rychlost dobijeni a kapacita baterii, tak tim naopak vzroste problem druhy, tj. naroky na vyrobu, ale predevsim na distribucni sit.
Suma sumarum, stale zastavam nazor, ze koncept elektromobilu dobijenych z verejne site je slepa ulicka. Tu elektrinu je potreba vyrabet primo v aute.
V55l38a71d18i92s88l66a73v 98B25u10r54y90š77e14k
když se přecházelo na dráze od páry k elektřině, tak se taky říkalo, že to nejde a hledaly se důvody, proč to nejde a dneska se parním lokomotivám děti smějí, tak ony všechny tyto hloupé úvahy vycházejí z toho, že něco nejde a to se dokola demagogicky obhajuje proč to nejde a pak, že změna proběhne najednou a elektro auto bude muset mít každej, prostě samý bludy, tak to určitě nebude
K63a45r93e47l 80N44o51v78o72t85n44y
Srovnavate jablka a hrusky. Zeleznice nepotrebuje resit lokalni distribuci - lokomotivy nemaji zadne baterie (aspon ne urcene k primemu pohonu cele soupravy), elektrinu maji k dispozici primo v dratech nad kolejemi. Navic trat je pevne dana a nemeni se ze dne na den, navic lokomotiv je radove mene, nez osobnich automobilu.
F65r66a93n25t74i46š37e60k 28D17r97o14z84e47n
Když odejde bydlet do lesů všech 75.000 voličů Strany zelených, tak ušetříme 3% el. energie a do konce života pak mohou splácet škody na majetku za ekopoplatky při převodu automobilů, zničené místní komunikace od nákladních automobilů.
.
Mimojiné má Strana zelených v programu zrušení jaderných elektráren (prý těch nejnebezpečnějších), takže zapoměňte na elektromobily, ke kterýmžto mají ve svém programu také podporu. Asi chtějí zastavět další úrodná pole nesmyslným fotovoltaickým zlem. Kdyby to byl Albert Einstein věděl, tak by se na ten fotovoltaický jev vykašlal.
.
Mimochodem, v roce 2027 se počítá s rozšířením Temelína o další bloky.
D32a16n83a 90P31o53l52a87n96e27c39k47á
To zas někdo objevil světadíl, konkrétně Ameriku.
V26i74k93t30o39r 30Š13e31d18i42v30ý
Nemá smysl porovnávat celoroční sumu výroby a spotřeby. Výroba a spotřeba musí být vyrovnané v každé vteřině celého roku.
-
Pro bilanci jsou tedy důležité zdroje, které vyrábějí podle potřeb soustavy. Dodávky se spíše náhodným průběhem (fv, větrníky) jsou z pohledu zajištění stability akorát pro vztek.
J78a54k50u52b 34P11r65o41k18e10š
V tom je právě obrovská výhoda elektromobilů, když se rozfouká, nebo bude svítit, tak jedním povelem do sítě se v klidu situace vyrovná a obráceně, při nějakém výpadku prostě vypnete třeba všechna auta, která mají nad 60% kapacity a bleskově snížíte spotřebu. Mnohem rychleji než jak jsou schopny reagovat ty nejlepší špičkové elektrárny.
P58e37t67r 87H50a41r91i76p68r76a85s37a29d 61H66a96j77i76č
Elektřiny málo nebude a článek to jen potvrzuje. Titulkář zase chytil slinu.
V10i62k38t88o84r 97Š21e76d13i98v63ý
Pokud se budou (hodně rychle) stavět nové jaderné bloky, tak bude elektřiny dost.
J94a61k96u38b 25P26r65o62k50e79š
Poprosil bych autory, aby články kde jde o výpočty raději přenechali kolegům z Technetu.
Spotřeba elektromobilu těžce nadsazená, spotřeba fosilních paliv, jako kdyby všichni jezdili 2 roky starým autem. 7l/100 pro benzín je naprosto z říše fantazie pokud si uvědomíme, že průměrné stáří os. automobilu v ČR je 15 let. O tom, kdy bude nastane onen rok, ve kterém by polovina nájezdu byla elektromobilem, ale pokud je průměrné stáří vozu 15 let, tak je poměrně jasné že dříve jak za 15 let to nebude.
Další drobnost kterou autor trochu vypustil, je že i v loňském roce, kdy probíhala dlouhá odstávka v obou jaderných elektrárnách, jsme pořád vyrobili o 11TWh energie více než kolik spotřebujeme. Tedy prakticky pokryta veškerá spotřeba. Pokud budeme počítat s reálnější spotřebou 15kWh/100km tak se jen s touto nadprodukcí dostáváme na 73 miliard km, tedy prakticky celý nájezd, který autoři přisoudili osobním automobilům.
J70i39ř41í 73S53c98h51w34a87c85h
Asi tak, autor předvádí jaká je matematika mocná čarodějka:
když se to hodí, tak při výpočtech ubereme 10% a u čtyř závislých parametrů dostaneme 0,9 x 0,9 x 0,9 x 0,9 = 0,656
a když se to nehodí, tak těch 10% přidáme 1,1 x 1,1 x 1,1 x 1,1 = 1,464 a to už máme více jak dvojnásobek oproti první variantě....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...