Diskuse k článku

Emisní předpisy mění svět aut a ztěžují automobilkám práci. Je to chaos

Předpisy se neustále mění a zhruba každého půl roku má dojít ke zpřísnění pravidel, říká Martin Hrdlička, šéf vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda. Během let 2017 až 2020 postupně vstoupí v platnost osm různých emisních norem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73a44d44i30s12l40a39v 52K23u83d81l17a94c36e60k 8678280149439

Tak mi z toho vyslo ze urednik od stolu pise normy ktere se automobilky snazi nejak dodatecne plnit coz zakonite prinese okamzik ve kterem urednik sesmoli blbost ktera splnit uz nepujde. Co pak?

0/0
5.10.2018 7:00
Foto

F85r46a92n59t34i97š24e77k 65K49š45í89r 2839126905

Stát je báječný prostředek pro všemožné parazity. ;-D

0/0
12.9.2018 0:35

M76o18n44i49k38a 93S77o30j28l24i 8816977119888

...a co tak si vypnout motor kdyz nekde na nekoho 10 minut cekam??? Zvlaste TDickari... Ale diesel se prece nevypinaji, co?

0/0
10.9.2018 9:39

J94i70ř48í 17D97e28š44t 5805844208310

Mě by zajímalo jestli ten dokument o 1430 stranách taky čte nějaký ouřada z EURv

0/0
8.9.2018 8:17

M10a22r88t70i78n 95J81a84r83e56š 5957334343289

Až všichni přejdeme na elektromobily, vodíkový pohon apod., nebudeme muset emisní normy řešit. ;-)

0/0
5.9.2018 23:19

J49i40ř14í 27S49c30h82w92a96c39h 8528474708416

a ty je snad dnes nějak řešíš?

0/0
5.9.2018 23:32

M58a19r28t16i49n 67J31a74r72e13š 5327814213239

Já osobně ne, ale automobilkám, zdá se, přidělávají dost starostí. Nebo to aspoň píšou v tom článku. Možná jsem tedy měl napsat "nebudou automobilky muset emisní normy řešit".

0/0
5.9.2018 23:41

P29e56t61r 28Č97e59r35m18á14k 9978335249680

A jelikož to se v příštích několika generacích nestane tak to holt evidentně budeme muset řešit nadále :)

0/0
9.9.2018 17:31

M16a25r58t28i41n 34K50a36r73á37s89e82k 9668953748668

Mozna melo nekde v clanku dorazne zaznit, ze ta nova metodika homologace NENI kvuli tomu, jeslti auto ma o 5% vyssi emise CO2, cele se to toci primarne kolem sledovanych skodlivych emisi - tech resi norma EURO 6 (NOx, pevne castice, oxid uhlednaty, nespalene uhlovodiky - ano CO2 tam nikde opravdu nefiguruje), a tech skodlivych emisi nejde o to, jeslti je to procento vice nebo mene, ale naprosto bezne se stavalo, ze automobilka postavila auto tak, ze pri stare jednodussi "zkousce" bylo auto v norme, ale v realu pak byly emise desetinasobne, co je opravdu problem, kdyz jedno auto kouri tak jako deset aut....

+1/0
5.9.2018 13:54

P11e93t67r 18Č69e72r50m77á33k 9498205159490

Ono je to složitější. Auto musí splňovat jak euro normy tak co2 limity. Paradoxem je že každé se bude měřit jinak, tzn. je to takové balancování.

Dalším rozdílem pak je že se jednak mění samotná euro norma, a zároveň metodika měření. Nelze ale zaměňovat jeno za druhé a nebo to spojovat, to jsou dvě odlišné věci.

Co se týče metodik měření tak nedc nebyla žádná jednodušší zkouška, byla akorát jinak postavná a méně administrativně náročná. Z toho vyplývá to že i nová měření budou odlišné od toho co pak někdo někde nějak naměří v reálu - ono totiž nic jako reálný provoz neexistuje, vždy to jsou jen přesně zadané podmínky za kterých se zjistí nějaká hodnota, bylo by naivní myslet si že nová metodika není “laboratorní” jen proto že se část zjišťuje v režimu rde. V článku to krásně popisuje že ta část je svázána tolika parametry které musí být splňeny že to je defacto jen laboratorní měření které není pod střechou - a jinak to konckonců ani nejde, ty výsleky musí být porovnatelné napříč trhem, takže musí být zjišteny stejně.

0/0
5.9.2018 16:11

J15i30ř81í 35S97c25h59w23a84c90h 8568704868556

jelikož jsi občas super puntičkář, tak tě musím opravit:

auto musí splňovat euro normy, ale žádný limit CO2 splňovat nemusí.

0/0
5.9.2018 23:35

P28e71t45r 41Č63e60r50m12á13k 9658155989420

Pokus dobrej ale minul jsi, auto musí splňovat i co2 limity, to co myslíš ty (že platíš nadlimity ale může být homologováno) je jiná věc.

0/0
6.9.2018 11:07

J73i80ř93í 90S24c44h85w67a17c17h 8568674798246

a jaké limity CO2 musí auto splňovat?

0/0
6.9.2018 11:41

P52e26t13r 20Č46e82r27m31á15k 9868185569540

Limity CO2 které jsou stanovny v některých státech EU trhu.

0/0
7.9.2018 12:52

M97a13r27t26i30n 97K81a84r42á89s10e42k 9368103868218

A jaky je teda limit CO2 na auto? kde se to da najit?8-o

0/0
6.9.2018 13:52

M63a87r72c82e45l 96S85u10p 6549675268240

Také jsem to dlouho hledal, ale nenašel. Snad nejlepší informace jsou přímo v tomto článku. Tvrdí tam, že provádí zkoušku i na CO2 a že jim pravděpodobně při této zkoušce nebude vyhovovat pětina malých aut s tříválcovými motory. Dále tam uvádějí, že od roku 2021 bude tento limit 95 g/km a překročení o každý gram navíc bude pod sankcí 95 Eur. Je možné, že se to dělá nějak přepočtem z emisí CO.

0/0
6.9.2018 19:28

M52a74r17c82e67l 88S86u64p 6899905368680

Jinak emise CO2 se počítají přepočtem ze spotřeby vozidla - jsou na to kalkulačky. Možná měřej emise a zároveň kontrolují spotřebu PHM - a z toho to nějak spočítají.:-P

0/0
6.9.2018 19:46

P96e39t20r 35Č12e77r20m81á39k 9208515979450

Ono je to ve skutečnosti právě naopak - měří se emise CO2 a z nich se vypočítává spotřeba.

0/0
7.9.2018 12:58

M72a19r11t26i27n 70K61a81r66á42s66e82k 9278743478228

No CO2 se samozrejme meri, ale ne proto, ze by byl nejaky limit na auto - z CO2 se pocita spotreba auta, ktera je mimo jine take vysledkem homolgace. Limit na auto nedava smysl, protoze se neda porovnavat takove citigo s velkym pickupem nebo sportakem, ktere maji nekolikanasobnou spotrebu a tomu primo umerne CO2 (ktere nezachyti zadny filtr, katalyzator ani nic).

A pak automobilka jako celek musi plnit prumerne flotilove emise (resp nemusi, ale kdyz prekracuje tak plati pokuty) - tohle je unijni pristup k tomu jak tlacit automobilky k vyrobe uspornejsich aut. Oproti pristupu v USA, japonsku, cine apod, kde je vesme dana direktiva jako povinna nabidka elektroaut apod, tak unijni pristup nechava automobilkam naprosto volne ruce v tom, jak toho dosahnou, at uz zkokonalovanim benzinovych a naftovych motoru, delani lehcich a mensich aut, altrnativni pohony (CNG, hybrid, elektro), pripadne se na to muzou i vykaslat a zaplatit nadlimitni emise. Takovy "volny" pristup jinde nemaji...

+1/0
6.9.2018 20:41

M31a31r71c61e13l 84S16u85p 6609965768570

Že by v USA dělali pakárny s emisema ? 8-oPodle jejich nabídky v autosalonech to zrovna nevypadá.:-P

0/0
6.9.2018 21:53

J43i84ř41í 33S18c46h93w79a85c48h 8718304748866

samozřejmě, že dělají, proto se tam nabízí Ford Mustang s 2,3T, Cadillac má 2.0T, a hodně prodávaná Honda Civic má jako vrcholnou motorizaci 1.5T stejně jako v Evropě.

0/0
6.9.2018 22:33

M39a95r53t52i84n 12K71a69r18á88s78e46k 9418873138248

Ano, v USA resi odjakziva emise vice nez v evrope.... samozyrejme ve smyslu tech skodlivych emisi, ktere resi emisni normy. Co resi jinak je prave CO2 (ktere samozrejme soucasti emisnich norem neni, ani v EU ani v USA). Ale to se jeste lisi stat od statu v ramci USA....

0/0
7.9.2018 9:13

P64e30t92r 13Č48e81r10m42á74k 9798805679360

CO2 se skutečně měří. Z toho vzedje nějaký výsledek a s tím se dál pracuje x směry - jedna se obecně započítá do flotilových emisí, dále se z něj určí spotřeba, a pak s nimi pracují národní legislativy kam patří o ony limity. Smysl to má samozřejmě velký - z hlediska ekologie to je jediný faktický způsob jak skutečně omezit auta s velkou spotřebou, flotilové emise umí dneska zprůměrovat kde kdo a daně za nadlimitní auto se také míjí efektem protože jdou ruku v ruce s tím že se uplatňují především na auta která si kupuje movitější klientela. Toť zhruba v kostce.

0/0
7.9.2018 13:06

P82e58t50r 85Č26e54r19m42á17k 9218735849730

V legislativách jednotlivých států, některé to nemají ošetřené nijak (jako třeba my), některé mají poplatky podle kategorie, jiné rovnou daň za luxus, a některé limit který to nemůže překročit. Samozrějmě se dá argumentovat tím že to není nutná podmínka homologace a na nějaké silnice to může, každý výrobce se však snaží aby daný model mohl prodávat na co nejvíce trzích, tzn. aby se dalo mluvit o EU trhu jako celku musí to auto splňovat podmínky všech zemí EU.

0/0
7.9.2018 12:57

P75a51v53e70l 15L15á75n71í82k 5519375702477

Nejvíc mě na tom zaráží to, že v Evropě na to všechno doplácíme, ale řeší někdo co se prodává v Číně?, Indii? , Africe, Jižní americe a co tam jezdí po silnicích? Ne to je každýmu úplně jedno.

Kdyby se radši zaměřili na to aby i z Evropských silnici prostě zmizely staré vraky, vykuchaná auta, aby se nedalo podvádět na emisích a STK (protože pořád dá) a lidi měli motivaci a důvod si koupit novější auto ... žádné tyhle nesmysly by nebyly potřeba ....

Doplatí na to zase jenom lidi, halvně u nás protože jsme na automobilovým průmyslu přímo závislí a třeba u nás ve firmě je to už znát, přes 2 roky se nepropustělo a každýmu se dávaly ještě obří náboráky a tento měsíc už se začlo porvé propouštět a nejsou zakázky ...

+1/0
5.9.2018 12:52

M57a94r20t77i15n 31K14a42r35á40s37e59k 9258423928808

Tak jednak ony ty prisne normy (ktere jsou miochodem treba v USA nebo japonsku jeste prisnejsi) jsou zdaleka nejefektivnejsi ochranarske opatreni domaciho autoprumyslu, tzn opravdu nehrozi, ze by kvuli nim bylo nejake propousteni. Navic na rozdil od USA, EU resi jen auta ktera se prodavaji v EU, ale automobilky muzou vyrabet v EU auta ktera neplni EU normy, kdyz se vyvazi na jine trhy.

Proc se resi emise v EU a ne v Cine? no jednak proto, ze EU opravdu nema jak naridit cinanum emisni normy, a pak proto, ze emise z aut jsou hlavne lokalni problem - ve meste u cesty je obcas malem nedychatelno, kilometr za mestem ani nevite ze nejake auta nekde kouri....

Vraky na silnicich, STK apod davno legislativa resi, to ze v CR se na to dlabe neni vina EU, prejedte do rakouska a tam s vrakem daleko nedojedete, protoze vas policajti stopnou, poslou na STK .... EU opravdu nebude posilat nejake velvyslance, ktery tady bude prosit nase mistni politiky a policii at s tim neco delaji, to by bylo trochu padle na hlavu .... bohuzel tenhle pristum "my na to z vysoka kaslem, ale vsechny problemy hodime na EU" je u nas hrozne zazrany...

+1/0
5.9.2018 13:09

M57a18r28c27e73l 16S57u88p 6139745748900

Jak mi ale vysvětlíte, že pro Subaru forester udělali nový 2,5 l motor, který se nesmí "díky" emisním normám dovážet pouze do EU, ale do USA ano. Pro automobilky je velmi důležité vyrábět ve velkém univerzální auta, která dobudou světový trh. Nikdo netvrdí, že snižovat emise a spotřebu je špatná věc, ale EU direktiva je v tomto až příliš skoková a rozhodující. Zdá se mi, že ve vývoji motorů se po mnoho desetiletí tvrdě pracovalo a změny byly přesto pozvolné, ale příjemné a trh je vítal. Nyní tato motorevoluce vzbuzuje trochu nedůvěru,jestli se dostatečně motory hodnotí z hlediska spolehlivosti a jestli se v EU vůbec hledí na přání koncového zákazníka.

0/0
5.9.2018 16:27

P64e98t16r 23Č25e77r96m23á32k 9398155529800

USA mají mnohem měkčí limity co2... Jinak by tam nemohli jezdit těma benzínovýma šestilitrama...R^

0/0
5.9.2018 16:41

M40a50r21t25i21n 88K72a82r89á35s42e18k 9538723508468

Tak USA to hlavne resi jinak (a jako bonus se to jeste lisi po jednotlivych statech), nemaji flotilove limity CO2, ale zas napr povinnou nabidku elektroaut a podobne direktivni nesmysly....

0/0
6.9.2018 7:17

P30e73t40r 56Č23e77r35m33á23k 9448475459790

Ano řeší to jinak, ale ty limitní čísla CO2 jsou několikanásobná.

0/0
7.9.2018 13:07

J58i27ř13í 75S46c43h64w46a72c91h 8848114188736

On by s nejspíše klidně dovážet mohl, ale automobilka rozhodla jinak.....

0/0
5.9.2018 19:53

M72a73r15c71e14l 55S75u11p 6649735948670

Blbost ! Teď jsem se dočetl, že za rok emisní normy pohřbí i ty dvoulitrové motory ! Prostě tohle neokecáte - špičkové motory, které vydrží nekonečně dlouho - úředník EU nepovolí.

http://www.auto.cz/prisnejsi-emisni-normy-blizi-ktere-modely-kvuli-wltp-skonci-113110

0/0
5.9.2018 20:55

J62i25ř87í 11S75c51h37w12a41c18h 8398414168396

jasně a Bentley, RR a BMW 7XX přejdou na litrový tříválce ;-D;-D;-D

Měl by ses ještě čtený text naučit chápat!

0/0
5.9.2018 22:59

M85a10r57c81e55l 54S14u13p 6619595188720

Nepřejdou, ale nové si je už nikdo v EU nebude moci koupit. Ani individuální homologace dovezeného vozu ze zahraničí nebude možná.

Čtěte Vy pozorně tento článek ! Uvádí se v něm,že ani některé stávající kombinace motorů a převodovek u Škodovek nebudou do budoucna přípustné a skončí.

0/0
6.9.2018 12:01

J43i88ř13í 57S61c38h79w77a80c49h 8578714258436

Cože? Nikdo si v EU nebude moci koupit nové Bentley nebo BMW 7XX?

0/0
6.9.2018 14:40

M73a15r42c64e44l 72S64u73p 6699745538820

Teď jsou ještě do roku 2019 akceptovány doprodeje,pak už se to ale nebude dát obcházet. Velmi theoreticky by mohli vyrobit nějaké hybridní motory, které by byly schopny se do těch emisí vejít,ale daleko pravděpodobněji tyto auta budou vyrábět dál stejně, akorát je stáhnou z trhů EU.

0/0
6.9.2018 19:37

J28i50ř62í 58S62c38h92w13a18c47h 8978834558106

na základě čeho se budou jen doprodávat?

Do jakých "těch emisí" se mají nevejít?

0/0
6.9.2018 21:15

P61e38t58r 46D52v85o65r21a79k 3981700967259

To je neskutečný masakr. Když zvážím jen jak velký ancábl musel dát dohromady tu neskutečnou kopici sraczek resp. všech možných předpisů, nařízení a složitostí, jak celé auto má vypadat, co má dělat a jak se má chovat a k tomu jak je podle každého zaškrtnutého prvku výbavy přepočítáváno CO2, tak se mi chce zvracet.

Když zvážím, že se tady bojuje s větrnými mlíny (snaha o snížení CO2) pro půl miliardy zákazníků v EU, když je na světě dalších 7mld lidí, kteří rozhodně nemají tak "ekologicky" smýšlející vládu a představitele.

Když zvážím, že vliv člověka na produkci CO2 a tím na globální klimatické změny je pořád dost diskutabilní a když se CO2 dá redukovat jinde daleko efektivněji, tak je mi normálně na blití z toho, jak si představitelé EU udělali z automotive dojnou krávu a obětního beránka.

Když zvážím, že celé skupiny vývojářů vymýšlejí nemožné a přitom stejně pár ostrovů zahučí pod hladinou, Pasterze pod Grossglocknerm stejně roztaje...a přitom mohli svůj inovační potenciál věnovat něčemu úplně jinému a přínosnějšímu pro lidstvo i přírodu... RvRvRvRvRvRvRv

+5/−3
5.9.2018 8:50

M44a17r68t29i38n 13K77a19r38á25s32e85k 9288773218358

Kde jste prisel na to, ze ta cela masinersie kolem zmeny homologaci je kvuli CO2? 8-o

0/0
5.9.2018 11:44

M36a16r58c18e43l 20S36u25p 6329325678270

Je to tak, v Pařížské konferenci se státy EU zavázali snížit emise CO2 o 40%. No a ty uhelky pořád jedou,tak se musí tlačit alespoň na ty auta. On jde v prvé řadě o velký bussines s povolenkama - na tom se dobře nažvejknou politici co nic pořádného neumí.:-/

0/0
5.9.2018 16:40

M17a70r62t86i64n 23K57a95r48á28s69e79k 9778893328228

Ale ta zmena homologace prece na CO2 nema zadny vliv, motory maji emise CO2 stejne jako predtim, a i celkove uspora CO2 z automobilove dopravy je velmi mala...

0/0
5.9.2018 16:56

M36a59r33c17e53l 85S53u92p 6229875808330

Tato změna v homologaci je určitý článek v celé mašinérii snižování emisí z aut a hlavně snižování CO2. Je to způsob měření CO2 a ostatních emisí v podmínkách "skutečného provozu auta". údaje o CO2 jsou všude přetřásány a máte je uvedené i v TP. Na 1 km provozu auta připadne většinou něco mezi 0,1 - 0,2 kg CO2 - což když se začne násobit tak je celkem mazec.

Přesto samozřejmě celková CO2 produkovaná lidstvem je někde mezi 3 - 6% celkového CO2 a samotné CO2 tvoří pouze 0,054 % skleníkových plynů - ale to už je zase o něčem úplně jiném.

0/0
5.9.2018 17:16

M80a53r95t16i45n 60K12a67r61á44s30e15k 9308253858188

Emise CO2 jsou v technicaku jasne, protoze je to variabilni velicine (umerna spotrebe), ostatni emise tam nejsou proto, ze u nich norma (na rozdil od CO2) dava strop, a auto bud plni a muze se prodavat, nebo neplni a nesmi se prodavat. A u tech ostatnich emisi je na rozdil od CO2 problem s tim, ze motor podobnych parametru muze mit emise v ramci normy, nebo bez problemu 100 a vice nasobne, proto je homologace tak komplexni a slozita, aby to automobilka nemohl tak snadno obejit (ohnout CO2 jde o par procent, to zas tak nikoho netrapi, ale kdyz bude jednou auto kourit tak jako 100 aut a to jedovate latky, tak je to opravdu problem)

0/0
6.9.2018 13:56

J45o77s40e52f 87Š23o88l72t97e60s 8724308260693

Automobilek mi není vůbec, ale vůbec líto. Můžou si za to samy. Neměly podvádět, měly jasně uvést, že se limity nedají rozumně splnit a žádat odklady. Teď si jen vyžírají, co jim patří.

+3/−4
4.9.2018 22:07

P74e76t41r 33Č24e94r31m63á43k 9278875639590

Ale kdeže, žádné podvody, automobilky od začátku byly u sestavování metodiky měření stejně jako u zavedení limitů, a podmínky si nastavily tak aby jim to vyhovovalo a bylo to legálně splnitelné. Nynější situace je důsledkem toho že v reakci na pseudokauzu dieselgate urychlil nástup chystaného a automobilky nemají dost času a zcela oprávněně řvou, toť celé R^

+1/0
4.9.2018 22:20

J90i38ř27í 85S37c98h45w56a43c57h 8388454668646

Takže podle místních "odborníků" a "eurobijců" místo zbytečné regulace emisí jejich autí by ta proradná EU měla:

- zakázat všechny velký lodě na celém světě!

- zakázat všechna větší letadla!

- nařídit všem ostatním 7 miliardám lidí mimo EU, že plast nesmí vyhazovat, nýbrž třídit a recyklovat!

- zakázat jak v EU tak mimo ni přepravu nákladů na vzdálenost větší než je ta malá

Jo a musí samozřejmě umlčet všechny "ekoteroristy" a "ekofašisty", vždyť ničí průmysl v EU. A všechny je poslat na exkurzi do takového Norilsku! Tam ty "ekopobudy" zavčas umlčeli a průmysl tam vzkvétá naprosto neskutečně!

Viz "nádherné obrázky" ve videu níže od 1:17:50 do 1:20:25, přeji nádherné "slintání nad těmi nádhernými barvičkami", zvláště ty poslední záběry musí přivést všechny EU-eko-bijce do extáze.

https://www.youtube.com/watch?v=MnGd8J5DSeg

+1/−7
4.9.2018 20:24

P33e17t84r 86B81á51č91a 8695536725955

staci zrusit EU a bude klid

+1/−1
4.9.2018 21:29

J10i90ř85í 81S44c23h64w33a62c96h 8438794738456

ano, euro-bijci pták pokálí košili a může za to samozřejmě EU, ale až se EU zruší, tak je logické, že se nic takového už přece nemůže stát, to už si my tady přece zařídíme.....a bude ten klíííd.

+3/−3
4.9.2018 21:44

M30a80r22t41i28n 13K86a57r40á96s56e58k 9398163228678

A kdyz se zrusi EU, tak kdo pak zakaze ten zbtecny prevoz zbozi, kdo zakaze to sypani odpadu do more a tak co tu nekolik pozaduje?

0/0
5.9.2018 8:26

P31e83t54r 88H36o18f58m74a97n44n 6739224135660

Vy si fakt myslíte, že se v ČR plasty recyklují?

+2/0
4.9.2018 22:25

Najdete na iDNES.cz