Diskuze

Emisní předpisy mění svět aut a ztěžují automobilkám práci. Je to chaos

Předpisy se neustále mění a zhruba každého půl roku má dojít ke zpřísnění pravidel, říká Martin Hrdlička, šéf vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda. Během let 2017 až 2020 postupně vstoupí v platnost osm různých emisních norem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak mi z toho vyslo ze urednik od stolu pise normy ktere se automobilky snazi nejak dodatecne plnit coz zakonite prinese okamzik ve kterem urednik sesmoli blbost ktera splnit uz nepujde. Co pak?

0 0
možnosti
Foto

Stát je báječný prostředek pro všemožné parazity. ;-D

0 0
možnosti

...a co tak si vypnout motor kdyz nekde na nekoho 10 minut cekam??? Zvlaste TDickari... Ale diesel se prece nevypinaji, co?

0 0
možnosti

J69i32ř75í 19D35e45š89t

8. 9. 2018 8:17

Mě by zajímalo jestli ten dokument o 1430 stranách taky čte nějaký ouřada z EURv

0 0
možnosti

Až všichni přejdeme na elektromobily, vodíkový pohon apod., nebudeme muset emisní normy řešit. ;-)

0 0
možnosti

a ty je snad dnes nějak řešíš?

0 0
možnosti

Mozna melo nekde v clanku dorazne zaznit, ze ta nova metodika homologace NENI kvuli tomu, jeslti auto ma o 5% vyssi emise CO2, cele se to toci primarne kolem sledovanych skodlivych emisi - tech resi norma EURO 6 (NOx, pevne castice, oxid uhlednaty, nespalene uhlovodiky - ano CO2 tam nikde opravdu nefiguruje), a tech skodlivych emisi nejde o to, jeslti je to procento vice nebo mene, ale naprosto bezne se stavalo, ze automobilka postavila auto tak, ze pri stare jednodussi "zkousce" bylo auto v norme, ale v realu pak byly emise desetinasobne, co je opravdu problem, kdyz jedno auto kouri tak jako deset aut....

1 0
možnosti

Ono je to složitější. Auto musí splňovat jak euro normy tak co2 limity. Paradoxem je že každé se bude měřit jinak, tzn. je to takové balancování.

Dalším rozdílem pak je že se jednak mění samotná euro norma, a zároveň metodika měření. Nelze ale zaměňovat jeno za druhé a nebo to spojovat, to jsou dvě odlišné věci.

Co se týče metodik měření tak nedc nebyla žádná jednodušší zkouška, byla akorát jinak postavná a méně administrativně náročná. Z toho vyplývá to že i nová měření budou odlišné od toho co pak někdo někde nějak naměří v reálu - ono totiž nic jako reálný provoz neexistuje, vždy to jsou jen přesně zadané podmínky za kterých se zjistí nějaká hodnota, bylo by naivní myslet si že nová metodika není “laboratorní” jen proto že se část zjišťuje v režimu rde. V článku to krásně popisuje že ta část je svázána tolika parametry které musí být splňeny že to je defacto jen laboratorní měření které není pod střechou - a jinak to konckonců ani nejde, ty výsleky musí být porovnatelné napříč trhem, takže musí být zjišteny stejně.

0 0
možnosti

Nejvíc mě na tom zaráží to, že v Evropě na to všechno doplácíme, ale řeší někdo co se prodává v Číně?, Indii? , Africe, Jižní americe a co tam jezdí po silnicích? Ne to je každýmu úplně jedno.

Kdyby se radši zaměřili na to aby i z Evropských silnici prostě zmizely staré vraky, vykuchaná auta, aby se nedalo podvádět na emisích a STK (protože pořád dá) a lidi měli motivaci a důvod si koupit novější auto ... žádné tyhle nesmysly by nebyly potřeba ....

Doplatí na to zase jenom lidi, halvně u nás protože jsme na automobilovým průmyslu přímo závislí a třeba u nás ve firmě je to už znát, přes 2 roky se nepropustělo a každýmu se dávaly ještě obří náboráky a tento měsíc už se začlo porvé propouštět a nejsou zakázky ...

1 0
možnosti

Tak jednak ony ty prisne normy (ktere jsou miochodem treba v USA nebo japonsku jeste prisnejsi) jsou zdaleka nejefektivnejsi ochranarske opatreni domaciho autoprumyslu, tzn opravdu nehrozi, ze by kvuli nim bylo nejake propousteni. Navic na rozdil od USA, EU resi jen auta ktera se prodavaji v EU, ale automobilky muzou vyrabet v EU auta ktera neplni EU normy, kdyz se vyvazi na jine trhy.

Proc se resi emise v EU a ne v Cine? no jednak proto, ze EU opravdu nema jak naridit cinanum emisni normy, a pak proto, ze emise z aut jsou hlavne lokalni problem - ve meste u cesty je obcas malem nedychatelno, kilometr za mestem ani nevite ze nejake auta nekde kouri....

Vraky na silnicich, STK apod davno legislativa resi, to ze v CR se na to dlabe neni vina EU, prejedte do rakouska a tam s vrakem daleko nedojedete, protoze vas policajti stopnou, poslou na STK .... EU opravdu nebude posilat nejake velvyslance, ktery tady bude prosit nase mistni politiky a policii at s tim neco delaji, to by bylo trochu padle na hlavu .... bohuzel tenhle pristum "my na to z vysoka kaslem, ale vsechny problemy hodime na EU" je u nas hrozne zazrany...

1 0
možnosti

To je neskutečný masakr. Když zvážím jen jak velký ancábl musel dát dohromady tu neskutečnou kopici sraczek resp. všech možných předpisů, nařízení a složitostí, jak celé auto má vypadat, co má dělat a jak se má chovat a k tomu jak je podle každého zaškrtnutého prvku výbavy přepočítáváno CO2, tak se mi chce zvracet.

Když zvážím, že se tady bojuje s větrnými mlíny (snaha o snížení CO2) pro půl miliardy zákazníků v EU, když je na světě dalších 7mld lidí, kteří rozhodně nemají tak "ekologicky" smýšlející vládu a představitele.

Když zvážím, že vliv člověka na produkci CO2 a tím na globální klimatické změny je pořád dost diskutabilní a když se CO2 dá redukovat jinde daleko efektivněji, tak je mi normálně na blití z toho, jak si představitelé EU udělali z automotive dojnou krávu a obětního beránka.

Když zvážím, že celé skupiny vývojářů vymýšlejí nemožné a přitom stejně pár ostrovů zahučí pod hladinou, Pasterze pod Grossglocknerm stejně roztaje...a přitom mohli svůj inovační potenciál věnovat něčemu úplně jinému a přínosnějšímu pro lidstvo i přírodu... RvRvRvRvRvRvRv

5 3
možnosti

Kde jste prisel na to, ze ta cela masinersie kolem zmeny homologaci je kvuli CO2? 8-o

0 0
možnosti

Automobilek mi není vůbec, ale vůbec líto. Můžou si za to samy. Neměly podvádět, měly jasně uvést, že se limity nedají rozumně splnit a žádat odklady. Teď si jen vyžírají, co jim patří.

3 4
možnosti

Ale kdeže, žádné podvody, automobilky od začátku byly u sestavování metodiky měření stejně jako u zavedení limitů, a podmínky si nastavily tak aby jim to vyhovovalo a bylo to legálně splnitelné. Nynější situace je důsledkem toho že v reakci na pseudokauzu dieselgate urychlil nástup chystaného a automobilky nemají dost času a zcela oprávněně řvou, toť celé R^

1 0
možnosti

Takže podle místních "odborníků" a "eurobijců" místo zbytečné regulace emisí jejich autí by ta proradná EU měla:

- zakázat všechny velký lodě na celém světě!

- zakázat všechna větší letadla!

- nařídit všem ostatním 7 miliardám lidí mimo EU, že plast nesmí vyhazovat, nýbrž třídit a recyklovat!

- zakázat jak v EU tak mimo ni přepravu nákladů na vzdálenost větší než je ta malá

Jo a musí samozřejmě umlčet všechny "ekoteroristy" a "ekofašisty", vždyť ničí průmysl v EU. A všechny je poslat na exkurzi do takového Norilsku! Tam ty "ekopobudy" zavčas umlčeli a průmysl tam vzkvétá naprosto neskutečně!

Viz "nádherné obrázky" ve videu níže od 1:17:50 do 1:20:25, přeji nádherné "slintání nad těmi nádhernými barvičkami", zvláště ty poslední záběry musí přivést všechny EU-eko-bijce do extáze.

https://www.youtube.com/watch?v=MnGd8J5DSeg

1 7
možnosti

P38e16t56r 57B47á92č83a

4. 9. 2018 21:29

staci zrusit EU a bude klid

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...