Diskuze
Trabant pro plážové šviháky. Soudruzi z NDR si mohli nechat zajít chuť
Děkujeme za pochopení.
I10g12n47á90c 83D71i39v88i66š
Když se to tak vezme, tak Trabant je naplněním ideje Kdf-Wagenu.
M44i36c27h36a96l 36J86a71r44o90š
Ty zelené otevřené Trabanty hlídkující u berlínské zdi mně vždycky přišly pekelně směšné, ale bál jsem se smát nahlas, zejména když Němci se na ně báli i podívat.
P52e27t20r 68K56o59u51t43n30í36k
Bylo to naše první auto a nedám na něj dopustit a dodnes na něj nostalgicky vzpomínáme. Prakticky nebylo nutné navštěvovat servis. Veškeré opravy byly jednoduché. Jednou jsem musel na dálnici sundat hlavy válců, protože se utrhl porcelánový kus izolující elektrodu svíčky. Za 20 minut jsme (já se spáleným prstem) pokračovali v jízdě. Opatřil jsem si malý přívěsný vozík a přestěhoval jsem celou domácnost, včetně veškerého nábytku, do nového bytu. A ty ceny! Jen co si vzpomínám: tlumič pérování - 69,- Kčs, reflektor - 53,- Kčs, největší díl karosérie, zadní blatník - 127,- Kčs. (Samozřejmě, platy byly tehdy také někde jinde, ale i v té době to bylo levné.) Byl to skvělý vůz, pokud si člověk uměl odpustit požitek z jízdy.
Dnes vlastním malý japonský automobil, a když se mi spálila hlavní žárovka ve světlometu (mimochodem - jediná závada za 10 let, co auto vlastním), podle knížky jsem si nastudoval, jak se vymění. Pak jsem se do toho pustil; poslepu, protože se to dělá škvírou a "za roh" a není šance tam vidět. Podařilo se mi ji (s odřenými klouby na ruce) vyndat, i nainstalovat novou, vrátit gumovou manžetu už ne. Na to mám asi krátké prsty. Musel jsem kvůli tomu do servisu. Tak jsem si vzpomněl na Trabanta.
J48i41r83i 11D96o87b63r12ý
Nebylo butne navstevovat servis? No nevim. Kdyz Trababant slavnostne ohlasil zvyseni zivotnosti do prvni generalni opravy motoru (vybrus) na 90 tis km, tak uz byl rok asi 198x.
Dnesni generace ani nevi, co je vybrus motoru a auto s 90 tis je skoro nove dobre zajete.
K44a70t12e36ř56i49n62a 68V25ý28b70o89r20n65á
Trabant byl na svou dobu úžasné auto. Jednoduché, levné a překvapivě prostorné. A to nemluvím o verzi kombi. Je jasné, že doba je jinde, ale tenkrát to byl relativně dostupný sen.
M80a76r36i13o 88V42á89p41e41n38í19k
Jj, zrovna chci napsat, že to je sen. Ale ještě se mi tam dere škodolibé - zlej.
P61e28t12r 51T25á38b18o71r84s37k73ý
V Německu jsou ty vojenské verze hodně mezi nadšenci. A jejich majitelé si rozhodně na nezájem stěžovat nemohou. Ale pořád je to puch.
A88d26a69m 69Ž16í87d43e33k
Trabant v pelotonu cyklistických závodů :)
Není nad zdravé sportování, zvlášť když za ním jel hned Wartburg :D
V40á26c81l60a16v 74M92r97á31z
Právě Wartburgy jeli za závodníky z NDR a oni vyhrávali jako např. tenkrát Gustav Schur.
A21n13t38o72n27í93n 31S59á26d98l88í61k
Je velká škoda, že toto "vozítko" přestali Němci vyrábět! Stačilo jen trochu změnit ten motocyklový pohon a dodnes to ,mohlo být prodejné! V městském provozu zejména vhodné.
H27o35n38z16a 87T19a42r
Před ukončením výroby se montoval 1,1l 4T motor od VW
Přesto byl pokles prodejů tak vysoký, že byla výroba ukončena
Trabant 1.1
https://www.youtube.com/watch?v=QKJjhPDc3eI
Pokus o znovu vskřišení na platformě VW (Plolo, Fabia,Ibiza )
Trabant nt (newTrabi) in Zwickau (Elektromobil )
P28a36v12e96l 17V65a77c45e45k
Nevím proč, ale všechny ty fotky trabanta v terénu mi připomínají Myloše na běžkách.
K51a45t50e44ř20i50n72a 34V44ý25b98o75r48n55á
Tak urychleně změňte dealera!
H70o43n44z20a 23T89a53r
Použivala ho také pohraniční stráž
Jeden speciální kus
Schienentrabant 601
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...