Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Obujte se: žabky za volantem brzdí déle, bosé nohy zase později

Horké dny k tomu obzvlášť lákaly: lidé řídí auto naboso, v žabkách nebo volných sandálech. Noha větrá a k vodě je to nejpohodlnější varianta. Zato velké riziko. Bosé nohy a obuv bez zpevněné paty značně zhoršují brzdění auta a zvyšují riziko nehody. V Německu už je správné obutí za volantem uzákoněno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Jinak nohou se vyvine tlak na pedál cca 400N. To je 40 kg. Těch 200kg je až tlak přeneseny prádlem do brzdoveho válce. Pro představu obrázek zde. https://saopovrch.wordpress.com/?attachment_id=200

0 0
možnosti
LS

No tak to jste mě rozsekal. Přenos 200 kg prádlem do brzdového válce to nedostanu z hlavy :-) Ten odkaz jsem radši neotvíral

0 0
možnosti
PS

Zabrzdit v mem autě silou 250kg, tak mě vyleze noha z chladiče před kapotu :-)

2 0
možnosti
MM

Jooooo gumovky jsou stejně top.

0 0
možnosti
PP

Měl jsem za to, ze brzdy maji hydrauliku, ze takt velka sila uz nic neřeší? To jako kdyz vývinu 250kg silu na pedál, tak auto brzdí lepe, nez kdyz vývinu 200kg? Pokud vůbec dokazu takovou silou působit! Žabky jsou samozřejmě na řízení pitomost, ale nechápu tu brzdnou silu 250kg, ale třeba kmen někdo ochytri? Děkuji

5 0
možnosti
PJ

Někdy jedu i s holeňovými pracovními botami. Ale minimálně je rozvážu pod kotníky, aby noha byla volná. To samé se zimními kotníkovými.

Ale převážně se raději přezuji a do auta boty jedině s kulatou patou podrážky.

1 0
možnosti
PM

Boty si vždycky kupuju tak, aby mi seděly na noze a mohl v nich řídit. Včetně sandálů a zimních bot. Občas jedu v žabkách, ale i ty jsem si vybral tak, aby seděly. Hodně důležité je seřízení sedačky. Při sešlápnutí pedálu brzdy musí chodidlo směřovat kolmo na plochu pedálu, jinak hrozí sesmeknutí nohy i v teniskách (zvlášť od Vietnamců).

0 0
možnosti
MM

Na pedál vyvineme sílu odpovídající hmotnosti 250kg...? Aha, možná by to chtělo zkusit s obyčejnou osobní váhou opřenou o zeď a autor zjistí, že jednou nohou pokrčenou tak, jako to má při posezu v autě, na ní stěží vytlačí 100kg. Pokud tedy není vzpěrač nebo silový trojbojař... :-)

5 0
možnosti
PJ

Zapřete záda a zatlačte jednou nohou do naloženého přívěsu (750 kg). A uvidíte kolik odtlačíte.

Když jsem naposledy skutečně prudce brzdil, tak týden mě bolel kyčelní kloub a myslím, že jsem na zátěž zvyklý.

0 7
možnosti
JD

J38a79n 74D33l39o22u60h41ý

5. 9. 2018 15:21

V zahraniční mají uzákoněnou nebo doporučenou "vhodnou" obuv, u nás by ji nejraději definovali zákonec (velikost paty apod) snad včetně barvy...

1 0
možnosti
SN

jako taxikář jsem odjezdil poslední tři léta v pantoflích normálně bez problému. Záleží jaké máte a co řídíte za auto. V audi jsou pedály široké.

Kdybych měl boty, zákazník taxi by neměl radost.

0 0
možnosti
MN

Když vidím taxikáře v bermudách, nátělníku a pantoflích, jsem rád, že jsem si k nim již mnoho let nesedl do auta.

Je zajímavé, že jinde taxikáři přežijí v košili s kravatou , v kalhotách až na zem a v polobotkách....

6 0
možnosti
JK

Jak u kterého auta. U mého s automatem, co má brzdový pedál jako z kombajnu, jedu klidně bos. U manželčina malého auta s manuálním řazením a malými pedály to naboso nebo v pantoflích nejde.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...