Diskuse k článku

Škodováčtí odboráři mají strach z přesunu výroby Superbu do Německa

Mluvčí koncernu Volkswagen Marc Langendorf odmítl, že na páteční schůzce koncernových značek ve Wolfsburgu se bude rozhodovat o přesunech části výroby Škody z České republiky do zahraničí. Prohlásil, že půjde pouze o interní jednání, na jehož programu nic takového není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A97l95e17š 41V80í74t48e10k 2955262357941

Odboráři by si měli uvědomit, že pokud budou neustále šroubovat platy zaměstnanců nahoru, tak časem zaniknou jak závody v ČR, tak i pracovní místa (a ty odborářská místa taky)

+1/0
3.9.2018 12:35

V45l75a26s29t94i54m69i37l 45K78o79c56u38r31e80k 4266433640174

1.Rozložit výrobu do jednotlivých kapacit je věcí optimálního programování a plus dalších faktorů, jako jsou čekací doby na určitou značku, etc. Tzn. , že i při ztrátě výroby superbu, i česká decřiná společnst Škoda bude mít paradoxně ziskově co nejlépe namixovanou výrobu. Totiž žádný majitel si nezabije slepici, která snáší zlaté vejce. Není všechno proti všemu, to jen my tak někdy uvažujeme.

2- VW a další firmy holdingu neřídí odbory, ale představenstvo a DR, a optimalizaci výroby mají v plné kompetenci, nikdo jiný do toho nemůže mluvit.

0/0
2.9.2018 13:24

J31i23ř13í 35K62o62n75í87č91e52k 8193930960148

Samozrejme by mel majitel prevest vyrobu tam kam se mu to hodi. Vyderacske odbory, ktere vyhecovavaji daleko nejlepe placene delniky v CR (kteri by vetsinou, bez VW vyskoleni, meli odbornost zadnou) potrebuji zavazne vychovne placnuti pres prsty.

+3/−1
31.8.2018 14:13

J86i27ř94í 77N44o35v86o20t81n84ý 4706602372606

Těžko by ty lenochy zaměstnal někdo jiny'.

0/−1
31.8.2018 10:31

P33e46t26r 28M79a81r70e86č23e62k 1223931429908

Nějak nechápu proč ziskovost Škody vyvolává napětí v koncernu. Namísto aby byli soukmenovci rádi že někdo vydělává na jejich skandály!

+2/0
31.8.2018 8:40

S93t48a52n36i70s62l41a27v 93K98r48e85j72c95a35r 6927536773914

Jak dlouho jste ochotný čekat na auto u prodejce, v případě pořadníku při nedostatku hotových prodejných vozidel. Budete spokojený s dobou půl roku nebo tři až pět let. Výrobní kapacity uspěšných a prodejných modelů nejdou navyšovat. Pracovní takt na výrobních linkách Škody, jsou na maximu, problémy nemá sama škodovka ale jeji subdodavatelé dílů a součástek. A tento problém se přesunem kamkoli nevyřeší!! !!! Takže tento problém těžko vyřeší i Německo se svými pracovními rezervami v podobě migrantů!!

0/0
31.8.2018 9:46

P59e40t28r 72Č77e77r33m14á55k 9178635819220

Ona ho nijak zvlášť nevyvolává, to je takový mediální PR Škodovky že tenhle dojem šíří a dělá ze sebe takovou popelku, fakticky jde o řízenou věc z vedení koncernu a především účetní operaci - VW nastavil systém tak aby momentálně zůstavalo více zisku ve Škodovce, to je celé.

+1/0
31.8.2018 12:41

M92a77r89t89i31n 17K11a88r70á14s97e33k 9798433848248

Tak ono je treba rozlisovat pohledu koncernu (tj materskeho VW koncernu, ktery vlastni vsechny automobilky), a jednotlivych znacek (mezi ktere patri VW automobilka). Na co si stezuji jednotlive automobilky (v cele s VW) je to, ze je skodovka zvyhodnena nizsnim cenami uctovanymi pri nakupech a licencovani mezi jednotlivycmi automobilkami. Z pohledu koncernu to dava smysl (v CR je nizsi zdaneni, tj je rozumne aby skodovka ktera dani v CR vydelala neco "na ukor" napr VW a Audi, ktere dani v nemecku), ale vedoucim jednotlivych automobilek to bude logicky lezet v zaludku, protoze pak treba sef audi vypada jako blbec, kdyz ma horsi ziskovovost nez skoda...).

+1/0
31.8.2018 14:34

P27a36v28e49l 63V97o78r87l21í18č97e83k 6620927898

v čase 0:35 tomu robůtkovi ten šroubek nějak upadl nebo co... ?!8-o

+1/0
31.8.2018 7:58

M53a40r31t89i83n 42K25a62r86á70s16e58k 9518563678788

Je takove trochu blbe, ze skodovka potrebuje navysit vyrobu, a odbory zasadne odmitaji jak smeny navic, tak castecny "outsourcing" vyroby....

+2/0
31.8.2018 7:50

O53n53d69ř70e92j 46L54o92š52o23t90h 2212424945910

V takových firmách to funguje tak, že se na základě interních soutěží a analýz se vyrábí tam, kde z toho má celek největší profit. Pokud si vedení VW AG spočítá, že se mu Superb vyplatí vyrábět v Emdenu, bude se vyrábět v Emdenu a neudělá s tím nikdo nic, ani vedení ŠA, ani odbory.

Pro firmu jsou interní soutěže výhoda, protože to tlačí jednotlivé závody k vyšší efektivitě a nenechá je to usnout na vavřínech a těží z toho celý koncern.

+2/−3
30.8.2018 22:49

J90a85r50o15s43l36a12v 62K33ř42i93v13á86n75e37k 2715399696606

Interní soutěže? Jako mezi jednotlvými závody? Které mají minimalizovat náklady a maximalizovat profit? Hm... Tak určitě. Spíš ty analýzy centrály.. A pak taky záleží jaké rasy je zpracovatel analýzy, emh jakou váhu dá různým kritériím.

Z vlastní dvacetileté zkušenosti vím, že stejná věc od čecha musí být o min. 15% levnější, aby vůbec germán začal uvažovat, že by to nechal lokaje dělat. Teprve tak při 25% dolů ochotně překročí svoje národovectví a pustí zakázku.

+3/0
30.8.2018 23:46

O39n15d19ř49e29j 81L47o84š45o89t88h 2122704755370

Ano, jednotlivé závody mezi sebou soutěží. Ty vaše bláboly o rase a dalších nesmyslech nebudu komentovat.

+2/−2
30.8.2018 23:49

J20a65r59o69s27l73a20v 26K67ř18i68v13á60n89e65k 2465639486136

Bláboly? Máte sám nějakou zkušenost s dodávkami germánům? Aby jste mohl posoudit jak výrazně preferují věci vyrobené v u nich doma? Jak výrazně preferují a považují za lepší vše co pochází od německých firem? Když jako čech umíte cenu o 20-25% nižší než vyjde výroba v germánově a samozřejmě při stejné kvalitě, tak získáte spolehlivého zákazníka. V opačném případe si to vyrábějí doma.

+1/0
31.8.2018 0:16

M35a41r61t80i41n 64K23a53r63á77s87e52k 9148103258108

A jak to souvisi se skodovkou? Skodovka neni dodavatel VW....

0/0
31.8.2018 6:57

J98a61n 72K19o89m22r41s97k32a 8612732778802

Interní soutěž je naprosto běžný termín v koncernu.

V podstatě vše se soutěží.

+3/0
30.8.2018 23:54

J83a10r33o64s17l37a34v 84K34ř97i88v84á18n95e72k 2135409806606

Možná je slovo "soutěž" běžný termín. Je to newspeek. Pro naivky. Se soutěží to nemá a ani nemůže mít nic společného. Koncern je hierarchie. Pravá soutěž vyžaduje vzájemně nezávislé subjekty. To jednotivé závody nejsou. Závody můžou udělat kalkulaci přímých nákladů, čemuž se může říkat soutěž, a centrála tím získá data pro analýzu. Přidá celokoncernový pohled. Především nepřímé náklady. Přidá svoje kritéria včetně logického pragmatického nacionalismu. A pak rozhodne. Odboráři jsou jen takové ty uřvané ludry a koncern s nimi musí počítat jako s přírodními katastrofami a tupými regulacemi státu.

0/0
31.8.2018 0:27

P55e88t50r 45M64a86r40e25č50e48k 1483431419618

Tak zrovna přesun výroby do Německa nemůže být nijak ekonomicky výhodný. Už kvůli personálním nákladům v Reichu! Tam jsou platy a benefity vysoko na Mladou Boleslaví! Tady jde pouze o to přihrát práci soukmenovcům jejichž produkt jaksi nejde na odbyt jak by měl.

+1/−1
31.8.2018 8:45

O78n85d95ř13e51j 80L44o18š72o73t75h 2472214115360

Proč by nebyl? Pokud má VW volné kapacity, a vyrobí tak více aut, tak na tom vydělá. Škodě se tím uvolní kapacita pro jiné modely, na které se čeká neúměrně dlouho. Ziskovost Škody klesne, protože Superb je auto s vyšší přidanou hodnotou, ale zisk koncernu půjde nahoru.

Tedy v případě, že jim tak vyšly výpočty.

Je klidně možné, že se odboráři bojí zbytečně.

On je ten přesun linek docela nákladný.

Vstupuje tam tolik faktorů, že to od stolu nikdo ani neodhadne.

+2/0
31.8.2018 12:46

P32e11t59r 57Č43e96r30m37á21k 9818285529500

To právě je. Díky vyšší míře produktivity v Emdenu je rozdíl v mzdových nákladech minimální, naopak vzroste počet dodaných aut na trh. Dále v tom hraje roli to že tam je volná kapacita linky kdežto zde by jakékoliv navýšení kapacit znamenalo velké investice.

0/0
31.8.2018 13:08
Foto

I93v69a83n 58K49o51p75t44a 5927272431767

Hlavně jde o to že škodovka nemá kapacity na navýšení výroby, což by přesun části výroby umožnil. Nepochybuju o tom že do půl roku by na uvolněné lince vyráběli větší počet kusů jiného modelu.

0/0
31.8.2018 15:36
Foto

B18o73h53u42m72i89l 20P91r14o49c22h26á41z81k13a 9442879754740

Tak Superb s nálepkou "Made in Germany" by se podle mě prodával skvěle. A ještě by se mohlo říkat, že Češi dávají Němcům práci :)

+1/−1
30.8.2018 21:44

O40n97d25ř64e32j 79L16o62š61o60t83h 2552654655400

Prodával by se úplně stejně, protože značka "Made in Czech republic" má velmi dobrou pověst, v automotive zvlášť.

+1/0
30.8.2018 22:52

O10t29a 21B63o66r49e55c61k39ý 3119658441465

Držím škodovákům palec. Za tutéž práci stejné peníze v rámci koncernu stejné, ať již v Německu, nebo v Čechách. A česká auta vyrábět přednostně doma, jinak to bude připomínat vídeňský řízek vyrobený v Honolulu australským kuchařem

+1/0
30.8.2018 21:36

P33e20t93r 41Č58e38r67m11á77k 9758375769500

Nemáte v čem, v tomhle není vítěz, nikdo jim práci nebere ;-) Každopádně mzda se řídí lokálním trhem práce a ne tím kdo je zaměstnavatel, ono by se Českým dělníkům už asi méně líbilo kdyby dostali i německé životní náklady ;-)

+2/−1
30.8.2018 22:14

M19a13r38t51i88n 37K69a74r26á72s44e68k 9648213728588

To by mohl byt trochu problem, protoze skodovka s nemeckymi mzdami by byla tezce v minusu....

+1/0
31.8.2018 7:06

J69a13n 91N78o50v28a24k 5361737619344

Jak tady ctu nazory vetsiny z vas a vidim tu nenavist k odborum je jasne,ze cechacci jsou odsouzeni naveky pracovat za smesne mzdy oproti zapadu.Tady v Nemecku jsou odbory nesmirne silne a drze a jen diky nim je takova uroven mezd a nemecka ekomika tak vyspela a konkurenceschopna.Stavkuje se vsude Lufthansa,DB,DHL.Odbory tlaci na vedeni firem,ty aby byli schopne vydelat na ty pkaty musi inovovat,vyvijet,vyrabet a nabizet sluzby s vyssi pridanou hodnotou.Ale Cechacci budou spokojeni s almuznou a jeste budou na odbory nadavat.Hloupy to narod odsouzeny byti jen levnou pracovni silou.I ve VW v Bratislave maji dnes vyssi platy nez v Boleslavi.

+10/−4
30.8.2018 21:33

J16a12n 42B27l42a86n39a 3726155524

To píší natvrdlí, kteří si odbory spojují jen s komoušovskou totalitou a netučí, že nebýt odborů makají 12 hodin za almužnu

+1/−2
30.8.2018 21:40

R36i71c23h55a19r63d 44T76o68m23e69č12e89k 7156265666731

To je nefalšovaná ultrapravice, ne SPD, nebo DSSS.

0/0
30.8.2018 21:46

J57a39n 62N20á37d61v62o17r49n19í69k 7123508315337

Zdravíme pane Středula.

+4/0
30.8.2018 22:01

P43e84t64r 59Č65e17r37m72á15k 9718395849650

Trochu si pletete pojmy s dojmy. Nejde o zpochybňování pozice odborů, ale o poukazování na konkrétní kroky konkrétní odborové organizace. Dle zákonů je zcela legitimní že odbory prosazují zájmy svých zaměstnanců a snaží se pro ně dosáhnout co nejlepších podmínek, ale vždy to má nastavené zrcadlo v tržní a ekonomické realitě. Proto není divné že v Německu odbory aktivně a tvrdě vystupují a snaží se získat tržní a nebo ideálně lépe než tržní pozici v rámci danéno odvětví. Ale Škodovka? To je výsměch, situace je taková že dělnická mzda je zde o 50% nad celostátní napříč všemi odvětvími a pozicemi a oni jsou stejně nespokojení a dělají podobné vlny jako tato. VW se nestal největším výrobcem světa proto že by platil něco co nemusí, každý úkon velmi dobře analyzuje a ta hranice existuje - jako právě loni v Blavě kde dostaly odbory stopku.

Každopádně Vám unikla podstata věci - přesun výroby superbu do Emdenu se zaměstnanců nijak nedotkne, takže nemají proč řvát R^

0/−1
30.8.2018 22:24

I92s41a39b37e37l69a 71S98t56o22j72k61o84v92a 7557559935666

Řekl někdo Němcům že dělníci v ČR dostávají méně než německá uklízečka?

Nebude možné udržet cenu , nebude možné udržet odbyt, nebude možné udržet výrobu něčeho co nebude prodejné.....

+1/0
30.8.2018 21:30

J97a21r28o80s65l71a41v 12K23ř91i32v35á46n31e89k 2335329836266

Marx. Komunistický manifest.

+1/0
30.8.2018 23:49

M38i71c23h93a62l 70T85e18s47a91ř 4558512790591

Proc by neudrzeli cenu, jen holt prodaji s mensi marzi nez v CZ. A i kdyby byli na nule, je to porad lepsi nez nevyrobit nic.

0/0
31.8.2018 0:01

P44e27t67r 81L23a58n71d65a 1389690845634

Vysoký podíl robotizace znamená, že cena lidské práce není v celkové ceně při vyšším počtu výrobků důležitá.

0/0
31.8.2018 9:22

M89a47r24t63i12n 31K33a20r50á69s48e15k 9858123108558

Tak ale VW ma v zasade nekolik moznosti, co muze udelat.

1) nedelat nic a nechat si ujit zisky z vyssich prodeju skodoveky, ktera nestiha vyrabet (to neni zrovna idealni)

2) navysit vyrobu ve stavajicich kapacitach skodovky - to odbory odmitaji - takt uz moc neni kam snizovat, a smeny navic odmitaji (tzn toto taky neni schudne)

3) postavit novou vyrobni fakriku - to je enormne drahe, a hlavne to trva dlouho (nez by s postavila tak tady bude krize a nebudou tam mit co vyrabet)

4) vyuzit nevyuzitou kapacitu jine stavajici tovarny - tahle varianta i pres vyssi mzdy vyjdde mnohem levneji.

Jedina logicka moznost je moznost c.4....

+3/0
31.8.2018 14:39

M92i75l98o75š 82P66o71l73e88d14n26o 5448243239518

Vždyť se o nic nejedná. Němci jsou jen vykořisťovatelé, EU je na nic, stejně z ní vypadneme, tak se o nic nejedná. Okamura se jistě o propuštěné dělníky postará a budou se mít ještě líp. A když zkrachuje, tak Kvasiny prodáme rusům a budou tam montovat velice úspěšné Volhy, Moskviče, Žiguli a budeme se mít všichni dobře. Sice budeme mít všichni kulový, ale aspoň si nebudeme závidět. A to přeci voliči Emana, komoušů a Pitomia chtějí. A nebo ne ????

+2/−4
30.8.2018 21:04

J37i34n11d10ř53i56c54h 40M87o76r37á91v34e76k 97M 3425183715686

Stačí se nad sebou zamyslet..Ale to Vám zřejmě nic neříká, umíte jen urážet..

+4/0
30.8.2018 21:09

M64i82l75o19š 64P23o63l57e90d38n42o 5288923169548

A koho jsem urazil ? Vidím jen českou realitu na postoj čechů na EU a vubec Západ jako takový. A ten nás živí, jejich technologie, Rusové to nejsou. A že jsme montovna slyším všude a že EU stoji za kulový taky. Použil jsem výrazy co běžně užívá Okamura a že chce odejít z EU tajemstvím taky není. Tak si němci Škodovku odvezou, vždyť o nic nejde. Tak nad čím se mám zamýšlet ? Poraďte mě.

+2/0
30.8.2018 21:52

J34i62ř58í 77N98o54v49o28t54n44ý 4946882442806

Tak nic...

0/0
31.8.2018 11:48

J63i37ř28í 11N15o51v81o72t50n34ý 4896882422896

Nic vám nebrání. Odejděte.

0/0
31.8.2018 11:47

J82a95n 48K93o73m40r69s52k17a 8542232908652

Tak za případný přesun bude moci hlavně nenažranost odborářů.

Pakliže Němci budou dotlačeni aby náklady na vůz byly stejné jako v Německu, tak dají přednost výrobě v Německu. To je tvrdý patriotický přístup. Kromě toho VW je částečně vlastněno 20% Dolním Saskem.

+2/−6
30.8.2018 20:52

J37a35r89o19s77l67a68v 55B56i77r89n74e15r 4488825802858

to je přesně to ,čeho chtěli Němci dosáhnout...vyvolat strach a zatlačit tím na odbory.Dobře jste se chytil.

+4/−1
30.8.2018 20:56

R36a73d63e60k 84H63o61l97e50c49e17k 3336670748921

Omyl. Němci chtěli dosáhnout větší výroby v ČR. Bohužel odbory odmítaly další směny a dokonce začaly vypovídat i ty dohodnuté. Prostě dělaly naschvály a tvářily se hrozně důležitě.

+2/−1
30.8.2018 21:04

J60a37r90o16s22l97a10v 78B64i31r24n49e90r 4268825642648

zdroj? pokud vím,šlo o návrh zvýšení platů

0/−1
30.8.2018 21:23

P13e34t73r 37Č63e90r73m74á14k 9558265689270

Flexikonta atd.

0/0
30.8.2018 22:09

J16i48ř54í 32N98o21v87o54t88n78ý 4236742632806

Asi partička s ručičkama dozadu.

0/0
30.8.2018 21:35

J30a41n 46K58o58m33r34s67k12a 8712682858102

Němci chtějí hlavně pružné fungování, a musí vytvářet zisk. Nejsou zodpovědni nikomu kromě majitelům firmy.

Takže pakliže není možné rozšiřovat továrny v ČR přes různé blokování ze strany samosprávy a pakliže nemají dostatek kvalifikovaných dělníků, protože nefunguje učňovské a odborné středoškolské vzdělávání tak se budou ohlížet jinde.

Prostě mají plán růstu každý rok o 10% a den má pouze 24 hodin a týden má 7 dní, prostě tu fabriku kapacitně nenafouknou. Aby jim odboráři diktovali kdy dělníci smí pracovat je nelogické, ale legitimní. Takže kapacita fabriky je daná, mzdové náklady taky a tím pádem se určí jaká a kolik aut se smontuje. Vše ostatní půjde jinam. Proč platit příplatky, když by se to mělo udělat ve standardní době a std. platem.

+2/0
30.8.2018 21:28

J37a24r48o32s94l33a47v 61B95i43r52n71e60r 4658525252788

milí Češi....tak vy byste se snad chtěli díky odborům dostat až na poloviční platy Němců ??? co si to dovolujete,chátro drzá ! Nic navíc vám nedáme...a jestli budete remtat,odsunem výrobu kdy se nám zachce.Vzdyt je to dávno nase.

+1/−2
30.8.2018 20:51

M84i57l49o26š 20P93o82l23e78d20n68o 5828243859308

A není to jejich, to v jakém stavu je Škodovka je zásluha jen němců. naši do toho dali ruce, což je taky důležité. Ale technologie je vezkrze německá. A nakonec, přeci čeští dělníci nebudou dělat v nějaké zaprděné montovně. Máme na víc, že pane Birner.

0/0
30.8.2018 21:09

Najdete na iDNES.cz