Diskuse k článku

Začínají platit nové emisní limity, zpřísní se i kontroly

Prvního září začala platit nová emisní norma Euro 6c spolu s novou metodou testování WLTP. Vedle přísnějších emisních limitů změna přináší také povinnost, kdy vozy musí emise i spotřebu splňovat nejen v laboratorních podmínkách, ale i důkladněji v běžném provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P76e44t78r 87P98i15š90č44e65k 3236849488

Více testů, delší čas = náklady. Kdo je zaplatí ?;-€ EU

0/0
6.9.2018 13:15

J78i82n20d58ř19i76c26h 31Š15k88o61p15e84k 4115931840105

Tzv. pseudokauza dieselgate ukázala jednou krásnou věc. A tou je pokrytectví EU. Dokud totiž laboratorní měření ukazovala nereálné spotřeby, tak bylo vše v pořádku, protože byli obelháváni lidé. Ale když najednou chytří v EU zjistili, že nereálná spotřeba se rovná nereálné emise (kdo by to taky čekal, že ;-D), hned byl problém, protože nereálnost testů vůči skutečnosti dopadla na EU

+2/−2
3.9.2018 6:39

M10a51r90t72i16n 48K90a27r20á18s84e49k 9488103338438

Tak nova metodika se pripravovala asi 10 let, jediny vliv dieselgate by v tom, ze se zavedla asi o rok drive...

+1/0
3.9.2018 7:02

J69i19n70d53ř42i42c13h 19Š15k36o71p58e76k 4925231150895

to je víceméně jedno, jak dlouho se nová metodika připravovala. Podstatné je, že vůbec zcestná metodika mohla být zavedena, používána, i když se vědělo, že bude genereovat nesmyslné údaje o spotřebě. Ale jak píšu, dokud na špatné údaje dojížděli lidi, nic se nedělo.

0/0
3.9.2018 7:04

M92a73r50t77i98n 87K65a98r49á34s37e76k 9318803558908

Nic proti, ale ta metodika platila hodne dlouho, i v dobe na kterou se tu lidi v diskuzi odvolavaji, ze "tehda jeste spotreba byla v technicaku realna". Mimochodem ja s auty jezdim se spotrebou cca odpovidajici technicaku, a takovych lidi jsou statisice...

0/0
3.9.2018 8:58

J94a24r57o61m52í95r 90K45r63á11l 4560709964139

Ono jde spíše o to, že před několika lety ti samí propagovali turbodiesely jako ekologické. Ode zdi ke zdi. :-/

+1/0
3.9.2018 7:28

M15a28r91t74i96n 31K33a54r14á20s31e29k 9158643818378

Tak on ten diesel v zasade ekologicky vypada, jen tehda proste lidem nedoslo, ze se automobilky naucily obchazet homologaci, a to co deklaruji a dosahnout v ramci homologacniho testu se pak zasadne lisi od skutecnosti...

0/0
3.9.2018 9:00

P59e44t75r 44S29t41e70j18s98k56a20l 3499318374906

Vy budete asi pseudo odbornik, majitel TDI.

0/0
3.9.2018 10:35

R61i93c30h42a61r78d 98T56o10m86e84č92e38k 7556865246621

U VW skončilo 7 ze 14 modelů, Škoda dodává auta jen s tříválci do sekaček. Budoucnost tento krok ocení, děti a vnuci budou moci dýchat čistší vzduch..

0/−3
2.9.2018 23:38

J85a28n 34K21l51e65i41c95h 3289445631578

Nejvíce si stěžují VW a Škoda. Prý programátoři za tak kratkou dobu nejsou schopni naprogramovat nový software ;-D

+1/0
2.9.2018 20:05

F98i95l63i51p 25N10e86s52p84o81r 6807587578892

Me by zajimalo kdy se zbavime tech starych Avii ktere vyprodukuji smradu za 50 novych aut. Na to nikdo nemysli...

+2/0
2.9.2018 17:22

J50i89ř84í 82S93c46h69w90a24c19h 8848354298976

na to myslí kvanta diskutérů, co tu razí teorii, že staré, sice smrdící, auto je ekologické, protože netřeba vyrábět nové co nesmrdí..... ;-)

0/0
2.9.2018 18:47

J12i96n97d31ř98i60c46h 45L69u92k51e13š 3129424813370

Tak zrovna ta Avia dela takove saze, ze se staci vysmrkat a mate je na kapesniku. Coz se neda rict u aut s vysokymi tlaky, turbem a bez filtru...

0/0
3.9.2018 9:24

V70l44a70d60i79m57í11r 81Č74í72ž43e89k 4208387316276

Doufám, že se bude též týkat kamionů.Mohla by nám prořídnout doprava a zatížení ovzduší by bylo o mnoho menší.Nebo, že by tato loby byla nedotknutelná...?!

+2/−2
2.9.2018 6:55

M96a88r54t63i81n 29P22l21z30á57k 2487819808614

Predpokladam, ze pak budete prvni, kdo bude rvat, ze v regalech obchodu chybi zbozi

+1/0
2.9.2018 7:59

M64a42r30e78k 48Š34t54ě70t95k29a 4321348862193

Kolik z nich však vozí potraviny, každý desátý, dvacátý...

0/0
2.9.2018 11:59

M50a17r23t51i94n 61P58l48z59á61k 2257589238224

Ja mluvil o zbozi obecne, ne jen o potravinach.

0/0
2.9.2018 22:56

J22i97ř76í 49S27c41h51w63a50c85h 8828594318776

emisní předpisy mají i kamiony. Proto třeba močovinu na eliminaci NOx museli začít používat dříve než osobní auta.

+1/0
2.9.2018 13:40

P66a29v75e71l 77B14e96ň77o 1618861331420

Na 1.5 l benziňák se čeká u Škody cca 10 měsíců....

0/0
2.9.2018 1:56

P11a12v27e71l 65D35a21v55i93d 1557124896824

Neměly by veškeré chiptuningy procházet stejnými testy? A pokud zvýší emise, tak být nelegální?

+2/−1
2.9.2018 0:02

P33e67t64r 33Č63e30r27m93á38k 9718865829210

Pochopitelně, proto jsou homogované a nehomologovaně chipy.

+1/0
2.9.2018 0:05

P60a44v60e35l 74D44a48v24i24d 1797974256734

No jo, ale ty byly homologované kdysi. Dneska se dělají přísnější homologace aut, tak by se to mělo týkat i těchto SW úprav.

Že na to na emisích nepřijdou je jiná věc, proto by se třeba mohly kontrolovat CRC sw chipů. A pokud by nebyl z vyjmenovaných povolenych verzí, byl by problém. Proti úpravě hned po STK by se musely asi zavést nesmazatelné paměťové bloky s historií úprav, nebo namátkové kontroly v běžném provozu.

0/0
2.9.2018 0:26

P37e64t74r 74Č75e46r52m14á23k 9798435579440

Právě naopak, dřív chipy nikdo moc nehomologoval (specielně u nás) protože prakticky nebyl důvod - jediné slabé místo kde to šlo poznat bylo měření emisí a to jak známo je u nás stále silně formální záležitost...

Ryze hypoteticky by nehomologovaný chip už nyní na STK odhalit šel, problém je právě v tom že neexistuje (a hned tak existoval nebude) databáze konkrétních sw verzí pro konkrétní model od konkrétního výrobce. Navíc profi tuneři to umí zamaskovat pod originální kód, takže to je běh na dlouhou trať. Vzhledem k tomu že hodně firem si začíná chipy homologovat a dělat zápisu do techničáku tak tohle asi nebude do budoucna problém - tunery z benzínky vyeliminují emisní měření, a ti profi to zlegalizují plně tak jako to funguje už roky jinde.

+1/0
2.9.2018 0:34

V91í93ť69a 24K28r15u20t30i74š 1850804595177

Ano, ryze hypoteticky. Nevím jak teď, ale když jsem kdysi měl benzínová auta s upraveným HW i SW (a v té době bez možnosti jednoduše přehrát na originál), tak emise u 3 aut, na 7 kontrolách, na 3 různých stanicích STK byly úplně bez problému, na zlomcích limitních hodnot. A ani na přímý dotaz tam nikdy nic podezřelého neviděli.

A dnes? Proč si nechat dělat zápis do TP? Upravený SW nepozná ani autorizovaný servis (který vám ho často nabízí a prodá), natož STK. Nemluvě o tom, že ho za 5 minut přehrajete na originál.

0/0
2.9.2018 1:06

P87e74t12r 34Č52e90r95m97á54k 9518275919290

Je to zhruba jak píšete, situace se prakticky nezměnila, rozdíl je skutečně pouze v té hypotetické možnosti kontroly - dříve to legislativa neznala nebo s tím pracovala jen velmi omezeně.

Homologovaný chip (resp. zápis do TP) skutečně žádný praktický význam zatím nemá, je to jen pro lepší pocit.

0/0
2.9.2018 14:07

M82a69r40c26e86l 25S42u79p 6739345948180

Jestliže to bylo homologované "kdysi". Tak se při STK sleduje jestli vozidlo nepřekračuje limity,které platily "kdysi" .Ty hodnoty jsou uvedené v technickém průkazu.

0/0
2.9.2018 0:38

J68a76k49u86b 55M15a67š86e10k 6432276600327

problemem je ze pred STK nahraje puvodni soft a po stk o5 zaese natuni. a hlavne nekteri cipari to vi jak na to. na emisich Vam meri emise pri urcitych otackach. a v techto otackach se treba motor jeste chova korekt, ale treba pri vetsich uz ne.

0/−1
2.9.2018 0:06

P82e45t12r 91Č73e12r49m40á57k 9748925429580

Tak hlavně na STK měří něco zcela jiného než co je předmětem homologací... Takže vesměs projde i nehomologovaný chip.

0/0
2.9.2018 0:08

J52i10ř84í 82P91u66d42i56l 8120138503918

;-D Tady se taky budou měřit emise ?

https://www.flightradar24.com/45.64,5.01/5

0/0
1.9.2018 22:22

J86a63r27o57m12í32r 47K57r80á84l 4320689774349

Asi se budete divit, ale letecké motory patří k těm ekologičtějším. No a jiná alternativa i tak není.

0/0
2.9.2018 9:26

P92e46t43r 75H44o90r44á55k 1309843949434

Tak konečně je to tady. R^

+1/−4
1.9.2018 21:14

J10a69r57d28a 42H52o25f37m56a53n47n 4180205264

A c o to vyřeší ?

+3/0
1.9.2018 21:33

J21a57k35u83b 32M60a88š54e32k 6662226210687

vyresi to napriklad to ze se automobilky konecne zacnou snazit a bude se zabyvat vyvojem nejakeho solidniho pohonu ktery je setrny k zivotnimu prostredi. protoze fosilni motory ktere maji velmi mizernou ucinnost a navic generuji tuny sr@cek proste neni tou spravnou cestou.

0/−2
1.9.2018 23:58

P94e71t12r 68Č82e57r41m73á28k 9258385699930

Tak určitě ;-D Automobilky se o nic samozřejmě snažit nebudou, dostaly pouze pravidelnou dávku toho jak vykázat jakože větší úspornost a možnosti donutit zákazníky koupit si nové technologie a zhodnotit jim tak vývoj. O tom že by se měla fosilní paliva přestat v příštím půl století použivat v tuto chvíli nikdo neuvažuje.

0/0
2.9.2018 0:05

J22a33k86u83b 36M26a63š85e64k 6602326690947

tak asi se neprestanou uplne pouzivat, ale uz ted je zjevne kam to miri. spotreba fosilnich paliv pujde pomalu ustupovat.

0/0
2.9.2018 0:07

P49e20t43r 56Č45e59r46m79á22k 9688725959150

Nebude, akorát se trochu přeskupí, nikdo nemá zájem na poklesu poptávky po jedné z nejhodnotnějších nerostných komodit.

+1/0
2.9.2018 0:09

R44a90d11i81m 87P40o70l97á72š14e28k 9156123359569

Automobilky se v první řadě budou snažit vnutit lidem elektromobily. Průměrné emise na auto, které EU požaduje, je nereálné dosáhnout, proto budou automobilky muset jako část vyráběných aut prodat elektrormobily, kterými průměr emisí CO2 na vyrobené auto vylepší.

0/0
2.9.2018 14:50

M18a71r12c17e29l 71S23u83p 6379675778580

To je sice moc hezké přání,ale jeho realizace není snadná ! Zoufale a s velkou finanční podporou si na tom vylamují zuby nejlepší konstrukční týmy z USA i Asie. EU jde na to přes direktivu, která spíše připomíná doby kolektivizace ! Zatím je u nás průměrné stáří vozidel 15,5 roku. Díky internetu se dají náhradní díly do starších aut v pohodě sehnat a v servisu jim mechanici lépe rozumějí než těm novým.

Když se budou příliš utahovat byrokratické šrouby, tak to možná nebude mít pro evropské automobilky, tak pozitivní dopady jak předpokládají(hlavně úředníci z EU). Múže se stát, že automobilky z jiných kontinentů budou produkovat konkurenceschopnější zboží pro trhy mimo EU.

+2/−1
2.9.2018 0:27

J56a35k48u37b 80M49a44š25e80k 6972336880347

vim ze na EU se da v mnohe nadavat a kroutit hlavou nad jejich narizenimi. nicmene tohle narizeni a postupne omezovani a likvidace fosilosmradlaku schvaluji.

+5/−5
1.9.2018 20:43

J95a89r30d14a 40H31o88f51m74a77n15n 4480115814

čím jezdíš ty prosím ?

+1/0
1.9.2018 21:33

J30a16k33u32b 33M41a14š32e70k 6912646830887

ja jezdim na slunce.

0/0
1.9.2018 23:50

V30í37t32ě28z46s16l26a98v 66K82o62š48ť25á13l 9808504868

1AU, to máte dost z ruky.

+3/0
2.9.2018 1:38

M47a54r60t43i20n 92P57l66z28á65k 2637149358464

Je to vtipny, ja mam 5AU :)

0/0
2.9.2018 22:57

V25l19a92d66i32m37í71r 87F49i43b98i66g67e17r 5294521891274

Ale to se týká nových aut. Ta stávající budou některá ještě 20-30 let jezdit pokud se dřív nerozpadnou

0/0
2.9.2018 8:59

J84a25k41u30b 72M95a72š69e13k 6622826120907

ja se tak tesim aza 4 roky na STK az na me baba za prepazkou vyrukuje jestli mam uz zmerene emise a ja ji reknu moje auto zadne emise nema :)

+4/−2
1.9.2018 20:30

J62a51k73u69b 81S91e74k19e61r47a 6136550926755

Takové vozidlo neexistuje.

0/0
1.9.2018 21:55

T13o72m14á75š 11V80e48s71e14l72ý 5285458320629

ale jistě že existuje a také bych jedno nebo dvě rád měl

https://www.ahaonline.cz/clanek/musite-vedet/137753/legendarni-slapaci-moskvic-pro-deti-model-za-50-tisic.html

+1/0
1.9.2018 23:33

J69a54k68u96b 86M90a35š96e85k 6242546430377

jaktoze ne? moje auto proste nema zadne emise ktere by byla jakakoliv STK stanice schopna zmerit.

+2/0
2.9.2018 0:04

J78a80n 69B47e54n69h32á68k 6934123812441

V diskuzi se tu hodně plive na staré diesely. Veškeré diesely jsou problém kvůli karcinogenním látkám (ale ve skutečnosti spíš modernější, protože jejich pevné částice jsou menší a tím pádem se lépe dostanou skrz dýchací ústrojí do těla). Co ale nechápu, že pravdu neřešíme celou, když životnost starších dobře udržovaných dieselů + jejich reálná spotřeba (a s tím související tvorba skleníkových plynů) je ve skutečnosti mnohem lepší než u downsized turbobenzínů a hybridů, jež v reálu překračují své psané hodnoty nikoli o desítky procent, ale o stovky procent. Dále když přidáme fakt, že nová auta nejsou stavěná na dvacet let životnosti, ale na tři roky, otázka celkové ekologie netkví několika gramech CO2 na metr kubický u výfuku osobáku, ale celkově ve spotřebním průmyslu: Tedy jednak kde a jak bereme zdroje (zejména na elektroniku), kam s odpadem po skončení životnosti, doprava součástek i výrobků... atd. atd., ... a druhak kde asi běžný uživatel má vzít na koupi nového auta každé dva - tři roky?

Čili hybridy a elektromobily chápu v centrech měst - díky rekuperaci dnes dojedou relativně daleko a emise se holt přesunou do elektráren. Tam bych i chápal omezení dieselů. Ale na dálnice jsou elektromobily stále nesmysl - dojezd se při vyšší ustálené rychlosti snižuje hodně rychle, zato středně velké turbodiesely (2.0 - 3.0) na nich pracují v ideálních pracovních režimech, tedy světu ubližují pramálo jak ve spotřebě (a to i spotřebě auta samotného, poněvadž tímto způsobem dobrý motor najede běžně 700 tis. - 1 mil. km) tak i v reálných emisích. Stačí pohledat různá reálná měření. Jeden zdroj např. Deutsche Umwelthilfe.

+15/−2
1.9.2018 19:55

J39i86ř88í 33S37c46h28w31a29c49h 8648604218306

Ty autem najedeš za rok 100-150 tisíc km? 8-o

0/0
1.9.2018 20:03

Najdete na iDNES.cz