Diskuse k článku

Ministerstva spřádají plány na rozvoj elektromobilů, mají však zpoždění

Národní akční plán čisté mobility, který vznikl v dílně ministerstva průmyslu a obchodu za podpory ministerstev životního prostředí, dopravy a řady odborníků a byl v listopadu roku 2015 schválen vládou, se měl letos novelizovat. Podle dobře informovaného zdroje iDNES.cz se novela odkládá až na druhou polovinu roku 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e67t33r 48M59a98r79e21č98e88k 1123131709718

Celá ta ekopatická mánie nesměřuje k ničemu jinému než že auta budou opět pouze pro pár vyvolených. A samozřejmě pro politiky.

+2/−1
14.9.2018 9:27

J11i18ř65í 42S29c66h35w95a67c91h 8438974908736

a na ulicích bude konečně klid.

+1/−2
15.9.2018 22:14

V95á47c86l68a58v 53K32o79v20á28ř 1492741537724

... nebude, jen Vás přejede ekologický a tichý vůz...

0/0
15.9.2018 23:34

J30i62ř89í 41S30c28h31w85a71c34h 8788744558656

a proč by to dělal?

0/0
16.9.2018 15:20

P98e41t15r 60M18a16r24e61č12e43k 1543271499318

Raději ať nic nespřádají! Elektromobilita je pouze další z tunelů na státní dotace.

+1/−1
14.9.2018 9:23

P96a47v92e54l 23S61t74e14r12b11a 8776716525197

Aby se to hnulo, musi v prvni rade zacit elektromobily nakupovat stat. Ne porad cpat zbytecne statisice a miliony do jednotlivych nakupu benzinaku s naprosto zbytecnymi parametry (nerikam predrazenych) vsech ministerstev a podrizenych organizaci.. to musi byt prvni krok..

0/−1
13.9.2018 21:03

P75e61t88r 83M97a66r79e78č22e87k 1653471589688

Ne! Stát se má chovat hospodárně a ne nakupovat předražené nesmysly!

+3/0
14.9.2018 9:25

P60a56v86e12l 78S98t87e33r41b34a 8616926895937

To mluvime o tech elektroautech a nebo luxusnich oktaviich/superbech tam, kde by bohate stacila fabie?

+1/0
15.9.2018 21:50

V39á13c82l45a62v 14K84o49v53á69ř 1292821507284

Pokud je Octavia, z Vašeho pohledu, luxusní auto, tak to nevyžaduje další komentář.

0/−2
15.9.2018 23:36

P34a14v87e74l 13S16t53e55r24b75a 8926526305517

Je luxus ji pouzivat pro ucely, kde bohate staci auto nizsi tridy s nizsi vybavou, ktere je za nizsi cenu.

+1/0
16.9.2018 4:06

M29a64r31t14i75n 84P49o19s15p30í83š53i82l 8205131266817

A co na to Ministerstvo financí? Kde se vezme na dotace, výpadek DPH, spotřební daně ...

+1/0
13.9.2018 21:03

J95o57s69e98f 37Š45o85l89t83e50s 8824878170513

Silniční daň se taky neplatí. Do firmy super auto. Stálo mě 620 bez daně (předváděčka, BMW i3). Ročně si odepíšu asi 125000 Kč, plus 60000 ročně paušální náklady na provoz (jsou nastavené podle spalováků) a jsou s ním spojené nulové poplatky (neplatí se silniční) a může parkovat v Praze zadara (100 Kč) všude, což je úspora ročně asi 20 litrů. V plánu je nechat si ho 10 let, protože není důvod měnit. Za 10 let mi na odpisech a paušálních nákladech ušetří z daní 620 + 600 / 5 = cca 240 tisíc. Úspora na parkování v Praze dělá za 10 let 200 tisíc (průměr, na firmu máme dvě auta, první 12, druhý 24), a navíc provoz je zadara a údržba stojí 1000 Kč jednou za dva roky, takže na provozu mi ušetří dalších asi 150 tisíc za benzín a údržbu. Sakum prásk mi vychází, že ve srovnání se spalovákem když odpočtu úsporu za odpisy nákupní ceny stálo to auto asi 120 tisíc korun. To jde na žihadlovitý BMW.

+1/−3
13.9.2018 22:44

P19a82v43e30l 87S47t25e16r65b78a 8246976675907

A jeste jako firma muzete ziskat dotaci na nakup..

0/0
16.9.2018 4:31

J58o32s42e52f 97Š92o96l94t60e52s 8904298450243

Jo, tu jsem nepotřeboval využít.

0/0
16.9.2018 14:12

A90n43t65o31n97í77n 74S70v49o89b24o77d66a 3884913899832

o podpoře CNG se mluví roky a například v Praze to funguje obráceně, magistrát podpořil raději drahé hybridy s nabíjením ze zásuvky, protože taková auta vlastní kmotři, ti auta na CNG nemají. Ve Znojmě jezdí hodně autobusů MHD na CNG a v Praze hlavně smraďoši na naftu :-(

+1/0
13.9.2018 20:43

K39a77r94e40l 61M18a40z89a23č 3547243316909

A směřuje k tomu, že bude omezena možnost vlastnit auto. Už vidím velká sídliště, jak tam všichni přes nabíjejí. ha ha

+5/0
13.9.2018 20:42

P38a68v12e10l 24K31u23t92i98l 9880256863819

Pred 30 lety by jste napsal. Uz vidim prazaky jak maji kazdy auto haha kam by je dali.... nabit v praci nebo zridit elektricke pripojky neni nemozne. Nekdo hleda zpusoby nekdo hleda duvody.

0/−3
14.9.2018 7:58

V51á37c29l35a18v 12K70o67v61á50ř 1502821397354

Hlavní důvod je kapacita rozvodné sítě.

Docela mne pobavil komentář u závodů "ekologické" formule E, kde se celý autopark nabíjí dieselagregáty, protože to místní sítě neutáhnou. Jen se to nesmí fotografovat a natáčet.

+1/0
15.9.2018 23:40

K34a40r84e33l 59M48a58z61a55č 3757663736699

Za současných technologických možností a cen jsou eauta nesmysl. Je to skutečně slepá cesta. Ne elektropohon, ale současný systém akumulátorů a nabíječek.

+4/−1
13.9.2018 20:41

J90i39ř88í 78S52c78h66m13i69d86t 5450213594325

Dokud někdo nevyrobí elektro auto velikosti fábie a oktávie, za stejnou cenu, jako je to klasické a nebude to mít zaručený dojezd u fábie 200km a u oktávie 400km při plném zatížení, tak je zbytečné stavět nějakou hustou nabíjecí síť, leda že byste rovnou jiná auta zakázali, pak by se auto stalo opět doménou pouze bohatých lidí, ale v době, kdy je dost žádoucí, aby lidé mohli dojíždět za prací je to poněkud nereálné, protože to by znamenalo silný propad ekonomiky.

0/0
13.9.2018 20:36

R75o27m60a26n 83A95d88á61m24e64k 7653481337897

Ty nabíjecí kabely jsou z mědi ? :-):-):-)

0/0
13.9.2018 20:34

R81u53d68o43l41f 94H75r32a61z71d39í60r67a 1305709963868

Jasně, udelejte vsude dobijeci stanice. Infrastrukturu atd.V roce 2030 se zjisti ze to byla slepa ulicka...

+3/−2
13.9.2018 20:29

L47u87k35á84š 37N24o49v88o73t85n38ý 9246339223146

A co je tedy ta správná cesta podle vás?

+1/−4
13.9.2018 20:29

J55i75ř30í 25S27c12h79m64i56d52t 5650883854335

To ukáže čas, ale Rudolf má pravdu v tom, že dokud na obzoru není konkurence schopné eauto připravené pro masovou výrobu, tak je to poněkud předčasné stavět pro ně síť stanic;-)

+3/−1
13.9.2018 20:39

P37a67v89e26l 77K27u59t96i14l 9540396293539

Mobilni telefony byly taky blbost ve svych zacatcich. Melo to tezkou baterii, byly neskutecne drahe a vydrzelo v provozu jen par hodin. Pokud bychom ale uvazovali stejne zpatecnicky znaji nase deti taelefony jako krabice s kabelem do zdi.

+5/−7
13.9.2018 17:23

G66e19o46r18g 38K58o35m15b91e10r55e79c 9844671336781

a kolik dnes vydrzi takovy mobil? den? a to jeste s bidou

+1/−1
13.9.2018 18:47

J41a70n 34V62e65s46e27l48ý 5964553942531

Dnes už jsou mobily jen okrajová záležitost. Většina populace má kapesní počítače s funkcí přenosu hovorů.

+2/−2
13.9.2018 18:51

P57a71v75e84l 97K57u22t55i19l 9440376403609

Je to spis takovy komunikator. Porad je tu hlavne kvuli spojení.

+1/−4
13.9.2018 20:55

P27a45v67e44l 46K91u59t36i28l 9710826153659

A presto ma kazdy smartphone a ne starou 5110 ktera vydrzela tyden. Protoze kvuli jedne nevyhode nezahodi 10 vyhod.

+2/−3
13.9.2018 20:53

R86o30b90e97r20t 82M63á80s56l29o 1331691807367

To je, ale nikdo nenavrhoval, aby je stát dotoval.

+6/0
13.9.2018 19:04

J54i76ř69í 96S43c93h12w47a10c59h 8138594628446

nenavrhoval, protože to místo spalovacího motorku už baterii mělo! ;-)

+1/−5
13.9.2018 19:39

J27i39ř98í 91S79c42h69m90i64d20t 5330533754785

Taky by se ovšem daly jmenovat spousty slepých uliček, že ano;-).

0/0
13.9.2018 20:42

V70í25t 44O73ž64a64n14a 1588578745494

Dle mých informací je v zákonu o pohonnách hmotách elektromobilita a nabíjecí stanice začleněny více než 2 roky!

0/0
13.9.2018 17:07

R20o62b49e29r41t 94M60á30s28l63o 1271301407897

Dotace jsou zlo.

+19/−3
13.9.2018 11:01

J48i66ř63í 22S58c72h88w27a33c76h 8848254388936

to je jako tvrdit, že oheň je zlo....

+3/0
13.9.2018 11:43

R96o40b67e80r33t 52M68á78s30l70o 1321251727337

Oheň je zlo když se vymkne z kontroly. Dotace jsou zlo vždy.

+6/−3
13.9.2018 11:45

J57i25ř52í 94S13c83h26w97a50c45h 8988124598916

to povídej těm co dotace smysluplně využili/využívají a nevidí v nich jen to jak něco ukrást.....

0/0
13.9.2018 13:35

R39o71b44e26r65t 65M32á87s94l46o 1951871307697

Vždy jsou tím konkurenčně poškozeni ti co žádné dotace nedostali. Není to jen o tom, že se tři čtvrtiny vždy rozkradou.

+1/0
13.9.2018 14:08

J45i91ř88í 43S98c65h69w18a34c88h 8218544778976

Tak pokud nějaká vesnice dostane dotaci na čistírnu odpadní vody jaká konkurence je poškozena?

Pokud zemědělec vysoko v horách dostane dotaci na to, aby posekl nákladným způsobem louky, konkurent z jižní Moravy s 20x úrodnější půdou se bude cítit poškozen?

+4/0
13.9.2018 14:37

R89o32b81e31r92t 75M49á58s36l16o 1581171117697

Ad 1. odstavec. Bude poškozena konkurence, která nemá páky jak tu dotaci pro obec vyjednat. To, že díky nižší konkurenci bude dotační projekt dražší je už jen logický důsledek.

Ad 2. odstavec. Ok, tady to není o konkurenci, ale o poškození indikátorů trhu. Pokud to sečení není rentabilní, tak by bylo logické tu trávu použít jinak - třeba přímým spasením stádem. Ovšem "díky dotaci" se na takovéto řešení nikdy nepřijde, protože proč by se někdo namáhal s nějakým plánem na jiné využití, když to zatáhneme z dotací.

+1/−2
13.9.2018 14:53

J30i15ř97í 25S62c55h62w57a55c64h 8128924328306

Ad 1? Sorry, tomu nerozumím cos chtěl tímto říci

Ad 2 A proč by se někdo namáhal s nějakým stádem někde na horách? Výroba masa, či mléka je v nížině mnohem efektivnější tedy levnější.

+3/0
13.9.2018 15:05

R47o54b14e21r86t 34M96á71s64l74o 1931531297867

Ad 1. Ok zkuste popřemýšlet...

Ad 2. Ano výroba masa a mléka je v nížině mnohem efektivnější. A je potřeba to dotacema nemaskovat. Nesouhlasím s tím, že se to na horách "vůbec nedá", ale je to potřeba dělat jiným způsobem a to se ve výsledku promítne do hodnoty půdy.

+1/−2
13.9.2018 15:21

M64a82r84t91i63n 10K87a28r90á95s90e32k 9458413758268

Ad1: to ze obec dostane dotaci (kterou si musi vyjednat predem) ma na tu konkurenci podle vas dopad jaky? Ta obec by vyvpsala praktickz stejne vzberko bez ohledu na to jestli dostaci dostane nebo ne...

+1/0
13.9.2018 16:14

J28i98ř53í 28S20e81h12n46a30l 6765718572506

Budete se divit, ale v nekterych pripadech ma. Napriklad v tom ze mnohdy jsou dotacni akce prehlidkou plytvani, takze se poptavana reseni muzou dostat do uplne jinych levelu nez kde by byly prirozenym vyvojem, coz muze ovlivnit i co se nakonec koupi a od koho. Doporucuji si o tom promluvit s nekterym starostou, ktery bude ferovy a zaroven otevreny. Moc takovych neni, ale kdyz na nejakeho narazite, tak vam to rychle vyvrati.

On uz ten vas zakladni predpoklad ze "obec by vypsala prakticky stejne vyberko bez ohledu na to jestli dotaci dostane nebo ne" je zcela mylny. Jakmile jsou ve hre dotace, vypada to vyberko mnohdy uplne jinak nez kdyz se to porizuje za vlastni prostredky.

+1/−1
13.9.2018 16:57

J33i30ř18í 36S75c92h72w79a20c38h 8318424288636

ale to není primárně problém dotace jako takové, ale lidí, co se kolem toho "motají".

+2/0
13.9.2018 17:02

R17o30b64e87r65t 95M47á55s93l10o 1111751827797

Myšleno samozřejmě zemědělské hodnoty půdy.

Naopak třeba z hlediska sjezdového lyžování je méně hodnotná půda na rovině. A tyto indikátory je potřeba nechat v přirozeném stavu. Jinak to dopadne tak, že to na horách budeme dotovat, aby tam bylo zemědělství stejně efektivní jako v nížině. A naopak v nížině budeme dotovat stavbu kopců, aby nebyli zvýhodněni vlekaři na horách.

+1/−1
13.9.2018 15:24

J47i71ř86í 38S39c76h66w74a81c94h 8698484138456

tak absurdními argumenty se dá označit za čiré zlo i čerstvě narozené dítě....

+2/0
13.9.2018 17:07

J18i69ř31í 84J90e27l94í26n64e87k 5155616123779

..zjevně jste zastáncem dotací - přijde vám normální,že 40% rozpočtu EU jde na dotace právě do zemědělství?

0/0
14.9.2018 1:15

J36i18ř34í 98S19c92h42w48a51c92h 8138514968416

Zemědělství je v Evropě dnes ve zcela absurdní pozici. Ze strategického hlediska státu je to v podstatě ten nejdůležitější obor, z hlediska zaměstnanců a podnikatelů se jeho atraktivita blíží nule. Rizika finanční ztráty jsou velmi vysoká a řada z nich neovlivnitelná. Přitom podmínky ovlivňující efektivnost jsou velmi různorodé a to až v několika řádech. Třeba výnos trávy někde na horské louce vůči výnosu obilí někde v nížině a tento zase vůči výnosu kvalitní vinice. Efektivita relativně malých polí v Evropě vůči obrovským lánům v USA a Kanadě je taky nižší nebo srovnání jediné úrody ve srovnání se dvěma úrodami někde v tropech.

Kdyby se vše nechalo volné ruce trhu, tak by evropské zemědělství dávno zašlo na úbytě stejně jako třeba textilní a obuvnický průmysl. A my bychom koukali na podivnou krajinu zarostlou křovím, trním a bodláky. Řada malých pozemků dnes tak vypadá.

Takže já naprosto chápu, že zemědělství "spolkne" nejvíce dotací.

Ta konkrétní čísla neznám takže nedokážu posoudit zda 40% (pokud je to pravda) je moc nebo málo. Jen tvrdím, že tam zapotřebí prostě jsou mají tam smysl (oproti dotacím třeba na rozhledny) a tvrzení "všechny dotace jsou zlo" považuji za naprostý nesmysl.

0/0
14.9.2018 9:57

P47a68v28e27l 92K12u46t33i78l 9250836643849

Ano treba telesne postizeny je zvyhodnen proti zdravemu ze...

0/0
13.9.2018 17:24

Najdete na iDNES.cz