Diskuse k článku

První Škodou do zásuvky bude Citigo, prodej začne příští rok

Škoda Auto chce v Česku v roce 2020 prodat 2000 elektromobilů a hybridů. Na podzim příštího roku uvede na trh elektrickou verzi modelu Citigo a hybridní Superb. Plány na elektrifikaci modelové řady mladoboleslavské automobilky poodhalil ředitel Škoda Auto ČR Luboš Vlček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a18n 94D13l85o67u20h84ý 7204849410129

Tak jsem zvedavej na cenu, kdyz za CNG chtej 300 tisic, coz je v porovnani stejneho auta - Citigo na LPG naprosto silena castka ;-D

0/0
18.9.2018 13:42

P54e97t69r 84B55á71č86a 8255146195295

Skodovka a jeste trapny elektro, horsi kombinaci uz fakt koupit nejde :-)

0/−5
14.9.2018 14:18

V62í21t 63O21ž95a17n35a 1968738955844

Existuje něco co pan Báča nehejtuje?

0/0
14.9.2018 22:39

T13o29m55á87š 89S89o76u16k54u68p 4813955300660

Takže už jim VAG dovolil lepit svoje loga na e-Up! ?

+3/0
14.9.2018 13:28

J58i36ř85í 78V28a71n40ě95r97e74k 1507731143979

Jen tak všeobecně. Automobilky si asi myslí, že elektrická energie se vyrábí v zásuvkách. Já osobně absolutně nevěřím tomu, že v současné době je elektromobil ekologický. Musí se někde vyrobit energie pro pohon vozidla, akumulátory a pak se musí vadné akumulátory sešrotovat. Výroba a likvidace ACU sežere energii a určitě i jiné zdroje a odpady se musí někde vyhodit. Celková recyklace ACU určitě není. O letadlech, které vypouští nad naše hlavy tuny svinstva za den spalováním petroleje v motorech se nemluví. Je to všechno kšeft. Zkrátka se říká, ze elektromobil je ekologický, protože jezdí na elektřinu a nevypouští kouř. Já si myslím, že elektromobil v současné době ekologický není. Co se týká Citiga, dalších Škodovek a jejich modelů. Jejich cena mě téměř nezajímá. Spíše se zájmu. Já jsem Škodou jezdil přes 25 let, s většinu modelů a to řádově od Škody Octavia r.v. 1960 do Octavie moderní a ne zrovna s těmito vozy málo kilometrů. Škodovku bych si domů určitě nekoupil. Ale každý má jiný názor a je jeho věc, co si pořídí.

+4/−5
14.9.2018 13:01

V88í13t 58O44ž37a57n23a 1668658105824

Ano, Vy si myslíte, že vytěžit ropu a pak ji spálit s účinností 25% je to nejekologičtější řešení na celém světě! Dále kapat olej do spodních vod je taky príma.

+2/−1
14.9.2018 13:22

A96n35t37o13n74í92n 39S66v89o38b57o97d20a 3934773229712

tak vyměňte benzín nebo naftu za CNG, hned ten elektromobil tak dobře nebude vypadat, také existuje biogas a další možnosti, co nacpat do nádrží CNG ( třeba umělý metan atd), potom nebude závislost na Číně s akumulátory, nebude potřeba tolik drahých kovů do aut, budoucnost aut je nejasná :-)

+1/0
14.9.2018 15:58

V32í56t 22O48ž25a71n17a 1658648325604

Umělé plyny jsou výrobně drahé a proto neekologické, a na biogas pro větší množství vozidel nemáme dost odpadu.

Elektromobily nepotřebují drahé kovy (žádná platina, palladium, zlato ani stříbro). A akumulátory se vyrábí i v Česku ne jen v Číně.

0/0
14.9.2018 22:33

A91n19t44o69n30í78n 44S74v14o68b93o10d57a 3444473189592

jde o množství akumulátorů, které potřebují elektromobily, kdyby měly nahrazovat klasické auta. potom je zde možnost vodíkových aut, kdy to vypadá, že nebudou potřebovat žádné vzácné kovy. Nejlepší je rozdělit riziko, tedy použít různé pohony a nebýt závislý na jednom řešení. Jedno ponaučení z historie tu je, nevyhrává nejlepší řešení, ale to nejvhodnější nebo nejjednodušší pro uživatele

0/0
14.9.2018 23:45

V54l60a34d43i79s10l93a42v 52B69u57r20y64š95e18k 1379162157974

když půjdu po městě a budu si moct vybrat, jestli kolem mně budou jezdit elektromobily a nebo diesely a vymontovaným filtrem, tak si vyberu ty elektromobily, ať kolem mě jezdí a to i přesto, že nejsou ekologický, musí se někde vyrobit a musí se někde vyrobit i ta elektřina

+1/0
14.9.2018 16:28

A29n22t37o89n24í42n 47S67v63o62b22o90d80a 3344983159192

vždy jsou i jiná řešení, takové CNG v autobusu je lepší, ale to magistrát v Praze nechce, on chce spalovat raději řepku s naftou :-(

0/0
14.9.2018 16:45

S71t36a58n38i44s75l86a36v 73K27r93e14j97c90a29r 6377416193404

Ano, busy na cng i elektřinu má ve svém výrobním programu i SOR už kolik let. Jen je otázkou proč tuto možnost města a firmy nevyužívají . Iveco Karosa je také schopna plynové nasadit do výroby. Je to na provozovateli. Přísady do phm jsou dány EU směrnicí a čistý benzin nebo naftu v dnešní době nekoupíte. Osobně to neřeším, je to na každém zda se vrátit k olovu nebo zůstat u řepky.

0/0
14.9.2018 19:32

A42n32t43o28n46í62n 36S78v88o57b65o38d40a 3964133289442

CNG nepotřebuje nic, oktanové číslo 130, odolné ventily a hlava, klasický motor a jezdí se. Řepku žádnou a lihu spálím za rok trošku, plyn biohumus nepotřebuje

0/0
14.9.2018 22:19

M77a48r89c77e61l 12S86u67p 6309725598630

Ten čistčí vzduch ve městech,který dýchá mnoho lidí je ten nejsmysluplnější argument pro elektroauta. Z tohoto důvodu jsou elektroauta určitě ekologické, protože reálně mají šanci vylepšit životní podmínky obyvatel ve městech.

+1/0
15.9.2018 8:31

V30í71t 52O92ž88a73n76a 1498928395914

Na to, že stačí nalepit logo Škodovky na elektrický VW e-Up jim to trvalo strašně dlouho (plus zaškolit servisy).

0/0
14.9.2018 12:56

A80n48t18o46n26í60n 64S72v11o87b11o91d62a 3694493639692

se servisy mělo problém i BMW na i3, aby dalo certifikát na servis i3 dalším autorizákům mimo Invelt

0/0
14.9.2018 13:04

M40a77r42t63i29n 35K37a93r84á47s18e38k 9508943848198

Tak jedna to neni jen logo, ale musite udelat i homologaci (stoji penize a hlavne cas), a jak sam pisete pripravit servisy.

0/0
14.9.2018 13:20

V97í95t 22O93ž50a51n68a 1178858625414

Proč by měli homologovat 3x to stejné auto (VW, Škoda, Seat)?

0/−1
14.9.2018 13:23

M70a59r39t28i34n 23K78a60r97á24s48e84k 9878213878668

Protoze to auto proste neni stejne?

+1/0
14.9.2018 13:24

T79o35m91á58š 59S96o76u60k51u66p 4563465890350

Je, mění se jen obchodní název.

0/−1
14.9.2018 13:29

A72n55t43o71n94í33n 34S17v88o14b37o25d33a 3204823579372

takže Toyota Aygo a Citroen C1 mají jednu homologaci? Také jedou spolu na jedné lince

0/0
14.9.2018 13:31

A16n38t63o12n37í59n 69S82v20o62b62o66d82a 3554323249182

ještě s nimi jede Peugeot 108 :-)

0/0
14.9.2018 13:32

M87a75r38t54i49n 91K42a54r28á13s54e31k 9818523508678

Takze se treba klidne muzeme vsadit, ze mezi temi auty nenajdeme treba 10 rozdilu? On to neni jen jiny obchodni nazev, mate jinou masku, odlinosti i v interieru, nejspis hmotnost taky nebude identicka, a te homologaci se orpavdu nevyhnete. Nebo si fakt myslite, ze skodovka posle na homologaci dopis (Nase citigo je v podstate prekabatenz UP, tak na poslete homologacni potvrzeni, nechce se nam tam to auto posilat" a je hotovo?

+2/−1
14.9.2018 15:10

T19o29m40á61š 71S69o28u82k11u22p 4223715540320

A to si vážně myslíte, že se dělá homologace na všechny kombinace všech prvků auta? To by byly statisíce aut na testování. Testují se jen strukturálně důležité prvky a hlavní komponenty pohonu. Proto se taky Up! vyrábí i jako Škoda a Seat, protože to nemusí testovat třikrát ale jen jednou a pak na to navěsí různé znáčky. Proto máte ve všech autech VAG stejnou páčku pod volantem.

0/0
14.9.2018 22:16

P31a81v92e19l 11K94o80v97á61ř 2874703681829

Ono nejde také jen o dojezd, ale kolik nabíjecích a vybíjecích cyklů tak baterie, zřejmě dosud na nějaký způsob lihtiová vydrž a kolik bude stát.

0/0
14.9.2018 12:27

O41n66d38r87e79j 19C26i24z 8461122825560

Na těch 300 a 600km dojezdu bych si koupil lístek do první řady.

+4/0
14.9.2018 12:18

G26e15o20r70g 48K79o30m81b73e80r32e49c 9884431486721

První ryze elektrický model vycházející z loňské studie Vision E uvede Škoda na konci roku 2020. Měl by to být velký crossover, jehož vzhled naznačila loňská studie VisionE. Bude mít dojezd 600 kilometrů a kufr o objemu 560 litrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-elektromobil-citigo-superb-hybrid-lubos-vlcek-f9g-/automoto.aspx?c=A180913_192245_automoto_fdv

a cena 2 miliony ;-D;-D;-D;-D

+1/0
14.9.2018 11:45

J37a31k78u72b 10W10a45g51n43e82r 6336903443159

a není to málo antone pavloviči? Toyota už přestala vyvíjet baterky a jde na vodík, o kolik je škoda opožděná? cca 15 let? das auto

+5/−2
14.9.2018 11:44

V16l45a89d35i54s77l74a86v 89Ž49i89d48e10k 3668850150

A existuje použitelné auto na vodík nebo bude v příštích 5 letech?

+1/−1
14.9.2018 12:04

L48i90b75o76r 51M18o80u14č82k26a 1158737285142

a co ted? https://autobible.euro.cz/vodikovy-elektromobil-hyundai-nexo-poprve-cr/

+1/0
14.9.2018 12:23

P96e95t89r 38V74o26d14i97č17k92a 5938612435

Kolik stojí? Kde budete tankovat?

0/0
14.9.2018 12:25

G87e33o19r60g 44K84o57m76b84e98r68e37c 9634361186311

v Cesku tezko, nedavno tu byl clanek ze snad do tri roku tu chteji pstavit 3 slovy tri crpaci stanice. To v Nemecku jich bude uz 400.

+1/−1
14.9.2018 12:30

J71i61ř69í 22S71c44h92w52a20c38h 8208884438916

ach ty plány....

elektromobilů na baterie už dnes v Německu mělo jezdit několik desítek tisíc, skutečné počty jsou řádově nižší.;-)

0/0
14.9.2018 14:55

A67n83t57o55n47í25n 59S16v53o39b43o56d29a 3204893689462

podobně dopadla auta na CNG v odhadech Němců

0/0
14.9.2018 15:04
Foto

P61a77v89e85l 31S41t91r30a25k87o26š 6187341550465

Po elektroautě jsem se poohlížel na jaře pro partnerku. Jenže český trh je v tomhle směru hodně zaostalý, nabídka mizivá a ceny dost vyšší než v ostatních státech EU. Počítám že škodovky budou opět předražené a čekací doba dlouhá.

+1/0
14.9.2018 11:39

V87á51c17l11a53v 16P79o69u15s22t55k25a 3820381872

Kupte jí ho v Německu..... nebo Norsku..:-P

+2/0
14.9.2018 12:02

J73i41ř29í 69S73c36h65w12a81c62h 8258634278106

V Norsku to asi lacinější nebude, tam zdražili spalováky na úroveň EM.

0/0
14.9.2018 14:57

L70i89b45o14r 86M19o40u68č82k67a 1928547965292

opravte se . cena je stejna, je tu nejsou nesmyslny dotace R^

+1/0
14.9.2018 12:23

L79i18b85o75r 46M85o10u51č76k15a 1848727605852

dotace na spotrebni vec .. hovadina na ntou

0/0
14.9.2018 12:23

K14a28r90e89l 25S52t15r51ž64a79n77o51v77s42k71ý 1458125795

Dokud se nedá ujet alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak půl hodiny, nebude to stát půl milionu a zásuvky budou běžně na benzínkách, nemá smysl něco takového kupovat.

+9/−5
14.9.2018 8:30

J80a67k81u11b 53F39e87i79f23a69r 7479689986119

Souhlas. Akorát to, co popisujete není se stávajícími bateriovými technologiemi možné. Musí přijít nějaký nový objev.

+3/−2
14.9.2018 9:14

M46a79r82t78i48n 12K64a81r76á74s66e30k 9958673448328

No mozne to je docela bez problemu, jen by to dneska bylo zbytecne drahe....

0/0
14.9.2018 11:10

J19i14ř68í 82V91á78g27n32e27r 8467604374716

Nové objevy jsou v trezorech petrolejářských bosů. Dokud poteče ze země ropa, tak si musíme vystačit s tím co je.

+1/−3
14.9.2018 11:40

M90a80r27t21i78n 49K40a62r87á66s63e77k 9268853158358

Coz o to, u citiga by mi stacilo bohate 200km pri usporne jizde, 120-150 v normalu. Takovym autem stejne nikdy nepojedu jinam nez do prace a zpet, pripadne na vylet do relativne blizkeho okoli. Jen ta cena pres 600 000 je pro me neakceptovatelna...

+3/0
14.9.2018 11:13

R85a18d91e21k 77P47i38c63e39k 5270542103657

Citigo s 500km? Kam byste s nim prosim vas chtel jako jet? K mori? ;-DR^

+2/0
14.9.2018 12:15

P55e30t64r 13S53i14m83e85k 6121833889944

500km = 1 týden = 5x do práce, 1 dítě škola, 1 dítě školka, 1x město supermarket,1x úřad/banka/nebo lékař + lokální hodně malý výlet.

0/−1
14.9.2018 12:27

P90e55t25r 12S29i23m61e41k 6261903599514

výlet spíš ne,ale 1xcvičení ve městě. toto je týden manželky

0/0
14.9.2018 12:33

V45í59t 22O42ž88a56n48a 1318848615324

To je spalovací myšlení natankovat/nabít jednou za týden.

+3/0
14.9.2018 12:59

P20e42t23r 23S41i10m51e10k 6161173329824

já vím,ale chcte nabíjet 3x týdně,když Vás tlačí čas v dnešním hektickým světě?

0/−1
14.9.2018 13:12

A56n81t47o37n97í41n 47S33v39o38b14o61d18a 3534703539232

hodně lidí parkuje na svém a tam nabíjení není problém, problém budou mít lidé z bytovek, kteří parkují venku. Nové bytovky mají jedno garážové stání k bytu, stále je parkovacích míst s možností dobíjení víc než je elektromobilů

+1/0
14.9.2018 13:17

Najdete na iDNES.cz