Diskuse k článku

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření emisí. Jen pár dnů před tím slavnostně otevřel ve Frankfurtu nejvýznamnější podzimní autosalon, kde vedení německého koncernu hrdě představovalo nové modely, často ozdobené značkou TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29a82v93i64d 81C14e48c97h 6763967680184

Nemci su ti dobri, takze ta afera pre nich skonci dobre.

0/0
15.9.2018 21:48

A30n86t31o69n31í11n 64S33v98o25b43o50d38a 3164693939192

Bosch dodával i dalším automobilkám vstřikovače, takže VW v tom nebude sám, jen se ostatní nepřiznali, software upravili jinak. Dnes je problém s AdBlue, kdy ho některá auta dávkují podivným způsobem, v městském provozu některá auta velmi často vypalují filtr pevných částic. Špatné nasazení dieselových aut je velmi časté, do města patří CNG s nepřímým vstřikem, na dálky lze nasadit diesel, benzín je kompromis s vyšším zdaněním

0/0
15.9.2018 12:23
Foto

I89v40a37n 90K33o81p14t19a 5827472251467

Vtip je v tom ze ten SW delaji externí firmy a mnoho jich není.

0/0
15.9.2018 12:30

A39n23t40o30n74í66n 16S29v44o16b50o60d15a 3954143489522

nejvíc se mně líbila hláška Bosche, že tam jsou zadní vrátka a nenápadně naváděl výrobce, že vše jde "správně" naprogramovat, tak aby to testem prošlo. Stejně je to s nárazovými zkouškami, kdy je auto navržené tak, aby v nárazovém testu vyšlo co nejlépe, ale o VW vím, že posílá své odborníky tam, kde byla havárie, aby přivezli skutečné výsledky, dělalo to i Volvo a Renault. V Americe navrhli jinou nárazovou zkoušku a vše bylo o dost jinak

0/0
15.9.2018 12:44

D35a75v43i54d 87P86e66t41r27ž95e15l27a 2596484623490

Njn. Až bude cena nafty/benzinu srovnatelná s USA, nikdo nebude řešit spotřebu. Dieselgate není ničím jiným než důsledkem daňových rozhodnutí politiků...

+4/−3
15.9.2018 12:03

J85i68ř11í 12S30c62h48w63a73c74h 8838894768856

a proto začala v USA....;-D;-D;-D

+2/0
15.9.2018 22:28

P37e77t64r 65M56i70c80h91a51l 2360734871572

Pochopitelně, protože při jejich cenách paliv je jim nízká spotřeba dieselu celkem fuk. A proto hrábli do podezření, že se softwarem není něco v pořádku.

0/0
16.9.2018 21:36

R69a10d12i83m 66S86v20o28b36o12d46a 9323729376792

kdyby eu naridila, ze spotrebni dan na naftu nesmi byt nizsi nez na benzin (v soucasnosti plati opak ve vsech zemich EU)tak by neby ani problem s dieslama.

kdyz muze naridit vysi dph na plenky tak proc ne na phm

+3/−3
15.9.2018 11:14

P79e23t12r 75P64o41s68p37í61š92i90l 4908674936276

Na naftu jezdí mimo jiné veřejná doprava, zásobování, komunální služby. Proto je spotřební daň nižší. Ale v podstatě jen nepatrně.

+3/−1
15.9.2018 11:20

A73n37t41o15n77í62n 70S89v26o13b65o66d11a 3744283439832

MHD může jezdit na zemní plyn, umí to v Ostravě a Znojmě, ale je potřeba spalovat řepka....

+3/−2
15.9.2018 12:46

R43a11d21i37m 34S96v33o25b11o72d49a 9903759946522

nepatrne je rozdil cca 2kc.

kdyby se to vyrovnalo, tak by se dnesni cena preklopila na 32 vs. 33kc v prospech benzinu, a psychologie u zakazniku by byla silnejsi nez realna uspora, ale dnes je napriklad na slovensku rozdil cca 5kc. tam by ta motivace byla mnohem silnejsi

+1/0
15.9.2018 13:12

P33e18t37r 18M90i66c59h27a18l 2330844721972

Nemyslím, že by to zákazníky nějak odradilo. Při pětilitrové spotřebě znamená dvoukorunový rozdíl v ceně nafty kilometr dražší o 10 haléřů.

0/0
16.9.2018 21:43
Foto

I73v67a61n 43K59o17p57t66a 5817882491407

Dokud budu s dieselem jezdit v průměru za 5.4 a benzinem stejného vykonu za 8.7 (vetsina dálnice ) bude diesel i při stejne dani efektivnější.

+1/0
15.9.2018 12:51

A17n89t75o88n30í97n 50S17v22o43b91o46d19a 3524263839832

pokud někdo jezdí nad 25 000 km ročně a střídá krátké jízdy s dlouhými, vychází nejlépe plyn, vlastní zkušenost, do 10 000 km ročně vyjde nejlépe benzín, diesel na vysoký nájezd s dlouhými cestami

+2/0
15.9.2018 13:07

P12e14t48r 33Č34e50r43m21á16k 9418675479850

Tak 25 tis je vcelku normální nájezd normálního uživatele, a že by se obecně dal považovat plyn za nejlepší pro takový typ jízd se zrovna říct nedá, ale uznávám že za určitých podmínek to smysl dává.

0/0
15.9.2018 13:13

A50n28t87o77n82í76n 82S37v86o34b44o65d85a 3404743249332

pokud měsíc jezdíte krátké jízdy 3 - 20 km a potom máte jet 2000 km, tak plyn oceníte. Každé palivo je výhodné v jiném režimu, žena má na popojíždění po městě automat na benzín, protože ujede ročně tak 5 000 km

0/0
15.9.2018 13:37

P17e89t73r 81Č78e84r11m16á82k 9488425779240

To ano, ale to je poměrně netypický příklad, proto říkám že obecně to tak nelze brát.

0/0
15.9.2018 13:40

A66n82t69o36n91í73n 58S41v68o49b11o55d24a 3794133679482

Kolegové dojízděli do zaměstnání 3-22 km, potom během roku pár dlouhých cest na hory nebo k moři, takže to zas tak netypické není

+2/0
15.9.2018 14:46

P20e67t95r 82Č34e76r72m13á71k 9438865709100

No dyť právě, takže to jsou stovky jízd po pár desítkách km a pak jen pár po tisící km. Tzn. ty v tom vzorku nehrají žádnou roli. Proto říkám že to že by někdo pravidelně střídal obě varianty je silně netypické.

0/−1
15.9.2018 19:39

J38a49r59o72m67í61r 95K58r47á10l 4640909474509

Kdo je ten "normální uživatel" ? Znám jen pár lidí, co najedou soukromým autem v průměru 70 km denně. A pokud to je druhé auto v rodině, pak často ani těch 5000 za rok.

0/0
16.9.2018 10:15

P71e35t63r 15Č96e48r43m37á74k 9808405429150

Normální průměrný uživatel. To že zrovna vy znáte jen pár lidí je pouze subjektivní záležitost, jinak je to naprosto normální průměrný nájezd auta. 70 km denně najede mnoho lidí třeba po Praze jenom cestou z/d práce,školy atd a nějakou zastávkou... Samozřejmě jsou pak auta s minimálním nájezdem, stejně jako ta s vysokým.

0/0
17.9.2018 13:02
Foto

I95v32a30n 40K71o69p68t20a 5607952511227

Plyn je fajn, má jednu chybu, chybí výkon. Třeba u Octavie jde do 1.4 TSI což proste není nic na dálnice. Neřeším starší auta, který mi proste nedávají jistotu spolehlivosti. A i vzhledemnkbtomu ze často jezdím naloženej tak u toho benzinoveho motoru zas chybí točivého moment. S nim proste nedám dálnici stylem rozjezdu se zařadím šestku vyrážím ji až když potrebuju zastavit.

0/−2
15.9.2018 14:35

A51n71t88o71n66í40n 90S85v36o11b76o17d37a 3884323659112

Octavie na CNG byla zklamáním, tak si nechávám dál původní auto, Touran měl ve verzi CNG 110 kW, Octavie 81 kW, uvidíme s čím přijdou příští rok, ale dnes má VW vyřazené auta na CNG z nabídky, takže ekologičtější auta to zase odnesla

+3/0
15.9.2018 14:58

M74i77c41h34a56l 98H36r27u69b92o30š 4770397202395

Mam 1.4TSI 90kW na LPG, momentalne cca 51tis.km na LPG a nizsi vykon nepocitujem. Na dialnici soptreba do 8,4 plynu pri plne zatazenom vozidle, s klimou a s sestkou a na GPS rychlost 135km/h ;-)

0/0
16.9.2018 23:09
Foto

I22v92a54n 76K53o64p17t49a 5497552781947

No když pojedu s plným autem tak ten rozdíl v kriuticim momentu přes 100Nm a 20!kW výkonu proste cítit je.

0/0
17.9.2018 21:40

M54i22c12h81a47l 13H19r85u27b19o86š 4940717622545

Jasne, kazdy to mame inak. Ja nie som ziaden pretekar, nabehnem na dialnicu, zaradim sestku, pustim tempomat tak aby som neporusil nejak zasadne maximalnu povolenu rychlost a celu cestu to neriesim, este sa mi nestalo, ze by som musel podradit z dovodu, ze by to nevladalo...

0/0
17.9.2018 21:42

M96a47r69t18i95n 89K47a93r44á44s54e21k 9458673388918

No jo, ale s plynem nezaparkuju v podzemi (problem), musim furt tankovat - temer jako autem na baterky.....

0/0
16.9.2018 7:39

A78n76t14o80n15í66n 20S81v73o30b34o21d13a 3154583149892

nová octavie CNG se moc nepovedla, se starším autem najedu 440 km a natankováno mám proti elektromobilu rychle. Třeba s CNG autem parkujeme pod kanceláří, protože mají hlídání plynu a odsávání ( každých 6 měsíců se dělá kontrola vzduchotechniky a test čidel), stejně jako u nás v bytovce. V Praze zakazují plynovým autům parkovat i v patrových drátěných klecích, na západě se s tolika problémy nesetkávám. U nás stojí na vyhrazených místech pro CNG/LPG auta diesely a dodávky ( Ikea, Globus), tak to funguje u nás :-(

0/0
16.9.2018 11:03

R20a19d12i78m 46S81v15o17b27o67d47a 9913909736282

nevim jakyma autama jezdite, ale kdyz porovnate treba1.6tdi OIII tak to odjezdite po dalnicich nekde tesne pod 6l. 1.4tsi mate za 7l.

bavime se o normalni jizde 130-140km/h.

0/0
15.9.2018 13:24
Foto

I88v26a18n 27K66o81p49t39a 5377862431747

2.0 TDI tak kolem 5-6.000 km měsíčně. 1.6TDI není dobrej motor na dálnice proste už pak moc točí což dieselu nevyhovuje a spotreba roste.

0/0
15.9.2018 14:13

R64a35d90i38m 84S49v30o35b57o36d23a 9413949986732

nerikam ze je to dobry motor. jen jsem dal jeden priklad, ktery mam overeny. ale take 2.0tsi nezere8.4 ale take ho lze jezdit za 7l v prevazne dalnicnim provozu. ve meste si samozrejme vezme vic ale to tdi take

0/0
15.9.2018 14:57

M86a98r71t89i81n 56K15a32r85á96s41e47k 9188703798738

No ta 1,6 TDI toci na dalnici tak o 200 otacek vice nez treba 2,0 TDI v superbu .... a bude to hlavne tim, ze 1,6 ma jen petikvalt.... a zeby 200 otace byl nejakey dramaticky rozdil....

0/0
16.9.2018 15:17
Foto

I90v13a16n 49K80o36p38t62a 5517702471707

Jezdím s 1.6 i 2.0 a rozdíl je více než 200 otáček. Ano je to i petikvaltem a o tom to je.

Ostatně i mechanici v servisu mne od 1.6TDi, přemýšlel jsem o něm, zrazovali. Ačkoliv by pak na mne vydělali více. Ze bych ho na dálnicích proste uhonil. Prý motor na občasné delší jízdy, ne na pravidelné po min petistech km.

0/0
17.9.2018 21:46
Foto

I62v13a75n 32K67o18p62t39a 5647962601287

Jo ty dálnice v CZ či D jsou také tak 130-150 km/h.

0/0
15.9.2018 14:36

P58e13t14r 40Č53e12r22m63á76k 9618325389870

Dieselgate je především dokonalou ukázkou toho jak funguje jedna z mocností světa - media. Vůbec nejde o to jaká je realita a jaká jsou fakta, ale o to jak zdárně je kdo umí účelově podat, upravit, ohnout, a následně prodat a vytvořit dojem že to tak je ve skutečnosti. Na příkladů medií a dieselgate by se to dalo přímo učit R^

+4/−7
15.9.2018 10:26

P58e91t59r 70H19o47r21á18k 1449693829314

Vy žijete opravdu ve svém světě.

+2/−1
15.9.2018 13:17

P18e78t98r 18Č49e19r92m51á87k 9898765329960

Především v reálném ;-)

0/−3
15.9.2018 13:29

P19e48t57r 83H92a11r79i47p44r18a25s12a67d 55H59a49j20i24č 5431306193440

Reálný svět nezná nikdo. Pozorujete ho prostřednicvím svých smyslů a zpracováváte ho prostřednictvím toho interfejsu, co máte na horním konci těla. Výsledkem je určité panoptikum, které je dáno vrozenými dispozicemi, výchovou, okamžitou situací.

Štastní jsou ti, kteří jsou si vědomi, že svět, který vidí, je asi tak pokřivený, jako když se dívají v zrcadlovém sále do zakřiveného zrcadla. Ti se alespoň snaží domýšlet, jak by ten obraz mohl opravdu vypadat. Ti ostatní si myslí, že jejich interpretace reálného světa je jediná správná.

+1/−1
15.9.2018 16:51

P33e22t55r 36Č51e38r86m98á68k 9258375729980

Ale jistě že zná. Ty věci se nějak udály, jsou k tomu mraky faktických údajů, dokumentů a důkazů. Jediné zkreslení tedy nastává v tom jak s nima kdo pracuje - což jsem přesně demonstroval na příkladu medií v kauze dieselgate R^

0/−3
15.9.2018 19:42

L97a63d34i51s68l13a83v 73H69a83š15k81a 4633436121770

Starý dobrý 1,9 TDIR^

+9/−1
15.9.2018 8:05

J75a43n 11S87t74e25h44l37i65k 9585507596441

Které nás tráví oxidy dusíku . To nám ale nevadí , my jsme odolní narozdíl od amíku R^

+2/−3
15.9.2018 10:11

J49a10r73o93m55í61r 84K84r71á74l 4270359694629

A proto se vyrábějí motory, které těch oxidů dusíku produkují víc. ;-)

+4/0
15.9.2018 11:10

M38a49r54t87i94n 84K31a91r80á36s84e34k 9818283958858

Ktere? Dnesni naftak ma emisni limit cca 10x nizsi nez mely naftaky v dobe kdy frcely ty "stare dobre TDI"....

0/0
16.9.2018 15:15

J19i61ř33í 39S29m83e40t86a17n80a 7265919142678

TDI - dým a smrad.RvRvRv

+2/−2
15.9.2018 10:24

P82e61t14r 61Č16e86r20m69á55k 9748225569280

A nízká spotřeba = nízké co2 = nízký skleníkový efekt. To je přesně to co Evropa tenkrát razila za cestu R^

+3/0
15.9.2018 10:27

R47a19d30i78m 66S87v84o64b65o12d39a 9423549186672

nizke CO2=vysoke NOx. takze nam nebude teplo ale zato pochcipame na rakovinu R^

+4/−2
15.9.2018 11:12

P80e23t67r 38Č87e22r52m33á30k 9308225199750

Tak ono ani jden scénář není moc reálný (resp. je hodně přitažený za vlasy), každopádně to tak bylo, honba za globálním oteplováním měla povahu doktríny a v té době vstupovala do nejvyšších pater ekonomiky i politiky (viz. volby prezidenta usa). Dneska s tímhle tématem už každý působí spíše pro smích a zase najednou pro změnu urputně honíme oxidy dusíku.

+2/0
15.9.2018 12:40

P49e16t57r 26H71a64r92i77p85r12a59s13a28d 13H27a59j73i28č 5601776513870

Ono se dá jít i jinou cestou, než se trápit se spalovacími motory.

+1/0
15.9.2018 16:54

P41e16t82r 68Č15e94r84m10á57k 9538785199240

To s tím fakticky moc nesouvisí, naopak to je jen další umělá doktrína.

0/0
15.9.2018 19:43

T58o53m22á70š 88V25a89l93d20e18r 7353690199

Pokud se p. Čermák bude držet stále své pravdy a je v automobilovém průmyslu, nesmíme se divit těmto zvyklostem lítání od zdi ke zdi. Všude jasně tvrdí, že jde o podvod. I u VW tvrdí totéž. Jen vy pořád melete stejně jak mlýnek.

0/0
15.9.2018 16:56

Najdete na iDNES.cz