Diskuse k článku

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní prostředí na návrh maltské sociální demokratky Miriam Dalliové vyzval k výraznému zpřísnění limitů CO2 u automobilů od roku 2021.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a45v83e83l 69K33u37d52r61n14a 2817928607731

Kdyz jsem pristaval nad ranem v Dhace, udivily mne stovky ohnu v ulicich. Po nekolika dnech jsem pochopil, co to bylo. Kdyz se v Dhace nahromadi prilis mnoho plastu, mistni je rozhrnou a zapali. Prilis mnoho znamena, ze uz je neni kam dat a hromady odpadku podel cest uz jsou vetsi, nez asi metr. V Dhace zije dle ruznych odhadu asi 15 az 25 milionu lidi. Viditelnost je od 150 do 250m. Technickou ani emise tam neznaji. Tu zem jsem neprojel trabantem a tak o ni tolik nevim, ale ma asi 140 milionu lidi, kteri ziji bez zajmu o nejake zivotni prostredi, jakekoliv normy na emise a bez zakladnich ekologickych navyku. Mozna je nacase moudrym (z bozi vule, protoze si nepamatuji, ze bych nejakou soc-eko-maoistku volil) hlasujicim EU diktatorum prozradit, ze ekologie je globalni problem a Evropa je maly svetadil a sama nic nezmuze.:-)

0/0
25.9.2018 21:48

P28a39v89e79l 12K90y45n84č13i16l 4880144336742

Brusel a EU mi již drahnou dobu lezou krkem. Nemám vcelku nic proti zlepšování životního prostředí, nikoliv však cestou krys kancelářského typu, které obývají některé stavby v Bruselu. tyto krysy kancelářské ani nevystrčí nos ze svého skleníku a snaží se popírat fyzikální zákony, jak je již zde několikráte napsáno, aniž by znali jejich podstatu. Pravděpodobně v tu dobu chyběli ve škole.

Ona dáma, která navrhla nová opatření, je zřejmě snílek a fantasta, možná o 100 let později, stejně jako v případě Julese Verna, se jej představy naplní. Možná ale až potom co dovezeme jiné palivo z jiné planety.

Prostě něco v současné době jde a něco prostě ne a na to by si i byrokraté z Bruselu prostě měli zvyknout.RvRv

+5/0
20.9.2018 9:44

P98e58t53r 88M49i67c22h66a58l 2950244581772

V Bruseli se snaží odhlasovat novelizaci fyzikálních zákonů?

+5/0
19.9.2018 23:47

P44e20t16r 20H76a27r83i54p53r45a85s81a55d 57H49a98j97i79č 5621446323290

To je najednou stížností a výmluv.

0/0
19.9.2018 20:25

R86a15d33o48m70í34r 59P26e33š31o16r75n86a 3179686959826

Co je lepší, chcípnout na žízeň do pár let, protože nebude voda díky tomu, že v ovzduší je přehuštěno CO2, které na sebe váže vypařenou vodu a nevzniká tak mrak a zkondenzovaná voda, kterou pak chytneme v podobě dešťovky, anebo si vozit zadky v limuzínách, které všechen ten ropný bordel vypalují do ovzduší? To stejné s uhlím.

Jádro? Tam by to s určitými úpravami mohlo vypadat do budoucna nadějně a především do každého domu fotovoltaiku s 90% dotací od ČEZU či státu. Ono to vyjde na stejno...

0/−2
19.9.2018 19:03

M92a56r57c24e13l 10S53u63p 6859655188180

Buďte v klidu ! CO2 je pouze jednou součástí všech skleníkových plynů ! V této směsi skleníkových plynů tvoří celkem 0,054 %. Podíl celkové vyprodukavané CO2 člověkem je z celkového CO2 někde mezi 3 - 6 % - ten zbytek 97 % se dostane do ovzduší sublimací zemského povrchu a hlavně chemickými reakcemi v oceánech - hlavně v jejich teplejších částech.

Většina CO2 stejně skončí na dně oceánu,kde chemicky zreaguje.

Nesmíte se nechat poplašit od politiků,kteří štědře přeplácejí "vědce" a kteří z toho poblázňování mají príma kšeft !;-)

Jádro asi u němců a rakušáků těžko prosadíte ! Fotovoltaika je pro kočku (a pro číňana, který ty blbosti prodává).

Když už se mermomocí chcete dát na nějakou víru, tak se dobře modlete ať jim ve Francii správně rozběhnou ten reaktor na thermojadernou fúzi. V případě,že se to povede,pak chtěj hned nasekat několik velkých elektráren (i když je to drahý jak prase).

+2/−1
19.9.2018 20:17

P95e25t78r 24H98a86r85i33p70r92a44s83a28d 85H68a57j34i51č 5721226903210

Problém je v tom, že těch 6% je významný příspěvek. Přirozené cykly ho nedokážou saturovat a aproto se mění životní prostředí. CO2 má svůj koloběh. Asi nejvýznamnější je roční cyklus daný ročními obdobími. Člověk do toho významně zasahuje.

0/−1
19.9.2018 20:23

M65a61r38c72e39l 90S29u48p 6269705728600

6 % z 0,054%,které většinou jsou zaneseny nad oceán a do něj žuchnou !

V třetihorách byly hodnoty CO2 kolem 2000 a svět se nezhroutil.

Mimo to se nově potvrzují theorie, že je to celé naopak. Díky sluneční zvyšující se sluneční aktivitě se globálně otepluje a to má vliv na chemické reakce v oceánech, které "vypouštějí" více CO2. Dokazují to i průzkumy z ledu v Arktidě, kde lze rozborem identifikovat nejprve teplotní křivku a potom z časovým odstupem tuto křivku kopíruje křivka hodnot CO2.

+2/0
19.9.2018 20:57

J24a22n 19M59a18l91ý 3682192952695

V ČR bychom vážně měli pohnout a energetickou koncepcí....za nějakých 25 doslouží většina uhelek i jádro...

0/0
19.9.2018 17:48

D84r63a78h29o80m67í94r 37S40t65r45o83u34h66a57l 4475578232934

Jen do nich! Ať konečně vyvinou levný elektromobil pro masy!

+2/0
19.9.2018 15:12

P79e73t95r 66H57a22r17i42p21r42a22s14a97d 51H55a65j68i86č 5751216103670

Mají to v šuplíku už od 70-80 let. Začali to oprašovat až teď a jak je vidět, moc se jim do toho nechce.

0/0
19.9.2018 20:25

P58a75v44e29l 58P76a35ž35o50u43t 3303611813757

Tak RVHP taky schvalovalo cíle.Třeba pracovat na 110% apod. A taky to byly nesmysly.Stejně jako limity dle EU !

+7/0
19.9.2018 14:58

R15o88b82e61r33t 54M86a93t29u33l32a 8787369246125

Úředníkovi už nestačí, že to jezdí za 3/100 v laboratoři, ale chce to i v reálu no tak bude válka, kterou nemůže vyhrát jenom je otázka zda prohraje jenom úředník a nebo všichni...

+3/0
19.9.2018 13:47

M81a87r36e28k 67K73l38u17f81a 3778874834446

Měl by hlasovat jen ten, kdo je schopen najít realizovatelné, nepříliš nákladné řešení.

+6/−1
19.9.2018 10:44

M17a86r63t63i31n 93K82a92r80á85s38e47k 9448143878498

Podobny princip byste treba aplikoval i ve volbach a referendech? Pak by trochu byl problem v tom, ze by nemel kdo hlasovat....

0/0
19.9.2018 13:43

P10e34t54r 55H97a35r41i48p73r55a56s47a25d 53H54a50j76i98č 5201836263440

Nejezdit autem. ;-)

0/−3
19.9.2018 20:57

J25a72n 92P17o98k94o54r41n38ý 1353939130923

Tak se připrav až to s tebou sekne. Místo sanity za 10 minut, velbloud za dva dny. Inteligente.

+3/0
20.9.2018 3:40

M37a86r59e89k 60K88l38u31f82a 3308374454436

Psal jsem realizovatelné - stačí si ten příspěvek dobře nebo víckrát přečíst. ;-)

0/0
20.9.2018 8:52

D69a84v92i92d 37K88n39a25p18e19k 8407354416345

Těm zeleným a sociálnědemokratickým šílencům jde opravdu o to dostat Evropu na kolena. Jak hospodářsky (neustálé zpřísňování již beztak přísných limitů), tak politicky (migrace nekompatibilního obyvatelstva).

Ti úchylové fakt chtějí stav jak před 150 lety - všude pěšky, bohatší na koních nebo kolech. Že to bude znamenat prudké snížení životní úrovně, snížení délky a kvality života, už nedokážou domyslet.

Zajímalo by mě, v čím zájmu tito lidé jednají - jestli pouze za prachy někoho mimo Evropu nebo z čirého ekofanatického přesvědčení.

+5/0
19.9.2018 10:44

M48a78r10t25i18n 89K59a51r57á49s21e59k 9938653558868

No tak zrovna ty limity jsou nejvetsi ochranarske opatreni domaciho prumyslu (diky tomu se v EU prakticky vubec neprodavaji levna cinska nebo indicka auta).

Limity jsou mirnejsi nez treba v USA nebo Japonsku, ad CO2 - tam je to v EU pro automobilky dost volne na rozdil od jinych trhu. Kazdopadne nic z tech opatreni principialne nema jak poskodit evropske automobilky na ukor zahranicnich (spise naopak)...

+1/0
19.9.2018 10:58

M50a20r86c71e58l 20S71u53p 6429115748140

Kolik si myslíte,že vyberou peněz z emisních povolenek ? Kolik pokut za překračování emisních limitů ? V které kapse tyto peníze skončí ?

Připočtěte dotace na ekoprojekty ! Vsadím se, že se budou prodávat auta,které tyto limity budou překračovat a legalizace těchto prodejů bude opět za výpalné, klteré skončí v kapse opět těchto politiků.

To nejsou žádné drobné - to jsou miliardy EUR na které si brousí zuby EU politici !

+2/0
19.9.2018 11:10

D96a70v51i79d 29K62n95a96p43e51k 8367304346795

Zajímavá myšlenka. Dokáži si představit i dotování neprodejných elektromobilů z těchto povolenek a pak plácání se po zádech, jak se elektromobily krásně prodávají.

+2/0
19.9.2018 11:18

V34í51t 44K87o76u79b31a 6526620534838

Možná by stačil zákon, že každý kandidát na poslance EU musí mít IQ alespoň 100, aby mohl být zvolen.

+2/0
19.9.2018 10:42

J31a46n 76T29a88r53a64b56a 4586756539519

My vám to dobro vnutíme, i kdybyste ho nechtěli.

+5/0
19.9.2018 9:39

V49i18l23é45m 92B89a53r75á45k 4456387859906

Proč se nikdo neptá proč?

Auta podle Bruselu, Hospodářské noviny 13.5.2015, str. 10 - 11. "Navíc evropská auta na celkových globálních emisích CO2 se podílí ani tisícinou",

Tzn. 0,1 %. Jestliže v roce 2021 mají auta vykazovat emise 95 gramů CO2 na 1 km, při dnešní hodnotě 123,4 gramů CO2 na 1 km, potom snížení bude o 23 % (samozřejmě ne v roce 2021, protože budou v provozu i starší auta s vyššími emisemi). Cena technických "kejklů" odhadují výrobci na 700 eur na jedno auto.

Takže podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2. Z toho také plyne, že miliardy a miliardy eur vrážené do vývoje technických nesmyslů typu hybridních hybridů jsou vynakládány naprosto nesmyslně.

Nedávno byl v televizi díl Simpsonů ukazující elektromobil, který volal "nejezdím rychle ani daleko a kdo mě řídí, toho ostatní považují za homosexuála". Jak se tohle šílenství dá zatrhnout?

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

+5/0
19.9.2018 9:32

M28a90r65t86i36n 27K49a98r26á75s78e73k 9598663318468

No za me pokud je naklad na snizeni spotreby auta o ctvrtinu cca 700 euro, tak je to velmi pozitivni, protoze se to za zivotnost auta mnohonasobne vrati....

A ono je treba si uvedomit ze ta regulace CO2 u aut neni kvuli "zachrane klimatu", ale prave kvuli spotrebe - EU je ve velkem zavisla na importu ropy, coz neni dobre jak z ekonomickeho tak geopolitickeho pohledu, a auta jsou proste hlavni zrout ropy.

Mimochodem globalne je cca 20% emisi CO2 z dopravy, pricemz pozemni doprava (auta a nakladaky) z toho tvori skoro tri ctvrtiny..... tzn 15% globalnich emisi CO2 jde za auty a kamiony....

0/0
19.9.2018 13:42

D76r68a32h75o74m90í45r 36S70t17r16o69u62h39a55l 4105418892134

No vidíte. Takových brutálních snížení, ale stejně se u silnice nedá dejchat.

0/0
19.9.2018 15:13

J61a45r65o92s88l26a34v 10D19r95o69z23d 6263939190247

No... Musk by měl začít stavět další Gigafactory.

0/0
19.9.2018 8:56

R98a61d26e68k 52S25t73e50i98g55e42r 7914562222486

Nějaký zákon na omezení evropských socialistů by nebyl?

+2/0
19.9.2018 8:51

J28a58n 34T40a42r24a32b65a 4816856739209

To byste musel vymlátit třetinu evropské populace, co je v blahé nevědomosti volí. Takže nebyl.

+1/0
19.9.2018 9:41

J36a61n 20S46v56e46t45l45i85k 8427389859929

Zajímalo by mě, jestli už EK vyřešila kouřivost motorů velkých lodí a trajektů. Když jsem plul na Sardinii, tak to, co šlo z komína bylo, jako celá kolona aut na Jižní spojce od Štěrbohol po Barrandov. Hnus. A běží to nonstop, i při nakládce a vykládce.

0/0
19.9.2018 8:35

M92a50r28t47i27n 77K67a26r49á57s74e97k 9448843828658

Lode se resi taky, ale spise ve vice globalnim meritku... a ony lode EU prirozene netrapi tolik co auta, protoz lode zpravidla nepluji lide pod okny....

+1/−2
19.9.2018 8:46

J46o92s12e69f 39Š10o39l72t93e31s 8554108750133

Pro lodě plující do přístavů EU platí emisní euronormy.

0/0
19.9.2018 8:48

J81a71n 91T12a55r31a39b25a 4636476569419

Viděl jste někdy v Rotterdamu startovat motor tankeru???? To jsou euronormy jak noha...

+2/0
19.9.2018 9:42

D68r44a70h88o80m47í10r 60S13t75r90o92u89h32a20l 4275178542834

Tam je to tak, že v přístavu používají naftu a jak vyjedou do mezinárodních vod, přepnou na asfalt.

+1/0
19.9.2018 15:15

P45e70t49r 80N70e25c72h91a80n19i25c63k85ý 7163906538960

Sakra, musím vyřešit zimní provoz motorky, s auty to nevypadá dobře ;-D

+1/0
19.9.2018 8:29

M13a58r60t66i28n 37K13u31l68h25á20n62e40k 4163152459409

socialističtí eurohujeři se předhánějí kdo vymyslí větší nesmysl :-P

.

poroučíme větru dešti a nově i fyzice :-P:-P

+13/0
19.9.2018 8:24

M11i57c32h72a30l 17Š20v32é36d67a 4329652752390

Konec spalovacích motorů nemusí být špatná věc. Konečně bychom se zbavili závislosti na Rusku a šejcích z Blízkého východu. Nejlepší by bylo postavit víc jaderných elektráren a při nevyužité kapacitě v noci v nich vyrábět elektrolýzou vodík. Na ten by pak jezdila auta. Počáteční náklady by se za pár let vrátily. Měli bychom čistý vzduch a nebyli bychom závislí na diktátorech mimo Evropu.

+3/−4
19.9.2018 8:11

J13a26n 28T73a19r50a34b84a 4146316539669

víte co to je UTOPIE?

+3/0
19.9.2018 8:39

M92i14c75h70a56l 83Š56v80é69d60a 4519492802850

Ano, utopie je něco nerealizovatelného. Tohle je zcela realizovatelné, když by se na tom země EU dohodly.

+1/−6
19.9.2018 8:44

K39a58r17e14l 75K62u46č58e44r33a 7365891853700

Doufejme, že se země EU nedohodnou, že zruší gravitaci. ;-D;-D;-D

+3/0
19.9.2018 9:06

J30a60n 32T46a68r97a62b52a 4386326909609

Pane Švédo, realizovatelné (myslím kompexně, ne jako hra na projekt) to je tak maximálně ve vašich vlhkých snech. Račte se obeznámit s tím, kolik procent ropy, nakupované od šejků a z Ruska, je použiváno pro silniční dopravu a kolik pro ostatní dopravu a především pro průmysl. Pak vám možná dojde, jakou hloupost jste napsal.

+1/−1
19.9.2018 9:46

M19a90r81t31i55n 67K31a69r69á48s55e54k 9238483908398

Tak z ropy se na dopravu spotrebovavaji cca dve tretiny. A z dopravy tvori silnicni doprava cca tri ctvrtiny. Tzn cca polovina ropy se spali v motorech aut a nakladaku...

+1/0
19.9.2018 14:00

J66o27s35e32f 57Š66o94l97t39e90s 8264438260403

Ten vodík vypadá vždy na první pohled lákavě, ale jsou s ním obrovské problémy. A tím nemyslím s výrobou, ale hlavně s distribucí a skladováním, což celý řetězec extrémně prodražuje. Ježdění na nezdaněný vodík je zhruba 2x dražší než ježdění na zdaněný benzín. Oproti elektřině je to zhruba 6x! Pak už se provozní náklady začnou docela projevovat.

0/0
19.9.2018 8:50

M95i63c74h53a71l 84Š48v53é50d15a 4439272492600

To je dnešní stav, kdy se vodík vyrábí z uhlovodíků. V jaderkách by se vodík vyráběl z vody v podstatě zadarmo. Na noc se stejně nedají vypínat. Distribuce a skladování vodíku by jistě něco stály, to máte prvadu.

+1/0
19.9.2018 8:57

J89o82s90e24f 83Š23o61l98t64e73s 8354858430253

Jak říkám, i když vyrobíte vodík zadarmo, stále to bude tak drahé, jak uvádím. Výroba vodíku je snadná, i dnes lze vyrábět vodík v podstatě zadarmo z FVE...

0/0
19.9.2018 9:01

M36a56r37t40i52n 36K32a24r57á59s72e46k 9678813778818

No ale porad bude nesrovnatelne jednodusssi a leevnejsi pripojit v noci elektroauta na nabijecky a tim volnym vykonem je nabit, nez stavet tovarny na vodik, ktere budou neefektivne vyrabet vodik z vody (nevic jen cca 8 hod denne coz to opet prodrazi), nakladne a slozite ho rozvazet a prodavat, a pak menit zpet na elektrinu...

0/−1
19.9.2018 9:29

J80a52n 32T76a58r78a11b42a 4516126559819

Vodík se dá levně a efektivně vyrobit nejen elektrolýzou vody.

Zadruhé, kapacita energetiky na pokrytí potřeb dopravy ani zdaleka nestačí.

Zatřetí, kapacita přenosové sítě na potřeby dopravy ani zdaleka nestačí.

a Začtvrté, už teď se tvoří a aplikují postupy, jak se bude na dobíjecích stanicích distribuovat v místě dostupná energie pro přítomná vozidla, kdy vám dobíjecí výkon sytém omezí, aby zbylo na všechny ostatní, při kolika % vás vypnou, protože ostatní mají daleko méně. Takový energetický komunismus v praxi. Že nabijete rychle na 100%, na to zapomeňte. ČEZ na to už má tým vývojářů.

+1/0
19.9.2018 9:52

M12a75r87t96i59n 62K20a35r77á85s89e18k 9178633608768

Kapacita energetiky - v zasade staci, treba v CR by stacila i na mnohem vetsi provoz elektroaut, nez je dnes provoz spalovaku.

Kapacite prenosove site - opet, pri nabijeni hlavne v noci v pohode staci, v CR s obri rezervou, jedine co muze byt relativne levne resitelny problem je nedostatecna kapacity u nizkeho napeti - to ale vlastni rad rozsiri, kdyz se mu to pak bohate zaplate na vyssich prutoci elektriny.

Ad 4 to je docela logicke, pokud se budou rychle stavet ryhclodobijeci stanice, tak chce mit paku na to, aby v kritickem pripade je mohl operativne utlumit a tim stabilizovat sit. Ono hlavne pri domacim nabijeni se pak da cekat podobny princip jako u topeni elektrinou (takovy elektrokotel mimochodem sezere za rok mnohonasobne vice elektriny nez auto), a lidi diky tomu dostanou vyhodnejsi tarif a levnejsi elektrinu...

0/−1
19.9.2018 10:14

M65a34r49t24i40n 81K94a52r14á90s91e58k 9978573398198

Mimochodem docela by me zajimala ta levna a efektivni vyroba vodiku ve velkem meritku a ne elektrolyzou...

0/0
19.9.2018 14:02

Najdete na iDNES.cz