Diskuse k článku

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v San Francisku, my už jej mohli dříve prozkoumat v domově Audi v Ingolstadtu. Při vší špičkové technice je jasné, že e-tron chce hlavně působit jako kterékoli jiné luxusní Audi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i28ř31í 49Z20ý21k31a 9759143681890

Audi přijde s elektromobilem téměř mezi posledními a všichni novináři se můžou přetrhnout s bombastickými titulky a ódami o tom, jak tohle je spasitel elektromobility? Vtipné ...

+1/0
19.9.2018 7:40

P98e47t27r 75Č27e14r76m26á74k 9128185709390

Spasitel určitě ne, ale je to spolu s Mercedes jedno z prvních esuv premium segmentu, a má potenciál se začít skutečně slušně prodávat - zatímco v mainstreamu je cena eaut zpravidla vysoká, u premie to je mnohem menší problém.

0/0
19.9.2018 12:49

V50e62n19d82u28l47a 43F75a35i98f21e34r35o53v84á 4348871113859

Ty kubické tvary jsou divné, mrtvé, nudné. Když se objevila Fabia II, myslela jsem, že je to jen ojedinělý úlet, postupněj sem si toho všimla i u dalších nových škodovek a následně celého koncernu. Dříve mě nenapadlo, že budu pokukovat po Renaultech.

0/0
18.9.2018 20:46

R95o11m12a47n 94P60o57l42á74č80e36k 5436369565

Do Renaultu ani za zlaté prase

0/0
19.9.2018 9:00

A90n98t57o12n48í56n 65S34v24o72b48o15d51a 3904593919912

A co Nissan? Nebo Mercedes?

0/0
19.9.2018 11:53

Z85d11e31n74ě38k 47M25o24r31á70v15e68k 5937988658833

Nebo to formuluju ještě jinak - jestli začnou elektromobily kupovat i takové konzervy, jako zákazníci Audi, tak už to půjde dál.

0/0
18.9.2018 18:11

Z76d43e54n36ě32k 49M54o30r70á86v39e97k 5887188658813

Tak nic přelomového, ale další tradičněji pojatý elektromobil. Lidé co kupují Audi nechtějí výstřelky jako Tesla (přihrádka spolujezdce otevíraná přes dotykový displej je úlet). A když nebude plný všelijakých extravagancí, tak jej vezme na milost větší množství budoucích uživatelů. Je to další elektromobil na trhu a přes ty drahé se nakonec dostane i na levnější.

+2/0
18.9.2018 17:09

P81e88t50r 41M15i81c61h61a42l 2860264851592

Díky, nemám zájem.

+2/−2
18.9.2018 16:14

M65a29r73e81k 30S73a57j15d64a 2685450556108

Jedine na co se elektromobily (zatim) hodi je provoz po meste - takze vsechno to budou SUVcka veliky jak stodola... to je ta ekoloooogie a logika v jednom R^;-D

+6/−1
18.9.2018 16:11

F13r51a17n26t35i23š15e33k 85O15s57t33r78ý 4945801927933

80000 € na auto, které nejde prodat, je dost i na Němce.

400 km dojezd je taky ještě pořád příliš málo.

+2/−1
18.9.2018 15:35

P44e32t68r 69D14y66n64t25a67r 8434189751275

Je to moc drahy, o tom zadna...ale s tim dojezdem...ja dojizdim z vesnice a stacilo by mi to nabijet jen o vikendu,jinak to proste kazdej vecer pichnete v garazi na nabijecku

+4/0
18.9.2018 16:15

P29a14v85e14l 77O20t53i25s61k 2136791367

Jasně ale auto nemáte jen proto aby jste jezdil do práce. Já mám auto abych se dostal z bodu A do bodu B a zpět a to kdykoli si vzpomenu. Což mi zatím elektro auto neumožnuje. Takže ano dejme tomu jako druhé auto na ježdění do práce prosím, jenže na tohle jsou ty pořizovací náklady úplně mimo realitu, ale hlavně proč bych měl mít dvě auta, mně bohatě stačí jedno které zvládne všechno.

+1/0
18.9.2018 17:07

A79n24t25o58n51í78n 75S22v69o34b23o86d40a 3974833529102

v rodinách, které kupují nová Audi je většinou víc aut

+1/0
18.9.2018 17:14

P66a78v96e56l 68O84t53i47s74k 2266701497

Ale tady nejde vůbec o audi ač tato disku je pod článkem o elektrickém audi, já si myslím že problém, co se týče ovzduší a celkově životního prostředí je v tom, že aut je už prostě moc, a nejen aut A nejde jen o ovzduší ve městech, ale o celkové plundrování planety. A ted se tady razí myšlenka mít auta minimálně dvě, na co,. A k těm rodinám ktere kupují audi, samozřejmě, že mají více aut, na druhou stranu jsou zvyklí mít za svoje peníze maximální uživatelský komfort, a elektroauto prostě zatím v tomhle nedokáže plně nahradit běžné auto se spalovacím motorem. A nenechte se mýlit to, že někdo má peníze neznamená že je marnotratně rozhazuje nebo že potřebuje ukazovat prostřednictvím auta, že na to má. To platí možná v čechách, ale ne tady u nás v Německu, takže borec sice třeba koupí manželce Audi na nákupy a lítání po městě, protože je věrný své značce ale tak A1 nebo A3 a ne auto za minimálně 80 000,- Eur. Oni zrovna němci sice mají sice kupní sílu, ale zároven jsou docela šetřiví, takže máte třeba v rodině BMW 7 ale na ježdění po nákupech klidně Opel Corsa.

+1/0
18.9.2018 18:51

Z78d81e28n87ě43k 34M52o49r66á26v64e41k 5637568948903

Tady se nerazí myšlenka mít dvě auta, to tu vymejšlejí jen ti, kteří naoko nedokážou žít s elektromobilem. Hromada lidí píše, jak potřebují ujet 1000 kilometrů téměř bez zastavení, ale ve skutečnosti to platí jen o pár procentech řidičů.

Kdo chce, ten vyžije s jedním elektromobilem parametrů tohoto Audi. Jakmile bude dostatek nabíječek v místech, kde se auta běžně odstavují (u obchodů, restaurací, kanceláří), tak jim to ani nepřijde.

+3/0
18.9.2018 19:11

P97a72v79e35l 11O24t93i34s82k 2796211387

Nejde o to bez zastavení, jde o dobu nabíjení a taky o to, že já si zastavím kde já chci nebo potřebuji a ne kde chce auto. Tady se uvádí dojezd až 400 takže reál bych viděl tak 350 max spíš méně a to ještě musíte jet opatrně. Já v německu občas potkávám tesly, a na dálnici se většinou vlečou v pravém pruhu přilepeni za kamionem. Proč asi, a to nemluvím o tom, že dám na střechu kola, nebo připojím obytný přívěs jako zrovna němci v létě rádi za auty tahají. Na rychlo nabíječce nabiju jen 80 procent, jaký potom budu mít dojezd. Samozřejmě že když se budu snažit , tak s tím dojedu ale ten komfort cestování je prostě výrazně horší než u spalováku. Mimochodem kde berete to přesvědčení že delší trasu potřebuje jen malé procento řidičú, podívejte se na evropské dálnice, kde se tam tedy ty auta berou, a nebo se postavte na benzinku na německé dálnici a sledujte cvrkot a lidi kteří jedou jen pár kilometrů do práce na dálnici většinou netankují, protože je to drahé, ti natankují někde ve městě.

+2/0
18.9.2018 19:28

Z70d21e75n62ě15k 71M90o51r93á98v95e72k 5417128438503

Zkušenost známého s Teslou Model S dovolená od Plzně do Slovinska, cestou dvakrát dobíjení cca 30 minut, na místě dobíjení v hotelu. A mohl jste si všimnout - napsal jsem "až bude dostatek nabíječek", což už v civilizovanějším světě začíná platit.

Jasně, patříte k tomu procentu, co si cestou nedá ani kafe a ani se nezastaví na jídlo. Tak si elektromobil nekupujte, ale hlavně přestaňte vymejšlet, proč to nejde. Jsou jiní lidé, kteří se snaží přijít na to, jak to udělat. A spíš to vypadá, že to půjde.

+4/0
18.9.2018 19:34

J23a64k91u22b 89S62e49k11e45r44a 6486630866935

Upřímně, Vás známý by si to určitě pořídil, i kdyby na tom kousku do Slovinska dobíjel 5x. Ale většina lidu takto cestovat nepotřebuje a nechce. Já zase mám příběh ze Slovinska s Teslou, kdy pan nervózně pobihal okolo auta a evidentně spěchal...

0/0
19.9.2018 8:43

Z14d63e23n23ě77k 55M49o11r36á91v64e52k 5957978768163

Víte, já mám tuto alespoň zprostředkovanou zkušenost. A vám se nehodí, tak máte tu drzost vykládat, že určitě víte, co by udělal člověk, kterého vůbec neznáte.

Dost lidí, kteří dojíždějí do města za prací, má možnost nabíjet doma a pak mají vlastně každý den nabito. Proto do města dojíždí, aby mohli mít domek za městem. Kdybych každý den jezdil do práec po Brně, tka by mi stačilo nabít jednou týdně během nákupu někde u obchoďáku, až tam budou nabíječku (Lidl už je staví).

A to že zrovna vy jste ve Slovinsku viděl člověka pobíhat kolem Tesly, tak to vám ale vůbec nevěřím. S evidentním lhaním jsem se u odpůrců elektromobilů setkal mockrát.

+2/0
19.9.2018 12:22

J92i97ř80í 53S20e28h86n97a47l 6185708732266

Kdo chce, tak vyzije s autem za 80k EUR. Vy jste fakt komik.

0/0
18.9.2018 20:18

Z69d33e37n63ě98k 94M42o59r28á34v87e10k 5227378108563

Kdo chtěl, pochopil, kdo nechtěl, dělá ze sebe v...

0/0
18.9.2018 20:19

J47i65ř50í 34S39e50h49n82a43l 6825848752246

No to ze sebe delate spis vy.

0/0
18.9.2018 20:39

Z75d68e83n75ě84k 66M67o37r88á95v13e43k 5557748738913

Já jsem spíš doufal (ve váš prospěch), že to byl nejapný vtip. Ale jestli nechápete, tak vám to rád vysvětlím: myslel jsem tím, že jsou lidé, kterým dojezd 400 km na jedno nabití stačí a i na delších cestách jim nebude dělat potíže zastavit na kafe a nabít během půl hodiny na dalších 300 km. To jsem myslel těmi parametry - rozumný dojezd a dostatečně rychlé nabíjení. Ano, cena je taky parametr, ale z vlákna bylo evidentní, že řešíme problém dojezdu.

0/0
18.9.2018 20:45

J53i97ř90í 86S51e10h52n30a49l 6865298832536

No tak podle me cena je parametr jeden z nejdulezitejsich. Kdyz to bude za par kacek, tak si to clovek ze srandy koupi i kdyz to nebude uplne dokonaly. Cim to bude drazsi, tim vic bude zalezet jaky to ma parametry. Kdyz ale jakykoliv auto s parametry ktere vy sam prohlasujete za pouzitelne stoji 80k EUR a vic (aspon ja o levnejsim nevim), tak to je cifra pri ktery se i tem nemcum protocej panenky. Technika ktera je aspon trochu pouzitelna kdyz se clovek uskromni (pro me objektivne neni pouzitelna ani ta, ale chapu ze leckdo by s tim fakt vystacil) a je k dispozici za 80k, jako by nebyla. Samozrejme se par tech aut proda, ale elektromobilitu to v zadnym pripade neresi, zrovna tak jako ji neresi Tesla S nebo Jaguar e-pace. Takze spis je vtip argumentovat existenci tehle aut. Az toto bude stat tretinu, pak to mozna zacne davat smysl a lze zvazovat pro a proti. Pouzit existenci tehle aut za argument a jaksi prehlednout kolik to stoji je k smichu. A to jsem taky okomentoval. Nic vic, nic min.

Je to obvykly argumentacni faul zastancu elektromobility, ze vytrhnou z kontextu jen udaj co se jim zrovna hodi a ty ostatni ignoruji. Takze kdyz je rec o dojezdu, ignoruje se cena. Kdyz je rec o cene, neresi se jak daleko to za ty prachy dojede. Kdyz je rec o rychlosti nabijeni, neresi se ze poradna nabijecka je malokde. Kdyz je rec o dostupnosti nabijeni, zas se neresi ze z normalni dostupny zasuvky se to nabiji nekonecne dlouho. Atd.

ja spis doufak ze nejapny vtip to byl od vas. Ale vidim ze nebyl.

0/0
18.9.2018 22:51

M30a26r19t65i45n 51K64a13r34á36s70e42k 9298573688468

Tak co do ceny, podobne parametry (co do dojezdu) ma i hyundai Kona, a ten je za pulku (cca milion s DPH).

0/0
19.9.2018 7:16

J89i82ř74í 75S89e89h83n93a88l 6725748262626

No jo, jenze to je auto velikosti Rapida. Takze za ten milion je porad 2x-3x drazsi nez by melo bejt. Jinak receno zas to nemate kompletni, i vy uvazujete jen nektere parametry. V tomhle pripade zanedbavate velikost. To pivo je drahe? Tak si objednejte male, to je levnejsi ;-D

Problem je v tom ze pomer ceny k uzitne hodnote je zatim vzdy u BEV o hodne horsi nez u normalniho auta. Kdyby nebyl, tak by se samozrejme prodavaly v pohode a nediskutovalo by se o tom.

0/0
19.9.2018 8:50

M36a96r47t83i82n 67K79a93r77á20s33e19k 9878293708308

No tak jasne ze je zatim vesmes horsi, proto se tech elektroaut prodava "par kusu" (i kdyz treba vlastnici tesel jsou co znam docela v pohode, a nemaji pocit, ze by to auto stalo nejak zasadne vice nez konkurence, nebo ze by je baterky nejak omezovaly).

Ono nikdo neceka, ze budou elektricke auta masovou zalezitosti pri dnesnich cenach a dnesnich parametrech.

Jinak treba k te kone - ta stoji o necelych 500 000 vice nez spalovaci ekvivalent. Co pokud s tim autem najedete za 10-12 let nejakych 300 000km, tak se vam nakaldy srovnaji diky usetremu benzinu a servisu...

0/0
19.9.2018 8:57

J53i31ř51í 82S82e58h13n53a17l 6635408412246

Nesrovnaji. Ja jezdim na benzin, za 6 litru, tedy 2Kc/km. Na elektriku bych jezdil rekneme v nejlepsim pripade za korunu. A to bych nesmel k verejnejm rychlonabijeckam za 7Kc/kWh, to bych platil jak za benzin a neusetril bych vubec nic. Doba zivota auta u me je skutecne treba tech 12 let a 250-300 tisic km, to souhlasi. Na palivu by se mi vratila polovina tech penez, kdovi jestli. No za zapomente ze bych usetril dalsich 250 tisic na servisu. Tolik za servis za zivotnost auta nedam ani nahodou (kdyz nepocitam bouracky, obuti a dalsi veci ktery jsou nezavily na typu pohonu). Jo a taky predpokladate ze baterka by vydrzela tech 12 let? Protoze pokud ne, tak samozrejme je ta teorie o uspore za servis uplne v haji. No a to jeste v tech vypoctech srovnavam s autem ktere je o dve tridy vejs nez ta Kona. Konou bych samozrejme nejezdil. Kdybych si mel koupit auto na elektriku se srovnatenou uzitnou hodnotou, tak vlastne bych ho shanel dost tezko. Splnovala by to snad Tesla S, ovsem to jsme zas na tech 80k+ a trojnasobku ceny. O nejake navratnosti investice se rozhodne mluvit neda.

I ten clovek co by chtel jezdit tou Konou to neda. Takovej totiz ma na auto pul mega, ale ne mego. Takze kdyby chtel koupit za mego aby hypoteticky usetril za palivo, musel by si dalsi pulmego pujcit. Tedy pribyly by naklady na obsluhu dluhu. Zaroven by mel dvojnasobnou pojistnou hodnotu, tedy 2x drazsi havarijni pojistku. Naskakaly by mu naklady ktere vubec neuvazujete. De facto ta vase konstrukce je jako kdyby si koupil do foroty za pul mega cisternu benzinu aby ji za tech 12 let vyjezdil. A protoze na ni nema, tak by si na ni pujcil. A jeste by se o ni celou dobu staral a doufal ze tech 12 let vydrzi. Zhruba takovahle blbost je ta teze o navratnosti nakladu.

+1/0
19.9.2018 10:03

M75a72r75t47i50n 96K39a33r58á46s89e88k 9528223728518

Tak ja bych tu hypotetickou konu nabijel doma a jezdil bych nanejvys za 0,5kc/km, to mame na 300 000km usporu 450 000 jen na palivu.

Jinak baterka bych rekl ze 12 let vydrzi, á let je v zaruce a docela pochybuju ze dne po zaruce umre, spalovaci auta mivaji zaruku 5 let, a taky tak nejak verite, ze vydrzi cca trikrat tolik....

Hlavne jde ale o takovou hypotetickou kalkulaci pro nadsence, ze za urcitych okolnosti to auto vyjde za svoji zivotnost v zasade na stejne penize. Obecne z pohledu penez to samozjme normalni zakaznik neudela. Ale je treba dodat ze se porad bavime o prvnich vlastovkach s maloseriovou vyrobou...

0/0
19.9.2018 10:20

J65i11ř70í 23S73e44h50n33a43l 6795778922926

Tady hraje strasne velkou roli akcni radius ridice. Kdo je v situaci ze nejezdi daleko od vlastniho levneho zdroje elektriky a je schopen to vzdy v pohode nabit za levno (pripadne zadarmo treba v praci) a dojezd mu vystaci, tak je na tom uplne jinak nez nekdo kdo bezne jezdi za moznosti dojezdu auta (at uz je jakykoliv). Ty ceny na verejnejch nabijeckach jsou dabelsky a za ty se fakt jezdit neda. Jenze pak nic jinyho nezbejva, kdyz dochazi stava. Proto taky BEV maji sanci na aplikace kde se jezdi dana trasa, zejmena po meste, ruzny rozvazky zbozi, posta atd. Vim ze mi dojezd vystaci a ze to pres noc za levno nabiju. Tam to muze davat smysl uz dnes. Na regulerni jezdeni na vetsi vzdalenosti to smysl nedava.

Co se tyka te zaruky a vydrze, tak jde o zkusenosti. Aut se spalovakem jsem uz par mel a v zasade az na drobnosti tech 12 let vydrzely. Zarizeni na baterky jsem taky mel hodne, v zadnym z nich baterka 12 let nevydrzela. Kdyz bude za par kacek je to jedno. Kdyz stoji tretinu ceny auta (a u toho treba 8 let stareho uz vlastne nova baterka stoji mozna vic nez je zustatkova cena auta), realne hrozi financni katastrofa a predcasne sesrotovani vozu kvuli tomu ze nema baterku a nova se nevyplati koupit. Tohle riziko je velky.

A nepodcenujte treba tu pojistku. Za 2x drazsi auto zaplatite taky 2x vic na pojistce. Zalezi jaky mate bonusy, ale bez bonusu v zakladu za toho pul mega hodnoty auta navic zaplatite rocne 15 tisic navic. To taky neni malo.

0/0
19.9.2018 10:59

J75i29ř37í 48J78e11l47í56n71e47k 5315416963949

Aha, tady zase někdo teoretizuje.. baterka v mobilu nebo v noťasu vám taky vydržela dvanáct let? Pro vaši informaci je to +/- stejná technologie.. A abych vám rozšířil obzory, tak li-on technologii akumulátorů zkracují životnost především následující záležitosti: vybíjení na spodní hranici (což se může v autě stávat celkem pravidelně) , nabíjení nad horní hranici ( oblíbený trik výrobců, jak zdánlivě zvětšit kapacitu akumulátoru - můj mobil nabíjí na 4.35V místo obvyklých 4.2V - nicméně tohle si asi autovýrobci "nelajsnou" ) , nabíjení nadměrnými proudy (což při tolik skloňovaném rychlonabíjení je přímo nutnost) , nabíjení v záporných teplotách a vůbec je problém provozu v mrazu.. Ano, baterky u lepších modelů jsou klimatizované, ale pokud necháte auto přes noc v -15/20°, tak než se aku ohřeje, opravdu trpí.. Samozřejmě vadí i vyšší teploty.. Prostě provoz v automobilu není pro li-on aku zrovna nejpříznivější záležitost..

0/0
19.9.2018 23:23

M83a61r93t40i45n 40K11a51r61á69s28e50k 9408313528138

No tak jasne ze principialne je baterka v aute stejna technologie, jako baterka v mmobilu, stejne tak je principialne stejna technologie modelarsky motorek, a motor v aute, presto na zaklade toho neudelate zaver, ze spalovaci motor aut vydrzi nanejvys 10 000km....

Jinak mkrnete treba na baterky v priusech - technologie mnohem mene dokonala, nez dnesni, zatez baterky mnohem vyssi nez v elektroaute, a priusy funnguji bez vymeny baterie uz 20 let....

+1/0
20.9.2018 7:03

J69i29ř45í 39J81e27l61í50n72e21k 5345946933629

..demagogicky argumentovat umíte, o tom žádná :-) Takže: zatímco modelářský motorek od motoru v autě rozeznáte, tak li-on články, z kterých se skládá baterie do auta vy rozhodně od těch z noťasu ne.. Jsou to akumulátory velikosti 18650,stejné jako v noťasu, jen v Tesle je jich cca 6000... Samozřejmě pro automobilové použití jsou voleny typy s vhodnými vlastnostmi,ale zas až takový rozdíl v technologii to není.

No a k tomu priusu - kde jste přišel na to,že zátěž akumulátoru u hybridu je mnohem větší než u e-auta? Tímto tvrzením plně odhalujete hloubku své neznalosti... Co použít mozkové myšlení nebo aspoň googla: "Hybrid = benzíňák s slektronickou převodovkou s plynule měnitelným převodovým poměrem, baterie zde má pouze vyrovnávací funkci, případně vykrývá slabá místa atmosférického motoru běžícího v atkinsonově cyklu. Skutečnost, že auto dokáže jet kousek na zbytkovou energii z baterie je spíše jakýmsi vedlejším efektem. Použití e-cvt převodovky tady v zásadě umožňuje použít jednoduchý benzínový motor naladěný na vysokou tepelnou účinnost při zachování dobré dynamiky (kterou zaručuje velký točivý moment elektromotorů a možnost využití energie z oné vyrovnávací baterii, které počítač nedovolí se vybít, vždy jí pokud je to z hlediska účinnosti celého systému výhodné nabíjí spalovacím motorem). Celá věc je úžasně jednoduchá, jelikož ona e-cvt převodovka s baterií nahrazuje i jiné příslušenství motoru od startéru přes alternátor až po spojku a v zásadě je celý systém mnohem jednodušší a má menší množství pohyblivých částí než klasický automat (žádný HDM) nebo manuál (žádné synchrony a převodové stupně) a konečně i klasické cvt (žádný ocelový řemen, který je obyčejně slabým místem cvt převodovek a mechatronika). Bonusem je rekuperace, která získává zpět část energie a dost možná i vykrývá ztráty způsobené méně efektivním přenosem síly motoru na vozovku, což ale zároveň vykrývá i vyšší tepelná efektivita a pokročilé řízení motoru (nezávislost otáček na rychlosti jízdy)."

+1/0
20.9.2018 14:55

M48a80r76t48i66n 70K49a49r41á61s90e34k 9678673298388

Ad ten hybrid - u baterky jde o to, kolik z ni chcete vyrahnout, v pomeru k jeji "kapacite". A obyc hybrid ma baterku velmi malou (zpravidla malo pres 1 kWh), tzn i kdyz je pomocny motor v hybridu slabsi nez v elektroaute (ale ze ne nejak dramaticky), tak ve chvili kdy potrebuje ten vykon, tak je ta baterka "zdimana" nesrovnetlne vice. Stejne tak co do poctu cyklu se ta baterka za jednu jizdu nabije a vybije nekolikrat (zatimco u elektroauta neudela ani jeden cyklus), tzn i z toho pohledu je mnohem vice vytizena.

Ten zbyvajici balast s popisem jak funguje hybrid uplne nechapu jak s tim souvisi...

Ad clanky - ano baterka vypada podobne. Jenze chemie je nekde uplne jinde, a hlavne rizeni te baterky je taky nekde jinde. Pro srovnani opet klasicka nimh baterka ve starych mobilech (nekde umely umrit i za pul roku), a baterka stejne technologie v priusech, sluzici 20 let....

0/0
20.9.2018 15:05

Z69d26e13n67ě77k 11M94o66r23á66v10e53k 5667348168163

Jenže o ceně jsme se nebavili. A lidi dávají i mnohem víc za mnohem méně praktická auta (jedno Lambo jezdí tady po Brně, asi nějaký masochista). Za loňský rok se prodalo 100 tisíc Model S a Model X, letos se už odhaduje přes 80 tisíc Model 3.

Argumentační fauly? Ignorování smradu a dýmu za ropákama. Srovnávání infrastruktury existující pomalu sto let s infrastrukturou pro auta, která se vyrábí teprve šest let (před nástupem Model S to byly jen pokusy). Cena? Moje Mondeo v roce 2001 stálo přes 800 tisíc korun, to si nemohl koupit každý. Cena Modelu 3 se základním dojezdem bude sice vyšší, ale je to skoro 20 let později, tak to vyjde nastejno. Vy se díváte na věci jak jsou v plenkách a vůbec si nedovedete představit, že se to vyvíjí a bude vyvíjet a dost rychle. Teda Česko v nabíječkách brutálně zaspalo, ale ono se to srovná, až nám bude Evropa nadávat.

0/0
19.9.2018 11:11

J56i97ř30í 46S72e90h63n80a63l 6305878822476

Jasne ze daji. Ale prave ze to je v kategorii jako to Lambo. Koupi si to jen ten, kdo to proste chce a je mu jedno kolik to stoji. Racionalne uvazujici clovek si to nekoupi. Tomu take odpovidaji ty prodeje. Co se tyka smradu a dymu, tak jsem si tuhle vsiml zajimavy veci. Baba na motorce jela v kolone pomalu jedoucich aut. Chvili se tam motala, evidentne si vybirala za kym pojede. Po nekolika pokusech si nakonec vybrala me a za mnou uz zustala. Asi to teda zas az tak nesmrdi.

Infrastruktura je jaka je. Pokud mam dnes jezdit autem, zajima me infrastruktura jaka je dnes. Az mi dojde stava, je mi prd platny ze za 20 let tam nekdo postavi nabijecku. Tak dlouho tam stat nebudu. Technologie jsou taky jaky jsou. Diskutujeme pod clankem o aute za 80k, v dnesni dobe. Za 20 let az auto bude stat polovinu a bude vyresena infrastruktura a dojezd to samozrejme bude vypadat jinak. Teda pokud se to stane. Ale zatim to tak neni. Zminovany Model 3 pokud vim neexistuje, koupit se prakticky neda. A kdyby sel koupit, tak stoji jak dve Mondea. Navic auto bez servisu si nekoupim bez ohledu na cenu.

Takze vy zrejme teoretizujete o tom jak by eventuelne elektromobilita nekdy v budoucnu mohla fungovat, zatimco ja mluvim o praktickem provozu auta dnes.

+1/0
19.9.2018 11:54

Z57d59e92n30ě44k 50M17o90r35á84v47e84k 5197358988703

Viděl jste někdy vůbec Model S? Kategorie Lambo? Nebuďte směšný. Tesly jsou praktická auta a i když se jim na začátku něco nepovedlo (uvnitř chyběly odkládací prostory), tak to postupně řeší. U nich je rozhodně vidět snaha.

0/0
19.9.2018 12:09

A94n82t17o55n83í76n 68S47v82o64b77o61d32a 3144563229212

do města malé auto, žena má benzín s automatem, druhé je větší auto, dnes jsem s ním jezdil po Praze a hnus, automat nebo elektromobil je do města paráda. Univerzální auto neexistuje. Toto Audi je stejný nesmysl do města jako Tesla S. Elektromobil má nejlepší ovládání, žádná automatická převodovka nedosáhne toho co umí elektromotor, to je komfort. Žena zkusila dvouspojkovou převodovku a raději si nechala staré auto

0/0
18.9.2018 19:24

P29a64v17e16l 33O32t82i97s25k 2306221817

Přesně tak při současných technických možnostech by mělo smysl menší auto do města , jenže tady je zas nesmyslná ta cena. A musíte bydlet v RD aby jste měl kde nabíjet. Což rapidně snížuje počet potencionálních zákazníků

0/0
18.9.2018 19:31

A60n63t65o64n19í67n 47S80v37o63b79o89d55a 3464783729552

Spousta bytovek má garážová stání, tam není problém s nočním nabíjením

0/0
18.9.2018 20:03

P67a31v38e34l 72O89t70i90s64k 2716601347

No a spousta bytovek to nemá, ty auta na ulicích přes noc parkují asi proč, to je argument jak noha. jde o to a tom jsem psal, že klasické auto si může koupit každý, ale e-auto ne prostě okruh zákazníků se dost snižuje tím kde lidi bydlí. A nenechte se mýlit, že lidi v bytech by na to neměli. Zvlášt ne v německu, když se kouknu jaká auta přes noc parkují na ulici , kde se dá i nedá, tak to fakt nejsou žádné socky, jen prostě žijí v bytě.

0/0
19.9.2018 3:23

A57n67t56o56n65í31n 11S22v96o22b45o19d41a 3834653839272

Mám známé v Rakousku, tam si lepší auta na ulici moc nevystavují, tam se z audin kradou náhradní díly, vše co zničí airbagy, takže otevřou auto a vyčistí ho za chvilku

0/0
19.9.2018 11:52

J60i85ř52í 19N52o57v97o83t56n86ý 4736942722546

Moc příjemné, asi budoucnost.

0/−4
18.9.2018 15:01

T94o86m55á79š 94B33í42l89ý 2245770607

Vždy jsme ohromováni zrychlením a max.rychlostí. Bylo by dobré vědět, kolikrát se toto monstrum na tu stovku rozjede a jak dlouho tou dvoustovkou pojede než mu dojdou baterky. Nebo jak dlouho vydrží jet při průměru 100 km/hod, což i na dálnici znamená jet skoro trvale nad 130 km/hod. :-P

+6/0
18.9.2018 14:29

Z57d55e85n28ě92k 88M34o85r73á13v85e17k 5247148208573

Tak to zrychlení určitě využijete při předjíždění. Okamžitá reakce na plyn a neexistence řazení posouvají v elektromobilu předjíždění na jinou úroveň. Tesla Model X zvládne dvoustovkou cca 100 km, tedy za půl hodiny víceméně vybité baterie. Ale je to velké SUV, Model 3 LR zvládne v "americkém" dálničním režimu těch 500 km co udává.

https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI

https://www.youtube.com/watch?v=V1rf6H_el84

0/0
18.9.2018 17:00

J18o44s37e27f 33B66a50b31k84a 3140699602847

Nablýskaná nuda;-(

+1/−1
18.9.2018 14:22

J70a70k73u58b 93S11e22k64e63r97a 6486180986515

Synonymum pro německé auta...

+1/0
18.9.2018 14:55

P19e78t41r 74B83á75č68a 8805796505435

Houby startuje, tahle zoufalost nikdy startovat ani poradne nebude a muzete se snazit sebe vic.

0/−3
18.9.2018 14:19

J33i87ř44í 96S17c84h63w35a88c42h 8258424658206

elektrický startér to opravdu nepotřebuje.

0/0
18.9.2018 16:01

J19a44k18u54b 46S87e18k34e25r41a 6526530386855

Stačí nahodit jističe (za příplatek), nebo zašroubovat keramické pojistky :-)))

0/0
18.9.2018 16:04

Najdete na iDNES.cz