Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D17a70v37i90d 38K66n24a93p46e28k 8987724146395

Přistěhoval jsem se do malého městečka kousek od Vídně. Místní radnice provozuje elektromobil pro tzv. sdílení - auto má svoje parkoviště s nabíječkou, rezervujete si ho přes internet, vyzvednete a zase ho vrátíte na stejné místo.

V e-golfu jsem se zatím svezl 3x a moje zkušenosti:

Po nastartování čudlíkem ani nevíte, že je auto nastartované - musíte se o tom vždy přesvědčit pohledem na palubku. To může být dost nebezpečné v situacích, kdy s autem pouze zastavíte, zpomenete ho vypnout a pak se auto omylem rozjede.

Při plné baterce to má dojezd 270 km, při zapnutí klimatizace nebo topení se dojezd sníží skokově na 200 km. Po ujetí 10 km po rovině se dojezd sníží ne o 10km, ale rovnou o 20 km. Minule jsem s tím jel 45 km a po skončení cesty dal nabíjet - čas nabíjení : 55 minut, kdy si auto nemůže vzít další zájemce.

Po každé cestě musíte dát auto na nabíječku a před cestou ho zase musíte odpojit a kabel sbalit do auta - otravuje to.

Pro delší cestu někam do míst mimo město a dálnice si to auto rozhodně nepůjčím - nechci plánovat cestu od nabíječky k nabíječce a pak zůstat viset někde mezi loukami bez šťávy, když nebude nabíječka funkční.

Pro nákupy a cesty do 50 km je to dobré. Víc zatím nic. Bohužel.

+17/−2
doporučit
20.9.2018 10:08

Š26i83m97o28n 45M62a51r70t60y13n67e47k 7963485183456

Můj zaměstnavatel má elektřinu v podstatě zadarmo (vyrábí si jí) a tedy teroreticky by mohl výhodně využívat elktroauta ve své flotile služebních aut (alespoň částečně).

Elektromobil je v celé flotile jediný (Vw golf) a ostatní auta (cca 80 ks) jsou výhradně s naftový mmotorem - proč asi?

+11/0
doporučit
20.9.2018 11:59

D80a18v29i86d 84K51n93a22p28e75k 8587904736325

Celý projekt elektroaut přechází z fáze "počáteční nadšení" do fáze "realizační vystřízlivění". Za pár let přijde fáze "vyznamenání nezúčastněných" a "potrestání nevinných".

+14/−4
doporučit
20.9.2018 9:14

T28o52m93á91š 63K57u32c83h68a10ř 3847451198331

Jako ekektroinženýr s 30 letou praxí vám říkám, strčte si ten nabíjecí elektronesmysl někam. :-P Dvoutunová auta s obrovskou těžkou baterií, na jejíž nabití potřebujete malou elektrárnu, jsou slepou cestou. Smysl mají naximálně tak elektrokola, elektroskůtry a podobná vozítka, tam ten poměr vychází pro elektromobilitu docela příznivě.

+18/−7
doporučit
20.9.2018 9:49

J32a90k69u74b 84B11r47i90n52e27r 6537742882851

Mam k dispozici e-up! a jsem tezkej skeptik. Je to naprosto sterilni zazitek z jizdy, bez tlacitka eco +, ktere vypne veskery uzivatelsky komfort (ac, vetrak) a zamezi “raketovemu” startu nedojedete prakticky nikam..prejezd Strahovskyho tunelu vam vezme 10km dojezdu..rekuperace je zajimava, ale aby k necemu byla musite se pohybovat z kopce dolu a nebo jak magor priskoky po rovine (rozjet se-rekuperovat, rozjet se-rekuperovat).. nabity na 80% je to za cca 10 min u rychlonabijecky-coz neni spatny-to uznavam, ale ma to clanek na 140km-Tesly stojej u tech stojanu 40minut..coz je vysmech. No a jsem na to fakt zvedavej v zime..podle me se bud zmeni kompletne pristup k “motorismu” a nebo elektro mobilita nema budoucnost. Hawk

#milujudiesel

+16/−6
doporučit
20.9.2018 7:27

B10l69a14h60o96m38í83r 25S52k14o84u59p22ý 8957480288111

Jejda, to je mi ale článek?? Tak ono to nakonec není takové terno???

Ježíši Nazaretský = dotace na pořízení elektroauta, dotace na silniční daň, dotace na stavbu dobíjecích stanic, dotace na rozšíření infrastruktury distribuce energie....... .....dotace na co ještě??

Dotace na úhradu ekologické likvidace starých baterií? Dotace na stavbu recyklačních továren na použité baterie??

Dotace hasičům na nové vybavení při zásazích u nehod elektroaut?

Ekologická kalkulace = je ekologičtější výroba, provoz a likvidace elektroauta nebo výroba, provoz a likvidace auta se spalovacím motorem?

Kam se jen schoval ten... no... zdravý rozum???

+13/−4
doporučit
20.9.2018 13:37

V48i41l70é88m 37B15a82r15á72k 4836377989756

Je to nalajnované k elektroautíčkům. Nikdo nebude kupovat, tak se bude muset dotovat. Proč?

Auta podle Bruselu, Hospodářské noviny 13.5.2015, str. 10 - 11 je věta: "Navíc evropská auta na celkových globálních emisích CO2 se podílí ani tisícinou", tj. 0,1 %. Jestliže v roce 2021 mají auta vykazovat emise 95 gramů CO2 na 1 km, při dnešní hodnotě 123,4 gramů CO2 na 1 km, potom snížení bude o 23 % (samozřejmě ne v roce 2021, protože budou v provozu i starší auta s vyššími emisemi). Cena technických "kejklů" odhadují výrobci na 700 eur na jedno auto. Takže podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2. Z toho také plyne, že miliardy a miliardy eur vrážené do vývoje technických nesmyslů typu hybridních hybridů jsou vynakládány naprosto nesmyslně. Nedávno byl v televizi díl Simpsonů ukazující elektromobil, který volal "nejezdím rychle ani daleko a kdo mě řídí, toho ostatní považují za homosexuála", a to je asi jediný pořad v "bedně", kterému se dá věřit. Jak se tohle šílenství dá zatrhnout?

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

+10/−2
doporučit
20.9.2018 8:57

J47i88ř68í 45F82o97g95e34l 2480801486172

To se tedy šéf VW nadělá...

+4/0
doporučit
20.9.2018 7:25

K47a65r89e35l 87N50o51v33á25k 8154431280966

A půjde to nabíjet přes unifikované nabíječky pro USB-C?

+4/0
doporučit
20.9.2018 0:46

J72o64z30e54f 34K53o56s25t76e65l94a90n76s22k50ý 8315752109596

Trochu nafúknutý článok. Pochybujem, že si vedenie Volkswagenu nevedelo spočítať, že vývoj platformy, na ktorej sa (minimálne na začiatku) nebude vyrábať tak veľa áut ako na platformách so spaľovacím motorom, bude logicky drahší.

Na druhej strane je to ale jediný možný postup - tak ako pri KAŽDEJ novej technológii. V ekonomickej hantýrke sa tomu hovori "úspory z rozsahu". To jest, čím viac sa niečoho vyrába, tým je nižšia jednotková cena. Je to jednoduché: všetky konštantné náklady (na vývoj, administratívu, budovy atď.) sa rozpočítajú na viac kusov, a preto sú jednotkové konštantné náklady nižšie. Ale nižšie sú samozrejme aj jednotkové variabilné náklady: čím viac výrobca vyrába, tým väčšie množstvo materiálov nakupuje, a logicky za to požaduje množstevné zľavy. Presne ako pri predaji áut: inú cenu dostane zákazník, čo kúpi jedno auto, a úplne inú zákazník, čo ich kúpi 10.

Volkswagen a ostatní výrobcovia to majú ale podstatne ľahšie ako taká Tesla. Tesla totiž vyrába len elektromobily. Iní veľkí výrobcovia si môžu dočasne dovoliť vyrábať elektromobily aj len s minimálnym ziskom, či dokonca bez neho. Ale hlavne - majú od koho "opisovať", majú kde čerpať inšpiráciu a vylepšovať niečo, čo už niekto iný tvrdou metódou pokusov a omylov realizoval - to jest Tesla.

Lenže Tesla, resp. E.Musk nikdy neplače nad tým, aké je to zložité. To si môžu dovoliť len veľké firmy a hlavne najatí manažéri. Tí pracujú kvôli platu, a keď sa im nebude zamestnanie páčiť, jednoducho prejdú do inej firmy. E.Musk je v úplne inom postavení.

+5/−2
doporučit
20.9.2018 14:54

J31a80k88u48b 92S79e83k43e84r74a 6606420556495

WV zase pláče do médií a zbytek automobilek maká :-)

+4/−2
doporučit
20.9.2018 13:13

Z47d20e43n75ě79k 23M37o91r90á70v10e93k 5437208378113

Já myslím, že ta prezentace elektromobilu Audi Muskovi pod nosem byla pěkná kravina. To jako pozvaní hosté vylezli z předváděčky něčeho co bude a mohli vidět jak se po ulicích prohánějí reálné elektromobily od konkurence. ;-D

To bych se pak jako zaměstnanec Audi musel stydět.

Být Muskem, tak dám zaměstnancům úkol sednout do elektromobilů a jezdit kolem té předváděčky, aby jim to došlo.

+2/−1
doporučit
20.9.2018 18:20

P12e48t15r 82H96a25r82i25p37r73a49s20a70d 49H26a33j49i50č 5381126163550

To je pořád MEB, a kde nic tu nic. Vlastně jsem se dočetl, že se ten políček Muskovi bude vyrábět v tak malých sériích, že je to spíše zase jen planý poplach. A VW? Ten bude ještě do roku 22 v klidu spát.

Přesto myslím, že konkurence už je. Tohle auto má opravdu dobré parametry. http://www.hybrid.cz/autosalon-pariz-2018-elektromobil-kia-e-niro-s-dojezdem-485-km-na-trhu-jeste-letos

+2/−1
doporučit
20.9.2018 18:10

J95i85ř32í 38N89o28v48o97t45n73ý 4156832722216

vývoj však zastavit nelze. Alespoň zmizí naftová auta ze silnic a budeme lépe dýchat.

+6/−16
doporučit
20.9.2018 7:11

P37e71t52r 32M37i28c48h15a73l 2270304501542

EV jsou se současnou technologií uchovávání energie jen předraženou hračkou.

+1/0
doporučit
22.9.2018 12:50

M76o53j92m81í35r 94V55r52t28o60c67h 2350633752382

Je nepochybně nutné aby technologická špička světa zosobněná v ČR, sama ukázala jak se to dělá. Nejlépe když se vytvoří národní podnik , který bude vyrábět bezkonkurečně vyspělý elektromobil. To bude jedinečná ukázka umu lidu této země.

+1/−2
doporučit
20.9.2018 8:00

Najdete na iDNES.cz