Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o41s36e77f 70U64l85m72a14n 8310120818385

USA jsou velmoc v plýtvání. Amík, když přijde do pizzérie, tak si objedná největší pizzu a půlku nedojí, kdybyste kopli do plechovky piva, kterou někdo nechal jen tak ležet na cestě, tak zjistíte, že byla poloprázdná, po silnicích se prohánějí osmiválcové pickupy, které kromě řidiče nic nevezou, po cestě míjíte vozy, které by naší technickou neprošly ani omylem (nemluvím samozřejmě o rozdílu v povinné výbavě apod.), popelnice na tříděný odpad jsou velká vzácnost, po nocích potkáváte mývaly, jak šustí v povalujících se taškách z Walmartu, auto s nejmenším objemem, které jsem v USA potkal, byl VW Jetta s 1.9 TDi, jinak všechno třílitry a výš. Já měl tehdá Mitsubishi 2.4 a Amíci ho přezdívali "gas saver". To mi neříkejte, že Amíci jsou posedlí ekologií. Teda nevím, jak je to třeba v Californii, tam jsou všichni trochu jiní než ve zbytku USA.

+39/−3
doporučit
21.9.2018 10:43

J49a40n 61K58o35m24r52s29k66a 8522662548412

VW v Americe doplatil na to, že "lhal" o skutečných hodnotách.

Kdyby hodnoty nezkreslil tak žádná aféra není.

Nicméně v Americe je lež druhý nejtěžší federální zločin po vraždě, to je zásadní rozdíl od Evropy, ve které se může lhát (neříkat pravdu).

+38/−4
doporučit
21.9.2018 8:17

P13e16t43r 82H16o61r11á94k 1239923139614

Stačií přestat daňově diskriminovat majitele benzinových aut a zvýhodňovat naftu. A bude po problémech.

+18/0
doporučit
21.9.2018 12:59

J61a28r49o35m74í45r 26Č27e40c94h 1453898957202

Vsichni zde komentujici vubec neberete v potaz system vztrikovani paliva.Starsi TDI nemaji vysokotlaky vstrik paliva,tudiz nevytvari mikrocastice,ktere organismus nespracuje.Moderni vysokotlake motory i bezinove tyto castice vytvareji,proto jsou osazovany filtry techto castic pokud jsou tyto filtry funkcni problem nenastava.Bohuzel nase legislativa opet zaspala dobu a umoznila tyto filtry beztrestne odstranovat.Dalsi duvod byla nesmyslna cena techto filtru a vseobecna neinformovanost.

+9/−1
doporučit
21.9.2018 10:04

V44á44c83l59a88v 68P32a39v61e78l39e30k 1250506796434

Není možné. V Evropě se přece vědělo, že nafta je super a úplně nejlepší je bionafta. To je jedno, že to je pro zdraví, ekologii a motory horší, ale úředník řekl a my vzorně posloucháme.;-D Jaktože Američan ne?;-D

+16/−6
doporučit
21.9.2018 7:34

K36a46r58e96l 72N94o13v93o91t16n50y 2371105189700

Diesely v Evrope jsou tak rozsirene z velke casti proto, ze je staty primo podporuji skrze nizsi spotrebni dane, nez v pripade benzinu.

+7/−1
doporučit
21.9.2018 20:10

J53a86r95o26m66í20r 63Č13e43c38h 1323668697952

Ano, jde ovsem o rozmer tech castic.Dnesni moderni benzinove preplnovane motory je tipu TSI je vytvareji take a jsou stejne nebezpecne jako u naftovych motoru,presto se filtry montuji az nyni a nikomu ti nevadi.

+10/−5
doporučit
21.9.2018 10:58

B54ě30l74a 47H95o67r98á41k98o46v49á 1408882669820

Američané mají nos na to kde se dá něco nahrabat a na celou ekologii kašlou.:-P

+7/−3
doporučit
21.9.2018 13:35

P28e94t38r 52S18p84á43l29e33n22k32a 2713432245677

Žádný podvod, jen aféra... někdo vymyslel test, auto test splnilo, hotovo dvacet. Start/stop systém je v autech taky jen aby splnilo test. V reálu spíše škodí.

+7/−5
doporučit
22.9.2018 8:13

P50e37t43r 97Č47e84r74m89á13k 9498705229860

Když americký novinář vypráví o americké mediální kauze tak je to skutečně jako pohádka...;-D Škoda že nevnesl i trochu objektivity. ;-)

VW pochopitelně (jako každý racionální komerční subjekt) usiloval o zvýšení prodejů a americký trh měl vzhledem k relativně nízkému zastoupení vw velký potenciál, to ano. Na druhou stranu VW měl v té době už vcelku dobře obsazený zbytek světa a předběhl Toyotu na pozici světové jedničky, takže to že by uspěl i na americkém trhu byl především obrovský problém a riziko pro americké automobilky kterým po ekonomické krizi pár let předtím hrozil další ústupek ze světového výsluní a tvrdá rána na domácím trhu. Pro VW to naopak byla jen třešnička na dortu - největší byl i bez USA, kdyby ten trh získal (resp. zásadněji uspěl a zvýšil tam prodeje) tak by pouze odskočil R^

Tam začíná pravé jádro dieselgate a jejího načasování. VW tam prodávál stejný produkt jako kdekoliv jinde (nešlo tedy o žádný speciální sw), a sliboval nízké emise co2 (mantru to všech globálních oteplovačů) což také měl. To že podobný sw evropské automobilky běžně používají (a nejedná se o žádné obcházní nebo manipulace, to jsou jen mediální zkratky neznalých novinářů) se v automotivu vědělo, byl to běžný vývoj. Američanům trvalo celkem dlouho než přišli na to jak to navlíknout a našli problém v homologační dokumentaci (tedy nikoliv v sw samotném!). I ze samotných materiálů EPA je jasné že tím disponovali už pár let před spuštěním kauzy. Proč jí spustili jen proti VW se dá pochopit (BMW prostě globálně nikoho neohrožuje), proč byla ale uměle spuštěna zrovna v té době je věc kterou by se raději novinář měl zajímat, a ne poeticky vyprávět o broukovi.

+6/−4
doporučit
22.9.2018 12:51

F58r76a36n30t95i30š25e43k 92O24s61t20r20ý 4115511347733

Diesel je stejně eko jako jiné spalování uhlovodíků.

Jen přeplňování má tu nepříjemnou vlastnost, že při něm vzniká větší množství NOx. Úplně stejně na tom jsou i benzíny. Není to totiž vlastnost paliva, co to způsobuje, ale vlastnost dusíku, který je v atmosféře.

+5/−3
doporučit
21.9.2018 10:07

R95o64m26a41n 94P21o96l90á29č96e52k 5146349125

Ono by stálo za to se podívat do historie... Proč VW tam masivně šel do dieselů? Protože politik to podporoval jak je to úžasná a hlavně diesel má menší objem CO2 což letělo...

+3/−1
doporučit
21.9.2018 21:45

V46l72a55d69i56s85l11a75v 22N98o33h56e23j80l 7868367838331

Nafta je zlo. Rv

+13/−21
doporučit
21.9.2018 1:58

L64a39d53i16s94l55a62v 65H38a39š75k32a 4723396671210

Starý dobrý naftový tdi. Pěkně se svezete za 5-6l. Údržba v pohodě. Zrychlení krásný. Škoda, že je ta doba pryč a ta skvělá auta pomalu mizí ze silnic

+6/−8
doporučit
21.9.2018 9:46

M24a46r64i40a93n 47K71a29r51a27b17a 4483961250132

Celý problém je umelo vytvorený. Pred pár rokmi takto v USA likvidovali Toyotu, potom keď sa svetovou jedničkou stal VW, dostal ranu aj on. Keď sú taký spravodlivý, a chránia spotrebiteľa, zaujímavé že im nevadí, že klamú v spotrebe /a tým pádom aj v emisiách/ veselo ďalej. O technických problémoch, vznietených vozidlách a pod... o tom sa tu tiež nejako nepíše. Prestante nafukovať niečo, čo je problém len politický.

+3/−2
doporučit
24.9.2018 8:41

Z92d23e28n48ě94k 58H40a77n98z17l 2898574715105

Pořád do kola

+2/0
doporučit
21.9.2018 4:35

L89u35d93ě87k 12J66a50š71a 7529386272675

Prostě VW si myslel, že Amíci jsou stejné trubky jako Evropané a že na kdejakou blbost skočí. Hlavně že celá Evropa Amíkům nadávala, že nepodepsali Kjótský protokol. Amíci moc dobře věděli, že to je jen podvod na Evropany, aby měli pocit, že jsou ekologičtí a jak se o záchranu planety snaží

+3/−3
doporučit
21.9.2018 15:44

J33a63k77u48b 24M67a23š35e82k 6192546890727

Konecne je to venku. Dizl je omyl lidstva.

+4/−11
doporučit
21.9.2018 8:51
Foto

M61i83r68o64s33l13a89v 98S29t61e90i23n59e93r 2586620300696

Samozřejmě je nafta daleko ekologičtější, než benzin ale v Americe je benzin levný, diesly jsou technicky náročnější a dražší. V Arábii také letí velkoobsahové benziňáky.

Dieselgate je úspěch Toyoty, ta brání svoji pozici všemi prostředky. Uplácí ekoteroristy jako DUH v Německu, aby pomlouvali VW a diesly, přitom Renault, Volvo, Ford a jiní produkují několikanásobně víc nelegálních emisí. Ti ovšem nepředstavují vážné konkurenty k Toyotě.

Nižší daně za palivo kompenzuje vysoká daň z vozidla, v Německu se diesel vyplatí asi tak od 20 tis. km ročně. V ČR žádný zřetelný rozdíl v ceně není, diesel je palivo o něco snáze vyrobitelné, než benzin s určitými Oktany, proto o korunu za litr levnější. Ve spotřebě je ale rozdíl ihned viditelný, v ČR se diesel vyplatí už při běžných nájezdech za rok. Vyšší pořizovací náklady se vrátí v menších nákladech na svíčky a údržbu. V dieslu také tak snadno neuhoříte při nehodě.

+4/−14
doporučit
21.9.2018 21:04

J88i31ř36í 34N76o98v60o91t32n43ý 4456262792806

To byl velmi hloupý nápad.

+1/0
doporučit
21.9.2018 16:53

J13a25r50o82m81í16r 28H35l36u67b14e11k 2856340644731

Hloupý a diletantský nápad byl, prohlašovat, že existují spalovací motory s nulovými, či téměř nulovými emisemi. Technicky to prostě není možné. ÚV EU to nařídil, tak se to i stalo.

+1/−2
doporučit
21.9.2018 21:11

F64r72a61n48t64i67š46e36k 16O68s14t40r80ý 4555631127813

Za celou tou aférou je přesvědčení, že CO2 je neekologické. A protože moderní diesely mají menší spotřebu než benzíny, mají i menší produkci CO2. Na tom bylo postavené tvrzení VW, že jsou diesely ekologické. Pokud přijmeme tu základní tezi, tak měl pravdu.

Problém je v tom, že ty moderní diesely potřebují přeplňování. A tady je kámen úrazu, který se vůbec netýká CO2.

Kdyby se ve společnosti nešířil jako mor názor, že auta produkující CO2 jsou zlo, problém by nenastal.

+1/−2
doporučit
21.9.2018 10:12

J20a19k43u53b 74M79a24š50e63k 6932686300747

je sice krasny ze "moderni" dizl motor je udajne neco jineho nez starsi dizly. ze to je cistci. mno jo ale ten motor je slozity asi jako raketoplan. obsahuje tisice kurv1t3k. to si nemuze rozumne uvazujici jedinec poridit.

+1/−2
doporučit
21.9.2018 8:53

R23a35d37i57m 78K71a64l40a26s 2450786232751

Nebudu obhajovat saze létající z výfuku nebo NOx, ale jinak je turbodiesel svým charakterem výborný motor. Škoda.

+1/−4
doporučit
21.9.2018 10:15

P22a12v86e53l 80K14r11á29l 9758252304293

Americké velké pick-upy s průměrným osmiválcem o objemu 4,8 litru a váhou 3 tun musí zákonitě požírat malé Evropské Volkswageny,ale na jejich nákupy a provoz jsou dotace

0/−4
doporučit
22.9.2018 18:00

Najdete na iDNES.cz