Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o60m93a63n 16P64o98l88á81č16e64k 5196119555

Ono je celkem logické, že se diesely prodávají méně, když prakticky napříč automobilkami diesel zmizel ze všech malých a menších aut... Viz např. Fabia + Rapid jsou jenom v benzinu...

+15/0
doporučit
20.9.2018 21:54

M25i95c79h25a77l 82R89e48i32t35e36r 7295233924

Nemyslim si ze by to byla afera dieselgate co snizuje zajem o diesely. Z meho pohledu jde spis o kombinaci slozitych naftovych motoru (drahe opravy) a situace na zapadu (silnicni dan na diesely dvojnasobna, zakazy vjezdu, nafta drazsi nez benzin). V dnesni dobe mi uz nafta do maleho a stredniho vozu nedava smysl.

+15/0
doporučit
20.9.2018 17:23

L45u77k41á69š 23S88l53a96n82i63n10a 1761613613471

Sveho diesla se jentak nezbavim, je ve vynikajicim stavu a za par let ho dam na veteranske znacky a tem prskalum proti dieselum budu hezky jezdit coudit pod okna.:-P

+8/−6
doporučit
20.9.2018 19:20

M76i38l36a80n 86R75e26z77n78i16c40e14k 1638370688362

Jezdím 2.0 TDI a jsem spokojený. Nevidím důvod přecházet zatím na benzín. V porovnání se stejně výkoným benzínem 135 kW mám o 2 litry v průměru menší spotřebu, při rychlé jízdě snad ještě větší rozdíl. Navíc snese větší nájezd (byť o není moje priorita). Vše podstané se odehrává mezi 1700-3000 otáček, jede parádně. Servis vyjde stejně, rozdíly minimální. Koupil jsem ho v akci za cenu benzínu.

Dost jsem se ale pobavil s vozem Škoda Rapid Ambition 1,0 TSI 70 kW, který jsem dostal jako náhradní v servisu. Ten zážitek si nemohu nechat pro sebe. Když odmyslím to auto jako celek (prostě shit za drahé peníze), konečně jsem na vlastní kůži poznal ten výtvor století.

Motůrek velikosti mixéru přenáši do špatně odhlučněného interiéru mnohé vibrace - hlavně volant pedály a řadící páka vibrují jako o život. Do 2 tis. otáček je úplně mrtvý a pak vypálí jako zběsilý (fakt se to díky nízké hmotnosti rozhýbe obstojně), co mu ty tři válečky stačí, aby v zápětí ztratil dech - co by taky člověk čekal o litru. Chce to docela trpělivost a citlivou práci s plynem. Rozjedy do kopce a popojíždění v kolonách jsou zážitek. Zlatá jedničková Fábie SDI nebo MPI, to jsou proti tomu kultivované agregáty.

Mám s tím soucit a snažím se ho nepřetěžovat, ale často je třeba mít nohu až na podlaze a otáčky nad 4 tis., což jsem ale čekal, prostě to dýchá v každém kopci a při předjížděcích manévrech je třeba dobré načasování.

Poměrně rychle se ohřívá a taky je auto lehké na předek, takže dobře ovladatelné ve městě, zato mimo město zj. na rozbitých okrskách je to uskákaná koza, že by člověk jel raději vlakem (i na 15' kolech je to tvrdé a ovladatelnost mizerná)

Spotřeba 5,5 litru, pod 5 to moc nejde stlačit, když nechete být brzda. Není problém dostat spotřebu i k 8 litrům!

S 2.0 TDI, tedy dvojnásobným zdvihovým objemem bez problémů pojedu za 4,5 -5 litru a to ještě rychleji. Tak na co takový krám je?8-o

+3/0
doporučit
21.9.2018 20:06

M86i50c16h53a13l 74M94o95u21c12h27a 8225255240104

Ono to asi bude take tím, že aktuální benzinové motory nemají při srovnatelném výkonu o moc vyšší spotřebu než diesel, přičemž jsou mnohem příjemnější na ježdění a levnější při nákupu.

.

Problém bude životnost, což dnes člověk kupující nové auto úplně neřeší. Jenže za 10 let už nebude šance koupit levně ojeté auto, které bude ale zároveň spolehlivé. Ty dnešní atmosferické benzíny dojezdí a místo nich budou v bazarech dnešní technologiemi prošpikované maloobjemové turbobenzíny...

+3/0
doporučit
21.9.2018 11:09

R31a38d11e55k 95P10a47l36á26n 3284987620633

Jak se to vezme. Chtěl jsem benzin(s nájezdem 15000 ročně). Bohužel menší osobní dodavka(Multivan, Custom, Proace ...) s automatem v benzinu není.

Nejblíž je Caddy Maxi, ale tam se mi vozík nevejde.

+3/0
doporučit
20.9.2018 17:44
Foto

V81í84t 88C68h24a37l23u36p54a 6178432110432

Hlavne ty drahe opravy. Kdyz se podela atmosfera benzin, neni to takovy ranec jako comon rail v nafte. A treba jen takova spojka stoji v dieslu 3xtolik co u benzinu. A pak jeste slavny DPF....

+3/−2
doporučit
20.9.2018 21:04

V39l68a83d58i13s62l63a15v 18B75u61r81y71š36e48k 1249892347144

když už jsou na trhu ojetin diesely, tak se prodají jestli je o ně zájem nebo ne, přece se čtyřleté diesely nebudou šrotovat jen proto, že by o ně upadl zájem, u nových aut je to jiný, tam si vyberete, jakej chcete agregát a ten motor se vyrobí buď zážehovej a nebo vznětovej, zájemce o starý auto musí nakonec koupit co mu po zámožnějších motoristech zbude a je úplně jedno, jestli jeho zájem poleví a nebo nepoleví

+1/0
doporučit
23.9.2018 11:50

J22a40n 23V36e22l58e97k 2876118735767

To nebude aférou dieselgate. Spíše jde o to, že lidi konečně začínají přicházet na to, že diesel opravdu potřebuje dlouhé trasy. Na popojíždění po městě, dojíždění 5km do práce je absolutně nevhodný. Zanáší se turbo, nyní i DPF a to následně stojí dost peněz.

+1/0
doporučit
21.9.2018 9:26
Foto

P30a66v54e62l 69S77t52r67a25k46o97š 6577731180375

ČR ještě nějakou chvíli vrakovištěm evropy zůstane, s tím že diesely budo svinit vzduch se musíme smířit. Malé vozy se vznětovým motorem jsou ve vyspělém světě neprodejné už dávno a ty větší míří kvůli úspoře paliva do hybridní a elektrosféry.

+1/−2
doporučit
20.9.2018 22:46

J86a51k10u73b 21S64e82k39e88r12a 6266420706985

Zájem o sazomety možná nepolevuje, ale kolega neprodal koncem roku 2017 fokuse TDCi za 110tis a čekal. Před 14dny jej prodal za 40tis i s novými koly a byl ještě rád, protoze na rozdíl od konce roku 2017 o toto auto nezavadili ani bazary..

+1/−2
doporučit
20.9.2018 20:13

P14e73t62r 41P41o55l94á37k 1197665706718

Jedine, co snizuje prodej dieselu, je kampan politiku a medii a zejmena chystane restrikce vuci naftovym autum. Ja si do ted bral vzdycky diesel, ale ted taky premyslim nad benzinem ci hybridem. Jediny duvod je ale zminen vyse. Jinak bych nemenil. I kdyz Kodiaq RS mozna nakonec zpusobi, ze se na politiky a media zvysoka vys... :-D

+1/−2
doporučit
20.9.2018 17:28

Najdete na iDNES.cz