Diskuse k článku

Malovat SUV je jednodušší, prozrazuje šéfdesignér Seatu

Alejandro Mesonero-Romanos maluje seaty skoro celý život. Šéfdesignér španělské značky představil nejnovější model, SUV jménem Tarraco. Ve svém týmu má hlavně Španěly, to není v autoprůmyslu obvyklé. V rozhovoru pro iDNES.cz odhaluje svůj recept na úspěch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a82v39e81l 49K41o89v83a87n61d93a 3350254454

na tohle je ještě dneska potřeba designer ? Všichni kopírujou od druhýho. Pytel nudy. Sebrat znaky ze všech SUV a člověk by měl problém je poznat.

+1/0
12.10.2018 20:19

T16o54m88á38š 62V75r54á63b51e17l 8910124863654

Není móda něco co trvá už přes 20.

SUV pojme více pasažérů a nákladu, než sedan zároveň je bezpečnější a i ta nejhorší SUV mají logicky díky výšce lepší průjezd terénem než sedan. Zároveň jsou hezčí než MPV a vnímána jako luxusnější a reprezentativnější než kombi. Dost lidí vnímá SUV jako ideální kompromis, proto se prodává a prodávat dál bude (pokud to nezarazí nějaké ekologické nařízení)

+2/0
11.10.2018 15:08

J63i60ř45í 73S47c88h35w68a62c63h 8598864568706

ještě před cca 10 lety se jich prodával zlomek počtů co dnes.

Že jsou prý bezpečnější je jen pocitová záležitost. Aktivní bezpečnost je naopak horší (vyšší hmotnost vyšší těžiště jak oproti MPV tak hatchi, sedanu či kombíku).

Místa je v nic méně než v MPV a není v nich více místa než ve stejně velkém kombi. Jsou ošklivější než sedany, hatche nebo kombíky, takže i méně repre.... a samozřejmě oproti nim "žerou i trávu okolo silnice" při horší dynamice, takže v 90% jsou sazometu (čím větší tím více). ;-)

+1/0
11.10.2018 21:20

J63i21n55d93ř55i21c19h 42Š47k48o92p32e82k 4315411310885

Většina suv opravdu nemá víc než 5 míst k sezení a velký kufr. A průchidnost auta s 4x2 nebude taky žádný zázrak

0/0
12.10.2018 23:46

T47o54m34á30š 36B25a29š86a36n20d47a 2912359772740

Další facelift Hyundai Tucson?

Jo sorry, to je Seat, ale proč teda vypadá jak Hyundai?

+4/0
11.10.2018 15:06

L83u98b39o61š 97H56o74r56á30č23e96k 4808255150133

A nemohl by to pro všechny automobilky kreslit jeden designer, vždyť je to všechno

stejný - Karoq, Kodiac nebo jak se to jmenuje, původně okopírovali KIU, ale KIA to má už 10 let !

+2/−1
11.10.2018 14:23

P37a40v73e22l 41M32a49t37o95u35š16e28k 4108700504

Co má Kia 10 let? Auto, které dokáže jakž takž prodat i v Evropě?

0/0
11.10.2018 14:54

J21a69k27u13b 97S31e11k69e90r89a 6786770986225

Ano, v kategorii SUV jsou na trhu opravdu dlouho. Byli jedni z prvních, kteří segment zachytili. Koncern VW se v tomto pouze snazi těžit z úspěchu jiných... Stejně jako v elektrice a hybridem.

0/0
11.10.2018 23:49

P28e47t71r 30Č16e19r60m60á64k 9428955439710

Z úspěchu zrovna ne (nikdo s elektrikou není úspěšný), ale je zcela logické že vzhledem ke svému postavení nastupuje až do vyzkoušených segmentů, ono by to obráceně nešlo.

0/0
14.10.2018 11:00

P43e35t90r 37H74o84r79á11k 1369633219164

Jedna krabice vedle druhé. Takže bych řekl, že je to jen o tom něco na tu tvarově jasně danou krabici namalovat.

+2/0
11.10.2018 14:18

I80g36n69á82c 31M62r53k50v24i76č86k44a 2978922609885

Tady neměl co kreslit, dostal jasný obrysy Tiguanu/Kodiaqu a na to naplácali hnusy, že to zprznili k nepoznáníRv

0/−3
11.10.2018 13:30

P60e14t83r 16H64o59r66á44k 1109623149914

Že to zprznil k nepoznaní? To by asi odvedl velmi dobrou práci.

+1/0
11.10.2018 14:19

V28a20š90e83k 59Ř24í35h82a 2903773438792

kodiaq se k tomuto po designové stránce ani nepřibližuje.

0/0
12.10.2018 19:24
Foto

L51u91k56á66š 48N55o39v80o33t89n50ý 6326787158518

Aby také ne, když design dnešních automobilek je ctrl+c a ctrl+v. To se to pak designuje. Akorát se udělá vzadu z LEDek jiný světelný podpis a voala auto je na světě.

+1/0
11.10.2018 13:18

L31u69d34v81í67k 58G60a32j14d85o12š84í82k 2675773964812

Ono to navrhování dneska není vůbec sranda. Všechno je to skoro stejné, protože prostor designérům svazuje miliarda jednak předpisů ale hlavně ekonomie výroby která je už natolik optimalizovaná, že v podstatě nedovoluje žádné velké odchylky, aniž by se to nezačalo prodražovat. Což vedení automobilky nikdy nepřipustí. Dnes už se designéři můžou skutečně volně vyblbnout jen a těch světlometech.

+1/0
11.10.2018 22:04

M70a14r63t71i12n 10S95v53o33b32o68d38a 7684688142549

SUV - Souloží Uhrazený Vůz :-)

+5/0
11.10.2018 13:13

M72a13r23e65k 94S74a31j90d69a 2525790456708

Ten o trochu starsi design (Ateca, Arona) se mi libi o kousicek vic.

+2/0
11.10.2018 12:56

I55g23n55á91c 67D60i74v50i79š 1291689383384

SUV znamenají emoce. Mají emocionální stránku, protože vám dávají velké možnosti, takové, které jiná auta neumí - jezdit do terénu, vozit své sportovní náčiní.

To zvládne i Škoda 105S. A v terénu bude i schopnější než SUV v provedení 4x2.

+3/0
11.10.2018 10:38

J44i35n91d92ř44i27c97h 39Š20k63o63p41e86k 4945811720115

ano, emoce. Když blbec v SUV zabírá 2 parkovací místa

+7/0
11.10.2018 11:03

J58a29r60o81s76l19a22v 45M11a17r38v13a91n 2837530376667

SUV je celkem zvracenost- na jednu stranu se snizuji emise, na druhou stranu se vyrabi cim dal tim vic SUV, protoze je ted takova moda.

+13/0
11.10.2018 9:39

J40i94n97d75ř18i62c46h 40Š45k58o91p60e80k 4645911760785

hlavně nemá prakticky žádnou přidanou hodnotu oproti klasické sedanu, kombíku atd.

Téměř všechna prodaná SUV jsou 4x2, takže o nějakém použití na nezpevněných cestách si můžou nechat tak max. zdát, prakticky je to jen zvýšené klasické auto. Je vyšší, šiřší, jejich řidiči zpravidla nejsou schopni parkovat na parkovišti pouze mezi svými čárami atd.

+7/0
11.10.2018 10:00

Š69i49m77o55n 66M25a79r57t43y19n68e36k 7273785193136

Ale zkratka SUV automaticky neznamená teréní auto.......

+1/0
11.10.2018 10:13

J64a86r74o34s50l66a23v 51M41a59r29v84a29n 2517460356237

My vime, co znamena SUV. Ze by ta drobna atraktivni blondyna co ho ridi provozovala nejaky sport, kdyz jede na nakup? ;-D No ale uzitek trochu jo, to uznavam.

+1/−1
11.10.2018 10:18

P53e29t81r 64M14a34r65š59o72u23n 5665328106136

ten "Sport" provozovala v noci nez dostala auto ;-)

+1/0
11.10.2018 20:06

J64i15n54d19ř90i17c56h 15Š75k23o45p46e23k 4795471370685

ale zpravidla jej pomalu jako plnokrevný tereňák nabízí

+2/0
11.10.2018 10:26

P51e40t33r 68F94e31i93g16l 5488233660552

Ta tohle může mít 7 míst a to už může být docela praktické...jinak ale nejsem fanda SUV...a přiznám se, že ani kombíků (kufr naplním tak 2x za rok)...prostě mám rád klasické sedany...ale to je věc vkusu...

0/0
11.10.2018 10:25

J60i85n54d13ř24i24c76h 12Š50k18o97p54e48k 4535671290665

asi potkávám špatné modely. Vždy tak max. 3 lidi v SUV, většinou však 1

+1/0
11.10.2018 10:32

J20a84k22u44b 53S25e91k76e43r69a 6826600126525

Právě že má tu nejvyšší přidanou hodnotu - a to v ceníku.

0/0
11.10.2018 11:17

K92r88y58š24t37o89f 42M98a65l69i35n27k43a 3427773301503

I kdyby to mělo 4x4 tak naprostá většina řidičů to v našich končinách nevyužije (a je jedno jestli je to SUV, sedan nebo off-road 4x4)

0/0
11.10.2018 14:19

P62e73t49r 37Č38e54r20m16á70k 9628365799540

To není tak docela pravda, záleží na typu pohonu 4x4. Plnohodnotný přináší lepší jízdní vlastnosti celý rok, ale pravda že ty spojky co má 90% normálních aut mají pole působnosti dost omezené.

0/0
11.10.2018 15:44

L93u51d48v65í14k 64G88a38j40d38o33š21í28k 2515193364802

Tak tak. Pokud totiž chcete opravdu využívat předností čtyřkolky na silnici, pak se to podepisuje na spotřebě.

0/0
11.10.2018 22:11

P58e97t23r 28Č29e85r61m24á63k 9448485179660

To je další nevýhoda většiny těch neplnohodnotných systémů že zvyšují spotřebu aniž by vykonávali jakoukoliv práci a byli přínosem.

0/0
12.10.2018 9:50

F36r16a28n21t75i83š77e76k 37M23i41c22h32a45l26i26c19a 8136118795886

Škopku, nebuďte závistivý :-)

0/−1
11.10.2018 15:29

P14e38t66r 35Č74e65r86m50á49k 9308505319720

Má výhodu na výšku obestavěného prostoru než výchozí normální model - zpravidla je kratší a lépe se s ním tedy parkuje, zabere menší parkovací plochu. Opakuji že to platí v porovnatelných třídách, ne X5 vs passat ;-)

Pohon jedné nápravy je pak plně v souladu s určením auta - a to do terénnu zcela jistě není.

0/−2
11.10.2018 15:42

A12n27t91o17n74í35n 57S14e30b83e80r16a 7953508450979

Tak jistě. SUV je už ošklivé ze své podstaty, takže nějaký zmršený design na tom nic nezmění :-D

+9/0
11.10.2018 9:36

V54a41š46e36k 77Ř32í76h61a 2843113278902

Mě přijde že Seat má nejprogresivnější design z koncernu. Ostatně ne náhodou se mnoho designových prvků objeví jako první u seatu. A až potom je přebírá Škodovka viz Ateca a Karoq.

Asi to bude souviset s jižním temperamentem.

+12/−3
11.10.2018 0:11

A36n87t92o89n89í58n 42S98e33b12e37r75a 7323838820549

Ale jo, kdybych si už dneska tedy musel koupit SUV, tak asi beru Altecu.

+2/0
11.10.2018 9:37

F84r29a77n25t51i51š94e87k 13M93i94c78h49a40l32i73c17a 8656778425906

Tak Alteu nebo Atecu?

0/0
11.10.2018 15:31

P90a25v46e17l 45M74a51t14o70u14š92e49k 4328750644

Asi to bude souviset s tím, že jsou to sesterské modely na stejném základu a stejných proporcí, vyrábějící se na jedné lince a ten tvůj dojem zřejmě vznikl z faktu, že byl Seat představen dřív, nicméně vývoj probíhal souběžně a paralelně.

0/0
11.10.2018 10:28

V33a12š49e83k 91Ř14í85h95a 2633633588922

Skoro 1,5 roku rozdílu je pro vás současně?;-D;-D;-D;-D

0/−1
11.10.2018 20:58

R78o63s67t65i16s49l63a93v 14C40i18b15u76l52k83a 2429899110384

Audi ne?

0/0
11.10.2018 13:04

V27a63š66e49k 14Ř25í92h50a 2853143288812

Audi si jde svojí cestou. Já měl na mysli modely, které se sdružují ve výrobách.

0/0
11.10.2018 20:59

M52i86l80a71n 49R12e47z86n10i67c80e60k 1918930448162

Souhlas, já jsem se nadchnul pro Leona ST, pokaždé když přesedám do služební Octavie kombi se stejným motorem říkám si, když dva dělají totéž nikdy to není totéž. Interiér i exteriér o třídu lepší, podvozek i odhlučnění interiéru a full led světlomety nemají chybu včetně mlhovek i odbočovacích světelR^

0/0
15.10.2018 18:09

Najdete na iDNES.cz