Diskuse k článku

Největší šílenost v Paříži. Autonomní stroj od Renaultu přerostl všechny

Na autosalonu v Paříži pokračuje automobilka Renault v představování své vize mobility budoucnosti. V ní budou auta jezdit sama a zákazníkům poslouží na přání. Koncept EZ-Ultimo ukazuje, jak by mohla vypadat taková služba pro lidi, kteří si žádají maximální komfort a jsou ochotni za něj připlatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z47d92e94n35e62k 90N94o89v11o72h76r80a54d15s93k22ý 6631794230115

Automobilismus je segment, který se rozvijí asi úplně nejpomaleji ze všech. Viděl jsem koncepty z padesátých let minulého století, jak by mělo dnes auto vypadat a neblížíme se tomu ani omylem.

A ještě mě pobavilo, že autor konceptu myslel na velké dveře pro snadné nakupování. Jsem si na 100% jistý, že až něco podobného bude jezdit, tak žádné obchody už nebudou. Teda ne ty kvůli kterým by jste potřebovali velké dveře do auta. ;-D

0/0
7.10.2018 6:49

P57e24t13r 62S23k84á64l50a 7947543556280

zlaté moje Berlingo z roku 97,jeden drát k motoru,1.8 diesel,všechno si opravím sám,emise tak malé,že technik myslel,že nezapnul sondu :-)

0/0
4.10.2018 11:38
Foto

J48i46ř85í 75D71v89o67ř69á67k 5255729740268

Technik neměří emise ale koeficient absorpce.( Jak neprůhledné jsou emise ).

Pokud to trochu přeženu, pokud by tvoje auto z výfuku vypouštělo třeba Cyklon B, tak budou emise super. Tedy pokud to technik stihne zapsat.

0/0
5.10.2018 19:43

J95a87n 42K41r40p40e59c 5236733704332

A po kterých cestách to má jezdit? Předpokládám nějaký způsob levitace, bude mít problém přejet plechovku od koly natož jet po D1...

+3/0
4.10.2018 10:36

J89a41r21o77s35l53a94v 56P26r57o42c18h29á28z50k73a 2215522436418

Cimrman by zbledl závistí, takovou slepou uličku by nevymyslel.

+7/0
3.10.2018 23:34

M50a38r46e27k 96J31a19n63e23č95k15a 1747746623841

Renaulty mám sice rád, ale na tenhle výtvor jejich znak perfektně sedí a diamant bych v tomto případě v něm neviděl ;-)

+3/0
3.10.2018 23:31

J39a77n 88J43a23r30o26š 6574679630792

Jak by řek ostravak: Py*uuu

+1/0
3.10.2018 22:17
Foto

J23i23ř89í 66D47v69o39ř39á81k 5605949920808

A jak se na ostravsku říká Mitsubishi?

Tří Py*uuu ?

0/0
5.10.2018 19:46

K13a43r40e42l 30S51l67a42v66í42k 4203954315195

Na naše silnice "ideální".

0/0
3.10.2018 20:58

P29e20t33r 79B77á63č27a 8175946735565

Silenost a autonomni v jednom nadpise, s tim se da souhlasit.

+3/0
3.10.2018 20:38

J57a45n 44M45a79c34h43á83č 3187396783892

Autonomní auto...mě řízení baví,auta si kupuju podle toho,jak jezdí,jak se chovají v zatáčkách,jak akcelerují.Koupit si elektrickej krám,kterej bude jezdit sám,no,snad mě to už nepotká.

Vždycky se lidé dívali s očekáváním do budoucnosti,kterou čekali lepší pro život a třeba větší svobodu.Co tam vidíme my? Budoucnost Evropy není díky migraci moc pěkná,svoboda mizí po kouskách pryč,státy přidávají další a další zákazy čehokoliv,a trocha té svobody v autě,jak pojedu a kam,to nám tyhle stroje vezmou taky.

+7/−7
3.10.2018 20:11

P83e37t26r 94B46á56č79a 8785706255605

Mam to uplne stejne.R^

+2/−2
3.10.2018 20:38

M20a28r57t80i27n 39J63u95r48e65č85k71a 2163324951851

Zas na druhou stranu Vás v takovémto autě nepřejede žádný ožrala.

0/0
3.10.2018 21:22

K18a76r21e23l 78Š49o30u49m52a61l 1674793608

Pokud se dobře odladí firmware. ..

+1/0
3.10.2018 23:22

M24i94r85e41k 83G33a27j32e52r 5261546549430

Nepřejede vás ožrala, ale autonomní krám. To není zrovna výhra. A už se to stalo v Kalifornii.

0/−3
4.10.2018 1:41

M40a33r97t64i19n 71J49u70r71e12č58k12a 2813694961181

Stalo, ale v nestandardních podmínkách, za šera a mimo místo určené pro přecházení vozovky a bez osvětlení, čili otázka, kolik slabších řidičů by dotyčnou osobu třeba také v totožné situaci srazilo. Na autonomním řízení se dá pracovat a zlepšovat, lidi už však těžko upgradujete.

0/−1
4.10.2018 14:13

A38d64a70m 82F44a33r70i98n40i32c 5972787636646

vysetrovani ukazalo ze kamery videli zenu s kolem dostatecne dopredu.. software Uberu take.. jenomze byl spatne napsany... a Volvo bylo otestovano a i bez Uber software by zabrzdilo samo s systemem ktery se seriove dodava s XC90...jenomze to Uber vypnul :/ protoze by mu kecal do jeho software

proste to nebylo autonomni auto ani naznakem...vyvojar by mnel sedet.. ted se spise resi to jak se budou testovat ty auta... aby kyzeny vysledek se dostavil s nastupem Autonomnich Aut

0/−2
4.10.2018 18:39

M59a65r67t44i19n 95J51u86r51e94č39k88a 2523924361391

Problém byl trošku jiný, software vyhodnocoval falešně incidenty, např. pokud vítr do směru vozidla přifoukl prázdnou igelitku, tak auto automaticky šlo do maximálního brzdění i v takto podobných nepotřebných případech, což mělo vliv na komfort jízdy k vůli falešným alarmům, proto upravili vyhodnocování případných střetů méně "agresivně", což mělo za následek, že auto sice osobu nejprve zaznamenalo, to bylo ale ještě moc brzy a ne přímo v jeho směru jízdy, proto nereagovalo, po té danou osobu vyhodnotilo jako právě dříve potencionální cíl, na který se nemá reagovat, protože člověka nevyhodnotilo jako člověka, proto danou osobu v podstatě řízeně přejelo bez reakce. Kdyby se daná situace stala za lepšího světla nebo např. na přechodě, tak by patrně k tomuto neštěstí nedošlo. Proto jsem psal, že v dané situaci by možná nehodou skončil i stav, pokud by auto řídil slabší řidič, unavený nebo pokud by se plně nevěnoval řízení. Počítač byl bohužel chybně nastaven, protože si patrně jeho vývojáři příliš věřili.

Co nechápu je, že tyto systémy nedisponují např. infrakamerami, což je detekce tepla a určitě by hodně systému napovědělo, zda se jedná o kus papíru, igelitu nebo něco živého. Patrně se i šetří a testu systém pro masivní výrobu, kde jde o každý dolar.

+1/0
4.10.2018 20:50

A12d63a29m 23F24a60r83i70n97i17c 5612977346866

6 sekund pred narazem detekoval neznamy objekt pak vozidlo .. ....1.2 sek pred narazem jiz vedel ze je to bycikel.. zadny sacek... uber system sam pak situaci vyhodnotil jako emergency breaking .. to ale bylo odpojeno.. mozna z duvodu ktere uvadite vy.. kazdopadne nastaven pro spatny pripad.. spatne rozhodnuti vyvojaru programatoru...

uvideme co ukaze finalni dokonceni vysetrovani NTSB.

tady neni nutne pridavat zadne sensory to musi mnohem lepe fungovat bez dalsich failbacku .... vysetrovani ukazalo ze volvo xc90 by ubrzdilo samo s seriove instalovanym radarem bez zadne inteligence ( sli stejnym autem par dni po nehode stejnou ulici za stejnych podminek a nasimulovali kolizi)

+1/0
4.10.2018 21:30

M73a70r17t16i51n 92J44u46r60e11č66k50a 2233744531551

Už si nejsem jistý, jestli to bylo Volvo nebo něco jiného na předváděčce, kde také publiku demonstrovali, že auto zabrzdí před překážkou, u prvního auta nevyšlo a narazilo do překážky, řekli, že to není možné, že se musela stát chyba, poslali druhé auto a také dopadlo totožně, pak řekli, že budou chybu zkoumat. To samé jak u jiného auta nezafungovala detekce před překážkou před nim, tehdy návěs kamionu, auto jej údajně k vůli "chybné" barvě vyhodnotilo jako oblohu. Přeci jestli používalo radar, tak mu muselo být úplně jedno jakou má překážka barvu. 100% není nic. Na druhou stranu zas ukazovali záběr z Tesly, před kterým se stala těsně nehoda, kdy Tesla automaticky auto zabrzdilo před touto nehodou a to než stačil zareagovat řidič.

0/0
4.10.2018 22:48
Foto

J79i77ř72í 10K29r44á59t49k50ý 3970802964

Vyvojář ne, ale ta mužena za volantem by měla sedět. Ta byla testovací řidič a měla sledovat provoz před sebou a v případě selhání systému měla zasáhnout a ne sjíždět videa na mobilu. Je jasné, že se jedná o teastování aby se takovéto "mouchy" vychytaly, proto to auto nejezdí prázdné, ale s řidičem.

0/0
5.10.2018 9:25

J46i11ř43í 52S62c64h31w68a81c45h 8508424948656

to je snad na sebevraždu....

0/0
3.10.2018 23:12

P13e28t56r 72V47a19r27g52a 3365833350330

Mě jsme za to, že jednou z výhod autonomních aut bude i úspora prostoru, která auta potřebují / využívají.

Tahle obluda to tedy rozhodně nesplňuje - kvůli ní budeme muset vybetonovat / vyasfaltovat pár tisíců metrů čtverečních ;-)

A s ohledem na potřeby bočního prostoru s ním na nákup nezajedete (minim. z toho nevystoupíte )

+3/−1
3.10.2018 19:54

P66e38t20r 66V65a53r22g47a 3105593660230

Měl jsem ...

0/0
3.10.2018 19:55

M87a58r52t83i72n 44J37u39r15e63č41k40a 2923764591711

Majitelé aut v této cenové kategorii na nákupy do supermarketů určitě jezdit nebudou, což je nějaké parkování před nimi trápit určitě nebude.

+2/0
3.10.2018 21:24

M78i92r73e59k 27G38a96j92e57r 5241796959300

V tom případě těchto několik aut můžou vyrábět ručně a automobilka na nich jen prodělá.

0/0
4.10.2018 1:43

M57a64r53t61i42n 84J88u65r42e78č91k55a 2943274131961

Pokud se koukáte na výrobu kusu tak patrně ano, automobilky musí jít neustále kupředu, takže vyzkoušet si a vyvinout nové technologie vždycky něco stojí a na počátku to zisk není, spíše investice do budoucna (technologická). To samé to máte s Teslou, také prodělává a doufá, že to někdy otočí. S vesmírem se mu to již povedlo a komerční lety po něm chtějí i NASA, kde je levnější a i tak v zisku.

0/0
4.10.2018 14:16

I79g73o88r 92G49o67t16t84w16a95l58d 6607598360571

Tak s tohle si na odvoz na nákup neobjednáte, ledaže byste měl v plánu nakupovat v nějakém luxusním butiku. Tohle nebylo navržené pro nás, obyčejné smetelníky. Ale jako střípek toho, co nás jednou možná čeká, se mi to, jakožto fandovi sci-fi, líbí. Nicméně jsem přesvědčený, že první autonomní vozidla v Evropě (myšleno schválená pro provoz) ještě přinejmenším pár desítek let neuvidíme.

0/0
3.10.2018 21:27

M64a40r18t57i97n 87J78u59r91e70č16k46a 2243804131311

Moc bych se nedivil, kdyby vznikl co by mezi krok dopravní hybrid typu např. vyhrazených jízdních pruhů právě pro autonomní vozidla. Když můžou v Německu testovat trolejové náklaďáky...

+1/0
4.10.2018 0:23

I20g92o95r 77G50o89t13t80w88a58l67d 6547468350371

No to bude asi jediná cesta. Speciální pruhy, které budou vybavené dodatečnými senzory, jinak ta auta budou za špatných klimatických podmínek absolutně bezmocná. Ale vybavit takhle všechny vozovky? To není reálné. Navíc třeba v našich podmínkách vyhradit pro tato vozidla jeden pruh nelze (už tak doprava kolabuje) a pro rozšíření dálnic není prostor. Jenom nastavit nějaký standrad, na kterém se shodnou všichni výrobci, bude běh na mnoho let. A pokud jim stát něco nadiktuje, tak to bude nepoužitelný nesmysl. Jakákoliv překážka v takovém pruhu budu pro autonomní auta důvod k panickému brzdění, protože dokud nebude AI dostatečně "inteligentní", tak jí nic jiného nezbude. Tedy to je můj názor. AI udělala za poslední léta obrovský pokrok, ale zatím je bohužel ještě na úrovni retardované opičky s těžkým poškozením zraku i sluchu. V ideálních podmínkách už by to asi ta auta zvládla, ale v reálném světe to k použití není. Oni sice vývojáři mají plnou pusu neurálních sítí apod., ale když se podíváte pod pokličku, tak si ta rádoby inteligence poradí jen se situacemi, které se již nějak naučila. Když se stane něco nového, tak je bezradná a potřebuje pomoct, co má dělat. Nedokáže spolehlivě predikovat, nedokáže se odpovědně rozhodovat, nedokáže vyhodnocovat neznámé podněty. Prostě není schopná abstrakce. A to je zásadní problém. Byl tady hezký článek, který to celkem trefně popsal. Abyste zvládl řídit auto, stačí Vám pár lekcí v autoškole a najezdit pár tisíc kilometrů. AI najezdí v reálu i na simulátorech miliony kilometrů a stejně to pořádně neumí.

0/0
4.10.2018 6:33

J16a15k30u37b 25Z86o68u14b18e10k 3245964322

Souhlasím... AI v autech je jen sada podmínek. Dokud to nebude schopné samo rozhodnout o situacích, které nezná, tak to nebude 100% použitelné... Spoléhat se na něco jako try-catch, while, if... ;-D

+1/0
4.10.2018 10:05

I43g30o91r 13G12o74t47t66w63a57l17d 6737378370681

Jó kdyby to bylo aspoň if-then-else, ono je to spíš guess-hope ;-)

0/0
4.10.2018 13:45

M49a29r33t22i65n 42J10u40r92e53č87k43a 2513874861771

Problém je hlavně v zodpovědnosti a soudnosti lidí u řízení. Vývoj autonomních systému je hlavně o penězích a jejich vizi do budoucna. Nejde jen o autonomní systémy, ale i nyní prorůstají nejrůznější asistenti do konvenčního řízení, což je v podstatě také využívání prvků autonomních systému. Takže to nemusí být buď konvenční řízení a nebo autonomní, ale pozvolný přechod, kdy asistenti mají řešit nedostatky lidí a až se dostanou na takovou úroveň, že nebudou ohrožovat běžný provoz i bez zásahu člověka, tak prostě doprava bude autonomní. Jestli toto urychlí nějaké technické prostředky, třeba pruhy, tak třeba... Nemá smysl se bavit o pruzích ve městech atd., ale dovedl bych si představit třeba dálnice. ČR je malinkatá a přínos proto minimální, velké státy jako třeba USA, kde jsou tisícikilometrové vzdálenost, silnice mají víceproudé i nyní, tam si to dovedu představit. Stejně tak Německo, dálniční síť mají hustou a kapacitně podstatně líp než u nás i nyní tam mají jeden pruh volný do kterých pouštějí až při husté a pomalé dopravě.

+1/0
4.10.2018 14:23

Najdete na iDNES.cz