Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

EU se obává, že staré diesely z Německa zamíří do východní Evropy

Evropská komise se obává, že se německé automobilky budou snažit vyvážet staré osobní vozy s naftovým motorem, které v rámci nových opatření odkoupí od motoristů, do zemí východní Evropy. Uvedla to jedna z nejhlasitějších eurobojovnic za auta bez emisí, eurokomisařka Elžbieta Bieńkowská.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P24e31t20r 40K70l97a94u36d39a

9. 10. 2018 12:28

Docela by mě zajímalo, kolik nakonec tyhle miliardové investice sníží emise v celosvětovém měřítku. V EU žije pouze 7% obyvatel planety a neslyšel jsem,že by se na podobné kroky chystaly i jiné země.

3 0
možnosti
MK

Rekneme si uprimne, EU zas tak moc globalni meritko u aut neresi - tam se resi predevsim lokalni meritko - tj aby lidi mohli ve mestech dychat ne uplne katastrofalni vzduch...

0 0
možnosti
DM

V tomhle případě vůbec nejde o nějaké "sazomety", ale o oxidy dusíku. Proto ta auta nesmí do center měst. Vůbec to nemusejí být žádné staré plečky, ze kterých padá uhelný mour. A problémy s překračováním emisí NOx jsou právě jen v těch centrech měst. Tady v ČR mimo Prahu nejsou ty limity překračovány téměř nikde, tak fakt není třeba tropit paniku a hulákat, jak sem z Německa začnou po tisících proudit černé roury od kamen. Vážně si nemyslím, že auto z roku 2014 je nějaká stará jedovatá plečka, za kterou padají mrtví lidé na zem jako mouchy, jakmile to jen projede okolo.

Ale hlavně že se tu někteří nezapomenou pochlubit, jak si kupují každých čtrnáct dní úplně nové auto, nebo raději dvě (což je zajisté velmi ekologické chování), a nebo rovnou označovat Čechy za prasata se starými vraky.

3 1
možnosti

EU je opravdu už tím socialismem prolezlá natolik že jí nedochází základní tržní principy. Automobilky pochopitelně nemají zas takový problém s tím vzít starší auto na protiúčet a zákazníkovi prodat nové=mít zisk. Auto z protiúčtu pak navíc můžou dál normálně zobchodovat protože je naprosto v pořádku a může legálně dál jezdit po silnicích EU. To je další zisk.

Naopak je totální nesmysl a naivita to že by automobilky měly nabízet dodělání lepších emisních systémů (neřešme že by to často ani nešlo). Proč by proboha někdo dělal? A ještě na vlasní náklady? ;-D8-o

4 1
možnosti
ML

Nový ironický slogan pro všechna dieselová auta:

"Trocha rakoviny ještě nikoho nezabila"

0 0
možnosti
Foto

M92a42r37e28k 66C10e41r60n91y

8. 10. 2018 18:01

No, pokud mi koupe noveho auta zatizi rozpocet tolik, jako prumernemu nemci, tak si ho klidne koupim...

0 0
možnosti
JS

Je to docela jednoduché, hlídat a kontrolovat práci STK a k tomu ještě pořídit alespoň dvě pojízdné STK, které by korzovaly po republice a někde se postavily a policisté by tam posílali z blízkého okruhu auta, u kterých by pojali podezření, že není vše OK. Myslím si, že pak by si docela dost lidí rozmyslelo koupit si starý vylítaný diesel;-).

Brečení, že si to budou východoevropané kvůli ceně kupovat nepomůže;-)

0 0
možnosti
MK

Koupit starý vylítaný diesel, který by smrděl už při koupi tak jak to pak někde vídáme na silnici, si asi nikdo nelajzně už teď. Bohužel mnoho lidí jsou ignoranti a když se jim za autem začne čudit tak, že po sešlápnutí pedálu nevidí nikoho za sebou hned a né až po tom co mu ujedou, budou si klidně ještě dva roku říkat, že si to musí nechat opravit, ale to je tak všechno, co s tím budou dělat.

0 0
možnosti
MK

Vídám při různých příležitostech jaká auta se vozí z Německa k nám, jaká se vozí dál na východ a jaká po německu jezdí. Ta co se prodávají lacino dál na východ od Německa teď, tak ta už většinou do těch center vjíždět nesmí. Pokud němci zakáží vjezd dieselových aut do center měst, jediné co se stane bude to, že se na trhu s ojetinami objeví víc aut v daleko lepší kondici a s pokročilejšími emisními normami. takže se do Česka i do dalších zemí začnou tahat lepší auta než teď. Toho se EU obává? Já bych řekl, že to jen v cílových zemích pošle do šrotu o něco víc těch nejhorších pleček a dodá víc pleček v nesrovnatelně lepší kondici. Kdo je rozhodnutý pro auto z bazaru, nebo jakkoli jeté, tak si stejně až na výjimky nepůjde do krámu pro nové. Prostě koupí jeté v takové ceně, jakou je ochotný dát za auto. A pokud za tu cenu budou k mání lepší auta, bude to zlepšení stávající situace i přesto, že se bude jednat o ojetá auta z Německa

6 0
možnosti

Přesně tak, ono je na tom i krásně vidět, proč je ekodaň při převodu auta nesmysl. Sice to zní na první pohled krásně, udělat třeba auto jako Favorit s EURO 1 neprodejným, ale bez té daně by alespoň nahradil nějakého trabanta nebo starého žigulíka u někoho, kdo má na auto rozpočet "flaška něčeho dobrého a basa piv navrch".

0 0
možnosti
VB

vídávám na Balkáně, Makedonie, Srbsko, Černá Hora, Bulharsko co dokážou staré diesely z Německa udělat s ovzduším, tak snad se nějak podaří tomu zabránit, aby je tady neprodávaly, ty diesely, našim bezohledným spoluobčanům

1 7
možnosti
SN

Budem jezdit na kole. Celoročně. Jako v KLDR.

7 0
možnosti
LK

Čekám na dotaci na nákup nového naftového auta.;-D

0 0
možnosti
LK

Resp. čekám na dotaci na výměnu starého naftového motoru za nový.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...