Diskuse k článku

EU se obává, že staré diesely z Německa zamíří do východní Evropy

Evropská komise se obává, že se německé automobilky budou snažit vyvážet staré osobní vozy s naftovým motorem, které v rámci nových opatření odkoupí od motoristů, do zemí východní Evropy. Uvedla to jedna z nejhlasitějších eurobojovnic za auta bez emisí, eurokomisařka Elžbieta Bieńkowská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e13t87r 20K83l45a13u89d44a 5608800374730

Docela by mě zajímalo, kolik nakonec tyhle miliardové investice sníží emise v celosvětovém měřítku. V EU žije pouze 7% obyvatel planety a neslyšel jsem,že by se na podobné kroky chystaly i jiné země.

+3/0
9.10.2018 12:28

M79a29r98t45i93n 75K40a64r83á71s28e48k 9358233758668

Rekneme si uprimne, EU zas tak moc globalni meritko u aut neresi - tam se resi predevsim lokalni meritko - tj aby lidi mohli ve mestech dychat ne uplne katastrofalni vzduch...

0/0
9.10.2018 13:13

J64i15n87d63ř46i51c87h 89Š41k18o55p13e65k 4335101570305

přesně tak. Efekt nula nula nic. Přesun výroby do Číny a zpětný dovoz znečišťuje mnohem víc.

+1/0
10.10.2018 12:01

D54a86n95i27e21l 42M89a75g15n20u41s 4693705584317

V tomhle případě vůbec nejde o nějaké "sazomety", ale o oxidy dusíku. Proto ta auta nesmí do center měst. Vůbec to nemusejí být žádné staré plečky, ze kterých padá uhelný mour. A problémy s překračováním emisí NOx jsou právě jen v těch centrech měst. Tady v ČR mimo Prahu nejsou ty limity překračovány téměř nikde, tak fakt není třeba tropit paniku a hulákat, jak sem z Německa začnou po tisících proudit černé roury od kamen. Vážně si nemyslím, že auto z roku 2014 je nějaká stará jedovatá plečka, za kterou padají mrtví lidé na zem jako mouchy, jakmile to jen projede okolo.

Ale hlavně že se tu někteří nezapomenou pochlubit, jak si kupují každých čtrnáct dní úplně nové auto, nebo raději dvě (což je zajisté velmi ekologické chování), a nebo rovnou označovat Čechy za prasata se starými vraky.

+3/−1
8.10.2018 19:20

P37e33t78r 54Č92e73r37m37á41k 9198135849300

EU je opravdu už tím socialismem prolezlá natolik že jí nedochází základní tržní principy. Automobilky pochopitelně nemají zas takový problém s tím vzít starší auto na protiúčet a zákazníkovi prodat nové=mít zisk. Auto z protiúčtu pak navíc můžou dál normálně zobchodovat protože je naprosto v pořádku a může legálně dál jezdit po silnicích EU. To je další zisk.

Naopak je totální nesmysl a naivita to že by automobilky měly nabízet dodělání lepších emisních systémů (neřešme že by to často ani nešlo). Proč by proboha někdo dělal? A ještě na vlasní náklady? ;-D8-o

+4/−1
8.10.2018 19:04

M37a97r60t70i69n 28L79e36p78k48a 2528725960868

Nový ironický slogan pro všechna dieselová auta:

"Trocha rakoviny ještě nikoho nezabila"

0/0
8.10.2018 18:11
Foto

M40a41r55e29k 70C59e33r74n42y 5538556647

No, pokud mi koupe noveho auta zatizi rozpocet tolik, jako prumernemu nemci, tak si ho klidne koupim...

0/0
8.10.2018 18:01

J56i26ř58í 64S18c17h56m69i48d17t 5580703984525

Je to docela jednoduché, hlídat a kontrolovat práci STK a k tomu ještě pořídit alespoň dvě pojízdné STK, které by korzovaly po republice a někde se postavily a policisté by tam posílali z blízkého okruhu auta, u kterých by pojali podezření, že není vše OK. Myslím si, že pak by si docela dost lidí rozmyslelo koupit si starý vylítaný diesel;-).

Brečení, že si to budou východoevropané kvůli ceně kupovat nepomůže;-)

0/0
8.10.2018 17:28

M77a94r57t83i35n 81K94a85r95á95s84e88k 1428354959614

Koupit starý vylítaný diesel, který by smrděl už při koupi tak jak to pak někde vídáme na silnici, si asi nikdo nelajzně už teď. Bohužel mnoho lidí jsou ignoranti a když se jim za autem začne čudit tak, že po sešlápnutí pedálu nevidí nikoho za sebou hned a né až po tom co mu ujedou, budou si klidně ještě dva roku říkat, že si to musí nechat opravit, ale to je tak všechno, co s tím budou dělat.

0/0
8.10.2018 18:22

P64e16t25r 15Č70e63r76m24á40k 9448255379480

A k čemu to bude? Problém proč se v brzké době objeví nějaké množství dieslů z Německa je ten že se zvedne emisní plaketa a část vozů tak formálně nebude možné používat v některých centrech. Nejde o žádné vylítané diesly, ty už jsou tady dávno - červené a žluté plakety už nejezdí pár let ;-)

+1/0
8.10.2018 19:08

M33a81r84t30i28n 81K37a27r58á28s73e68k 1708304629784

Vídám při různých příležitostech jaká auta se vozí z Německa k nám, jaká se vozí dál na východ a jaká po německu jezdí. Ta co se prodávají lacino dál na východ od Německa teď, tak ta už většinou do těch center vjíždět nesmí. Pokud němci zakáží vjezd dieselových aut do center měst, jediné co se stane bude to, že se na trhu s ojetinami objeví víc aut v daleko lepší kondici a s pokročilejšími emisními normami. takže se do Česka i do dalších zemí začnou tahat lepší auta než teď. Toho se EU obává? Já bych řekl, že to jen v cílových zemích pošle do šrotu o něco víc těch nejhorších pleček a dodá víc pleček v nesrovnatelně lepší kondici. Kdo je rozhodnutý pro auto z bazaru, nebo jakkoli jeté, tak si stejně až na výjimky nepůjde do krámu pro nové. Prostě koupí jeté v takové ceně, jakou je ochotný dát za auto. A pokud za tu cenu budou k mání lepší auta, bude to zlepšení stávající situace i přesto, že se bude jednat o ojetá auta z Německa

+6/0
8.10.2018 16:43

O29n74d31ř72e86j 51Č52a54p93k80a 6241281433534

Přesně tak, ono je na tom i krásně vidět, proč je ekodaň při převodu auta nesmysl. Sice to zní na první pohled krásně, udělat třeba auto jako Favorit s EURO 1 neprodejným, ale bez té daně by alespoň nahradil nějakého trabanta nebo starého žigulíka u někoho, kdo má na auto rozpočet "flaška něčeho dobrého a basa piv navrch".

0/0
8.10.2018 17:11

I89g65n67á46c 72D23i10v68i23š 1531689443164

Nevím, jak vy, ale já už žigulíky a obecně auta z východního bloku skoro nevídám.

Dle mého je to zásluha ekopoplatků, protože řešit svůj vozový park stylem "koupím si starého žigulíka, dojezdím ho do STK, pak ho dám do šrotu a koupím si dalšího" je kvůli nim celkem drahá sranda. A kde není poptávka, tam není ani nabídka a tak se místo prodávání za směšnou cenu auta z východního bloku šrotovala.

0/0
8.10.2018 21:21

J87i51ř46í 98Z42ý23k44a 9209693931640

dost možná proto, že zachovalý žigul vyjde na 60t Kč. I jedničková oktávka v TDI vyjde levněji

0/0
9.10.2018 3:10

I61g80n39á39c 36D46i66v19i82š 1141379173114

To už je další fáze. Ty ceny tak vyskočily proto, že z důvodů, které jsem tu popsal, skončila většina žigulíků v lisu a ty přeživší už jsou vzácnost.

0/0
9.10.2018 7:59

V33l56a48d78i60s60l77a14v 52B45u63r13y56š81e80k 1149982427304

vídávám na Balkáně, Makedonie, Srbsko, Černá Hora, Bulharsko co dokážou staré diesely z Německa udělat s ovzduším, tak snad se nějak podaří tomu zabránit, aby je tady neprodávaly, ty diesely, našim bezohledným spoluobčanům

+1/−7
8.10.2018 15:39

S71t12a84n90i83s69l41a76v 85N59ý60v11l60t 2434455743

Budem jezdit na kole. Celoročně. Jako v KLDR.

+7/0
8.10.2018 14:48

L85a74d65i59s18l25a60v 18K45a75l35o78u64s 7855146831710

Čekám na dotaci na nákup nového naftového auta.;-D

0/0
8.10.2018 14:42

L17a45d97i48s65l64a19v 28K83a91l54o90u44s 7135696211160

Resp. čekám na dotaci na výměnu starého naftového motoru za nový.

0/0
8.10.2018 14:44

V94l39a42d81i21s55l51a75v 55B18u43r62y21š98e54k 1759392527974

já to vyměnil sám, bych se styděl natahovat ruku směrem k druhým, vživotě jsem nežebral a žebrat nebudu

0/0
8.10.2018 15:35

P46e36t29r 19M55i41c34h33a16l 2270114711652

A další cesta dlážděná dobrými úmysly. Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit. Pochopitelně to staré musí projít regulérní STK a emisemi.

+5/0
8.10.2018 14:27

V67l58a90d73i50s88l94a88v 56B71u19r56y74š65e71k 1919982247144

problém je v tom, že i po tom, co projde STK a emisemi ještě pořád docela dost tráví lidi ve městech, takže jim tam logicky ti lidé, kteří tam bydlí, zamezí vjez a to bez ohledu na to, jestli je úmysl dobrej a nebo zlej a čím je dlážďenej, prostě to nechtěj dejchat, se jim ani nedivím, kdybych to sám dejchat nemusel, tak to nedejchám taky, že si vagabund musí zajet dio města starým krámem s STK

0/0
8.10.2018 15:43

Z59d70e73n78ě74k 29D86u50f86e31k 2454584548

Vzhledem ke stáří vozového parku v ČR by 4 ž 5ti letá auta snížila toto číslo. Otázka je pro měnit staré a spolehlivé auto za nové, které až tak spolehlivé není.

+3/0
8.10.2018 14:24

M45a76r93t62i18n 79K35a49r56á18s89e64k 9208623798758

Ktere jsou to ty "stare spolehlive auta"? Ty o kterych byste jeste pred par lety napsal, ze jsou nove nespolehlive krapy, a ze je lepsi koupit jeste starsi a spolehlive?;-D

0/0
9.10.2018 13:17

P61e41t17r 12J95a21n94o92u78š25k54o63v48e18c 3671213228644

Jen jestli by ty "staré" diesely nebyly pro ČR přínos. Protože ten šrot co tady jezdí, to je hrůza. Vohnouty zajímá jen že to je na naftu a že to málo žere, ale že jim to hulí při každé akceleraci je jim jedno. Hlavně ušetřit, že jo. Anebo jezdit rovnou na kradenou naftu, to je nejlepší. A čiptuning, ať můžou pořádně prasit.

A jak je možné, že tady jezdí sazomety kterým to hulí pořád a to tak až od toho mají černé páté dveře? Kdo mu dal emise?

Hlavně máme kamery na STK, policajt může poslat auto na STK, a všechno je to k prdu protože nikdo nikdy neřeší že to auto emise dostat nikdy nemělo a nikdy mu technickou nikdo nesebere.

+5/−3
8.10.2018 14:08

M20a97r70t18i82n 28K88a63r13á61s83e23k 1648654169734

Trochu si protiřečíte. ti co jim to hulí až mají páté dveře černé, nedají se předjet protože před ně není vidět a nedá se jet z anima, protože to nejde dýchat a ani motor to nechce žrát, určitě nemají nízkou spotřebu. Ti co jim to zahulí při rozjezdu, ale jinak mají motor v pořádku, můžou mít nízkou spotřebu, ale to taky znamená, že vyprodujukí míň škodlivin než auta nová. Když spálíte míň nafty, dostanete z toho míň spalin. Jasně, pak ty spaliny v nových autech ještě vyčistíte od všeho škodlivého (ideální stav kterému se ale ani neblížíme) , ale to nic nemění na objemu spalin které pustíte do ovzduší. Když k tomu přidáte kolik energie a materiálu a tím pádem dalších emisí se dostane do ovzduší při výrobě jednoho auta, dostanete se na takové hodnoty, že bude provozování starého auta v rozumné kondici šetrnější, než náhrada autem novým.

0/0
8.10.2018 17:00

D34a88n37i56e58l 33M81a11g82n91u35s 4713115474507

V tomhle případě vůbec nejde o nějaké "sazomety", ale o oxidy dusíku. Proto ta auta nesmí do center měst. Vůbec to nemusejí být žádné staré plečky, ze kterých padá uhelný mour. A problémy s překračováním emisí NOx jsou právě jen v těch centrech měst. Tady v ČR mimo Prahu nejsou ty limity překračovány téměř nikde, tak fakt není třeba tropit paniku a hulákat, jak sem z Německa začnou po tisících proudit černé roury od kamen.

0/0
8.10.2018 19:17

I78s51a55b52e81l15a 52S57t87o23j41k18o42v19a 7657609875576

Vychodni evropa se obava zvyseni cen aut v dusledku nesmyslnych norem.

Jeji obyvatele si je totiz nemohou dovolit a navic je bavi mit vse nejdrazsi a v nejhorsi kvalite.

Vychodni evropa se boji emisi ktere vygenereuje zamorska lod za jediny den..

Vychodni evropa se obava dalsich vymyslu z EU.

[>-][>-][>-][>-]

+2/0
8.10.2018 14:07

V74l83a77d82i65s16l86a25v 69B35u89r91y27š62e64k 1219152707184

my se v našem městě zámořských lodí a toho co vygenerují nebojíme, my se bojíme, že nám sem našim vagabundům prodá Němec auto, kterým v Německu přestane moct trávit lidi a naši vagabundi tím autem začnou trávit nás

+1/0
8.10.2018 15:47

M23a33r67t80i40n 49K42a26r24á49s90e27k 1418464239364

Berte to z té lepší stránky. Pokud se budou z německa tahat auta, která tam doteď jezdí, nahradí se jimi ty nejhorší šroty, které teď jezdí u vás. Čili dojde ke zpelšení situace u vás a namísto dvacet let starými vraky z Německa, které tam teď jezdí, se u vás bude jezdit deset let starými vraky z Německa, které kouří o moc míň. to není špatná vyhlídka, ne?

+1/0
8.10.2018 16:51

P63e72t94r 85K48ů64l65a 2455273674959

Oni neustále budou řešit nesmysly. Leteckou a vodní dopravu nikdo neřeší. Nebo že v jižní Americe, jihovýchodní Asii a Africe hází odpadky do řeky a čekají až to odplave do moře taky nikomu nevadí. Díky tomu je v oceánech tolik plastů. Ale ne, my budeme řešit emise u osobních aut.

+15/0
8.10.2018 14:02

A94l78e53x 31K14o93u51b74a 6330162134461

I letadla mají emisní limity...

0/0
8.10.2018 16:15

M43a32r88t71i75n 77K17a58r55á13s36e11k 9478193848688

Tak ono jde trochu i o to, ze emise z aut travi stamiliony lidi v EU, kteri ziji ve mestech. Odpadky v jizni americe ty lidi zas tak moc neovlivnuji, a resit by se to dalo mozna tak vyhlasenim valky a ustanovovenim protektoratu nad rozvojovymi zememi, coz asi uznate ze neni uplne snadno schudne reseni...

0/0
9.10.2018 13:20

E57v66z32e62n 72S52o47u47k70u28p 1867334886718

Podle studie, kterou si nechala zpracovat EU, třináct největších lodí vyprodukuje stejné množství emisí jako všechna auta na světě.....

+6/0
8.10.2018 13:59

J89a30n 59M35a61r62t59i92n 6892660209

minule to bolo 8... nejak sa tie cisla u "urban legends" rozchadzaju

0/0
8.10.2018 14:40

A18l49o91i52s 52S82l93á18m81e26č65k82a 2506722892842

Vzhledem k tomu, kolik lodí brázdí oceány a co spalují ve svých motorech, je rozdíl +/- 5 lodí zcela zanedbatelný.

Zcela zanedbatelná je z globálního hlediska pak i snaha omezit emise dusíku a CO2 omezením provozu automobilů poháněných spalovacím motorem. Možná to pomůže místně, planeta si toho ale ani nevšimne.

Politiky však nezajímají souvislosti, politiky zajímají politické body.

0/0
8.10.2018 21:39

F51r11a57n90t83i68š83e23k 15O50s22t56r31ý 4195641767653

Samozřejmě, že nejekologičtější je vyrobit desítky milionů nových aut.

+10/0
8.10.2018 13:55

R51i63c13h54a93r27d 44T91o24m16e54č33e46k 7196625716771

Migrace se řeší celoevropsky v rámci EU a exhalace z aut si řeší Německo samo? Samozřejmě že diesely okamžitě poputují na chudý východ a v Evropě se nic k lepšímu nezmění.

0/0
8.10.2018 13:33

J17a90n 41T75a36r49a65b78a 4466116709479

Okamžitě nepoputuje nic nikam, na to musí být k dispozici nová auta a hotovost na stramě kupujících těch ojetin. A není ani jedno.

0/0
8.10.2018 13:36

J86a71n 61T87a26r97a18b86a 4396566829229

A ještě vetší komedie nastane v roce 2021 aplikací třídního nepřítele CO2. Elektromobilita nebude o moc dál než je teď, takže úhlavním nepřítelem se pro změnu stanou benzínové motory.

+6/−1
8.10.2018 13:33

P97e68t61r 38B88l67á41h58a 6840537129733

Vývoj prodejů EV svět:

2014 = 320.000 ks

2015 = 550.000 ks

2016 = 780.000 ks

2017 = 1.230.000 ks

2018 = odhad 2.000.000 ks

2019 = odhad 3.300.000 ks

2020 = odhad 5.500.000 ks

2021 = odhad 9.000.000 ks

Celkem by mohlo jezdit na konci roku 2021 cca 23.000.000 EV, nemyslím, že by elektromobilita nebyla dál:-)

+1/0
8.10.2018 14:16

J45a89n 25T24a46r75a57b26a 4736546379439

podobných odhadů vytvoří kdekdo tuny

+1/0
8.10.2018 16:48

E92r45i30k 20S53a84n47e59t17r28i76k 4668860370884

Už je to prepočítané že to nestíhajú.

0/0
10.10.2018 14:24

J77i68n21d61r42i69c86h 52K36u81c93h49a63r 1987664487529

Nejedné se o staré diesely, ale o diesely třeba jen 4 roky staré

+12/0
8.10.2018 13:24

J41a27n 45T53a47r30a15b10a 4156516659269

Ono je to komické, EURO4 motory jsou v reálném provozu z pohledu NOx čistší, než EURO5, ale bude obtížné je dostat na level EURO6 domontáží systému SCR, což u 5 naopak půjde. Obávám se, že pár stovek € šrotovného to nevyřeší. To se nestalo ani v době ekonomické krize, kdy šrotovné mělo zajistit odbyt nových aut, což jsou mimochodem právě ta, co se mají šrotovat nyní.

+6/0
8.10.2018 13:30

J22i58n37d19r85i78c56h 61K91u93c73h15a91r 1927384597449

Problem euro 4 dieselu jsou pevne castice. Musel by se jim domontovat dpf (ano,par vyjimek euro 4 ma dpf z vyroby)

0/0
8.10.2018 13:37

J83a60n 50T79a33r34a68b90a 4456396489159

EURO4 má DPF z výroby automaticky. Spletl jste si to s EURO3

0/0
8.10.2018 13:38

J53a39n 60K54a91z55d64a 5315896242451

Právě v tomto se pletete. Např. Toyota Avensis 2,0 D-4D se vyráběla nejdříve ve verzi bez DPF, který byl příplatkovou výbavou. Obě verze ale byly označeny jako EURO4. Takže domontováním DPF by se do vyšší kategorie těžko dostala...

+1/0
8.10.2018 13:58

J87i33n68d27r50i48c18h 56K40u65c54h82a65r 1787154927149

Až na pár vyjímek nemají Euro 4 diesely DPF filtry. Dokonce i některé Euro 5 se ještě obešly bez filtru

0/0
8.10.2018 14:00

P16e41t40r 92B72á86č24a 8615836845565

To je zlo tahle polka.

+4/0
8.10.2018 13:19

Najdete na iDNES.cz