Diskuse k článku

Dohady o emise aut: Česko je umírněné, Skandinávie chce ještě snižovat

První kolo debaty ministrů životního prostředí zemí Evropské unie o snižování emisí oxidu uhličitého u osobních aut potvrdilo rozdílné pohledy různých států. Nejextrémnější jsou požadavky Francie, Nizozemska, Dánska, Švédska či Lucemburska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e20t68r 28O33t54r39u36b53a 6106428562375

To jsem zvědav, jak chtějí dosáhnout těch 40% úspory oproti 2020? To zas bude nějaký kočkopes jako když dnes někdo deklaruje spotřebu plugin hybridu 1.5 litrů/100 km a až když se člověk zajímá tak zjistí, že prvních 70 km ujede to auto na elektřinu v baterce kterou přes noc nabil ze zásuvky a posledních 30 km až na spalovací motor. A že na dalších 100 km má auto spotřebu 5 litrů, to už nikdo neřekne, to už nevypadá tak hezky.

0/0
10.10.2018 11:03

P95e68t12r 65H81l92o98b88i39l 7739439782112

Tos pokud chteji prisnejsi limity, co jim v tom brani, aby byli jeste prisnejsi sami doma a netlacili to ostatnim.... at si tam maji jen elektromobily a nas nechaji na pokoji

0/0
10.10.2018 8:37
Foto

M84i84r37o52s54l61a89v 94S57t30e39i33n43e42r 2476860930566

Klimatická dohoda je stejně jenom iluze, na klima má lidstvo minimální vliv. Snad to ničení tropických pralesů by mohlo přestat, ale zda to pomůže, je jiná otázka. Jezdit v Evropě s auty s 3l spotřebou a v USA nebo v Asii se spotřebou 16l asi také žádný zázrak nepřinese.

Spalování zemního plynu vytváří také oxyd uhličitý, tudy cesta nevede.

Auta s třílitrovou spotřebou jsou realizovatelná výhradně jako lehká vozidla třídy Fabia, pokud se zavede důsledná rekuperace energie při brzdění. To ovšem znamená akumulátor zvětšit, k pohonu mít pomocný elektromotor, který současně slouží jako dynamo při brzdění, takže v podstatě jde o hybrid, tím je i ta cena docela jinde, než u současné Fabie.

Dvoulitrové auto bude mít slušivý plátěný montgomerák jako Velorex a kola z bicyklu. O jeho rychlosti nemá cenu diskutovat, nebezpečné musí být takové auto bezesporu.

+6/−5
9.10.2018 19:38

L11u92k38á36š 78M95a11c95h 7113360740633

Auto nema stat 10 prumernych platu. Ma stat 60 prumernych platu. Takze hybrid neni problem.

+1/−6
10.10.2018 5:19

L46a35d49i32s68l53a97v 11K55a80l65o42u48s 7485716421470

Pokud by se emise snižovaly globálně,pak by to asi mělo smysl. T.j. včetně omezení lodí, letecké dopravy, emisí pocházející z výroby zboží a těžby surovin,zemědělské výroby, topení, podpory armády... Takhle vyřeší 5 % v Evropě, ale co ten zbytek ?

+3/0
9.10.2018 19:33

J60i61ř11í 44S27c42h85w71a58c16h 8418504588596

Každé nové letadlo má o několik procent menší spotřebu na osoba/km, ekonomický tlak na efektivitu tohoto druhu dopravy je obrovský. Proto se už třeba nelétá nadzvukovými rychlostmi.

0/−1
9.10.2018 19:44

P62e29t92r 82Š14t83ě21p 2723933870926

Za 20 let budeme jezdit šlapacími autíčky jak Flintstonovi a medit si, jak šetříme životní prostředí :-/

+3/0
9.10.2018 19:17

P10a29v37e95l 87S39o33b68o57t50k74a 5720284

jj, koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+1/0
9.10.2018 18:08

J29i91ř62í 59S20c47h66m59i95d31t 5120223544655

Bych to vyřešil jednoduše, celoevropsky bych to dal na rozumnou míru, kterou zastává i ČR a nechal možnost jednotlivým zemím, ať si u sebe přitvrdí kolik je libo, uvidíme kolik automobilek bude ochotno pak pro skandinávské země dělat tak čistá auta, možná to u nich pak zrychlí nástup e-aut, když jiná to splňovat nebudou;-)

+1/0
9.10.2018 16:51

P67a58v35e86l 66S23o51b26o22t58k74a 5700754

jj, například Češi by pak kvůli limitům nesměli jezdit do Německa.

0/0
9.10.2018 18:08

M18a80r11t18i86n 55K74a63r21á30s61e62k 9558313438138

Me docela bavi, jak najednou je ten puvodni navrh "rozumna mira" ktery spousta lidi (vcetne automobilek) tlaci ze je vlastne uplne v pohode. A jeste pred par mesici bylo to same cislo uplne mimo realitu, nicici autoprumysl, a borici fyzikalni zakony :-D

+2/−1
10.10.2018 7:32

M97a34r83e43k 73P64o20s31p62í17š59i76l 2125795141

Takže Evropa se bije v hruď,že se nedaří snižovat emise celosvětově. To je jako sebemrskání. Mi to přijde podobná situace jako s migrací. Východní Evropa je vždy proti a vidí to realisticky. Ale některé státy nosí nos nahoru a říkají tímto,přeci nám nebudou ty z východu diktovat co a jak má u nás bejt zavedeno.Nekompetentní a nevzdělaní lidé sedí a rozhodují o věcech kterým nerozumí a i mě přijde,že je to v jakémsi zájmu kohosi. Ten využil vlnu ekologie aby začal dělat v Evropě zmatky. Využil technické negramotnosti lidí,kteří sedí na vedoucích pozicích v Evropské komisi. Jednou z nich je https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/bienkowska_en

+16/0
9.10.2018 14:15

M83a48r71e58k 77P94o22s24p66í78š11i56l 2375735341

zapomněl jsem e-mail na elzbieta.bienkowska@ec.europa.eu

poděkujme jí kolektivně za blížící se problémy.

+1/0
9.10.2018 14:26

M21a91r18t23i23n 33K90a37r11á52s70e78k 9548793948978

No, ale auta jsou predevsim o lokalnich emisich, a to i ta regulace zdanlive resici CO2...

+1/−1
9.10.2018 14:46

P61e40t25r 76D23l83o72u64h17ý 3845191262638

Jenže článek je o CO2. To je v podstatě sám o sobě neškodný plyn (je v každé sycené limonádě, pivu, atd.) Takže zvýšená koncentrace ve městě není žádný problém. Jeho "problém" je, že je to skleníkový plyn. A je veskrze úplně jedno, jestli se produkuje lokálně nebo jinde na světě. Navíc snahou o snížení emisí CO2 (tudíž spotřeby) paradoxně vzniká více skutečných škodlivin, které lokálně škodí. Pro jejich eliminaci se zase vyvíjejí složitá (a drahá) zařízení. Tím se ale zvyšuje poptávka po drahých kovech (katalyzátor), které se složitě a za velkých energetických nároků získávají v jiných čístech světa. Stručně řečeno, daní za lepší vzduch ve městech, se zbytečně znečišťuje jinde.

+11/−2
9.10.2018 14:59
Foto

M72i18r81o56s38l95a67v 68S88t66e79i92n21e69r 2156170260666

Ochrana klimatu je zcela chybné heslo. Rozvoj automobilů nám především zvýšil spotřebu ropy a ta je fosilního původu, nepřibývá jí. Je proto naším závazkem vůči budoucím generacím šetřit právě ta fosilní paliva.

To lze jenom tehdy, když tu autodopravu dokážeme zalimitovat, každoroční přírůstky počtu automobilů přibrzdit, jenomže zrovna to nikdo neschválí.

Snížení ujetých km za rok o 40% by to přání splnilo stejně, jako snížení spotřeby aut. Jenomže aut bude přibývat, takže se to zase vykompenzuje. Mimochodem, jaksi se stále bije do těch osobních aut, ale co nákladní doprava? Jak dlouho ještě se bude vše vozit křížem krážem po Evropě? A kolik spotřebuje taková 20. tuna?

+3/−1
9.10.2018 19:48

Najdete na iDNES.cz