Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i73r32i 56N69e98k49u64l40a 5527498403198

Automobilky odvedly za posledni roky slusny kus prace. Nicmene blizime se limitu fyzikalnich moznosti ktere zadny politik nezmeni.

Co ale politici zmenit mohou je napriklad zbytecne prevazeni zbozi z jednoho konce sveta na druhy. To by melo na ekologii mnohem lepsi dopad.

+19/−1
doporučit
10.10.2018 8:49

N86o67r28b56e64r72t 47Š28t54ú38r 7271620705887

Jasný, auto v EU musí v budoucnu fungovat jako čistička vzduchu, abychom zachránili planetu před miliardami asiatů, hlavně Číňanů, kteří na ekologii kašlou. My tu planetu zachráníme, i kdybysme zdechnout měli.

+17/−1
doporučit
10.10.2018 8:38

D25e85n93i38s 22H67u46m54l 4202275145156

Předpokládám, že pro elektromobily počítají stále nulu. Protože průměrný zelený mozek nedokáže dohlédnout dál než za svojí zástrčku.

+20/−3
doporučit
10.10.2018 9:00

J63o26s21e88f 25P17i40š73v10e51j23c 5666586408849

Naštěstí se konečné verze se podařilo prosadit "revizní klauzuli", která počítá s tím, že v roce 2023 bude zanalyzována reálná situace a zhodnoceno plnění domluvených kroků tak, aby bylo možné případně cíl snižování emisí CO2 pro rok 2030 přehodnotit. Pro rok 2025 by měl platit cíl snížit emise oxidu uhličitého u nových aut o 15 procent proti hodnotám roku 2021.

Takže nezbývá nic jiného než se snažit do roku 2023 vyměnit dobro...y v evropském parlamentu za realisticky přemýšlející politiky, kterým je jasné, že i když emise všech aut v EU klesnou úplně na 0, v celosvětovém měřítku se to neprojeví ani 1%

Příští volby do EP budu volit techniky (tzn. lidi s technickým vzděláním), kteří se tím i živí (pokud někoho takového vůbec najdu :-/) a ne někoho s humanitním vzděláním, který si vyhrazuje právo rozhodovat o věcech, kterým vůbec nerozumí, a bude mi úplně jedno z jaké strany jsou!!!

+10/−1
doporučit
10.10.2018 9:04

J38a31k29u92b 39F16e38i59f49a54r 7579219286519

Celé je to špatně.

Nová současná auta už dávno nejsou problém.

Problémem jsou stará auta. Ty je potřeba vytěsnit z měst a silnic vůbec.

Nehledě na to, že snížení emisí CO2 o 35% reálně znamená snížení spotřeby spalovacích motorů o 35%. A to půjde jen dost těžko, pokud se výsledek má ještě nazývat motorem....

+8/−1
doporučit
10.10.2018 8:56

T50o22m17á39š 60K66u83c12h43a48ř 3117551398251

Pokud mám věřit smysluplnosti tohoto rozhodnutí, pak chci znát čísla, tedy jaké jsou typické přímé i nepřímě emise vzniklé v souvislosti s výrobou a provozem auta se spalovacím motorem a elektromobilu, tedy včetně emisí vzniklých při výrobě baterií, elektřiny, těžbě ropy, výroby paliva a jeho distribuci. Chci opravdu na číslech vidět, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma druhy pohonu. Protože z dílčích informací, které se mi podařilo dohledat se zdá, že minimální. :-P

+7/−2
doporučit
10.10.2018 11:15

J24a43n 80D70l63o36u61h26ý 7874979210759

Porucime fyzikalnim zakonum. Ba i tem ekonomickym. A kdyz to nebude fungovat, budou vsichni jezdit na kole a v zime budou "snehove prazdniny". To se nam ty kola ekonomiky "roztoci" uplne jinym smerem nez je potreba ;-D;-D;-D

+5/−1
doporučit
10.10.2018 9:26

P56e86t60r 49P70o58s28p55í58š11i10l 4588284796276

Pochybuji, že se to podaří. Možná se u aut o něco emise sníží, ale zase jich přibude, takže efekt bude nula. A pokud poroste letecká doprava stejným tempem jako dosud, nedivil bych se, kdyby toho CO2 bylo v atmosféře stále víc a víc.

Navíc stačí, aby bouchla třeba na Islandu sopka, a veškeré snahy přijdou vniveč.

+3/0
doporučit
10.10.2018 13:30
Foto

L53u29k84a53s 37B60a97l44a35d20a 2760491

Projížděl jsem Srbskem a hořela tam skládka komunálního odpadu a nikdo to neřešil, ale tady se brojí jak o život. No nic, jdu si koupit koně, snad nebude moc prdet nebo mi zakazou i ho.

+2/−2
doporučit
10.10.2018 16:17

M63a24r88e94k 29P40o48s89p36í24š81i98l 2405965211

Nizozemsko,dánsko,francie...... větrné elektrárny na moři,Atomové Elektrárny. Proč myslíte,že takto hlasovali!!!!

+1/0
doporučit
10.10.2018 9:34

J68i64ř42í 80S22c44h55w43a72c67h 8228674488956

Pro mne je produkce CO2 problém druhotný. Já nevím (na rozdíl od mnoha zdejších diskutérů) zda CO2 vyprodukovaný člověkem má na globální oteplovaní vliv velký, malý nebo žádný. Ale jsem ochoten nějaký jeho vliv připustit, ale to je nepodstatné.

Snahu o jeho omezení vnímám v naprosto jiné rovině, o které se vůbec nemluví. Omezení produkce CO2 pod fyzikální schopnosti spalovacího motoru znamená omezení počtu spalovacích motorů, přechod na plugin hybridy čí elektromobily, a to pro mne znamená to hlavní: méně zamořený vzduch spalinami, který dýchám ve velkém městě 24 hodin denně, nějaké globální přímé a nepřímé emise v konfrontaci s lokálním znečištěním mám u zadnice.;-)

+1/−1
doporučit
10.10.2018 11:49

P88e26t24r 59S81p77a90t43z21i15e39r86e40r 7374272155134

Jak je vidět, tak když se zvláště čechům sáhne nějak na jejich modlu největší..a to jsou auta...tak se zlobí a kopou a nadávají........stejně jako ve vedlejším článku o vození dětí do škol....taky se tam poukazuje na nesmyslnost aut.......a pak že češi jsou hlavně ateisti....kdepak..je tu nová víra...v automobilismus a plechové miláčky...a proto má každý doma minimálně jedenoho...lépe dva....

Teď vážně...je potřeba si uvědomit, že díky automobilismu si opravdu planetu likvidujeme rychleji než rakovina svého hostitele. Člověk má být tvor inteligentní a má si sám uvědomit, že to co se děje nyní...nemá s kvalitou života na zemi vůbec nic společného. Život stojí na dobré vodě, zdravém vzduchu a kvalitní půdě....nikoliv na autech nebo penězích....a to je potřeba si uvědomit. A navíc člověk ve své egoistické namyšelnosti nelikviduje jen sebe..ale i ostatní faunu i floru. Když se v lese srazí srnka..tak se říká jak je hloupá když vběhla do cesty.......není tomu tak...srnka je v lese doma...a tak ne že srnka šla přes cestu...ale cesta vede přes les.

+1/−2
doporučit
10.10.2018 10:56

R53o96b63e86r75t 69V77i95l37i29m68o54v32s60k28ý 1809515394348

Které ze mě to dohodly ktzerým zemím? Vždyť je to prostá debilita.

+1/−3
doporučit
10.10.2018 9:14

T65o84m79á24š 42B76e30r30k74a 2815562244166

Přechod na EV bude velká změna. Jde o úplně nové návyky a nutnost přípravy infrastruktury, ale určitě se to vyplatí. Opravdu se přejde na EV až s autonomními vozy, kdy ve městech nebude potřeba auta vůbec vlastnit a veškerá doprava bude formou služby. Jako s taxíkem, ale výrazně levnější. V takovém případě se spalováky nevyplatí už ani ekonomicky.

0/−1
doporučit
10.10.2018 12:37

J62o19s23e50f 42M11i49š53k81o85v49s71k74ý 9658821771688

Celý ten "humbuk" je zvláštní. Pochopím, když se bude argumentovat snížením emisí ve větších městech a bude se tam omezovat doprava automobily a nebo podporovat elektromobily. Ale z hlediska ekologie ve světě tohle rozhodnutí znamená snížení emisí CO2 ca o 0,2%. Tudy cesta nevede.

0/−1
doporučit
10.10.2018 10:50

J59e84r87e79m47y 68N27o48w53a97k 6497574304544

kdyby radsi resili dopravni tankery, co vypusti za mesic co to co cela evropa za rok.. opet a zase jen sikana beznych obcanu

0/−1
doporučit
10.10.2018 10:48

T71o53m48á76š 97C18h67r11a95s33t25n40ý 2971384911143

Ja bych od vyse emisi vypocitaval plat europoslance, bychom najednou videli, jake ze emise nesnizovat nevadi ;-D

0/−1
doporučit
10.10.2018 10:44

R54i63c91h14a87r64d 30T66o81m71e54č33e93k 7576515146331

Aby to nedopadlo jako se žárovkami. Místo úspor domácností elektřina pořád zdražuje a zjišťuje se, že modré světlo z LED žárovek je zdraví škodlivé.

0/−4
doporučit
10.10.2018 9:05



Najdete na iDNES.cz