Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i39r26i 42N80e95k59u84l69a 3741218743528

Automobilky odvedly za posledni roky slusny kus prace. Nicmene blizime se limitu fyzikalnich moznosti ktere zadny politik nezmeni.

Co ale politici zmenit mohou je napriklad zbytecne prevazeni zbozi z jednoho konce sveta na druhy. To by melo na ekologii mnohem lepsi dopad.

+19/−1
doporučit
10.10.2018 8:49

N48o79r53b27e40r13t 43Š95t22ú46r 7551440265387

Jasný, auto v EU musí v budoucnu fungovat jako čistička vzduchu, abychom zachránili planetu před miliardami asiatů, hlavně Číňanů, kteří na ekologii kašlou. My tu planetu zachráníme, i kdybysme zdechnout měli.

+17/−1
doporučit
10.10.2018 8:38

D39e89n64i15s 60H49u34m12l 4872785755646

Předpokládám, že pro elektromobily počítají stále nulu. Protože průměrný zelený mozek nedokáže dohlédnout dál než za svojí zástrčku.

+20/−3
doporučit
10.10.2018 9:00

J43o66s64e76f 88P78i13š78v60e29j78c 5576866338959

Naštěstí se konečné verze se podařilo prosadit "revizní klauzuli", která počítá s tím, že v roce 2023 bude zanalyzována reálná situace a zhodnoceno plnění domluvených kroků tak, aby bylo možné případně cíl snižování emisí CO2 pro rok 2030 přehodnotit. Pro rok 2025 by měl platit cíl snížit emise oxidu uhličitého u nových aut o 15 procent proti hodnotám roku 2021.

Takže nezbývá nic jiného než se snažit do roku 2023 vyměnit dobro...y v evropském parlamentu za realisticky přemýšlející politiky, kterým je jasné, že i když emise všech aut v EU klesnou úplně na 0, v celosvětovém měřítku se to neprojeví ani 1%

Příští volby do EP budu volit techniky (tzn. lidi s technickým vzděláním), kteří se tím i živí (pokud někoho takového vůbec najdu :-/) a ne někoho s humanitním vzděláním, který si vyhrazuje právo rozhodovat o věcech, kterým vůbec nerozumí, a bude mi úplně jedno z jaké strany jsou!!!

+10/−1
doporučit
10.10.2018 9:04

J84a70k92u70b 96F63e67i29f94a15r 7699599346289

Celé je to špatně.

Nová současná auta už dávno nejsou problém.

Problémem jsou stará auta. Ty je potřeba vytěsnit z měst a silnic vůbec.

Nehledě na to, že snížení emisí CO2 o 35% reálně znamená snížení spotřeby spalovacích motorů o 35%. A to půjde jen dost těžko, pokud se výsledek má ještě nazývat motorem....

+8/−1
doporučit
10.10.2018 8:56

T45o91m74á51š 74K69u75c41h44a56ř 3757411468761

Pokud mám věřit smysluplnosti tohoto rozhodnutí, pak chci znát čísla, tedy jaké jsou typické přímé i nepřímě emise vzniklé v souvislosti s výrobou a provozem auta se spalovacím motorem a elektromobilu, tedy včetně emisí vzniklých při výrobě baterií, elektřiny, těžbě ropy, výroby paliva a jeho distribuci. Chci opravdu na číslech vidět, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma druhy pohonu. Protože z dílčích informací, které se mi podařilo dohledat se zdá, že minimální. :-P

+7/−2
doporučit
10.10.2018 11:15

J20a20n 17D27l37o52u48h40ý 7944189770109

Porucime fyzikalnim zakonum. Ba i tem ekonomickym. A kdyz to nebude fungovat, budou vsichni jezdit na kole a v zime budou "snehove prazdniny". To se nam ty kola ekonomiky "roztoci" uplne jinym smerem nez je potreba ;-D;-D;-D

+5/−1
doporučit
10.10.2018 9:26

P74e47t68r 71P29o29s77p59í24š36i14l 4158214636296

Pochybuji, že se to podaří. Možná se u aut o něco emise sníží, ale zase jich přibude, takže efekt bude nula. A pokud poroste letecká doprava stejným tempem jako dosud, nedivil bych se, kdyby toho CO2 bylo v atmosféře stále víc a víc.

Navíc stačí, aby bouchla třeba na Islandu sopka, a veškeré snahy přijdou vniveč.

+3/0
doporučit
10.10.2018 13:30
Foto

L53u35k45a93s 64B27a90l18a83d96a 2510321

Projížděl jsem Srbskem a hořela tam skládka komunálního odpadu a nikdo to neřešil, ale tady se brojí jak o život. No nic, jdu si koupit koně, snad nebude moc prdet nebo mi zakazou i ho.

+2/−3
doporučit
10.10.2018 16:17

M80a79r15e95k 66P72o74s93p38í71š72i37l 2565625851

Nizozemsko,dánsko,francie...... větrné elektrárny na moři,Atomové Elektrárny. Proč myslíte,že takto hlasovali!!!!

+1/0
doporučit
10.10.2018 9:34

J62i82ř16í 11S15c73h32w93a14c59h 8238234818836

Pro mne je produkce CO2 problém druhotný. Já nevím (na rozdíl od mnoha zdejších diskutérů) zda CO2 vyprodukovaný člověkem má na globální oteplovaní vliv velký, malý nebo žádný. Ale jsem ochoten nějaký jeho vliv připustit, ale to je nepodstatné.

Snahu o jeho omezení vnímám v naprosto jiné rovině, o které se vůbec nemluví. Omezení produkce CO2 pod fyzikální schopnosti spalovacího motoru znamená omezení počtu spalovacích motorů, přechod na plugin hybridy čí elektromobily, a to pro mne znamená to hlavní: méně zamořený vzduch spalinami, který dýchám ve velkém městě 24 hodin denně, nějaké globální přímé a nepřímé emise v konfrontaci s lokálním znečištěním mám u zadnice.;-)

+1/−1
doporučit
10.10.2018 11:49

P38e84t74r 76S95p96a79t18z40i47e42r46e68r 7904802625184

Jak je vidět, tak když se zvláště čechům sáhne nějak na jejich modlu největší..a to jsou auta...tak se zlobí a kopou a nadávají........stejně jako ve vedlejším článku o vození dětí do škol....taky se tam poukazuje na nesmyslnost aut.......a pak že češi jsou hlavně ateisti....kdepak..je tu nová víra...v automobilismus a plechové miláčky...a proto má každý doma minimálně jedenoho...lépe dva....

Teď vážně...je potřeba si uvědomit, že díky automobilismu si opravdu planetu likvidujeme rychleji než rakovina svého hostitele. Člověk má být tvor inteligentní a má si sám uvědomit, že to co se děje nyní...nemá s kvalitou života na zemi vůbec nic společného. Život stojí na dobré vodě, zdravém vzduchu a kvalitní půdě....nikoliv na autech nebo penězích....a to je potřeba si uvědomit. A navíc člověk ve své egoistické namyšelnosti nelikviduje jen sebe..ale i ostatní faunu i floru. Když se v lese srazí srnka..tak se říká jak je hloupá když vběhla do cesty.......není tomu tak...srnka je v lese doma...a tak ne že srnka šla přes cestu...ale cesta vede přes les.

+1/−2
doporučit
10.10.2018 10:56

R46o11b40e37r34t 77V94i46l57i57m84o11v46s52k59ý 1919205104868

Které ze mě to dohodly ktzerým zemím? Vždyť je to prostá debilita.

+1/−3
doporučit
10.10.2018 9:14

F97r59a59n65t16i53š52e68k 68B68ě15l41o23v50s50k76ý 6212515550134

Takže rekapitulace. Současná norma Euro6 povoluje CO2 u benzínu 1 a u nafty 0,5 https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro

Tudíž nafta již tuto normu dávno s rezervou splňuje. Teď ještě přiznat že hon na dízly byla akce zelených mozků a tudíž můžeme pro změnu zakázat vjezd benzíňáků do velkých měst.

0/−1
doporučit
10.10.2018 14:21

T16o78m40á48š 48B93e17r93k93a 2815532574896

Přechod na EV bude velká změna. Jde o úplně nové návyky a nutnost přípravy infrastruktury, ale určitě se to vyplatí. Opravdu se přejde na EV až s autonomními vozy, kdy ve městech nebude potřeba auta vůbec vlastnit a veškerá doprava bude formou služby. Jako s taxíkem, ale výrazně levnější. V takovém případě se spalováky nevyplatí už ani ekonomicky.

0/−1
doporučit
10.10.2018 12:37

D93a64n58i85e45l 33A82d81a19m 2367760521253

Názorný příklad nekompetentnosti EUropolitiků. O technickém řešení nemají páru, zato jsou často pod parou, jako předseda Juncker.

0/−1
doporučit
10.10.2018 12:37

J70o59s94e75f 47M50i63š96k79o28v28s21k26ý 9228461581738

Celý ten "humbuk" je zvláštní. Pochopím, když se bude argumentovat snížením emisí ve větších městech a bude se tam omezovat doprava automobily a nebo podporovat elektromobily. Ale z hlediska ekologie ve světě tohle rozhodnutí znamená snížení emisí CO2 ca o 0,2%. Tudy cesta nevede.

0/−1
doporučit
10.10.2018 10:50

J85e25r56e51m29y 84N91o89w75a27k 6727304964524

kdyby radsi resili dopravni tankery, co vypusti za mesic co to co cela evropa za rok.. opet a zase jen sikana beznych obcanu

0/−1
doporučit
10.10.2018 10:48

T63o95m32á32š 57C97h28r43a12s92t92n23ý 2451404741283

Ja bych od vyse emisi vypocitaval plat europoslance, bychom najednou videli, jake ze emise nesnizovat nevadi ;-D

0/−1
doporučit
10.10.2018 10:44

R21i46c33h44a49r61d 94T73o51m73e13č84e71k 7326905756821

Aby to nedopadlo jako se žárovkami. Místo úspor domácností elektřina pořád zdražuje a zjišťuje se, že modré světlo z LED žárovek je zdraví škodlivé.

0/−4
doporučit
10.10.2018 9:05

Najdete na iDNES.cz