Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Země EU se dohodly na snížení emisí u aut o pětatřicet procent

Osobní automobily vyráběné v Evropské unii by od roku 2030 měly vypouštět o 35 procent méně CO2 než v roce 2021, dodávky pak o 30 procent méně. Po třinácti hodinách jednání se na tom v Lucemburku v úterý 9. října pozdě večer dohodli ministři životního prostředí členských zemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zrovna na Andreje a taková krásná novinka :D EU škrcení pokračuje a to už teď máme emisní limity, jako nikde na světě. Ve výsledku jen zdraží auta v eu, nakonec se vyplatí sem tahat ne-eu verze aut. Vše zaplatíme nakonec z vlastní kapsy - mimo dražší nákupku, častější poruchy, složitější servis, ve finále vyšší spotřeba - ty auta nejedou, takže to každý šlape a snížení emisí o nic v globálním měřítku. Elektroauta mají ekologickou stopu zatím ještě vyšší, tam je to další dotační byznys. Spíš by se měli zaměřit na zefektivnění zemědělské výroby, stejně jako třeba na lodní nebo leteckou dopravu - doporučuji přísný dokument https://www.csfd.cz/film/441157-temna-stranka-lodni-dopravy = 1 lod 3-3500 ppm oxidu siry, 1 auto v EU (euro 5) cca 10 ppm, 1 lod = 50 000 000 aut a pluje jich cca 60 000tis. Jenže buzerovat a seškrtit lidi a koncové spotřebitele, je snažší než ultramiliardáře a agrosery. To by skrytí vlastníci z německa, norska a jiných eu zemí nesměli mít společnosti v Liberii apod. Mimochodem největší firmy v lodní dopravě mají obraty skoro jak apple a kdyby se u nich řešili nějaké emise z dopravy, tak to má už dopad globálně.

0 0
možnosti
Foto

Projížděl jsem Srbskem a hořela tam skládka komunálního odpadu a nikdo to neřešil, ale tady se brojí jak o život. No nic, jdu si koupit koně, snad nebude moc prdet nebo mi zakazou i ho.

2 3
možnosti

Aha takže Srbsko náš vzor v nicneřešení?

Proč u nás třídit odpad, když někde v Asii ho hrnou přímo do moře, že....

A pokud ti vadí, že tvůj příští vehikl by snad neměl smrdět, tak to je tvůj problém, já to naopak velmi přivítám, že mi nezasmradíš vzduch co musím dýchat.

1 0
možnosti

I28v54a33n 44Z83y23k90á85n

10. 10. 2018 14:50

Měli bychom bez otálení přistoupit k dostavbě původně plánovaných jaderných bloků našich JE. Jejich výstavba není otázka pěti deseti let. A je jisté, že budou země časem sankcionovány za špinavou energii z tepelných elektráren. Pokud nechceme být závislí na importu energie zvenčí a být vydíratelní, je nejvyšší čas.

0 0
možnosti

M98a19r86t24i89n 60V98o25l83f

10. 10. 2018 14:35

Když jim po cestách budou furt jezdit staré křápy, tak to nová auta se sníženýma emisema nezachrání...

0 0
možnosti

Takže rekapitulace. Současná norma Euro6 povoluje CO2 u benzínu 1 a u nafty 0,5 https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro

Tudíž nafta již tuto normu dávno s rezervou splňuje. Teď ještě přiznat že hon na dízly byla akce zelených mozků a tudíž můžeme pro změnu zakázat vjezd benzíňáků do velkých měst.

0 1
možnosti

Máš jeden zcela zásadní problém. Pleteš si CO a CO2.

Takže tvoje následné blábolení o "zelených mozcích" je poněkud směšné....

1 0
možnosti

Pochybuji, že se to podaří. Možná se u aut o něco emise sníží, ale zase jich přibude, takže efekt bude nula. A pokud poroste letecká doprava stejným tempem jako dosud, nedivil bych se, kdyby toho CO2 bylo v atmosféře stále víc a víc.

Navíc stačí, aby bouchla třeba na Islandu sopka, a veškeré snahy přijdou vniveč.

3 0
možnosti

No je treba pochopit, ze ta "regulace CO2" je jen prostredek k tlaku na automobilkz k castecnemu prechodu na alternativni paliva - ktere nejenzne maji nizsi emise CO2 (ktere zas tolik nevadi) ,ale maji i lepsi emise skodlivych latek, a nespotrebovavaji tolik draze importovane ropy....

0 0
možnosti

P16e32t45r 73Š12k68o73d88a

10. 10. 2018 13:23

No jo, tady se honíme za dalším snižováním emisí, pak přijedete do Řecka a potkáváte běžně takové kouřící popelnice, že vám to hlava nebere.

0 0
možnosti

J44o63s34e35f 62K10r81b35e68c

10. 10. 2018 12:38

Přísnost na osobáky musí být. Hlavně že nám na silnicích jezdí tohle ("z vlastní zahrádky" z minulého týdne; datum na kameře rozhozené):

https://vimeo.com/user90455697/review/294333806/72082eab37

0 0
možnosti

Náklaďáky jsou taky normu, nikdo by dnes starou Liazku vyrobit nemohl.

1 0
možnosti

T72o34m23á47š 62B19e43r89k18a

10. 10. 2018 12:37

Přechod na EV bude velká změna. Jde o úplně nové návyky a nutnost přípravy infrastruktury, ale určitě se to vyplatí. Opravdu se přejde na EV až s autonomními vozy, kdy ve městech nebude potřeba auta vůbec vlastnit a veškerá doprava bude formou služby. Jako s taxíkem, ale výrazně levnější. V takovém případě se spalováky nevyplatí už ani ekonomicky.

0 1
možnosti

D88a36n94i46e52l 68A49d52a80m

10. 10. 2018 12:37

Názorný příklad nekompetentnosti EUropolitiků. O technickém řešení nemají páru, zato jsou často pod parou, jako předseda Juncker.

0 1
možnosti

Toto rozhodavali ministři životního prostředí. EK navrhovala 30 %.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...