Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

S67t48a82n75i98s66l73a66v 69N29ý63v91l65t 2444865323

V nemecku mozna nakoupi elektromobily, ale co treba v rumunsku, bulharsku? Tam jeste neodesla vlna porevolucni produkce ziguliku z ruska. A najednou maj mit to same co v nemecku?

+23/−1
doporučit
11.10.2018 7:02

J87a37n 56M96a88c65h38á76č 3627136573712

Polovina lidí,přestane kupovat nová auta.Zakázat ty stará bude politicky neudržitelné,takže reálně to bude ještě horší,než kdyby ty limity snížili jen o deset procent.

Odborníci na ekologii z EK.To je prostě paráda.

+21/−3
doporučit
11.10.2018 7:16

K26a83r46e82l 65D69o90u35c61h92a 6939181753189

Kolika procenty se evropská osobní auta podílejí na světových emisích? 0,4% ? Takže snížení o 0,12% zničí mnoho pracovních míst a vytahá další peníze z kapes obyčejných lidí. Politici a úřednící vykázali nějakou činnost a vy ovce zaplaťte. :-)

+16/−2
doporučit
11.10.2018 9:26

P56a67v65e55l 33R86o75t97n40á53g63l 1905849784829

Jo jo, my tady zdeformujeme fungující průmysl, když přirozený technologický vývoj nahradíme regulací, ale zbytek světa bude dál hrnout tuny odpadu buldozery do oceánů, znečišťovat ovzduší zastaralými tepelnými elektrárnami atd. mnohonásobně víc než Evropa, ovšem dle EU tím zachráníme celý svět nebo co... Banda blbců.

+20/−4
doporučit
11.10.2018 8:37

M53a98r45t63i25n 94H53r44o26u18d98n73ý 5947952354437

Změní se leda prdlajs.

Autoprůmysl má obrovskou setrvačnost v řádu 10+ let. Kvůli výrobě elektromobilů se budou muset defacto nastavět nové výrobní haly nebo alespoň nákladně přestavět stávající haly. Pozemky na toto NEJSOU.

Li-Ion akumulátory do elektromobilů jsou prakticky nerecyklovatelné. Nejde z toho žádným smysluplným způsobem dostat zpět použitelné lithium - to vám potvrdí chtě nechtě každý, kdo s tím trochu dělá. Takže se musí vymyslet úplně nová akumulátorová technologie, žádná jiná není ve stadiu průmyslové využitelnosti (krom v zásadě klasických Pb aku).

Pak je tu samozřejmě otázka ceny. Nikdo to nebude kupovat jen kvůli tomu, že je to eko. Elektromobily budou kupovány jen tehdy, pokud to bude výhodnější než klasická auta.

A jak se stát vypořádá se syndromem "hladovaného tahouna" (ze spotřební daně na fosilní paliva mu plyne tučný balík, a ten se mu bude logicky tenčit), to je taky otázkou. Aby z toho nadojil stejný balík peněz, bude muset chtě nechtě provoz elektromobilů dřív nebo později postižit nějakou daní.

+12/−2
doporučit
11.10.2018 9:35

K61a87r23e57l 80D18o96u57c33h83a 6509841163399

Dejte blbci funkci a vymyslí lejstro.

Je to stejné, jako když si komouši řekli, že poručí větru a dešti. V tomto případě fyzikálním zákonům. Výrobcům se nějakým způsobem snížit limity podaří. Aby získali více zákazníků, ušetří na ostatních dílech. Takže auto s vysoce ekologickým motorem se lidem za dva a půl roku rozpadne a bude stejně drahé jako to, které dříve vydrželo 20 let. Vznikne více odpadů, hlavně těch s drahými a jedovatými prvky. Aut se bude muset vyrobit víc a spotřebuje se více energie, protože budou mít krátkou životnost. Atd. :-)

+13/−3
doporučit
11.10.2018 7:03

L12a78d16i56s78l48a94v 72H22a91š60k24a 4303386251860

Hlavní je každý den něco zakázat, přikázat či zdanit. Bez toho prý nepřežijeme. Ach jo...auta na baterky

+9/−2
doporučit
11.10.2018 11:24
Foto

D11a12v43i27d 29J38a95n65i35k 5726896485154

Tak nejak uz to pocituji i ted. Mam uz 8 let Volvo s80 3.2 benzin, ktere jsem koupil temer nove a sem tam se posledni dobou divam, ze bych si poridil neco noveho, ale ten vyber v nejake rozumne cenove kategorii je mizerny a kdyz uz neco zajimaveho, tak to ma vyrazne vice nez mych 120 000km nebo nejaky mizerny maloobjemovy motor. Takze si to asi necham :)

+6/0
doporučit
11.10.2018 12:11

J90i20n12d59ř20i77c96h 94M88o49r56á94v66e25k 11M 3645293935756

Tyto aktivity EU směřují k tomu, že postupem času ubyde na silnicích aut, které budou mít jen ti majetnější a vrátíme se do období koňských spřežení..Hlavně, že budeme mít čistý vzduch v EU, ale v Africe, Číně, jižní Americe budou dál vesele smrdět s emisemi několikonásobně vyššími než mají pár let stará evropská auta..RvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

+7/−1
doporučit
11.10.2018 6:54

P29e18t95r 48V81e72p21r81e49k 3194908532

Takže stará auta budou žádanější než nová. :-P

+5/0
doporučit
11.10.2018 11:43

P74e14t33r 16D11v50o21ř70á27k 9464897162230

Auta výrazně zdraží, klesne poptávka a výroba, a ekonomika půjde ...

+5/0
doporučit
11.10.2018 11:16

V93í70t 34K70o80u63b69a 6526940724858

Elektromobil - nic jiného neslyšíme.

Bydlím v paneláku a jsem rád, když vůbec zaparkuji, po příjezdu do práce (OSVČ) je auto v podstatě 80% dne v terénu a i když stojí u provozovny, nabíjet se zde nedá. Vysvětlí mi někdo, k čemu mi taková věc bude? To jako obden budu někde u nabíječky (nejbližší o které vím je 2,5km daleko) čekat 4 hodiny na nabití vozu?

Jak se dostanu na dovolenou s rodinou? Každých 250 km někde na 4 hodiny zastavíme? Když přijedete k nabíjecí stanici a budou před Vámi 2 klienti jako u pumpy, tak to máte 8 až 10 hodin čekání. To tam místo za 12 hodin dorazíme za 3 až 5 dnů a aby jsme jeli rovnou zpět..Nebo poletíme letadlem a to "vrcholně ekologické".

Od revoluce jsme vystřídali mnoho aut a mnoho značek a většina nafťáků nám dobře sloužila více než 400 tisíc km. Posledním kusem byl EURO5 ropák s filtrem, který žral o litr více než jeho předchůdce a navíc se po necelých 200 tis rozpadl v prach. Tak teď máme benzín (zatím bez filtru) a uvidíme, jak moc je to vše zoptimalizované.

Příští dopravní prostředek bude nejspíš kůň, nebo velbloud, akorát na těch se budou blbě stěhovat trezory.

+6/−1
doporučit
11.10.2018 10:26

P82e23t63r 76B47o66ž25e54k 1793572133292

Může mě někdo znalý problematiky vysvětlit, co je na elektromobilu ekologického ?

+7/−2
doporučit
11.10.2018 11:11

J62i90ř93í 63B78r82u14t11o70v16s42k68ý 2770508572780

Stále jenom přísnější ekologické limity,výroba a následná likvidace elektroaut bude taky ekologická?-vzhledem k používaným materiálům asi nic moc!

+4/0
doporučit
11.10.2018 7:54

E37r36i82k 32A18r60n30o28l36d 8573927799796

Autá budú pre bohatých ako na začiatku? Plebs pôjde metrom.

+4/−1
doporučit
11.10.2018 12:36

Z74d60e42n45ě67k 14D18u88f69e16k 2734224678

Ničeho jiné nedosáhnete, než toho, že lidi budou dojíždět auta do doby, než se úplně zastaví a bude neopravitelné. K čemu je elektromobil, když je jen málo míst kde ho dobít a o ekologii ve spojitosti s těmito vozidly nemůže být řeč. Baterie a její výroba se zrovna nevyrábí ekologicky a elektrika se ještě stále nevyrábí úplně ekologicky

+3/−1
doporučit
11.10.2018 10:36

P83a21v17e30l 18M68a25t66o75u51š31e29k 5960537408724

Už aby auta byla nedostupná! Současné motoristické šílení nemůže trvat do nekonečna. Už i tak to lidstvo odnáší, byť si to stále moc neuvědomuje a hlavně nepřipouští. A bude mnohem hůř.

+5/−5
doporučit
11.10.2018 11:17

P45e51t34r 20S30p90a41t80z35i42e82r52e69r 7484662755584

Tak tím, že se zdraží nová auta a bude teda logicky zájem o starší, se taky zdraží i ojetiny. Takže místo 12 let starého vozového parku budeme mít 20 let starý. Ničemu nám to nepomůže a naopak bude víc smradu. Leda, že by zakázali dovoz aut starších 7mi let...něco podobného už tu bylo. Pak ano...a to že si pak lidé nebudou moc dovolit auto koupit? No bože...tak bude aspoň aut méně...automobilky díky slabší kupní síle nebudou vyrábět jedno auto za minutu, ale jedno auto třeba za 3 minuty a tím se odlehčí i přírodě...auto bude výsada bohatších jako tomu bylo v minulosti. Auto není důležitá potřeba k životu. Pokud by to tak bylo, tak už by bylo uzákoněno, že každý musí auto mít a má na něj nárok....ale není. Fungovalo to tak v devadesátých letech, kdy taky tolik aut nebylo a nikdo tu kvůli tomu nebrečel...tak nevím proč by měl teď...

+6/−8
doporučit
11.10.2018 6:35

J95a91n 45K16a29l37a84b21z63a 6172841898249

A proč se neřeší kamiony, které mají na svědomí největší podíl na značištění? Obří kraksny typu SUV, dále letadla, co vypouštějí za sajrajt. Proč s tyto věci rázně neregulují? Proč nejdříve to má dopadnout na běžná osobní auta pro plebs a střední třídu obyvatelstva?

+2/0
doporučit
11.10.2018 11:20

J47a17n 64K58a95v70a31n 8869575628292

Pratele, nepropadejte panice. Je jasne, ze automobilky tvrdi, ze to bude strasne drahe a kdesi cosi. Ale vemte si jako priklad toyotu, ktera nove emisni normy splnila uplne vpohode. Wltp cyklus je urcite prospesna vec, protoze vw, potazmo skoda na to celou dobu kaslali neznamena, ze je to spatna vec. Chceme preci dychat cisty vzduch ne? Automobilky take rady tvrdi, ze je to za hranou fyziky a lidi to radi opakuji, aby ukazali, ze tomu rozumi, ale to tak take neni. Emisni limity nejsou za hranou fyziky. Otazkou pak je, na kolik si cenime sveho zdravi. Nejvetsi problem jaou opravdu stare diesely.

+4/−6
doporučit
11.10.2018 11:34

P74e48t81r 36B42á23č15a 8135646535485

Tak to je samozrejmost, vsechny tyhle ekonesmysly akorat vsechno prodrazuji a efekt je NULA.

+3/−4
doporučit
11.10.2018 14:47

K56a47r36e38l 32N96o35v19á36k 8349951443278

To je jenom dobře. Už teď je aut moc.

+3/−4
doporučit
11.10.2018 8:56

J45a45r15o88m69í15r 36H18l44u82b86e54k 2876120844311

Nevím proč se to furt dokola řeší? Po soudružsku bych auta pro soukromé použití rovnou zakázal. Koňské povozy, fiakry a bryčky. V první ředě by mělo jít příkladem Německo a Francie, ostatní by se přidávali postupně. Nebo nepřidávali? Spíš by odstupovali a vystupovali.

+2/−2
doporučit
11.10.2018 11:43

I79v86i59c93a 67B17o20j68i41č 4979880317532

Evropský trh není malý a kdo bude chtít prodávat, musí se přizpůsobit. Takze, když Ford bude chtít dovážet 5l F350, tak bude mít smůlu. Čína, ta už teď reguluje trh s auty a tlačí elektromobilitu. To Evropané se budou mermomocí bránit, až je svět okolo předběhne a opravdu budeme jezdit elektromobily z Číny, protože nám ujede vlak

+2/−2
doporučit
11.10.2018 11:10

R91o50b52e47r18t 96M77a98t23u93l47a 8217479136535

Nevadí já si stejně nové auto kupovat nechtěl

+2/−2
doporučit
11.10.2018 9:41



Najdete na iDNES.cz