Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a39r53e72k 74J86a92n10e48č64k31a 1217716673541

To video kampaně pobavilo a naprosto přesně vystihlo, jak by to vypadalo přes noc v panelákové zástavbě. "Nabíječi" by si měli započítat i náklady na prodlužovačky, protože sběrači kovů budou mít pak doslova žně ;-D

+50/0
doporučit
17.10.2018 2:33

J91a83r13o34s31l73a21v 65V74o51l51a66v18k85a 6609671121811

Jasně, opět všude dotace. Jsem zvědav kdy náš král dotací začně vyrábět auta. Dopadne to jako s ekosložkou. Tisíckrát je dokázáno, že je tomk ničemu od A až do Z. Pro přírodu je to jen vatší zátěž a ty lesy co to chrání to ještě víc ničí. Přes to jedeme vesele dál. Tak teď vyhodíme oknem miliardy abychom opet zjistili, že je to ceta do nikam.

Přesto se vesele pojede dál...

+58/−2
doporučit
17.10.2018 6:30

M10a22r89t36i91n 31K86l81u36v55á19n85e72k 9862878553513

To sa chystá krásne tunelovaníčko. Dotácie sú pre to najlepší motor. Však už to všetci poznáme. Kto neberie dotácie, akoby ani nepodnikal.

Ale celkom ma pobavila predstava, ako na sídliskách kde sa dnes nedá už ani zaparkovať sa k tomu zázrakom objavia ešte i nabíjacie miesta. Samozrejme pre každé auto. I tie ktoré to musia 3x obísť aby nakoniec zaparkovali na trávniku.

+35/0
doporučit
17.10.2018 7:54

K37a26r17e33l 35M22a73z78a31č 3337293836249

Tohle je naprostá hloupost a velká chyba.

Jednak se osobní auta na celkových škodlivých emisích podílejí skutečně velmi minimálně, a pak prostě násilné zavedení elektra je prosazování nevyvinuté technologie a to bude mít následky. Nemluvě o tom, že uhlíková stopa emobilu se moc neliší o dobré klasiky. Oni to všichni ti nadšení vítači eaut poznají, až jim v Praze zakážou vlastnit auto, protože nebude dostatečná kapacita přenosové sítě ani prostor pro nabíječky. A všichni to poznáme, zdraží elektriku, přibudou nové daně, zvýší se nezaměstnanost atd.

Mimo jiné dnes už končí první větrníky postavené v ČR a když jsem zjistilo, že roční výnos z jejich provozu je stejný (výkup el. bez dotací), jako náklady na jejich údržbu, tak je jejich majitelé ruší a dávají do šrotu. To je ekologie jako prase.

+45/−2
doporučit
17.10.2018 7:55

T86o95m28á38š 70K55u63c65h90a80ř 3477481468641

Tak kolik chcete dotovat jedno auto, 100 000, 200 000 Kč, 300 000 Kč? A kolik milard chcete vrazit do tohoto dočasného neživitaschopného projektu na posílení sítě a vybudování nabíjecích míst? Není problém, stačí říct, my to z daní rád dáme a do důchodu půjdeme klidně v 80. Co se dá dělat, když tu scíplotinu neudrží při životě ani to, že neplatí vysoké spotřební daně z pohonných hmot a bezplatné parkování..:-P

+60/−5
doporučit
17.10.2018 0:42

P55ř87e78m64y78s62l 43V33o51t94a57v73a 6105264575700

Takhle to vypadá, když technicky vývoj řídí úředník. “My víme, co je pro vás nejlepší a nařizujeme vam, že se budete mít lépe (i kdyby vás to mělo stát život).

+51/−4
doporučit
17.10.2018 6:51

L97u66d97ě21k 67N22o67v43ý 2251429903851

Jako člověk, který se živí vývojem elektroniky říkám, že elektromobily jsou momentálně slepá cesta. Nebo při nejmenším hodně předčasné odbočení. Problémem je, že je to politické rozhodnutí bez ohledu na realitu současného stádia vývoje. A problém to není zdaleka jen ekonomický a logistický. Paradoxně daleko nejvíc je to problém ekologický. V momentálním stavu technologie není elektromobilita ani náhodou ekologičtější.

+33/−1
doporučit
17.10.2018 10:12

R45o44b69e83r87t 56V27i89l52i68m50o31v79s63k54ý 1339805964558

Já mám rád ševelení válců od sudého počtu 6 do sudého počtu 12 a nejlépe velkoobjemovou atmosféru.

Elektroprdítka nejsou špatná, ale nějak si zatím neumím představit, jak bych si s tím užil jízdu do Albánie a zpět v pohodlí ve 4 lidech.

Pokrok nezastavím a ani nechci, ale velké, těžké baterie s nedostatečnou kapacitou jsou hlavním omezením elektromobility.

+26/0
doporučit
17.10.2018 7:59

P47e17t30r 81M79i50c34h96a43l 2300454481452

Takže budeme lít veřejné peníze do iluze bezemisního provozu? Se současnými technologiemi je elektromobil jenom předražená hračka. Jako malé městské (a příměstské) vozítko dejme tomu, ale nemůže zatím nahradit plnohodnotné auto. A obávám se, že cesta aut na baterky je slepá ulička vývoje. Leda by došlo k nějakému velmi převratnému objevu v oblasti skladování elektrické energie.

+54/−7
doporučit
17.10.2018 1:34

K71a57r86e16l 34N72o84v52o98t67n27y 2391265769410

Jasne, zdotujte vsechno, a zvedne mi prosim dane aspon dvojnasobne, aby na ty dotace bylo...

+22/0
doporučit
17.10.2018 0:55

M14a66r43t61i28n 86K53l77u25v62á88n43e62k 9592838683173

Zaujímalo by ma ako sa bude vyberať spotrebná daň za palivo u elektromobilov.

Po odpočítaní spotrebnej dane za benzín by sa totiž stali elektromobily ekonomicky absolútne mimo. Takže tu máme dotáciu za technologickú zmenu (vývoj), politický nátlak (predpísaná spotreba paliva) , dotácie v budovaní infraštruktúry (siete, nabíjačky), dotácie v cene auta a skrytá dotácia v absencii spotrebnej dane.

Navyše myslím, že by bolo fér požadovať predpis na nejakú spotrebu paliva i u elektromobilov. Elektrina nerastie na stromoch....akurát sa výfuky presŤahujú niekam inam

+17/0
doporučit
17.10.2018 9:57

M29a14r58c32e75l 48S97u18p 6219125478490

Dlouhá desetiletí živil a ještě živí automobilový průmysl Evropu a byl lukrativním průmyslovým odvětvím. Nyní se toto prestižní odvětví cíleně usmrtí a položí na oltář ekobohům ! Dlouhá desetiletí pečlivého vývoje a zkušeností přijdou úplně vniveč ! Místo "normálních aut" jsou nyní automobilky donuceny vymýšlet, vyrábět a prodávat zcela něco jiného v čem žádné zkušenosti nemají !

Velice rád bych se mýlil, ale myslím si, že zvláště naše země, která je na automobilovém průmyslu závislá, dostane velkou ekonomickou facku ! Škoda - ta konjunktura byla příjemná !

Inu jak se říká : "Když je koze dobře, tak jde tančit na led "

+25/−3
doporučit
17.10.2018 8:08

P12a52v63e73l 92B92e75ň85o 1828301581280

No uvidíme, sociální inženýrství a poručíme větru dešti, to vše "moudří" ve vedení EU vědí...kdo z nich zaplatí průšvihy, které z toho vzniknou? Obyčejný občan, jako vždy...

+27/−4
doporučit
17.10.2018 2:12

M79i71c53h45a39l 31S91t25e97b20l19o 5219271184377

Je to celé jeden velký nesmysl, jak je vidět v Norsku...;-O!!

Elektroauta jsou hloupost a jsou zcela neekologická výrobou a bateriemi.

A nikdy nebude dost nabíjecích míst a elektřiny....prostě EU hloupost!!!!

Schválně kolik let bude trvat než se to odpíská...

+20/−2
doporučit
17.10.2018 9:25

P28e44t53r 17V83á15c37l22a20v35e68k 6695668179827

nezaznělo tu to podstatné - Norsko, získává prostředky na masivní podporu elektro "eko" aut převážně prodejem fosilních paliv ropy, plynu... ;-D

+14/0
doporučit
17.10.2018 10:56

T33o98m55á40š 52K13u94c62h77a88ř 3207321518911

Já jsem jednoznačně pro. Při dnešních technologiích to normální auto úllně nenahradí, velká čast lidí tak bude potřebovat auta dvě a začne tak, že si k tomu stávajícímu přikoupí dotovaný elektromobil, což je způsobilé vyřešit nynější problémy s parkováním. ;-);-D

+13/0
doporučit
17.10.2018 9:20

M42i51c56h83a64l 57D50z39m22u73r22a51n 2595432206707

Europarlament se již několikrát pokusil povýšit své zákony nad zákony fyzikální a možnosti dnešních technologií a vždy to dopadlo fiaskem. Viz např. aféra kolem dieslových motorů. Viníkem v ní nejsou zoufalé automobilky, ale úředníci a poslanci, kteří uzákoňují nesmysly.

+15/−1
doporučit
17.10.2018 9:15

D35u17š24a85n 20P65e86š65e33k 3325819744270

Budoucnost automobilismu je strašná.

Koupit si za 800.000,- takový příšerný malý lacině vypadající střep, jako je nedávno redakcí testovaný Renault Zoe místo pěkného, komfortního, nehlučného a dobře vybaveného běžného auta, např. Superbu nebo Kodiaqa za ty samé peníze. 8-o;-€Rv

+11/0
doporučit
17.10.2018 11:08

M73a81r84t29i76n 82K21u84l12h58á41n93e85k 4803272109529

takže dotace na všechno a přírodní prostředí tím utrpí více než u klasického auta - získání materiálů a výroba baterií o likvidaci ani nemluvě ...

stejně jako při biopalivech - ve finále to odnesly pralesy a zničená půda, v čr množství pesticidů a rondapu v půdě i v podzemní vodě

.

a stejně to dopadne jako se žárovkami ...dotace,dotace na úsporky ... a pak přišly LED světla :-P

+11/0
doporučit
17.10.2018 10:06

J61o51s17e36f 84K24a36r16f31í84k 7692275406350

"Nucená" elektrifikace aut, je dle mého naprostý nesmysl...

Zejména s ohledem na naprosto nicotnou strukturu dobíjecích stanic. A pokud nebude technologie tak daleko, že auto nabiju za 5 minut, tak nějaké masivní nasazení elekto aut není moc reálné.

Navíc elektrická síť na takovou zátěž není připravena a většina elektřiny se vyrábí spalováním uhlí. Dalším negativem je výroba a pak následná likvidace baterií

.

Kde mi elektro auta dávají smysl, je třeba kurýrní služba. Přes den po centru města rozváží zásilky a přes noc se v garáži či na dvoře nabije.

+16/−3
doporučit
17.10.2018 9:32

M68i63k93u10l39á65š 40K65a36l58i76n32a 1582823915

A elektrinu vyrobime v uhelnych elektrarnach!

+8/0
doporučit
17.10.2018 12:00

J33a84r68d65a 79F70i39c67e90k 1886679583232

Dotace, dotace, dotace... A auto na elektřinu neprodukuje spaliny...

Tak ještě tu o díky nižšímu maximálnímu příkonu úspornějších rychlovarných konvicích, pak tu o Karkulce a půjdu spát. Že já blbec dával při fyzice pozor.

+7/0
doporučit
17.10.2018 14:58

M54a97r51t66i70n 33K72l39u91v80á86n44e22k 9952258583593

Na nabitie priemerného auta denne by ste potreboval asi 6.6kWh denne. To sa na pohľad nezdá veľa. Ale takýchto áut je asi 5 mil.

Priemerná spotreba elektriny na byt (cca 1 auto na byt) v roku 2015 bola 8.9kWh denne. Máte pocit že nárast o 74% distribučná sieť zvládne?

Na nabitie všetkých áut potrebujete podľa mňa denne asi 20-33GWh každý deň. A to musíte v priebehu dňa a hlavne noci nacpať do každej zásuvky elektromobilu.

zdroje:

http://www.kluvanek.com/elektromobil.html

+7/0
doporučit
17.10.2018 10:40

I61v65a52n 23K97o10h10o61u59t 1631383956134

Pokud by došlo k masivnějšímu přechodu lidí na elektro mobily, docela by mě zajímalo, jak mají vymešlené vybudování případné infrastruktury pro distribuci el. energie. Třeba na takových velkých sídlištích kam se lidi v podvečer vrátí ze zaměstnání a všichni cca v podobnou dobu si budou chtít napojit svoje auto.

Ale i rozvod ke každému domu ve vilové čtvrti....................

Nebude to fungovat jako současné čerpací stanice vzhledem k době nabíjení musí být tato možnost v podstatě všude.

+7/0
doporučit
17.10.2018 10:10

K20a71r17e26l 20N38o16v19o61t34n20y 2611415139800

Kdy si uz konecne lidi uvedomi, ze skrze baterie nabijene z verene site proste cesta nevede a je to naopak povestna cesta do pekel dlazdena dobrymi umysly??

Prenosove soustavy to proste nedaji, a pripadne vyreseni problemu rychlosti dobijeni jen zvysi naroky na prenosovou soustavu, a tudiz to naopak prouhloubi jiny problem.

Hacek je v tom, ze prenosova soustava musi byt dimenzovana na to, aby zvladla pokryt nejen bezny provoz, ale i jeho extremy. A takovy extrem muze by treba koncem srpna, navrat stovek tisic aut z dovolenych posledni prazdninovy vikend, v horkem lete kdy naplno bezi klimatizace.

+12/−4
doporučit
17.10.2018 1:01

Najdete na iDNES.cz