Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a94k34u55b 31F31e17i55f81a92r 7439609736869

Miniauto dává smysl jen do města, asi na elektřinu s dojezdem tak 200km a cenou tak do 250tis Kč.

Pak bych si to bez váhání koupil. Bohužel cena takových aut se pohybuje spíše kolem milionu a to je naprosto nezajímavé. Stejně jako miniauto na benzín.

+54/−1
doporučit
23.10.2018 8:56

F72r63a46n81t57i52š26e16k 90N39o31v69á95k 1626817599907

Tak nejprodávanější Fiat 500 rozhodně není levné auto, takže to bude možná v něčem jiném - je totiž na rozdíl od všech těch trojčat či vícerčat aspoň trochu originální.

+27/0
doporučit
23.10.2018 11:06

M25a49r67e34k 74J47a90n66e27č34k69a 1487486553251

To jsou ty paradoxy ekofanatismu :-/ Místo toho, aby se podporovala malá auta v městech za rozumnou cenu, tak to směřuje přesně opačně, tedy k větším crossoverům, až přerostlým SUV. Tohle by mohla být hozená rukavice pro Dacii a to udělat malé auto do města s nízkou cenou a kvůli ceně použít i nadále výběhovou techniku Renaultu. Také jezdím po městě a okolí zásadně menším vozem (na délku 3.8m), už jenom kvůli snadnějšímu parkování a mnohem lepší prostupností městskou džunglí a dospělí kombík, který má skoro 4.8m jezdí pouze delší tratě. Zadusit úplně mini vozy je špatná cesta, přitom zrovna tady násilím tlačená elektrifikace by dávala největší smysl. Pokud je údajně výrobní cena mini vozů a vozů segmentu B dle článku skoro stejná a prodejní cena pak diametrálně odlišná, jaký asi musí mít automobilky v B segmentu pak vývar na každém voze, když údajně na mini vozech je to pro ně charita za výrobní náklady :-P

+49/−7
doporučit
23.10.2018 1:29

J79i37ř39í 82S71c26h12w79a60c63h 8138934348616

Malé vozy smysl dávají, hlavně ve městech. Evropa by se měla poučit v Japonsku u jejich Kei cars. Honda N-box je tam nejprodávanější auto.

+23/−3
doporučit
23.10.2018 0:40

A34l53e72š 31V12í27t21e15k 2615972267551

Baterka je těžká, hustota energie v ní malá, její kapacita v čase navíc klesá a za deset let je definitivně po ní. Což v zemi, kde je průměrné stáří auta 14 let je docela průšvih. Zavádět masově technologii, která není dořešená formou masivních dotací na jedné straně a formou až nesmyslných sankcí na druhé straně je nesmysl. A povede to k tomu, že lidé nebudou kupovat Citiga, protože raději pojedou na nákup rovnou limuzínou, když cena bude srovnatelná. Tak to dopadá, když ekologové se utrhnou z reality.

+14/−1
doporučit
23.10.2018 12:52

P24a39v27e56l 66M52a83t15o89u67š32e97k 4878740224

Není to ani levní, ani stylový, aby to tu cenu ospravedlnilo, takže se není absolutně čemu divit. A to platí už od první generace téhle trojičky...

+12/−1
doporučit
23.10.2018 9:16

V69a17c69l70a52v 65M15e92d80e95k 5261452375145

jedna věc mi tam nesedí - pokud cena miniaut kvůli hybridizaci stoupne o 10%, neznamená to, že by se cenově dostala na úroveň těch o kategorie výš. Tam k nárůstu přece bude muset dojít taky. Takže v článku uváděný příklad - C1 stoupne na cenu dnešní C3, ale ta C3 bude muset zdražit taky.

+9/0
doporučit
23.10.2018 10:46

L73e75o41p66o25l11d 71H61o14r95á59k 4202298709652

A zatímco zbytek světa bez regulací a šikan bude vesele růst, Evropa se díky přebujelé byrokracii a regulaci propadne do hyperkorektní a superekologické bídy...

+20/−6
doporučit
23.10.2018 14:18

I30v74o 43S37p15á51l97e91n36ý 5720883190468

Z EU se stala nová RVHP. Děláme věci, ne protože fungují, ale protože se to odhlasovalo na 22. Eurosjezdu a vypadá to dobře.

Každá z těchto regulací vede ke zvýšení CO2 vypouštěného Evropou (přesun ze spotřeby do výroby a distribuce), snížení CO2 v Evropě nemá žádný dopad na objem vypuštěného CO2 ve světě (je to jen přesun výroby jinam do světa) a ani kompletní zastavení vypouštění CO2 lidmi nesníží růst jeho obsahu v atmosféře (většinu vypouští samovolně teplý oceán, jako ohřátá sodovka). Zda je lidmi vypuštěný CO2 zodpovědný za oteplování v tom nehraje roli (i když v historii posledního milionu let vzestup CO2 následoval jako důsledek oteplení, ne příčina).

+17/−6
doporučit
23.10.2018 9:40
Foto

R46a60d50i17m 56K11r25o91u90t40i71l 7720501176139

Nedávno jsem tu četl v diskusi příspěvek od jistého fandy elektromobilů, že plánovaný prodej Škody Citigo v počtu cca 2000 ks v elektro verzi je silně podhodnocený. Soudě dle tohoto článku nevím, nevím... spíš aby nebyl těžce nadhodnocený.

+7/−1
doporučit
23.10.2018 11:03

K72a20r41e46l 43K36o59š30ť82á18l 8317621740825

Kdyby lidi kupovali auta podle svých reálných potřeb, podle toho, kolik jich v autě jezdí, kolik nákladu vozí, na jakou vzdálenost jezdí a podle parkovacích možností našich měst, prodávalo by se jich určitě daleko víc. Jenže naše společnost se ještě nevyrovnala s dosaženým blahobytem a auto je vnímáno jako statusová záležitost. Jako by mělo být pro někoho bohatého trapné, jezdit přiměřeně malým autem. Současná rostoucí obliba SUV resp. pseudo SUV je prostě k smíchu.

+5/0
doporučit
27.10.2018 17:28

M15a92r36i91o 35P24e53t55r52ů 9627283551731

"díky malooobejmovým motorům" ... jejej, co to máme za novou škatulku ;)

+5/0
doporučit
23.10.2018 10:42
Foto

J39i43ř70í 63V64e43s94e29l25ý 7400520740202

Předpokládám, že malé auto je druhé auto pro rodinu do města. Takže malé elektro auto s rozumným výkonem, dejme tomu max 60 koní, s dojezdem 100 km. To si manželka nabije než si pokecá s kámoškou u kafe.

Nechápu výrobu obřích elektroaut s výkonem 150 koní a víc. Ta jsou drahá a normální člověk si je nekoupí.

Dříve jste měli 100 koní a byl jste king.

+7/−2
doporučit
23.10.2018 8:46

P86e39t66r 98M34a47r50e19č84e46k 1453801249918

Ona by dávala smysl nebýt ekopatů v Bruselu! EU jednoho den totálně zničí svůj automobilový průmysl. A auta budou zase pouze pro pár vyvolených.

+5/−1
doporučit
23.10.2018 19:18

I59v26a67n 78D28í87t61ě 1296865214539

"...cenový odstup nejmenšího vozu od toho o kousek většího je jen velmi malá..."

To jste opravdu propustili úplně všechny editory?

+4/0
doporučit
23.10.2018 13:19

D66u28š79a63n 88P62e82š26e24k 3375239884530

Právě tato miniauta, městská popojíždědla a nepolykači tisíců kilometrů mají nejlepší předpoklady k tomu, aby byla upravena kromě benzínu i na variantu elektromobil. Jako e-Up a Citigo-e.

+5/−2
doporučit
23.10.2018 12:01

P38e79t14r 64N53o95v35o82t49n51ý 9451129570615

Fiat 500 aspoň má nějaký design narozdíl od zbytku...

+4/−1
doporučit
23.10.2018 13:09

P33e85t57r 66S52i54m54o66n28i69d54e95s 6834612637106

Městská auta, - miniauta smysl dávají. problém je, zda tato vozidla musí mít luxusní výbavu, zda by prioritou neměl být nižší komfort při dobré ceně a rozumném prostoru. Výhodou těchto aut je to, že člověk zaparkuje všude.

Naopak mi uniká smysl SUV pro pojížďky ve městě a okolí, se kterými pak jejich řidiči ani neumějí zaparkovat.

Cestuji často, mám velké a pohodlné auto, jezdím do práce a z práce po městě nebo v blízkém okolí? Pak je miniauto plus, ale na dovolenou s ním 1000km nepojedu.

Obecně na trhu chybí auto, které by nahradilo ve své době populární mini, fiat 500 atd. Dne s z nich jsou auta luxusní a drahá, čerpajícíc z ikoničnosti jejich pradědů.

+4/−1
doporučit
23.10.2018 11:46

J63i45ř37í 24S49e47h82n96a75l 6895858692276

Zrovna ten Prosek je prave priklad kde se nabijet neda. V par novejch bytech mozna, 90% sidliste je ale klasicka kralikarna kde se ani nezaparkuje, natoz aby se nabilo. Leda 50m prodluzovackou spustenou z balkonu v desatym patre. Tam se parkuje tak, ze ve dvou radach a nechavaj se odbrzdeny auta, aby kdyz chce nekdo vyjet pres nekoho jinyho, tak si ho mohl kus odtlacit. Tam nepujde nabijet nikdy, dokud se to nezboura a nepostavi nejak jinak.

+3/0
doporučit
23.10.2018 23:23

T76o44m60á41š 10P58o40l66á70č70e43k 4977705604

pokud by se jim ty prckove hromadili, tak bych si jeden kus zdarma vzal. Pro manzelku do kramu a pro deti by stacil.

+3/0
doporučit
23.10.2018 13:10

J44a19n 56D21r72t29i49n86a 4982746433217

Vsadim botky ze v Koline se budou v blizke budoucnosti vyrabet skodovky.

+3/0
doporučit
23.10.2018 10:51

A84r12n59o89š61t 68P84á49t51e35k 4937646835127

Co asi. Elektromotr a baterie s dojezdem 150km. A cena 250tis. Idealni auto do mesta.

+3/0
doporučit
23.10.2018 10:21

P33a42v92e73l 93P25a78ž86o48u87t 3283771233507

Už aby to zavřeli. Daně tu neplatí, doprava ve městě kolabuje a co tam pracuje? Radši nekomentuju................

+7/−7
doporučit
23.10.2018 7:13

J77a89n 44D85l97o87u72h37ý 7164799180749

Ty auta byla draha (oproti konkurenci) uz ve sve prvni generaci! Nechapu cemu se ta svata trojka divi?!

+3/−2
doporučit
23.10.2018 7:29

O22t31a19k18a25r 91Z37e69m94e16k 3926344801279

Několik let jsme v Praze měli Smart jako druhé auto k MHD ...většinou jsem všude našel místo k parkování hned, zatímco větší auta ( tedy všechna ) tam ještě teď marně krouží.

Aby miniauta dávala automobilkám smysl, musí být dostatečná poptávka za rentabilní cenu, což asi není, aspoň ne u nás.

Teď bydlím na vesnici, takže máme normálně jako každý tady 2 normální auta, ale stěhovat se do Prahy nebo i jiného většího města, opět nevaham a jdu do Smartu, pěkný ojetý stojí kolem 50 tisíc a 2 lidí a nákup uveze.

+2/0
doporučit
23.10.2018 11:07

Najdete na iDNES.cz