Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními trháky, se stále přísnějšími ekonormami přestávají dávat automobilkám ekonomický smysl. Toyota a PSA si proto teď lámou hlavu, co s projektem TPCA.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

Tak to, že Toyota "zabíjí" jinak kvalitní auta nehezkým designem je známá věc, ale že by to odporné iksovité AYGO přitahovalo mladé, tak to slyším prvně.

0 0
možnosti
KK

Kdyby lidi kupovali auta podle svých reálných potřeb, podle toho, kolik jich v autě jezdí, kolik nákladu vozí, na jakou vzdálenost jezdí a podle parkovacích možností našich měst, prodávalo by se jich určitě daleko víc. Jenže naše společnost se ještě nevyrovnala s dosaženým blahobytem a auto je vnímáno jako statusová záležitost. Jako by mělo být pro někoho bohatého trapné, jezdit přiměřeně malým autem. Současná rostoucí obliba SUV resp. pseudo SUV je prostě k smíchu.

5 0
možnosti
PT

Když ono v SUV je přeci jenom dost bezpečněji než v nějakém miniautě.

0 0
možnosti
JC

J56a81n 83C58h40o91b27o15t

25. 10. 2018 7:32

> cenový odstup ... je jen velmi malá

To už to po sobě fakt už vůbec nečtete?

0 0
možnosti
MK

Naopak. Dávají smysl. Ale jako městská elektrovozítka s dojezdem třeba 50 km a solárním panelem na střeše. 50 km. by mohlo většině lidí na cestu do práce a z práce stačit. Potom by těch baterek stačilo míň a cenově by se možná vyrovnala vozítkům se spalovacím motorem. A ten solární panel na střeše by využil střešní prázdnou plochu a při jejich dnešních cenách by o žádné výrazné zvýšení ceny auta nešlo.

1 4
možnosti
MK

Rekneme, že na střeše elektrovozítka je k dispozici plocha 3x1 m, tedy 3 metry ctverecních, které jsou pokryty solárním panelem. Panel 1m2 dokáže vyrobit dejme tomu 0,15 Wh (150 W), takže to máme 0,45 Wh. Elektroauta spotřebuji asi 15 kWh na 100 km, takže 1 km = 0.15 Wh. Jinak řečeno, těmi panely budete nabíjet hodinu na ujetí cca 3 km. Dává vám to smysl osazovat auta panely?

4 0
možnosti
JS

J48i85ř38í 18S74e42h51n36a38l

23. 10. 2018 23:23

Zrovna ten Prosek je prave priklad kde se nabijet neda. V par novejch bytech mozna, 90% sidliste je ale klasicka kralikarna kde se ani nezaparkuje, natoz aby se nabilo. Leda 50m prodluzovackou spustenou z balkonu v desatym patre. Tam se parkuje tak, ze ve dvou radach a nechavaj se odbrzdeny auta, aby kdyz chce nekdo vyjet pres nekoho jinyho, tak si ho mohl kus odtlacit. Tam nepujde nabijet nikdy, dokud se to nezboura a nepostavi nejak jinak.

3 0
možnosti
JS

J52i23ř83í 51S44e72h68n66a63l

23. 10. 2018 23:24

To patrilo do nejakyho vlakna o tchyni na Proseku :-)

0 0
možnosti
PB

P43e15t51r 75B40l89á76h27a

23. 10. 2018 20:29

Odkaz pro všechny, kdo chtějí pochopit situaci, která nastává v USA, Tesla snižuje prodeje zavedených značek:-)

https://www.teslarati.com/tesla-tsla-short-seller-long-q3-earnings-call-citron-research-andrew-left/

0 0
možnosti
MK

To musí být bezva zjištění, že když na trh, kde se prodá každý rok plus minus stejné množství vozu určité kategorie, vleze nový výrobce, a že tím ukousne část podílu stávajícím výrobcům ;-D;-D;-D

4 0
možnosti
PM

Ona by dávala smysl nebýt ekopatů v Bruselu! EU jednoho den totálně zničí svůj automobilový průmysl. A auta budou zase pouze pro pár vyvolených.

5 1
možnosti
MK

Jak znici autoprumysl? Te muze znici mozna tak levna konkurence z ciny, pokud projde pres EU legislativu....

0 1
možnosti
JH

Ta tabulka ale trochu zkresluje. Není miniauto jako miniauto - typicky třeba Fiat Panda je snad ve všech rozměrech větší než ostatní auta. A hlavní rozdíl vidím ve výšce, kde se navíc dělá i zvýšená varianta, která je super na nastupování a vystupování (+ zvýšený posez řidiče). To žádné z ostatních aut v tabulce nemá.

Aktuálně sháním optimální "městské" auto a po důkladném výběru mi zůstávají už jen dva kandidáti - Fiat Panda nebo Suzuki Ignis.

0 0
možnosti
LK

Jednou mě svezli v Toyotě Aygo. Jeli jsme v tom 4. A nešlo se pomalu ani nadechnout, jak jsme v tom byli nacpaní. V Evropě to nemá moc smysl prodávat.Kdyby prodávali něco jako MR2, dvousedadlové kupé, dávalo by to větší smysl.

0 0
možnosti
JS

Ve velkých městech se takové auto hodí.

1 1
možnosti
TZ

T16o77m70á30š 29Z50e70m50a72n

23. 10. 2018 16:54

Škoda jistě ocení jednu továrnu navíc v ČR.

A k malým autům: Jako cokoliv úzce specializovaného a nepoužitelného mimo tuto malou obálku potřeb to nemá šanci se rozšířit bez a) zchudnutí populace b) drastických zásahů státu.

Srovnejte s normálním autem - např. Chrochrávkou nebo obdobným SUV - provozní náklady a spotřeba je skoro stejná, (hlavně díky módě cpát i na malá auta velká kola), ale normální auto je daleko lepší na delší cesty, na převážení čehokoliv většího než kabelka a i to parkovaní je spíše binární záležitost - buď místo je a zaparkuji i fullsize SUV a nebo není a ani Smart už nepomůže. Takže leda jako 2. auto do rodiny pro lidi, kteří si to mohou dovolit.

Pro většinu populace je zbytečné vydržovat 2. auto jen na ježdění po městě.

1 0
možnosti
JH

Já nevím, kde žijete, ale v mém okolí je celkem normální mít dvě auta v rodině. A právě teď zvažuji, co koupit jako to druhé. Tedy tu nákupní tašku, se kterou prakticky neopouštíme "okres" a po dálnici se prakticky nesveze (kromě krátkých úseků pražského okruhu).

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...