Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o77s92e44f 63V64a59l39a 9980603853133

o tomhle aute se obcas pise, takze az takova novinka to neni. O cem se ale vubec nepise, ze vyroba Aero skoncila v r. 1951 v Praze , ale koncepcne pokracovala az do roku 1980 ve Svedsku. Po 2.sv.valce (1945/1946 totiz prodala tovarna z Prahy licencni vyrobu aero minor Svedum, a vznikl z toho Saab 92B a 94, nekolikrat obmenovany, aly zakladni tvar karoserie aera zustal ve vyrobe ve Stockholmu az do r. 1980. A Ursaab, ktery byl vlastne mezistupnem mezi Aero a Saabem, je designove jedno z nejkrasnejsich aut te doby, kam se hrabou ameriky.

Jedine, co se neda dobre dohledat, je vlastni pribeh predani licence a udajne nezaplaceni ze strany Svedu ( protoze komuniste v unoru 1948 znarodnili Jawu tim pravne prestal existoivat podnik,kteremu by Svedi meli zaplatit.)

Tak jsem to alespon slysel ja.........

+2/0
doporučit
4.11.2018 18:06

J80o71s18e84f 61V85a55l70a 9800633173233

kdybych nevidel tu popisku, tak bych si tipoval prototyp T87 s karoserii od Sodomky

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Playsam_Ursaab.jpg

+1/0
doporučit
4.11.2018 18:19

V67o65k58o63u59n 89V70l81a69d95i94m70i53r 8472608869738

Ja teda absolutne zadnou podobu s Tatrou 87 nevidim. A konstrukce toho SAABu 92B vychazi z DKW.

0/0
doporučit
4.11.2018 19:54

J61o61s93e23f 89V58a85l19a 9570343733463

podle mne dostupnych technickych udaju jsou ty motory velmi podobne (Jawa delala licencni DKW Meisterklasse, Saab vychazi z DKW ) Saab vznikl v r 1946, Jawa byla znarodnena 24.10.1945 s tajne ve valce vyvijenymi novymi motory. Pro Svedy bylo mozna jednodussi jednat se zhrzenymi konstruktery Jawy (ktere stat uplne zakazal auta vyrabet) nez s Nemeckem, krere jeste pred pul rokem vedlo valku.

Ale beru to tak, ze je to ciste jenom divoka myslenka, nicmene na tema kontrukteru Jawy a licence pro Saab uz jsem neco cetl.

Navic Saab i Jawa vyrabeli letecke motory velmi obdobne konstrukce s vratnym vyplachovanim

+1/0
doporučit
4.11.2018 20:43

V91o39k92o70u79n 76V97l15a94d78i18m89i13r 8432848759468

Ano, Jawa 700 byla licencne vyrabenym DKW F2.

+1/0
doporučit
4.11.2018 21:04

J40i23ř35í 67V95a29v11ř22í98k 7764179725540

Jeden takový podobný jezdil v Havířově kolem roku 1966-68. Zajímavá a hezká vzpomínka......

0/0
doporučit
4.11.2018 7:28

J12i65ř96í 45S76c65h11w10a73c69h 8628814778816

Dvouválec 0,7 litru?

Z toho místní "odborníky" trefí šlak....

0/0
doporučit
4.11.2018 1:20

P53e13t20r 56M73i19c71h26a20l 2470784951202

Čtyři metráky ...

+2/0
doporučit
4.11.2018 8:34

Š91i57m80o10n 90M42a50r76t52y92n67e65k 7283735463656

A výkonem celých 30 koní...

0/0
doporučit
4.11.2018 8:55

P52e71t84r 28M46i57c19h87a29l 2430634821842

Takže má lepší dynamiku než jedničková Oktávka, která vážila cca jednu a čtvrt tuny a těch koní měla osmdesát.

+1/0
doporučit
4.11.2018 9:08

R54a58d65e80k 54R19a52i92d69a 5717492379

A to nezapomeňte ještě na verzi Octavie 1.4MPi, co měla jen 44kw, tedy 60k.

0/0
doporučit
4.11.2018 12:28

P14e10t20r 52M90i54c44h35a59l 2660744921762

Byl jsem optimista. :-)

0/0
doporučit
4.11.2018 20:38

D72e44n48i91s 80H57u77m67l 4912975445116

No otázka do jaké rychlosti, na těch extra dlouhých rovinkách v Le Mans by nakonec převládl ten výkon, aerodynamika otevřeného auta taky asi žádná sláva nebyla

0/0
doporučit
4.11.2018 13:05

P83e72t64r 92M72i82c10h45a89l 2420564971452

A co teprve ten rozdíl skoro 60 let ...

0/0
doporučit
4.11.2018 20:41

J38i87ř28í 56S34c86h82w72a13c81h 8748144118886

jenže trojková octavia s litrovým trojválcem má taky mnohem lepší dynamiku jak ta tebou uvedená jedničková octavia s "velkoobjemovým čtyřválcem".;-)

0/−2
doporučit
4.11.2018 13:41

P24e70t69r 22M12i75c50h16a80l 2780414861832

"Dynamiku" tříválců vídám skoro denně. :-D

0/0
doporučit
4.11.2018 20:43

J74i56ř86í 40S86c49h56w51a68c59h 8208664208606

a to má jako popřít fakt, který jsem uvedl?

0/0
doporučit
4.11.2018 20:52

P38e79t90r 89M88i70c93h85a74l 2300304531322

Jaký fakt máš na mysli? Že to má tu dynamiku jedině pod plným plynem a žere to tehdy i trávu kolem cesty?

0/0
doporučit
4.11.2018 21:28

J93i31ř17í 48S25c46h13w18a25c26h 8508864638546

mě stačí ten mnou uvedený fakt, že to má prostě lepší dynamiku. Samozřejmě, mluvit o dynamice pod "polovičním plynem" je nesmysl.

Když jsi mi ale tak pěkně naběhl, tak dodám, že to má o hodně lepší lepší dynamiku už od nějakých 1800 ot, kdy je srovnatelná s atmosférickým dvoulitrem. A průměrná spotřeba je 6-7 litrů, to ty atmo 1.4-1.6 v O1 rozhodně nejezdily za méně.

0/0
doporučit
4.11.2018 23:04

P46e54t21r 58M54i91c24h21a36l 2880884521252

Jiří, "dynamiku" traktoroidních tříválců vídám denně na silnicích.

0/0
doporučit
5.11.2018 4:54

J88i87ř81í 65S20c42h26w61a30c61h 8208944298166

No vidím, že má provokativní poznámka z úvodu vlákna nebyla vůbec hloupá.

Míří totiž na skupinu, která, když slyší "tříválec", tak se jim zatmí před očima, nevidí, neslyší a furt dokola melou ta svoje klišé, přesně jako ty!

Kolikrát jsme to už probírali? Nejméně desetkrát jsem ti na faktech dokázal, že 1.0 TSI/85kW v dynamice v ničem nezaostává za atmosférou nebo dieselem obdobného max. výkonu. Dokazují to měření výrobce i praktické ukázky videi na YT. Z naší minulé dlouhé debaty o slaboučkém HTP by ti mělo být naprosto jasné, že to jak auto jede, není o počtu válců, ale jednak o poměru výkon/hmotnost ale hlavně o tom kdo sedí na sedačce Stejně výkonný čtyřválec by totiž jel úplně stejně. Že je počet válců naprosto nepodstaný zcela jasně dokazuje srovnávací test minulé Fiesty ST s jejím tříválcovým nástupcem, který není v ničem horší, spíš naopak. Link jsem ti dal minule, ale pro jistotu ho znovu přidám na konec.

Stejně tak tvá utkvělá představa o traktoroidním tříválci je naprosto směšná. Tento týden jsem šel kolem starší Alfy Romeo s nastartovaným motorem. To, že byla v dieselu bylo slyšet už na 50m, to je má představa traktoroidního zvuku. A opravdu nebyla tříválcová. U moderního benzínového tříválce se ničeho takového rozhodně nedočkáš.

Takže když po tom všem na moje hodnocení dynamiky 1.0TSI/85kW příjdeš s tím svým neustále opakovaným pocitovým kliše "na silnici", tak se musím vrátit k tématu vlákna a jen zopakovat:

Dvouválec 0,7 litru? Z toho místní "odborníky" trefí šlak....stačí, že jim naběhnou žíly, když slyší tříválec....

http://www.auto.cz/test-ford-fiesta-st-1-5-ecoboost-proc-je-tohle-nejlepsi-trivalec-125437

0/0
doporučit
5.11.2018 13:23

P52e23t63r 50M12i34c26h56a40l 2630704751612

Na Tvoje papírové hodnoty Ti kálí Bílej Tesák. Papír totiž snese všechno. A ještě jsem nepotkal tříválec, který by mi nezavazel. Typicky Buchlovské kopce. Předjíždí to před kopci kolikrát i tam kde to nejde a ve stoupání tomu dojde dech. To asi nebude řidičem, když se to za zatáčkou prostě nerozjede.

Letos v létě jsem stál na parkovišti vedle ani ne dva roky staré Oktávky s tříválcem. Startovali jsme zaráz, oba motory po cca čtyřhodinovém stání. Můj šestiletý nafťák zněl proti tomu krámu jako šepot květin.

A jestli jsi dodnes nepochopil, co je na tříválci principiálně špatně, tak si tu klikovku zkus namalovat, třeba Ti to dojde.

A jeden odkaz, ať si počteš:

http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

0/0
doporučit
6.11.2018 11:41

J18i82ř94í 27S58c71h31w24a29c43h 8608404548476

ještě dodám, že srovnávat hmotnost závodního speciálu s běžnou sériovou produkcí je poněkud mimo....

0/−2
doporučit
4.11.2018 13:47

P92e25t92r 10M63i34c85h71a97l 2720484861272

Ty sis začal. :-)

0/0
doporučit
4.11.2018 20:46

J98i41ř57í 27S93c44h80w18a78c35h 8438604328976

ne, já o hmotnosti vůbec nemluvil ;-)

0/0
doporučit
4.11.2018 20:54

P91e33t79r 13M19i56c86h33a41l 2460624171502

Ne, psal jsi jen o výkonu, dvou válcích a odbornících v uvozovkách. Už to samo o sobě bylo hloupé.

0/0
doporučit
4.11.2018 21:30

J74i46ř83í 32S78c70h54w32a81c70h 8258654958726

no vidíš, že jsem si nezačal.

a o výkonu jsem taky nemluvil.....

0/0
doporučit
4.11.2018 23:05

P38e23t89r 59M49i40c35h93a47l 2280684381392

Ale ano, začal sis, tou hloupou poznámkou.

0/0
doporučit
5.11.2018 4:47

Š39i74m10o21n 64M85a92r15t71y93n13e64k 7883765753206

Ale to srovnáváš závodní speciál se seriovou produkcí. To Aero v sérii mělo motor jen 0,6 a výkon 20 koní.....

0/−1
doporučit
4.11.2018 19:10

P61e64t46r 23M83i57c19h50a86l 2230764251802

A Oktávka se dělala i s motorem 1,4.

0/0
doporučit
4.11.2018 20:48

Š97i65m62o49n 40M24a56r80t59y59n78e12k 7673665293866

Představ si, že Oktávka se nyní dělá s motorem i 1.0.....

Jenže ten motor 1,4 (80 koní) byl spodek nabídky..... Proti tomu stála na vrcholu 2.0 TSI s výkonem 147 kW....

0/0
doporučit
4.11.2018 21:15

P94e59t62r 58M82i85c63h32a24l 2550814641592

Taky je ten motor 1,0 líný jako veš a žere jako kráva. K tomu zbytku jenom tolik, že už uplynulo přes půl století.

0/0
doporučit
4.11.2018 21:33

J33i50ř19í 77S33c73h38w50a24c57h 8618294398116

no tom případě je líná veš i to tvoje.....

0/0
doporučit
4.11.2018 23:08

P14e67t20r 26M89i89c63h91a62l 2230654961212

Nevím, co moje máš na mysli.

0/0
doporučit
5.11.2018 4:49

M11a39r34e84k 42J90a30n35e18č68k34a 1437926893451

Přesně, ale to už zase některým místním "odborníkům" poněkud uniká ;-D

0/0
doporučit
4.11.2018 12:48

J79i12ř11í 39S53c83h58w64a13c39h 8908744948416

tak schválně, co jim poněkud uniká?

+1/−1
doporučit
4.11.2018 13:43

L87u95d21ě35k 61N36ě20m88e72c 5285371182744

To už říkal hrabě von Zeppelin.

0/0
doporučit
4.11.2018 20:04

Najdete na iDNES.cz