Diskuze
Budoucnost automobilismu: útlum Evropy a jízda na vodík
Děkujeme za pochopení.
P14e85t16r 23B75l82á37h87a
porovnávat solární panely v roce 2010 a teď nelze, jiná účinnost, cena je také třetinová, v té době nikdo nestavěl jen ČR, a když teď všichni staví, protože už je to výhodnější, tak u nás nic a čeká se až to bude ještě výhodnější
Větrných lokalit je tady spousta, třeba celá Vysočina, jenže si tam myslí, že mají krásné hory ale on to takový zázrak není. Bydlím u větrné farmy z domu na ně vidím, ještě se nikdy nestalo, že by nefoukalo víc jak dva dny, někdy tady čtu argumenty, že nefouká 3 týdny, to se za deset let nestalo nikdy!!! Nejvíc fouká v zimních měsících od října do března, proto je dobré kombinovat solar a vítr
P32e97t62r 83B26l51á13h63a
Nevím, jak to u nás dopadne, ale stavba JE bude znamenat 150 - 300 miliard stavba a pak bude stát (to jsme my) garantovat cenu asi bude podobná jako např. u Britů, tzn. cca 100 eur/MWh, proto představa, že nám energie nezdraží, je hodně mylná, druhá cesta větrníky, solar bude taky drahá
E71m59i59l 97N39o88v41á94k
Maďarsko chystá dostavbu dalších bloků JE Paks. Předpokládaná cena 50-60 Eur/MWh, takže ta cena vůbec nemusí být podobná, může být daleko nižší.
Druhá cesta je v našich podmínkách daleko dražší, a ještě prakticky nerealizovatelná. U větrných elektráren je potenciálně vhodných lokalit minimum, FVE i přes to, že jsme za ně již vyhodili cca půl bilionu, mají podíl výroby 2%, a to ještě převážně v letních měsících, kdy to není potřeba. Takže ve srovnání s nimi by byla i cena 300 miliard doslova "za hubičku".
Navíc životnost větrných a fotovoltaických elektráren je ve srovnání s JE sotva poloviční.
A jak to dopadá, když skončí takovému větrníku podpora, jste se tu mohl dočíst nedávno. Ani již zaplacený se po skončení podpory nevyplatí provozovat, protože náklady na údržbu požerou veškerý zisk z elektřiny, která by se prodala na burze.
M79a14r80t66i58n 61K43a71r75á97s96e37k
Jeste takovy trochu "trzni test" baterkove auta vs vodik - dotace na infrastrukturu nebo i primo auta je pro vodikovou technologii zpravidla stejna nebo vyssi nez pro auta na baterky - tzn nesrovnatelne vetsi rozsireni baterkove technologie neni rozhodne dotacemi. (a pro upresneni ani delkou vyvoje, s vodikovymi auty jako "pohonem budounosti" se fotili prezidenti davno predtim, nez ekoho napadlo zkusit prodat malou serii aut s baterkama)....
J55i21n27d46r52i82c50h 47K41u56c33e70r83a
Ta poslední věta je důležitá. Pouhé 4 největší kontejnerové lodě vyprodukuji při spalování mazutu v lodních nizkoobratkovych spalovacích agregatech víc oxidů síry a uhlíku než všechny současné automobily, které jsou v provozu. Vyplývá to ze studie jedné skandinávské univerzity zaměřené na lodní dopravu.
J16o67s12e55f 29Š74o96l74t28e95s
Ano, oxidů síry možná (mazut obsahuje zpravidla mnohem víc síry), uhlíku ani náhodou, to je kravina.
J16o36s97e59f 41Š23o55l55t47e92s
Vodík je momentálně úplná kravina. Ostatně, hezky se to ukazuje v Kalifornii ale i v Japonsku, kde zjistili, že vodíkové čerpací stanice jsou neefektivní a drahé zmetky, které natankují tři auta za den a konec. Není problém ve výrobě vodíku samotného, problém je v jeho skladování a přepravě. A je to problém v podstatě neřešitelný. Výroba a separování vodíku by musela probíhat v podstatě v místě čerpací stanice, aby to dávalo smysl (ostatní možnosti jsou ještě nesmyslnější a dražší), jenže pak bude vodík díky technologickým nákladům, spotřebě energie na výrobu a stlačování stát asi trojnásobek ceny benzínu. Ostatně elektromobil na energii potřebnou jen ke stlačení vodíku ujede stejnou vzdálenost jako vodíkomobil na ten stlačený vodík... Absurdní.
R62a36d24e48k 88H31o20d15a29ň
Vytěžit ropu - převézt do rafinerky, převést benzín na čerpací stanici - špatně.
Vytěžit uhlí - převézt do elektrárny - spálit, vyrobit EE - dostat do akumulátoru auta - dobře
Vytěžit zemní plyn - převézt do elektrárny - parním reformingem vyrobit vodík - do nádob - převézt na čerpací stanici - super, ekologické, zbavuje nás to závislosti na fosilních palivech... tedy až na ten zemní plyn
Vytěžit uhlí - převést do uhelné elektrárny - spálit, vyrobit EE - s tragickou efektivitou elektrolýzou vyrobit vodík - převézt na čerpací stanici - super, nejekologičtější!
Ehm.
J29i17ř79í 64S57c17h17w69a41c73h
O objektivitě tvého porovnání svědčí už jen to, že ten první benzínový cyklus pro tebe končí na benzínové pumpě.....
J28a58k80u65b 73W96a46g48n30e51r
emise oxidu uhličitého jsou nulové
no nejsou protože vodík se bude vyrábět díky elektřině. ale pokud bude třeba z větrných elektráren tak budou emise velice nízke, ok
E95m92i29l 16N72o70v45á91k
Z větrných elektráren se vyrábět nebude (aspoň ne z těch současných), protože je to extrémně neefektivní, tudíž by bylo potřeba extrémních dotací, daleko větších než dnes.
R33a34d45i42m 73S42v25o11b55o34d44a
me se zamlouva ten napad, jak misto nabijeni baterie natankujete nabity elektrolit. to by mohlo byt docela pouzitelne
https://www.autorevue.cz/jak-vyresit-dojezd-elektromobilu-baterie-se-budou-tankovat
M85a70r83c81e14l 49S80u70p
Také jsem slyšel, že prý při nevratné reakci (v klasické baterii) se dá dosáhnout větší kapacity proudu na jednotku hmotnosti (větší dojezd). Takže vlasně udělat takové baterie co by šly vysypat (použitý elektrolit) a doplnit novým elektrolitem.
By asi musely ta auta u "pumpy" zabrousit rovnou někam na rampu, kde by se jim to měnilo (asi jako olej). Muselo by se vymyslet co s tím starým elektrolitem, no a ten nový elektrolit by asi také zrovna nebyl levný.
J50o51s52e81f 88M63i42š32k23o60v57s83k46ý
Je to na vývojářích a lepší varianta se prosadí. Hlavně ať se do toho netahají dotace. Pro mě je favoritem vodík.
M71a77r17t49i82n 26K16a32r57á95s90e24k
Tak pro je i za me fajn, ze EU, na rozdil od jinych trhu, nenarizuje direktivne auta na baterky, ale "limitem CO2" nechava automobilkam volne ruce v tom, jaky pristup zvoli...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!