Diskuze

VIDEO: Startování staré škodovky je rituál

V době bezklíčkového startování, kdy stačí mít klíč v kapse a zmáčknout tlačítko, je to jako reportáž z doby kamenné. Oživování auta, to býval rituál, který si většina lidí narozených po roce 1990 neumí ani představit. Podívejte se, jak se startuje legendární škodovka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Měli jsme škodu 120L. Rok výroby rovněž 1987 a ta už sitič neměla.

0 0
možnosti

Leda by ho zapomneli namontovat.... :-)

1 0
možnosti

Ale měla servořízení. Než jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.

0 0
možnosti

Pokud už měla hřebenové řízení a nebyl naložený kufr, bylo to v pohodě.

1 0
možnosti
Foto

R34o71m56a62n 82K91o68z42e45l

2. 11. 2018 19:38

Taková vzpomínka, jak toto měla jedna učitelka a vždy nás dokonale probralo, když odpoledne startovala a tůrovala motor. Nebo spolužák když mne tím vozil a startoval právě studený motor. U tohoto vozu okamžitě zapomenete na poučku, že studený motor se nemá vytáčet a raději mu dáte pořádně, když by jinak furt chcípal, při couvání nebo rozjíždění.

0 0
možnosti
Foto

J65i35ř69í 43E73r70b75e35n

5. 11. 2018 12:20

Spolužák asi nevěděl, k čemu slouží ta malá černá páčka mezi sedadly. S ní se dalo rozjet i bez šlapání na plynový pedál

1 0
možnosti

P96e42t86r 88M58i60c90h48a49l

2. 11. 2018 13:36

A já jsem stodvácu před 13 roky prodal. :-) Jo, byl to docela krám, ale krásně se s tím blblo v serpentinách na sněhu. :-)

0 0
možnosti

Co to...?!? Stopětku jsem měl, ale na mechanickou pumpu jsem nesáhl ani když jsem měsíc nejezdil. Stačil sytič, párkrát prošlápnout plyn, chvíli točit a chytla vždy. Pokud tahle 105 potřebuje před každým startem dopumpovat "spadlý" benzin tak ruce pryč...

1 0
možnosti

P47e61t50r 19M73i58c85h67a18l

2. 11. 2018 13:38

To bylo kus od kusu. Některá držela, většina ale ne. Já jsem musel pumpovat po 4 dnech a víc.

0 0
možnosti

J61a40n 12K91r30p66e49c

2. 11. 2018 3:57

nostalgie? mozna. ale jinak to je, byl a vzdycky bude strasny krap a technologicka ostuda.navic neskutecne drahy krap. v dobe kdy se vyrabela tato hruza jste si v nemecku za ty same penize (z pohledu kupni sily) koupit bmw s R6 motorem, klimou a tempomatem. nehlede na to ze pestrost nabidky modelovych rad tuzemskych automobilek byla velmi omezena. s ohledem na technologickou zaostalost (jednoduchost) a velmi omezene modelove rady se jednalo o predrazene a zaroven nedostatkove zbozi. neceho tak absurdniho mohli dosahnout jedine komanci.

3 4
možnosti

P62e20t73r 79M18i22c48h25a24l

2. 11. 2018 13:39

Nebýt bolševika, spousta věcí by tu vypadala jinak.

1 0
možnosti

M44i11l77a60n 65K26e57s43l

1. 11. 2018 21:08

V zimě v létě nejen na Manetě,ale i na Škodě z roku 1972 na letních gumách.Nestalo se mi,že bych někdy nedojel.Sinice byly v té době lépe udržované,ČSAĎáci na jinou než černou silnici nechtěli vyjet,Přeci to však někdy klouzalo.Dalo se vyjet i do neposypaného kopce-piánko a neřadit.Když jsem ojel letní gumy,tak jsem nazul protektory s fazolovým vzorem.Byl jsem také spokojen.Startování v zimě-v prekérní situaci jsem stříkl speciélním sprejem na vzduchový filtr a většinou to chytlo.Když ne, tak mne někdo rožďuchl.Řidiči byli k sobě solidární-dnes ty mne,zítra já tebe.

5 0
možnosti

Kecy v kleci. Dnes si řidiči pomáhají. Tohle je o lidech a ti byli, jsou a budou stejní.

1 1
možnosti

Takhle podobně se startují i jiné auta, nevidím v tom žádný rituál

2 0
možnosti

Kdyby to byla alespoň 130, ale tohle byla tragedie vždy - jen smrděla a nejela.

0 2
možnosti
Foto

R33o47m81a96n 32K13o16z41e89l

1. 11. 2018 18:22

Nebo 135, 136 s předchůdci favoriťáckého motoru, ty byly považovány doslova za děla.

3 0
možnosti

M13i16l54a95n 36V79i49k

1. 11. 2018 17:36

Kam v Jizerkách v zimě nedojela stodvacítka (s řidičem, ne blbem za volantem), tam nedojelo skoro nic.

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...