Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a31r61t90i52n 28K98r34o77u46p62a 2701123939340

Ve videu je několik nesmyslů.

1.Doplňovat palivo do karburátoru bylo potřeba jen když auto déle stálo, navíc to nebylo nezbytně nutné protože palivo napumpovala pumpa. Tento úkon pouze ušetřil čas točení motorem, tedy baterii.

2.Sytič se po nastartování stáhnout nesmí protože motor zhasne. To se musí udělat buď postupně s ohřívajícím se motorem nebo klidně najednou ale až po zahřátí.

3.Při startování šlapat na plyn je nesmysl protože se ochuzuje směs. Jedině ono rychlé šlapání kdy se aktivuje akcelerační pumpa a ta stříká palivo do karburátoru přímo, tím se eliminuje ta pitomost šlapat na plyn. Správné startování je BEZ PLYNU!

+46/0
doporučit
1.11.2018 8:20

P21e93t91r 38K94r53á84t55k18ý 5459146536151

Jednu velkou výhodu to mělo, začínat na takovém autě - člověk se fakt naučil řídit a autu prostě musel porozumět a naslouchat mu, aby bez problému jezdil. To auto mu nic neodpustilo, často bylo třeba impovizovat, rozmýšlet každý krok předem, s autem zkrátka souznit. Takové dobrodružství a harmonie řidiče s autem se dnes už jen tak nezažije, ne nadarmo mělo tehdy označení motorista svojí váhu a každý motorista byl na takové označení hrdý...:-)

+30/0
doporučit
1.11.2018 12:55

V68l17a36d60i20m61í91r 68M56ü91l36l65e30r 6903965553520

No pane redaktore, tak si představte, že dříve se auta startovala i klikou! Co byste potom napsal?

+26/0
doporučit
1.11.2018 7:19

L64u72k41á18š 90K67m72e79n31t 5329467744520

Jako po pravdě, dnes bych to provozovat nechtěl. Za současné auto bych to nikdy nevyměnil.

Na druhou stranu, kdo nezažil ten pocit speciálně v zimě, kdy se v rámci skutečně prakticky startovacího rituálu podařilo dostat do auta, dveře po sobě také zavřít bez nutnosti zajištění gumicukem a spol ... pak když to po operování se sytičem a plynem chytlo, nechtělo se tomu za studena ... a ten pocit, když se to začalo postupně ohřívat, čelní sklo se začalo odmlžovat, kdo měl zadní vyhřívané, mohl přepnout do polohy, kdy to sice na přední moc nefoukalo, ale odmlžovalo to zadní ... kdy už to jelo a to bez strachu, že to na nejbližší křižovatce chcípne ... kdo tohle nezažil, tak to prostě nepochopí. Nechtěl bych to zpět, ale je to prostě vzpomínka, která se mne bude držet dlouho a kupodivu v dobrém.

+26/−1
doporučit
1.11.2018 10:15

Z55d47e74n92o 65Š69t19e11f60a49n 2128640641129

To je zas clanek...

Coze???!!! startovalo se klickem? 8-o

si pripadam jak ve Futurame...:-/

+13/0
doporučit
1.11.2018 16:39

J65i71n74d61ř87i10c65h 79L40u21k96e77š 3499624803870

Jeste mohl pan redaktorovi vysvetlit, proc nekolikrat pred startovanim proslapnul plyn...

+13/0
doporučit
1.11.2018 4:15

M38i54l93a13n 45V87i90k 1367355363463

Kam v Jizerkách v zimě nedojela stodvacítka (s řidičem, ne blbem za volantem), tam nedojelo skoro nic.

+9/0
doporučit
1.11.2018 17:36

M50a14r32e39k 52J35a65n17e17č56k70a 1587746863741

Vzhledem k tomu, že jsem si Š100,110, 105, 120 užil do sytosti, již bych žádnou nechtěl ani zadarmo a z nostalgie už vůbec ne. Ale až jednou bude ceněný veterán i poslední Felicia, té bych se nebránil, protože ta se Škodovce povedla.

+9/−1
doporučit
1.11.2018 11:34

P17e62t95r 87V30a55l30e71č20k56a 6707608659

Jojo. Moje první auto byla darovaná bílá Škoda 130GL se střešním oknem, ze kterého za deště byla sprcha. Věčně padalo světlo (štelování na sklon světla bylo rozbité a za jízdy se pravé světlo sklopilo:-)). V zimě se dalo jezdit na letních. Při velkém dešti mi upadl stěrač. Startér občas stávkoval. V zimě startování na několikátý pokus a samozřejmě zmíněné hraní si se sytičem. Špatně to topilo, okna zamrzala i zevnitř, věčně se mlžila. Žádný posilovač,i když zrovna 130tka se řídila zlehka.

Ale bylo to prostě první auto a naučil jsem se na ní řídit. Jo mládí...:-)

Teď si člověk říká, že je škoda, že jsem se jí zbavil...

+7/0
doporučit
1.11.2018 11:23

M77a80r47t35i60n 63H24r75o17u81d53n51ý 5827552724417

Taky mám youngtimera, Felicia r.1999, najeto necelých 29 tkm, plně garážovaná. Všechno dobové, samozřejmě krom spotřebáku (jako baterka atp.). Borec na STK se nad tím rozplýval blahem. Ještě 10 let a bude to veteránek.

+7/0
doporučit
1.11.2018 6:26

J67a95r28e25k 70W79o38l40f 5470169890

Jo ten každodenní adreanalin jestli člověk nastartuje a odjede do práce nebo stihne zkoušku byl super a pak taky jestli tam dojede a neuvaří ;-D

+8/−1
doporučit
1.11.2018 8:41

M30a41r21e82k 81J73a10n38í36k 9187455963212

Měl jsem zelenou (kulaté světla) a modrou (novější světla) ..... křápy to byly neskutečné a startování bylo jak jaderný výzkum, ale i tak jsem je měl rád V

+6/0
doporučit
1.11.2018 11:42
Foto

R72o98m10a80n51a 45B46a98b56o39r52o59v51á 5446943969527

Jééé, já se Škodověnkou zažila srandy. Nestartovalo to po velkém dešti - musel se vysušit palec u rozdělovače, nesměl to člověk "přechlastat", což se mi beze zbytku povedlo, kdy jsem ve stresu uprostřed obrovské křižovatky startovala, když to dlouho stálo, muselo se vzadu v motoru zapumpovat takovou páčkou, když člověk zapomněl, jel na sitič i 50 km, při velkém mrazu zamrzaly dveře..... Ale jak na své první auto ráda vzpomínám VVV

+6/0
doporučit
1.11.2018 11:36

R17a86d53e72k 92D43o94l97e70ž76a82l 2269463330320

No to by mě zajímalo, kdo koupil nějakou škodovku za metr piv. Možná úplný vrak bez papírů, ale ne takovou, se kterou by se dalo jezdit. Vždycky byly docela ceněné..

+6/0
doporučit
1.11.2018 9:59

M97i16l52a70n 79K56e87s12l 2696896723118

V zimě v létě nejen na Manetě,ale i na Škodě z roku 1972 na letních gumách.Nestalo se mi,že bych někdy nedojel.Sinice byly v té době lépe udržované,ČSAĎáci na jinou než černou silnici nechtěli vyjet,Přeci to však někdy klouzalo.Dalo se vyjet i do neposypaného kopce-piánko a neřadit.Když jsem ojel letní gumy,tak jsem nazul protektory s fazolovým vzorem.Byl jsem také spokojen.Startování v zimě-v prekérní situaci jsem stříkl speciélním sprejem na vzduchový filtr a většinou to chytlo.Když ne, tak mne někdo rožďuchl.Řidiči byli k sobě solidární-dnes ty mne,zítra já tebe.

+5/0
doporučit
1.11.2018 21:08

J68a32n 40K38a14l41a82b10z57a 6522481788659

prostě auta z té doby, kdy řidič musel trochu přemýšlet a mít trochu citu pro dané auto, žádný rituál v tom rozhodně nebyl. Já mám Škodu z roku 1960 a tam se musí vytáhnout sytič, zapnout klíčkem zapalování a táhlem na přístrojovce zasunout pastorek starteru do záběru a až pak současně začne startér startovat. To vše bez plynu. Většinou auto chytne naporvé a pak už se jede, sytič se pomalu ručne zatahuje zpátky podle toho jak motor běží;-D Prostě paráda a radost z jízdy.....

+5/0
doporučit
1.11.2018 11:33

M14a81r79e68k 62K82l20u15f30a 3608454914336

Dvakrát prošlápnout plyn, pak spojka a klíček do jedničky, počkat čtyři vteřiny, potom plyn jen lehce našlápnout a klíčkem otočit, klidně chviličku klíček otočený podržet, ne ale příliš dlouho. Pokud to jen škytlo a nenastartovalo, tak už neprošlapávat a zkusit už bez prošlapávání třeba za 10 vteřin znovu. ;-)R^

+4/0
doporučit
1.11.2018 16:18

E27v94z28e84n 83S81o30u41k36u75p 1407474786848

Já jezdil hodně se Š100.... Š 105 a 120 byly pro mě tehdy drahé....

+4/0
doporučit
1.11.2018 8:11
Foto

R62o33m73a55n 67K72o15z75e74l 4187426173174

Toto byla fakt velmi složitá procedura, jako malý si to pamatuju u trabanta, kde slova rodičů "sytič a "je to přechlastané" zněly při každém studeném startu. Sám jsem si tímto prošel u Oltcita - u Oltcita se startovalo na sytič za chladného rána, v létě ráno to nebylo potřeba, taktéž pokud Oltcit stál někde přes den, tak sytič nebyl nutný, jen to chtělo přidat plynu při startování a někdy vytáhnout sytič na rozjezd.

U některých aut platilo, že pokud motor nenaskočil třeba na druhý pokus na sytič, tak se doporučilo sytič zatáhnout a startovat s plným plynem nebo jistější bylo roztlačení nebo puštění z kopce.

Vím také o (ne)řidičkách, co jezdily se škodovkou na sytič až do zahřátí, aby se vyhly přískokům se studeným motorem nebo zhasínání motoru na volnoběh na křižovatkách.

+4/0
doporučit
1.11.2018 7:51

J61a94r47o70s93l46a80v 24P87o80r71t 7689657589335

Já ji vyfasoval jako služební v r 85 novou , parkovali jsme venku a v zimě když zamrzly zámky a přimrzly gumy ve dveřích to byl hokej . Navíc netopila , mlžily okna , věčně tekla vodní pumpa a v létě vařila spolehlivě - takže topení nadoraz ve 30ti stupních . Zadarmo drahý .

+6/−4
doporučit
1.11.2018 11:52

P77e15t48r 30N83ě96m56e81č55e15k 1762284282503

Tuhle nostalgii ke komunistickým křápům opravdu nechápu.... tohle přece nikdo v garáži nechce....i když, v této zemi se nedivím ničemu.

+14/−17
doporučit
1.11.2018 6:45

J30i20n51d76ř74i67c45h 87Š15k46o11p97e70k 4745511120855

to je zase článek. No jak by se startovala. Z osobní zkušenosti bylo (oproti současným vozům) pouze použití sytiče před startováním. A pokud auto nebylo šrot, tak sytič, klíček, otočit klíčkem a jelo to

+3/0
doporučit
1.11.2018 6:57
Foto

J11i24r81k96a 68H68o22n33c19ů 2154234911648

To video je fajn. Vrátilo mne do doby, kdy jsem byl ještě mladý. Proboha, vždyť já bych to auto dnes už neuměl nastartovat a to jsem měl postupně tři. :-)

+3/0
doporučit
1.11.2018 1:59

J26a27n 61N72o66v70a29k 5911907899864

Opravdu nechapu tuhletu nostalgii po takovych krapech.To jsou auta, za ktere se dnes stydi i samotna automobilka, ze je kdy vubec vyrabela a nekdo se snazi z toho dnes delat hodnotny youngtimer? To je opravdu k smichu.Chapu, ze k tomu autu muze mit nekdo vztah,protoze mu pripomina mladi, ale z technickeho hlediska je to uplna ostuda naseho prumyslu.Beru jeste Skody 1000 a 100MB, to jsou pekna auta i dnes a byl bych hrdy mit dnes jedno v garazi, ale 120citka to je cire zoufalstvi a ostuda.Mozna jako traktor nekde na pole do Rumunska, ale do garaze urcite ne!

+7/−10
doporučit
1.11.2018 12:10

S88t10a12n29i84s36l80a39v 53N28o75v14o46t52n61ý 2503396539649

Takhle podobně se startují i jiné auta, nevidím v tom žádný rituál

+2/0
doporučit
1.11.2018 20:22

Najdete na iDNES.cz