Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Německé továrny VW přejdou na elektro, passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z Emdenu se kvůli tomu má stěhovat výroba modelu Passat do Česka. A produkce oblíbených Transporterů do Turecka k Fordu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J94i76r57i 45N35e21m24e72c

22. 11. 2018 9:47

Když nad tím uvažuju, tak elektromobily by byly celkem pěkná věc, ale je tu spousta velkých limitů, které z elektromobilů nedělají plnohodnotného nástupce aut s klasickým spalovacím motorem (co se do variability použití týče). Pokud bych měl uvažovat o elektromobilu na delší služební cesty v řádech stovek kilometrů a s plným konfortem - tj. zapnuté topení, nebo klimatizace, spuštěná navigace, audio, atd, průměrná rychlost na trasu alespoň 110km/h tak v současné nabídce můžu najít snad jen 2 auta, která by jakž takž tato kritéria splnila, přičemž jejich cena je astronomická. Navíc dobití takového auta bez použití speciální rychlonabíjecí stanice trvá 4 a víc hodin a tím to celé padá..Rv Nedokážu si představit, že jedu na služebku na hranici dojezdu a po cestě bude nečekaná objížďka, nebo silný protivítr atd. a já kvůli tomu o pár km nedojedu a budu muset někdě zdlouhavě dobíjet.. Čili, na delší cesty bych si dokázal představit hybridní pohon, ale zatím ne čistý elektromobil.

Potenciál využítí elektromobilu vidím hlavně na kratší vzdálenosti jako je dojíždění do práce, kde je vzdálenost v řádech desítek km, nebo na ježdění po městě. Pak je ale další věcí, že při masivním zavedení elektromobilů, se dramaticky zvedne spotřeba elektrické energie pro nabíjení těchto aut. A nemyslím si, že se to podaří vykrýt z obnovitelných zdrojů... No pánové plánovači, snad to máte vymyšlené... A nebo ne ?

1 0
možnosti

Takže zastaralou technoligii k nám a pak to bude ke zdůvodnění, proč máme mít nízké mzdy? O důvod více, aby se rychle zvyšovala cena české práce, aby si takové nápady nechali zajít.

0 0
možnosti

Připravme si peněženky. Nechci vidět ty účty za eletřinu. Už nyní cena roste, protože elektřiny je nedostatek a to žene její cenu na burze nahoru.

1 1
možnosti

vyšší ceny vyvolají zájem investorů, investice zvednou její produkci a to povede k nižší ceně a tak pořád dokola.....;-)

1 0
možnosti

Šokuje mě, co politici říkají – předstírají, že jsou elektrická auta tou správnou cestou, ale už netuší, o čem vlastně mluví. Všichni sice míří tímto směrem, nicméně ignorují vývoj palivových článků, spalovacích motorů či syntetických paliv – tohle by mohla být budoucnost, pokud chcete vědět můj názor. Jak jsme ale řekl, slepí politici nám tvrdí, že (elektromobily) jsou cestou kupředu, a všichni je následují. Walter Röhrl, test pilot firmy Porsche...

1 0
možnosti

politici (v Evropě) nikomu elektriku nenutí, klidně mohou jít třeba cestou palivových článků, pokud bude schůdnější, což momentálně není.....

1 0
možnosti

Jak ovlivní montážní závody? Mluvčí HMC správně uvedl že tak z cca 10%. Ovlivní maximálně fabriku kde vyrábí motory a převodovky. Montáž vozu se moc nezmění. Zase bude potřeba někde vyrábět elektropohony a akku zdroje. Takže je to jen o tom jak šikovně vše budou řídit manažeři.

0 0
možnosti

Njdřív vnucovali diesely, teď zase pro změnu elektromobily. No ale my ČR můžeme zůstat ledově klidní, u nás se valstně nic nezmění. Budou pořád spalováky a bude jich dost. ;-(

0 0
možnosti

Budoucnost vidím ve vodíkových článcích. EV je slepá cesta popř. možná tak do města na rozvoz zboží.;-)

1 2
možnosti

V14í50t 25O61ž10a51n44a

15. 11. 2018 17:13

Nic není méně efektivní než vodíkové články. Pokud vložím stejnou energii do výroby vodíku a do baterie, tak na baterky ujedu 2,5x větší vzdálenost!!!

2 1
možnosti

M82a89r88e15k 39K56l80u61f79a

15. 11. 2018 15:39

Mě by zajímalo, proč ti samí lidé, kteří pořád dokola nakazují automobilkám vyrábět taková a taková auta s takovými a takovými emisemi, takovými a takovými filtry, bezpečnostními systémy, apod.....

.... proč ti samí lidé (když tedy evidentně mají ty páky, protože výrobci podle nich hopsají) nenakáží automobilkám, že bateriový modul musí být lehce vyměnitelný a pro všechny značky kompatibilní. V případě nutnosti, kdy by nebyl čas na zdlouhavé nabíjení, by se takový bateriový modul z auta vysunul a vyměnil za stejný, nabitý. Tyto operace by se třeba mohly provádět i na stávajících lokalitách, dosud známých jako čerpací stanice. Fungovaly by zároveň jako dobíjecí stanice pro tyto (všechny stejné) moduly, aby byly připraveny na výměnu. Navíc by si majitel vozu klidně mohl pořídit druhý modul, který by si třeba přes noc nabil doma pro ranní studený zimní start. Vím, že to teď může znít jako utopie, ale zase taková utopie to není. Rozhodně to je menší utopie než hromadné noční nabíjení desítek aut v jedné ulici ze zásuvek.

1 1
možnosti

E12m92i14l 42N18o32v27á75k

15. 11. 2018 15:48

1) Každý EV má baterku jinak dimenzovanou, jiný prostor na ni apod. Nechcete snad nařizovat všem automobilkám, že musí vyrábět jen baterii s jednou konkrétně danou kapacitou a rozměrem, že ne? Jiné parametry baterie bude potřebovat prdítko typu Citigo, jinou zase Tesla. To je snad jasné.

2) Baterie je ta nejdražší komponenta v celém EV, a vy byste potřeboval minimálně dvojnásobné množství baterií než je EV, abyste dokázal zajistit nějakou rozumnou dostupnost při výměně.

3) EU nedokázala sjednotit ani nabíječky u mobilů.

5 1
možnosti

A to měly škodovácké odbory strach, že se u nás nebude vyrábět Superb. Přece se Němci nebudou špinit se spalovacím motorem.

0 0
možnosti

M47a47r66e76k 14K28l15u95f45a

15. 11. 2018 15:24

Jen do Kvasin natahejte ještě více exotických agenturních pracovníků, už takhle tam situace nemá daleko k no-go zóně. ;-D

1 0
možnosti

Ono se spíš z Kvasin něco přesune pryč a koncern zavře odborům ústa Passatem.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!