Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Řidiči neumí jezdit v pruzích a brzdí ostatní v levém pruhu

Podle zákona se má řidič na víceproudé silnici mimo obec držet zásadně vpravo. Ale redakce iDNES.cz se v testu přesvědčila, že v tom řidiči často chybují. Například na tříproudé silnici rádi zůstávají v prostředním pruhu, ačkoli vpravo nikdo nejede.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

V případě tří proudové dálnice se v Kanadě, kde bydlím, a v USA běžně jezdí v prostředním pruhu a nikomu to nevadí.

Proč se jezdí ve středním pruhu? Protože je to přirozené - každý řidič má větší rozhled a v případě potřeby se může vyhnout buď vpravo nebo vlevo. Pokud jede v pravém pruhu a před ním je bouračka, má omezenější možnosti. (Každý kdo je ale opravdu velmi pomalý jede automaticky v pravém pruhu.)

Zákon by se měl změnit a policajti by se měli zabývat jinými věcmi.

0 0
možnosti
FK

Poměrně prekérní situace nastane pokud jedu dodávkou s vozíkem. 12okm není sice podle předpisu ale přežiju to (při předjíždění). Kolikrát se mi ale stalo že musím do 3 nejrychlejšího pruhu, protože v prostředním jede čepičář 90km/h. Kdo pak Brzdí dopravu???

Je pravda že ted ́ jezdím normálně pravým a pak troubím ;-D;-D;-D

co mě mrzí, že přepisy porušuju já

1 1
možnosti
JMM

Dle mě, je určitě pohodlnější jet v prostředním pruhu, protože se nemusí při rychlosti 120-130 km/h vyhýbat kamionům. Pokud někdo valí 100-110 km/h v prostředním je to problém..

0 3
možnosti
FK

jestli jedete 120 a predjizdíte nekoho 110km/h tak je to to same jako kdyz se predjizdi 2 kamiony. Doufam ze vas nikdy na ceste nepotkam

apropo pravidla nejsou aby byly pohodlná

0 0
možnosti
DN

No, chybí u toho objevného článku "VÍME PRVNÍ !! ;-D ;-D ;-D !!

0 0
možnosti
KN

K54a57r38e18l 16N80o69v55á53k

27. 11. 2018 13:12

Včera jsem zase jel po dálnici. Pamětliv tohoto článku jsem poctivě přejel z levého pruhu do pravého... a pak jsem se radši zase vrátil.

0 1
možnosti
MS

Z vlastních zkušeností z ČR a D vím, že nejraději v levém pruhu jezdí Němci. Pravda je, že když někdo jede rychle za nimi, tak zajedou zpět do pravého.

1 2
možnosti
LF

Jak to video prudce zpomaluje a zrychluje, je těžké se přesně orientovat, ale několikrát mně tam přišlo, že jako chybné bylo označená auto, které předjíždělo.

0 0
možnosti
MC

Ať tedy taky udělají zákon, jaké parametry má splňovat povrch jízdního pruhu, aby se tam dalo bezpečně jezdit. Tam, co lidi jezdí v prostředním, by nejspíš zákonem neprošel a museli by ten pruh zrušit.

"Ale fakt, že se některé auto chce dostat na dálnici, není podle Vomáčky důvodem, aby šoféři na víceproudé silnici kvůli tomu přejížděli vlevo. „Řidič, který najíždí na komunikaci, tam má značku dej přednost v jízdě a musí dát vozidlu, které jede v pravém pruhu, přednost a plynule se zařadit mezi vozidla. Není to tak, že když jsem na tříproudé silnici, tak musím pouštět připojované vozidlo. To tak opravdu není,“ vysvětluje odborník."

To může tvrdit jenom sobec, který jede a nezajímá ho, co se děje okolo. To, že auto pustí to v připojovacím a uvolní mu cestu právě umožňuje to plynulé najetí. Když budou jezdit všichni v pravém a nikdo neuhne, tak tam bude muset zastavit a čekat, což je z hlediska bezpečnosti ještě horší, ono chvíli trvá, než se to auto rozjede.

Podle stejné logiky člověk na hlavní není povinen pustit auto najíždějící z vedlejší, jenže při zácpě by ten z vedlejší nenajel za celé dopoledne, protože na hlavní bude pořád kolona...

Doufám, že pána odborníka už nikdy nikdo nepustí, aby mu došlo, co to je za blbosti.

2 3
možnosti
PB

P78e68t69r 20B74á88č48a

25. 11. 2018 20:50

"Ale fakt, že se některé auto chce dostat na dálnici, není podle Vomáčky důvodem, aby šoféři na víceproudé silnici kvůli tomu přejížděli vlevo. „Řidič, který najíždí na komunikaci, tam má značku dej přednost v jízdě a musí dát vozidlu, které jede v pravém pruhu, přednost a plynule se zařadit mezi vozidla. Není to tak, že když jsem na tříproudé silnici, tak musím pouštět připojované vozidlo. To tak opravdu není,“

V tom mam naprostou pravdu, oni si tady totiz nekteri nebo spis vetsina prebrala tak, ze kdyz jsem na pripojovaku, tak tam jedou jakoby meli prednost a to zdaleka ne jenom na dalnicich.

1 0
možnosti
PP

Tak nevím, ale jestli to v našich končinách není i tím, že jet pravým pruhem na dálnici je za trest, protože jsou pořád v takovém stavu, že tankodrom je proti nim jako hladký let horkovzdušným balónem...

2 0
možnosti
JR

J43i86ř62í 44R77a94u10r

27. 11. 2018 18:55

A v takovém případě, pokud jedu 130 a navíc si hlídám, jestli se za mnou neobjeví někdo porušující maximální rychlost, abych mu uhnul, musím si povinně ničit tlumiče? Povinnost neprodleně se vrátit do levého pruhu by měla platit pouze v případě, kdy jedu pomaleji než povolenou rychlostí. Pak až v okamžiku, když se objeví rychlejší vozidlo. O zákazu umožnit autu v připojovacím pruhu najet, pokud vedle mne nikdo nejede ani nemluvím. To je vysloveně buzerace. Chtělo by to nějaké výchovné video, co tím mohu způsobit, abych to pochopil.

0 1
možnosti
JH

A co na to jít opačně, prostě povolte osobákum střední pruh a pravý nechte pro kamiony :-))

2 5
možnosti
LF

Už jste byl někdy dál než 30km od Prahy? My u Brna máme občas 2 pruhy a z toho jeden se opravuje :(

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!