Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich, že všechny nově homologované naftové agregáty vykazují nižší emise NOx, než určuje norma platná pro rok 2020. A díky nižší spotřebě paliva jsou k planetě šetrnější než benzinové motory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OL

Ze se resej primarne jen auta, co lode a letadla. Daleko vetsi problem.

0 0
možnosti
MK

Osobne si myslím, že ovaľa lepší z klasických technológií by mohlo byť CNG. Menej NOX i menej COx. Akurát neviem ako do tej bilancie zasahujú tie elektrické kompresory na CNG. Energia na stlačenie musí byť asi enormná. Tak aby to vlastne nebol elektromobil. Domáca CNG plnička potrebuje na nataknovanie auta údajne celú noc.

0 0
možnosti
DS

Tak zase nezapomínejte, že energie vložená do stlačení se taky uvolňuje při expanzi/vstřiku

0 0
možnosti
PH

P30e34t63r 77H24o76r59á28k

15. 12. 2018 11:21

Autore, co ten lživý nadpis? V článku není nic, z čeho by se dalo dovodit, že diesel je čistší. Jediné srovnání s benzinem je v co2. Ale diesel bude horší v nox a prachu. Takže ve výsledku bude jistě špinavější. Tak prosím nelhat.

2 5
možnosti
JT

J39a70n 79T48a18r79a52b47a

16. 12. 2018 19:37

Nadpis, narozdíl od vašeho příspěvku, lživý není.

Diesel Euro6C a 6Dtemp je jednoznačně na základě reálných měření v provozu i z pohledu NOx a pevných částic lepší, než současné benzíny.

A přímo drtivě to dopadlo u konkrétních aut, například XL vozidlo VW Multivan 2,0 BiTDI má i přes 3tuny celkové hmotnosti a výkonný motor, za provozu měřené hodnoty NOx i čístic nižší, než všechny měřené benzínové patnáctistovky v menších autech. Ani jedna nebyla lepší. A to ještě má klasickou technologii SCR s AdBlue, technologie s čistým amoniakem teprve nasazena bude během několika let

1 1
možnosti
MS

Když jsem byl malý kluk, říkalo se, že nafta patří do kamen nebo do traktoru. Firmy Mercedes a Peugeot tento pohled dokázaly změnit. Přibývalo lidí, kteří pravidelně jezdili dlouhé štreky a ocenili nižší spotřebu a cenu nafty. O peníze jde až na prvním místě.

V průběhu časů jsem také zaznamenal informaci (nevím, zda je správná či nikoliv), že benzín je vlastně odpad rafinačního procesu a k ničemu jinému se nehodí než ke spalování v motoru. Pokud je tomu tak, pak spalování nafty v autech musí vyvolávat dosti nepříjemnou nerovnováhu na trhu.

Téměř 2/3 ceny tvoří daně, přeprava asi 7%, takže rafinérii zůstane zhruba 1/4 ceny. Zadarmo vám benzín dodávat nebude, takže prostor hýbat s cenou je dosti omezený. Za rok se v ČR prodá více než 2 mld. litrů benzinu, jinými slovy, 1 Kč sleva na litru dělá více než 2 mld. za rok. To už jsou dost slušné peníze (nemluvě o takovém Německu) na to vynaložit patřičné úsilí o diskreditaci dieselů. O peníze jde až na prvním místě.

0 0
možnosti
ZP

Problé elektroaut, mimo malého dojezdu a vysoké ceny, je v tom, že v ČR je téměř 45% elektřiny vyrobeno spalováním hnědého uhlí. Pro odsíření spalin je používán vápenec, přičemž se uvolňuje další oxid uhličitý.

1 1
možnosti
MV

Bohužel pozdě, když se tsunami blbosti vzedme, nic ji nezastaví ....

5 0
možnosti
JS

J11a75n 98S10t63e44h38l31i88k

15. 12. 2018 9:30

Tak ono také záleží na ceně , a hlavně složitosti a budoucí poruchovosti . Už to prostě není řachtající traktor co vydrží věky.

2 0
možnosti
Foto

"Evropská asociace výrobců automobilů" je naprosto nezávislá organizace, která nemá s výrobci automobilů vůbec nic společného. Jde ji především o čistý vzduch, příjemné životní prostředí a co nejmenší dopad na přírodní zdroje ;-D;-D;-D

2 0
možnosti
Foto

M79a13r71e47k 36C79e53r15n26y

14. 12. 2018 19:42

BLA bla bla......uvidime v roce 2020.....

2 1
možnosti
SN

To je jedno stejně budeme všichni jezdit na elektřinu to pak bude bitva o dobíjecí kabely. ;-D

0 0
možnosti
PS

O troleje.

Auta na baterie jsou stejný nesmysl, jako kdyby na baterie měl jezdit vlak.

1 0
možnosti
ML

Autor článku Martin Šidlák napsal do titulku naprostou lež. Diesel nikdy nebude čistější než benzinové auto, protože to určuje primárně samotné palivo, které se spaluje (nafta je prostě špinavější, protože obsahuje složitější uhlovodíky než benzín) a sekundárně princip motoru. Dvojí metr, který je od začátku zaveden u norem EURO jasně odlišuje benzín a naftu a určuje jim různé tolerance (mnohonásobně rozdílné). Proto v zemích jako je např. Japonsko, kde jsou normy osobních aut jednotné ani moderní diesel nemůže uspět, protože je nesplní! Takže, když přidáme ironii, rozhodně bychom měli přestat démonizovat dieselovou technologii jako celek, protože trocha rakoviny přece ještě nikoho nezabila. A ještě parafráze na ten skvělý titulek:

Moderní rakovina je méně nebezpečná než chřipka.

8 4
možnosti
Foto

Zde máme absolventa Univerzity Zelených. Pokud vím, áž na základce se žáci dozví, že benzin i lehký olej- tedy nafta se vyrábí ze stejné suroviny- ropy.

Nezpracovaná ropa se někdy zve i mazut a používá se jako palivo na velkých zaoceánských lodích. Ta je opravdu zdrojem nebezpečných emisí.

Nafta pro motory se destiluje stejně, jako benzin, rozdíl je výhradně ve velikosti molekuly. I obsah síry se už mnoho let při zpracování redukuje na zlomek hodnoty obvyklé u topného oleje.

Znečišťování motorové nafty je povinně zavedeno přidáváním 1% řepkového oleje, ten totiž nesnáší vysoké teploty a zanechává připálené organické zbytky, ty ovšem ničí jenom motor, ne lidské zdraví.

Do benzinu se už léta nepřidává tetraethyl olova, protidetonační příměs, umožňující použití v motorech s vysokou kompresí a tím i lepší účinností a výkonem. Olovo nahradily uhlovodíky jako benzol, xylol normálně používané jako rozpouštědla na laky. Ty jsou ale také toxické.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Polyaromatick%C3%BD_uh%C4%BEovod%C3%ADk

Takže si, prosím, doplňte své vědomosti, než se pustíte do dikuze.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč