Diskuze
Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu
Děkujeme za pochopení.
O81n45d88r51e51j 96L14i86b37i74c69h
Ze se resej primarne jen auta, co lode a letadla. Daleko vetsi problem.
M14a25r80t39i34n 32K49l30u73v40á60n21e47k
Osobne si myslím, že ovaľa lepší z klasických technológií by mohlo byť CNG. Menej NOX i menej COx. Akurát neviem ako do tej bilancie zasahujú tie elektrické kompresory na CNG. Energia na stlačenie musí byť asi enormná. Tak aby to vlastne nebol elektromobil. Domáca CNG plnička potrebuje na nataknovanie auta údajne celú noc.
D77r37a15h12o22m79í13r 11S19t49r96o33u50h37a58l
Tak zase nezapomínejte, že energie vložená do stlačení se taky uvolňuje při expanzi/vstřiku
P30e34t63r 77H24o76r59á28k
Autore, co ten lživý nadpis? V článku není nic, z čeho by se dalo dovodit, že diesel je čistší. Jediné srovnání s benzinem je v co2. Ale diesel bude horší v nox a prachu. Takže ve výsledku bude jistě špinavější. Tak prosím nelhat.
J39a70n 79T48a18r79a52b47a
Nadpis, narozdíl od vašeho příspěvku, lživý není.
Diesel Euro6C a 6Dtemp je jednoznačně na základě reálných měření v provozu i z pohledu NOx a pevných částic lepší, než současné benzíny.
A přímo drtivě to dopadlo u konkrétních aut, například XL vozidlo VW Multivan 2,0 BiTDI má i přes 3tuny celkové hmotnosti a výkonný motor, za provozu měřené hodnoty NOx i čístic nižší, než všechny měřené benzínové patnáctistovky v menších autech. Ani jedna nebyla lepší. A to ještě má klasickou technologii SCR s AdBlue, technologie s čistým amoniakem teprve nasazena bude během několika let
M30i33r50o72s24l91a12v 74S56u70c68h94y
Když jsem byl malý kluk, říkalo se, že nafta patří do kamen nebo do traktoru. Firmy Mercedes a Peugeot tento pohled dokázaly změnit. Přibývalo lidí, kteří pravidelně jezdili dlouhé štreky a ocenili nižší spotřebu a cenu nafty. O peníze jde až na prvním místě.
V průběhu časů jsem také zaznamenal informaci (nevím, zda je správná či nikoliv), že benzín je vlastně odpad rafinačního procesu a k ničemu jinému se nehodí než ke spalování v motoru. Pokud je tomu tak, pak spalování nafty v autech musí vyvolávat dosti nepříjemnou nerovnováhu na trhu.
Téměř 2/3 ceny tvoří daně, přeprava asi 7%, takže rafinérii zůstane zhruba 1/4 ceny. Zadarmo vám benzín dodávat nebude, takže prostor hýbat s cenou je dosti omezený. Za rok se v ČR prodá více než 2 mld. litrů benzinu, jinými slovy, 1 Kč sleva na litru dělá více než 2 mld. za rok. To už jsou dost slušné peníze (nemluvě o takovém Německu) na to vynaložit patřičné úsilí o diskreditaci dieselů. O peníze jde až na prvním místě.
Z75d83e16n82ě93k 89P98a49v75l82i96š
Problé elektroaut, mimo malého dojezdu a vysoké ceny, je v tom, že v ČR je téměř 45% elektřiny vyrobeno spalováním hnědého uhlí. Pro odsíření spalin je používán vápenec, přičemž se uvolňuje další oxid uhličitý.
M70a28r19i75n 40V41e41l93č30e65v
Bohužel pozdě, když se tsunami blbosti vzedme, nic ji nezastaví ....
J11a75n 98S10t63e44h38l31i88k
Tak ono také záleží na ceně , a hlavně složitosti a budoucí poruchovosti . Už to prostě není řachtající traktor co vydrží věky.
R31o52m18a64n 51H55r63o95n53z28a
"Evropská asociace výrobců automobilů" je naprosto nezávislá organizace, která nemá s výrobci automobilů vůbec nic společného. Jde ji především o čistý vzduch, příjemné životní prostředí a co nejmenší dopad na přírodní zdroje
M79a13r71e47k 36C79e53r15n26y
BLA bla bla......uvidime v roce 2020.....
S70t42a25n75i47s38l73a17v 17N82o39v55o69t27n86ý
To je jedno stejně budeme všichni jezdit na elektřinu to pak bude bitva o dobíjecí kabely.
P53a61v63e66l 29S75o45b86o75t49k61a
O troleje.
Auta na baterie jsou stejný nesmysl, jako kdyby na baterie měl jezdit vlak.
M39a38r71t30i20n 38L22e60p55k15a
Autor článku Martin Šidlák napsal do titulku naprostou lež. Diesel nikdy nebude čistější než benzinové auto, protože to určuje primárně samotné palivo, které se spaluje (nafta je prostě špinavější, protože obsahuje složitější uhlovodíky než benzín) a sekundárně princip motoru. Dvojí metr, který je od začátku zaveden u norem EURO jasně odlišuje benzín a naftu a určuje jim různé tolerance (mnohonásobně rozdílné). Proto v zemích jako je např. Japonsko, kde jsou normy osobních aut jednotné ani moderní diesel nemůže uspět, protože je nesplní! Takže, když přidáme ironii, rozhodně bychom měli přestat démonizovat dieselovou technologii jako celek, protože trocha rakoviny přece ještě nikoho nezabila. A ještě parafráze na ten skvělý titulek:
Moderní rakovina je méně nebezpečná než chřipka.
M75i69r35o77s47l56a23v 23S71t20e85i84n85e81r
Zde máme absolventa Univerzity Zelených. Pokud vím, áž na základce se žáci dozví, že benzin i lehký olej- tedy nafta se vyrábí ze stejné suroviny- ropy.
Nezpracovaná ropa se někdy zve i mazut a používá se jako palivo na velkých zaoceánských lodích. Ta je opravdu zdrojem nebezpečných emisí.
Nafta pro motory se destiluje stejně, jako benzin, rozdíl je výhradně ve velikosti molekuly. I obsah síry se už mnoho let při zpracování redukuje na zlomek hodnoty obvyklé u topného oleje.
Znečišťování motorové nafty je povinně zavedeno přidáváním 1% řepkového oleje, ten totiž nesnáší vysoké teploty a zanechává připálené organické zbytky, ty ovšem ničí jenom motor, ne lidské zdraví.
Do benzinu se už léta nepřidává tetraethyl olova, protidetonační příměs, umožňující použití v motorech s vysokou kompresí a tím i lepší účinností a výkonem. Olovo nahradily uhlovodíky jako benzol, xylol normálně používané jako rozpouštědla na laky. Ty jsou ale také toxické.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Polyaromatick%C3%BD_uh%C4%BEovod%C3%ADk
Takže si, prosím, doplňte své vědomosti, než se pustíte do dikuze.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč