Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. V budoucnu se soustředí na elektromobily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Zdá se, že to celé bylo nedorozumění, které VW sám později vyvrátil.

https://www.vwvortex.com/news/vw-will-continue-making-combustion-engines-2040-beyond/

0 0
možnosti
JN

J87i17ř17í 79N56o26s27e67k

11. 12. 2018 17:30

my tomu větru dešti nakonec poručíme ...né že né...a plán na příštích sto let by tam nebyl?

0 0
možnosti
JS

ano že ano.... poručíme větru: Udělej elektřinu!

A on ji udělá.....a třeba i za 200 let.;-)

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
LB

L93e33o54n 70B83u23r42e18š

11. 12. 2018 0:41

Hele a nebylo by už lepší k dopravě použít telekinezi? Kdyby se to nařídilo? Třeba do roku 2020?

0 0
možnosti
JS

bylo, ale všechny patenty na telekinezi přece vykoupili ropní magnáti a uložili do trezorů, aby neklesla poptávka po jejich černém zlatu. ;-)

0 0
možnosti
LB

L51e95o51n 94B67u87r18e35š

10. 12. 2018 23:21

O víkendu se ke sportovní hale v Jindřichově Hradci sjeli karatisté s doprovodem na MČR žáků. Auta stála doslova všude. Nedokážu si představit když by to byly elektroauta, která by dojela s prázdnými bateriemi, kde by se nabíjely? Jen přivést to množství energii na místo je problém, natož ještě distribuovat k jednotlivým autům. A co druhý den, pokles na 5% spotřeby předchozího dne. OK vymyslí se lepší baterie. Kdo bydlí ve větším městě na sídlišti ví, že auta parkují pomalu na stojato. Kde budou nabíjet? Všechny v šest večer najednou?

Aby to reálně mohlo fungovat, musely by se baterie dát dobít na dobíjecích stanicích za srovnatelnou dobu jako dotankujete benzín.

Pak ale narážíme na další problém výroba elektřiny. Pokud se zavede masivní elektromobilita, kdo pro ní vyrobí elektřinu? Jádro drahé, uhlí v nemilosti, plyn drahý, obnovitelné zdroje nepředvídatelné. Zrovna v noci kdy bude třeba auta dobíjet tak nesvítí slunce... a když nebude foukat vítr? Tak najedeme záložní uhelky...výborně soudruzi...

1 1
možnosti
JS

Kde by se asi tak nabíjela ta auta. No přece na nabíječkách!

0 0
možnosti
MR

Tento rok mi onemocněl otec tak vážně, že jsme museli za lékařskou péčí 300 km tam a to samé zpět v jednom dni, 8krát za měsíc. Šlo mu o život. Neumím si představit, že bych řešil nabíjení auta během cesty v naší situaci. S 2.0 TDI to bylo za 2/3 nádrže. Další můj vůz už nebude z VW koncernu.

2 0
možnosti
JS

a teď si představ, že existují lidé co auto vůbec nemají.....

1 1
možnosti
AV

A62l57e91š 70V84í27t25e24k

10. 12. 2018 13:00

V roce 2050 se bude jezdit v Německu na velbloudech a původní Němci budou otroky nynějších nelegálních přistěhovalců.

4 2
možnosti
JS

bububu....

jenom pitomio by jezdil sněhovými závějemi na velbloudu a stejný "ynteligent" by něco takového předpokládal, třeba jen v nadsázce.....

1 4
možnosti
MJ

Chyba, protože budoucnost patří aluminiu.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MH

M65a46r55e67k 72H57r15u38b55y

9. 12. 2018 19:54

VW tedy přestává vyrábět auta a vrhá se do segmentu pohodlnějších ekvivalentů továrních ještěrek ;-)

Alespoň dokud se neobjeví nějaký zásadně lepší způsob skladování energie než současné akumulátory.

0 1
možnosti
TB

T50o18m39á88š 97B43e72r93k19a

10. 12. 2018 16:31

Ty existují. Prototypy baterií, které mají 2x-3x vyšší energetickou hustotu než současné baterie. A čím více rostě význam elektromobilů, tím více se investuje do vývoje. Taková Li-Air baterie má specifickou energii skoro tak velkou jako benzín. Do sériové výroby je ale ještě daleko.

1 0
možnosti
FL

Auta poháněná el. energií je velký omyl a cesta do slepé ulice. Proč ? jsem popsal u jiného článku tak to zde nebudu opakovat. Lidi neblbněte !!!

3 3
možnosti
TB

Naštěstí si to lidi nemyslí. Letos se ve světě prodá přes 2 milióny eletromobilů. 2x tolik co loni.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...