Diskuze
Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu
Děkujeme za pochopení.
P14a88v91e36l 26K86o36v56a12n71d42a
nevím, ale nelibí se mi design ani u jednoho z nich. Některý mi přijdou i ošklivá.
P98e41t45r 98M97i21c44h40a91l
A v čem tu Teslu chtějí prorazit? Ve výši obdržených dotací?
H24o68n23z31a 51T58a91r
Výkon- Pořizovací cena ? TOP 10 Best Electric SuperCars in the World
1. Lamborghini Terzo Millennio
2. Rimac C_Two
3. Mercedes-AMG Project ONE
4. Tesla Roadster
5. Porsche Mission E
6. NIO EP9 7. Vision Mercedes-Maybach 6
8. Renault TREZOR 9. Audi PB18 E-tron
10. Vanda Electrics Dendrobium
T83o49m27á84š 35K89u26c23h50a59ř
Samé lidovky, nemáte pro nás zazobanější něco dražšího?
H49o43n29z77a 66T77a45r
Nejdražší elektromobil, který byl kdy vyroben
Bohužel tech. parametry nic moc, až na to, že dokáže pracovat v extrémních podmínkách.
http://www.hybrid.cz/nejdrazsi-elektromobil-ktery-byl-kdy-vyroben
L84i30b66o78r 75P42e19t89r62á45š
Elektromobil je pekna vec ale zrovna v cine se stavi jedna uhelna elektrarna za druhou .....
H75o69n84z67a 93T51a16r
Čínská flotila 38 komerčních jaderných reaktorů vyrobila během prvních 6 měsíců roku 2018 celkem 129,9 TWh elektřiny.
Čínští jaderní experti ohlásili ambiciózní plán. Chtějí uhelné elektrárny přeměňovat na jadern
Místo obřího kotle budou usazeny HTGR reaktory. Nelze takto přestavět všechny uhelné elektrárny, ale pouze ty pracující se vysokotlakou/superkritickou párou (pára o nižším tlaku, kde mizí fyzikální rozdíl mezi vodní párou a vodou v kapalném skupenství).
Další podmínkou je, aby původní uhelné elektrárny byly co nejblíže populačním centrům. Právě tam totiž způsobují největší problémy s ohledem na znečištění ovzduší. Musí proto být extrémně bezpečné.
Má proto jít o nejmodernější kuličkový reaktor 4. generace typu PBMR. V něm má palivo podobu keramických kuliček s radioaktivním palivem uvnitř. Kuličky jsou velké asi jako tenisový míček.
OZE
Rozvoj obnovitelných zdrojů táhne Čína
Kumulativní kapacita čínských solárních elektráren v roce 2017 činila 130,25 GW. Původní cíl číských plánovačů přitom zněl: 110 GW do roku 2020.
Čína v plánuje investovat do roku 2020 do zelené energie 361 mld. dolarů, vyplývá z minulý týden zveřejněného pětiletého plánu rozvoje čínské energetiky. Čína tak ještě posílí své světové prvenství co do investic do OZE, získá značné výrobní kapacity v zahraničí a sníží vlastní ekonomickou závislost na uhlí.
Čínské úsilí o nízkoemisní energetiku přitom silně motivuje snaha omezit znečištění ovzduší, které má škodlivé důsledky na zdraví milionů lidí i na ekonomiku.
J85o16z18e25f 31K57o47s62t18e90l57a94n89s55k53ý
Bublá to, bublá, a pekne. Ako voda tesne pred tým než sa začne variť.
Jedna otázka na telo: predstavte si, že bývate v rodinnom dome, ročne najazdíte cca 20.000 kilometrov a dostane od niekoho zaujímavú ponuku: zaplaťte 200.000 korún a do konca vášho života máte pohonné hmoty zadarmo. Brali by ste?
Pretože zhruba toľko stoja solárne panely s inštalovaným výkonom cca 5kW, pomocou ktorých je možno ročne získať cca 5000 kWh elektriny v našich podmienkach. Náklady sú bez dotácie, s dotáciou by to bolo podstatne menej. To v pohode stačí na 20.000 kilometrov pri spotrebe 25 kWh/100 km (sú v tom zarátané aj straty pri nabíjaní). Plánovaná životnosť solárnych panelov je 40 rokov.
Krátka poznámka: u elektromobilov na rozdiel od spaľovákov je najnižšia spotreba v meste. Môže za to rekuperácia energie a relatívne malý odpor vzduchu, ktorý výrazne začne spotrebu zvyšovať až od rýchlosti 80 km/h. Naopak najvyššia je spotreba na diaľnici. Takže ak používate auto prevažne v meste, tak sa v pohode dostanete pod tých 25 kWh.
Pre tých, čo nie sú moc kamaráti s matematikou, návratnosť investície je 3-4 roky. Pritom u spaľovákov treba ešte rátať aj s ďalšími nákladmi - pravidelné výmeny oleja (1 liter cca 800 korún - len olej + filtre + sviečky+ práca) + výmena brzdových doštičiek a kotúčov (pri normálnej jazde elektromobilom klasické brzdy takmer nepoužívate). Ešte stále vám prídu elektromobily ako nezmysel? Aj vtedy, ak by boli za cenu nafťákov?
Ak nesúhlasíte, bol by som rád, ak by ste uviedli nejaké konkrétne dôvody, prečo. Najlepšie vo forme overiteľných čísel a výpočtov. Nálepka, že som eko fanatik, mi príde dosť plytká.
P15e73t71r 26H70a50r51i26p10r63a77s74a88d 72H68a54j90i22č
Výpočet je správně, dokonce, mnozí najezdí mnohem míň, takže by na plochu stačilo pár m2. Problém je jinde a tím je nerovnoměrnost slunečního záření v ročních obdobích. Takže budete muset akumulovat a to dost masivně. Baterie se vyplatí jen v přídatě krátkodobého uložení a jen jako jakýsi buffer (nezisklad). Trvale se to dá uložit jen při syntéze H2, potažno CH4. To s s ebou ale nese ztráty a rozhodně se to nevyplatí soukromníkovi. Opětovná přeměna CH4 na elektrickou energii je opět možná ve FC článcích, buď příno v autě, nebo ve stacionární stanici. Úplně jednoduchá úloha to prozatím není.
T92o79m70á37š 68H98y19n40e22k
Problém elektromobilů vidím v tom,že si chtějí hrát na luxus nebo na sportovní auta.At vyrobí něco jako fábie v základu s dojezdem dvěstě kilometrů.Egolf za milion dojezd třista.
D34a27n41i66e55l 30P26a78n93e32k
To prijde :) Nejdriv nasyti bohate pak prijdou na radu stredni trida a dal. Tak to je vzdycky se vsim.
J34a45r43o44m88í18r 61H53l82u58b89e48k
Vůbec jsem nechtěl zacházet do technických detailů. Ale moje jističe by dovolily nabíjení tak cca 24 hodin. Napětí se musí transformovat, napětí se zmenšuje, ale proud se zvětšuje, takže potřebujete mnohem hrubší kabely, to máte v nabíječce, tam jsou zase ztráty. Čekat 24 hodin než vyjedu? Tak to nechci.
J66a81n 95B74a81b77j14a72k
Já mám doma 3x32A, to za těch vašich 24h odpovídá cca 530kWh. To jezdíte lokomotivou? A každý den tolik, že to baterku vycucne do nuly? Nebo jste z paneláku a máte k dispozici 1x16A?
F17r39a37n27t98i67š95e32k 54P71á93p74a31y
Najväčší start-up je VW. Včera sa súdruhovia zobudili do nového rána a ohlásili investíciu 30 miliárd euro do elektromobility. Takže od zajtra bude svet iný - viac zelený a bez smradu...
J65a76k59u45b 81B29r16i54n35e81r
To neni od “zajtra”..ted najeli na Attack2020, aby splnili Strategii2025..sam jsme zvedavej, jak se jim to povede, ale je pozoruhodne sledovat, jak se stahujou naklady na vse az o 50%
M32i85l80a74n 83K58e54b44l10ů88š59e27k
★ Už vidim ten krásnej tichej čistej svět bez spalovacích motorů, to je sen, ale pochybuji , že se toho dožiju.
S16t16a27n89i49s65l30a38v 85K95r72e24j10c15a45r
My se ho nedožijeme, ale naši vnuci možná na sklonku svého života asi ano. Ropa zde nebude navždy, a to co příjde po ní musí být srovnatelným mediem. Jen si dnes vemte, kde všude se v lidské činnosti používají spalovací motory a stroje. Nejedná se jen a pouze o osobní a nákladní auta a busy včetně železnice. Plyn, vodík, xy budou muset nahradit medium v mnoha lidských oborech a odvětvích.
J39a10r58o96m27í81r 56H15l41u28b91e22k
Až bude elektromobil konkurenceschopný, nebude potřebovat reklamu, ani žádné dotace. K tomu je ovšem velmi, velmi daleko. Pak si je lidé budou kupovat automaticky. Zářným příkladem je zima, to je potvora, nejenže velmi rychle snižuje kapacitu baterií, ale k pohonu je nutno přidat i vytápění, tudíž vyšší spotřeba energie. Jak daleko takové auto v zimě dojede?
T72o98m36á92š 85M71o48r70a52v28č90í78k
No, reklamu....to potřebuje každá automobilka, dokonce i Ferrari.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...