Diskuze
Autofotka týdne: Veteránisté vyjíždějí, revmaplechy se ještě hodí
Děkujeme za pochopení.
J76a78n 73M54a95c51h69á11č
Já ho měl taky.Ale já měl 21,ale to bylo jenom o detailech,těch plechách.Šusplechy,nevím ,že se jim říkalo revmaplechy,jsem neměl,ani jsem je nechtěl,protože bez nich,to bylo takový sportovnější...do doby,než jsem si za 1200 korun,v roce 1988,koupil od kamaráda Jawu 250. To bylo pro mě tenkrát dělo,a kámoše na fichtlech jsem nechal za zádama....
T31o62m89á24š 47K55u35č91e81r71a
Typ 20 mam doma, ale ze by sli oddelat snadno revmaplechy teda nevim. Ja musel vymenit kříž se stupackami a brzsou + vymenit plech za karburatorem. Takže uplne snadná prestavba to nebyla. Nádrž byla u 5,20, 21 pod sedadlem na 5L. Nebyt fotek, nepoznal bych o jakem stroji se píše...
H63o59n49z75a 66K57r82e39n20s50t65e27t55t91e17r
20 měla plechy z fabriky a záměna na 21 byla více dílů, protože byly jiné i stupačky pedál brzdy atd.
Navíc typ 20/21 měl nádrž pod sedadlem. Mustang měl velkou mezi nohama. Takže znovu a lépe pánové.
P40e89t14r 61B28á69č73a
Nemam rad regulace a zakazy, ale tyhle smrady bych s klidnym srdcem zakazal a vystavoval je tak maximalne nekde na vystavisti.
M58i22r51o90s16l37a32v 54M53e65d
Tak ono už není tak nějak co zakazovat - kolik fichtlů jsi za posledních řekněme pět let potkal?
M10i65r72o22s55l82a80v 23K67a36š69p75a10r
S autorem se rozcházím v objemu nádrže, Jawa 05, 20 i 21 měly pětilitrovou nádrž, dobře si pamatuju že plná nádrž vyšla na 10 Kčs. Desetilitrovou nádrž měl snad Mustang.
H14o16n96z16a 16K65r31e40n62s11t89e10t36t34e75r
Přesně, byla pod sedadlem.....
R51a55d17i64m 96P98o26l89á29š94e83k
Pavel Kočí v článku je pěkný "odborník" na retro.
Když neví, že revmaplechy i "hlava" jawy neboli kryt světla byla v té šedé barvě ve výrobním provedení už z fabriky. A stejně tak kryt řetězu na zadním kole.
To bylo asi specifikum tehdejší socialistické výroby, tyhlety díly asi nechali u někoho dělat, protože v jejich vlastním stříkacím boxu by se jim asi už "nevešly" , ale současně bylo nad síly tehdejší výroby zajistit na finální montáž motorky ty odnímatelné díly ve stejné barvě jakou lakovali kapotu a přední blatník motorky. Tyhlety Jawy dělali, co si pamatuji, v onom červeném až oranžovém zářivém odstínu, potom v modrém a zeleném odstínu. Nějaké motorky jsem tuším viděl i v hnědém odstínu. Asi zrovna jak který rok dokázali sehnat barvy.
Naopak ta červená barva na motorce v galerii mně připadá jako nepůvodní. Ty barvy totiž byly klasické jednovrstvé nenáročné barevné emaily, zatímco motorka v galerii mně připadá, jako by ji někdo nechal přestříkat dvouvrstvým moderním automobilovým emailem , možná i metalízovaným. Vespod barevná vrstva, možná s tou metalízou a na tom krycí bezbarvý lak.
H16o32n48z60a 42T14a82r
Zajimavý odkazy
Už na Pionýra bylo v roce 1982 vyvinuto bezkontaktní zapalování,
ale nechtěli další položku na skladě, tak to zatrhli
http://www.jawa-50.cz/vyvoj-prototypy-bezkontaktni-zapalovani.html
Lidová tvořivost
Kutil v roce 1963 přdělal 2T motor Jawa 50cm2 na 4T Jawa OHV 70cm2
čtyřtaktní „Pařez“
http://www.jawa-50.cz/clanek/upraveny-motocykl-jawa-550-ohv-parez-pionyr-ctyrtakt-tuning.html
R21u47d83a 18H30l25o88u31s35e46k
A já měl 20citku i s funkčními blinkry :) kde mu je konec..
Z63d82e22n28o 58K15o70t21y29z14a
povinná výbava - drátek a šroubovák zabodnutý mezi bovdenama................kdyby se ucpala tryska. Ty jo co já se na tom nadrandil.
S78i11l86v26i77e 21H32r58a98b91o12v68s85k27a
Můj táta měl zeleného fichtka.Jezdil na něm do práce. Děda zase červeného.Moc dík za vzpomínku m
P85e90t42r 35K90o74n74v73i78č35n45ý
Starsi bracha si v 16 poridil oranzoveho fichtla 20 i s revmaplechama a plexistitem, po prvnim majiteli, luxusni stroj.
Mne bylo 13, pri prvni projizdce u baraku sem se vyklopil do prikopy. Uplna parada
R82i64c56h27a76r48d 23P98o14l20á60š66e39k
Měl jsem Jawu 23 Mustang, a těmito oplechovanými jsem pohrdal
Z18d92e39n32o 43K44o94t96y93z13a
taky s nálepkou yamaha, největší mačo z vesnice
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...