Diskuze

Rychlokurz jízdy s automatem: Stále saháte po řadící páce? Už nebudete

Před osmdesáti lety, v říjnu 1939, se začala do vozů americké značky Oldsmobile montovat první sériově vyráběná automatická převodovka. Dnes má jen dva pedály a volič automatu skoro třetina aut prodávaných v Česku i Evropě. Automatu se nebojte, tady je rychlokurz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J18a54n 97K25r19p47e57c

17. 10. 2019 10:18

passat 3C5 jinak zvany B6, 2.0 tfsi fkobyku, automatu a hlavne v korozi. automat je tam stary dobry tiptronic. narozdil od DSG vydrzi pri dobre udrzbe vecnost. aktualne najeto 460 tis. bez problemu.

automaty jsou velmi citlive na olej. ty intervaly je treba dodrzovat, i tak se stane ze ke konci intervalu to razeni uz neni uplne ono a zejmena pri prudkem brzdeni nebo nahle akceleraci z nuly to skubne. okamzite s tim na vymenu. atuomat nezabiji kilometry, ale setreni na udrzbe. samozrejme je treba pouzivat predepsany olej. ano, je drahy, a podle toho je nutne volit i vuz. treba stejna prevodovka na prassatu, chrochtavii, nebo audine ma jinou napln ale stejny servisni interval. pri docela vysoke cene za olej je to nezanedbatelna zalezitost. olej je treba pouzivat ten co predepisuje vyrobce a zadny jiny. na zivostnosti se setreni projevi.

diky panu Prouzovi a jeho napadu na rozsireni ekodane bude toto auto v provozu dokud ho ta rez nesezere.

0 0
možnosti

Na automat si zvykne i naprostej jetel během 5ti minut. Je nutné kvůli tomu tvořit článek ? A dát ho navíc, jako Premium ?

3 0
možnosti

mam automat i tri manualy a vic me bavi manual. az prodam ten automat tak chci dalsi auto za nej v manualu. automat je pohodlnejsi, to bezesporu, ale hrozne me bavi jak ted vsichni hr hr automat a pritom pred 10 lety sme se smali americanum, ze jsou hloupi a proto musi mit automaty. to sme ted zhloupli taky? ;-) nebylo zmineno ze s automatem se vyrazne mene citlive parkuje treba v kopci podelne (samo do diry mezi dvema autama), kdy proste neni potrebny cit, ktery lze s manualem radove lepe. chapu automat u 700+ hp aut (Chryslel Fiat a jejich Hellcat apod, co je i v Jeepu Trackhawk), kde treba 8 ci 10 rychlosti umozni lepsi akceleraci (kratsi prevody) a to by manual asi nezvladal, ale ted v nedeli sem jezdil v C7 (Corvette) s automatem (8sp) a potkali sme typka se stejnym modelem C7 ale v manualu (7speed) a rikal ze je to v pohode, shodli sme se ze se da pak radit i ob jednu rychlost v poho. jinak poloha N se doporucovala pri delsim stani pro uleveni prevodovce, ale slysel jsem i nazory, ze je to zbytecne, tak ted uplne nevim. ale zvykl jsem si preradit z D na N kdyz se nekde stoji dlouho, pripadne samo P aby clovek nemusel stat na brzde (kdyz je v kopci).

0 0
možnosti

Kde to zase ten trotl autor vzal,že automat vydrží 250 tis.km...na své X5 mám najeto 780 tis.km a automat původní,jen s pravidelnými výměnami přev.oleje...aha už vím,asi myslel škodovku,nebo že by čtyři kroužky pro teploušky?

1 0
možnosti

No, keby to bolo auto od VW group, tak by zrejme označili túto prevodovku za "bezúdržbovú" a ak by si podľahol "marketingu" a olej nemenil, ona by naozaj vydržala cca 250 tisíc :-D Bordel by poupchával kanáliky na solenoidy ... najskôr by začala zrejme iba pocukávať jemne a po veľmi krátkom čase by už blbla pri radení prevodových stupňov .. a to by už jej nepomohla ani svetená voda, iba rozobrať. Inak podľa všetkého si zrejme natrafil na dobrý servis, neuľahčuje si robotu a mení ti s olejom v automate aj olejový filter .. :-)

0 0
možnosti

Na manuálu jsem za ty roky najel docela slušnou porci kilometrů a na automat jsem míval kritický názor. Jenže zaměstnání a zvýšená frekvence jízd po naši krásně zemi (dálnice, města...) mě přesvědčila o přechodu na automat...a už bych neměnil.

Obě varianty však mají své klady a zápory.

0 0
možnosti
Foto

D89u33š32a58n 61I27m14r

15. 10. 2019 23:14

Neznam tolik "rodilych" ridicu automatu jako autor, ale z tech co znam ja, tak vsichni brzni levou. Samozrejme, ze pokud jste naucenej na manual a prejdete na automat, tak pri prvnim pokusu o zabrzdeni levou polibite predni sklo!

0 1
možnosti

Co mame doma automaty, zasadne poklesla hadavost a na*ranost v rodine

0 0
možnosti

M87i62r81e65k 96G98a79j41e37r

15. 10. 2019 22:45

Tvryeni, ze automaticke prevodovky přispívají i ke snížení spotřeby paliva, je pravdive pouze u nekterych prevodovek, v zadnem pripade u te klasicke hydrodynamicke. Plati to u CVT, mozna u te dvojspojkove a pak u nekterych novejsich systemu.

0 0
možnosti

Nu koukám, že je tu hodně osobních zkušeností. Musím říct, že jezdím už přes 35 let a řídil jsem ledasco (vc. 1203, která nepotřebovala tachometr, protože se rychlost dala určit podle toho, co se zrovna klepalo - už tehdy upřednostňovala 90km/hod, to se vše přestalo klepat a byl slyšet jen motor :-) ), ale automat se mi jaksi vyhýbal. Přesto si dokážu představit, že přechod na něj bude určitě mnohem snadnější, než na auto s volantem vpravo+řídit v zemi kde se jezdí vlevo. Na Kypru jsem si to užil. A jezdit po městě a zrušit všechny návyky kam koukat, nájezd na kruhac, přestat pravou rukou šátrat po dveřích, když chci přeřadit - to byl výcvik :-). Automat bude proti tomu sranda.

1 0
možnosti

J41o89s67e86f 91V26a12l38a

15. 10. 2019 15:50

jezdit s automatem je jako mit sex s nafukovaci pannou. Nenadchne.

2 5
možnosti

Jo, chybí tam to adrenalinové cukání při přeřazení, během kterého vám DCT se stejnou motorizací ujede.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....